Címkék: hibrid | sportkocski | Toyota

2018. február 27. kedd, 21:52

A környezetbarát hibrid autói mellett nem mindennapi motorsport hagyományairól ismert
Toyota versenyistállója, a Toyota Gazoo Racing a Tokióban mutatta be a GR Super Sport
tanulmányt: a új generációs sportkocsit a WEC (Hosszútávú Világbajnokság)
versenysorozat kőkemény tartóssági versenyein tökéletesített hibrid technológia hajtja. 

A Toyota GAZOO Racing bemutatta a GR Super Sport elnevezésű tanulmányautót, amelynek technológiáját a márka a FIA Hosszútávú Világbajnokságon (WEC) csiszolta tökéletessé. A 2018-as Tokiói Autókiállítás látogatói a tanulmány mellett a Toyota GAZOO Racing tesztautóját is megcsodálhatták. A Toyota GAZOO Racing célja, hogy autói és munkatársai tudását a motorsportban tökéletesítve egyre jobb autókat alkothasson, ezért számos világszintű és nemzeti versenysorozatban lép pályára. Az itt kiforrott technológiák és tapasztalatok idővel az új sorozatgyártású autókban is megjelennek. Jó példa erre, hogy Japánban áprilistól már megrendelhető a GR sportkocsi-sorozat csúcsmodellje, a korlátozott darabszámban gyártott Vitz GRMN (az európai Yaris GRMN testvérmodellje). Az autó megalkotásában ugyanolyan fontos szerepet játszott a Yars/Vitz modell fejlesztése során szerzett tudásanyag, mint a világ legkeményebb versenypályáján, a Nürburgringen történt tesztelés.

A Toyota folyamatos jelenléte a WEC versenysorozatban a hibrid rendszerek és az elektromos
hajtás tökéletesítése szempontjából is fontos és hasznos projektnek bizonyult. A kíméletlen
versenykörülmények közt kidolgozott üzemanyagfogyasztás-csökkentő technológiák és egyéb
fejlesztések már meg is jelentek a sorozatgyártású autókban. A most bemutatott GR Super
Sport tanulmányautó is rengeteg olyan fődarabot tartalmaz, amelyek a WEC-ben rajthoz álló
TS050 Hybrid versenyautóból származnak. Az autó egyedi, áramvonalas karosszériája egy V6-
os ikerturbós motort és egy Toyota Hybrid System-Racing (THS-R) hajtásláncot rejt: pontosan
ezek a rendszerek működnek a versenygépben is. Hatékony elektromos hajtásával és
szegénykeverékes motorjával ez az új generációs sportkocsi olyan kimagasló teljesítményt
kínál, amihez sosem látott takarékosság társul.

"Ahelyett, hogy egy sorozatgyártású autókból építenénk versenyautókat, inkább azt dolgozzuk
ki, hogy alkalmazhatjuk a motorsportban szerzett tudásunkat a sorozatgyártású autók kifejlesztésében. Ez az az érték, amit a versenyzés tesz hozzá a Toyota GAZOO Racing azon
törekvéséhez, hogy egyre jobb autókat alkothasson. Ez a kiinduló pontja a Toyota teljesen új
szemléletének, vagyis hogy aktív versenyautókból fejlesszünk sportkocsikat. Kell még ugyan
egy kis idő ahhoz, hogy tényleg beülhessünk e járművek volánja mögé, de remélem, hogy a GR
Super Sport tanulmány már ízelítőt ad abból, milyennek képzeljük el új generációs
sportautóinkat." – fogalmaz Shigeki Tomoyama, a GAZOO Racing elnöke.

A számos versenysorozatban, köztük a Rally Világbajnokságban a Yaris WRC-vel, a
Hosszútávú Világbajnokságon pedig az 1000 lóerős TS050 hibrid versenygéppel megmérető
Toyota, amelynek utcai sportautó kínálata jelenleg a Yaris GRMN sportkompaktból és a GT86
sportkupéból áll, míg prémium márkája, a Lexus jelenleg az RC sportkupéval és az LC
szupersportkupéval két sportautót kínál, tavaly októberben, a Tokiói Autószalonon is leleplezett
egy Toyota GR HV Sports névre hallgató koncepcióautót, amely első ránézésre akár GT86 gonosz ikertestvére is lehetne, azzal a különbséggel, hogy ennek a sportautónak a belsejében
is környezetbarát hibrid szív dobog.

 

Érdekesség, hogy a napokban a Toyota azt is bejelentette, hogy a Genfi Autószalonon visszatér
majd egy igazi Toyota sportautó legenda is. Arra, hogy megtudjuk vajon a Celica, netalán a
Supra kelt új életre a japán mérnökök munkájának köszönhetően, március 6-áig várni kell,
ahogyan arra is, vajon az újjászülető sportautót is környezetbarát hibrid motor hajtja-e majd.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER