2012. június 21. csütörtök, 15:55

 

Gablini Gábor, a GÉMOSZ elnöke csütörtökön Budaörsön sajtótájékoztatón elmondta, a használt autók importját megkönnyítő regisztrációs adó csökkentése az illegális kereskedelem lehetőségeit bővítette.




Az ágazatban kialakult anomáliák kezelésére a GÉMOSZ javaslatokat fogalmazott meg, amelyeket eljutatott a gazdasági kormányzatnak.
A Carinfo adatai szerint Magyarországon az idén az első öt hónapban 22.829 személygépjárművet helyeztek forgalomba, ami 20,4 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. Gablini Gábor szerint azonban ez a statisztika hamis képet ad a magyar piacról, mert a forgalomba helyezés 15-20 százaléka virtuális, vagyis valójában reexport, amelynek során rövid időn belül ki is vonják a forgalomból a járművet és külföldön eladják.

Az elnök jelezte: a manipulált adatok hatására a gyártók megemelhetik a ma még kedvező magyarországi áraikat, ami rontja a vevők pozícióját. A GÉMOSZ ezért azt javasolja, hogy a reális statisztika érdekében a kivonásokkal korrigálják az adatokat.

A szövetség javaslatot tett arra is, hogy csak regisztrált és bankgaranciával rendelkező vállalkozások importálhassanak használt autókat. A magánszemélyként importáló nepperek ugyanis nem fizetnek semmilyen adót a tevékenységük után, holott egy átlagos nepper 80-100 autót is behoz egy év alatt - mondta Gablini Gábor.

A GÉMOSZ szerint a közlekedés biztonságát is veszélyezteti, hogy minősítetlen, gyenge minőségű alkatrészek özönlenek az országba. Ennek megakadályozására a rendszeres hatósági ellenőrzés visszaállítását, az engedély nélkül javítók kiszűrését szorgalmazzák.

Súlyos problémának látja a szervezet a "nagyüzemi" olajhamisítást, ami az olajcégek adatai szerint Magyarországon már a piac 50 százalékát jelenti. A GÉMOSZ javasolja, hogy csak engedéllyel, hatóság által nyilvántartásba vett, fáradtolaj-tárolóval rendelkező szerviz forgalmazhasson kenőanyagot, benzinkúton pedig csak helyszíni utántöltésre lehessen olajat vásárolni.
A szövetség javaslatai között szerepel az is, hogy a közbeszerzéseknél, a hazai kis- és középvállalkozások támogatása érdekében, a gépkocsi beszerzést és szervizt magyar márkakereskedők végezhessék.

A GÉMOSZ javasolja továbbá, hogy csak az a vállalkozás kereskedhessen, szolgáltathasson termékdíjas terméket és kezelhessen veszélyes hulladékot, amelynek telephely engedélye van.
MTI



  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER