A Toyota felvette a ritmust a fromabontó C–HR után megjelent a kis firss Aygo. A bemutatót Budapest bulinegyedében tartották délelőtti esti fényben, azaz elsötétített teremben az új Aygo jellemző színei fénylettek csak, az autó bemutatása pedig nem oktatási hanem talk show formájában zajlott, amelyen a Toyota hibrid nagykövetével Király Viktorral is beszélgetett Varga Zsombor a Toyota és Lexus PR managere.
A friss Toyota Aygo első példányai a napokban érkeznek a hazai márkakereskedésekbe. Megtartva az orrára jellemző X jegyet, vett át puszban a megjelenéséhez a vagány és nagyon népszerű C-HR-től. A stílusos formavilág mellett jellemző rá a tömegből kitűnő, látványos külső színek és ezekhez passzoló belső tér. Megalkotásakor különösen odafigyelte a személyre szabhatóságra, továbbá a hangvezérlés lehetőségére és a teljes konnektivitásra. Akár Apple, akár androidos okostelefonunk legyen, szinte nincs olyan fontos alkalmazás amelyet ne használhatnánk anélkül hogy le kelljen vegyünk a tekintetünket az útról. Diktálhatunk vagy épp felolvastathatunk autónkkal üzeneteket, megkérhetjük hogy hívja fel nekünk valamelyik ismerősünket, de kedvenc Spotify lejátszási listánkat is az autó hangszóróján keresztül élvezhetjük.
Trendi dizájn
A változások közül a legszembeötlőbb kétségkívül a vadonatúj dizájn, a még a korábbinál is trendibb külső megjelenés, az egyedi színkombinációk és az ahhoz passzoló belső tér. A 3 és 5 ajtós változatban is elérhető miniautó első pillantásra felismerhető, már-már védjegynek számító ‘X’ orrkialakítása révén már eddig is kitűnt a tömegből, ezt az egyértelmű, azonnal azonosítható mivoltját megőrizte az Aygo új dizájnja is, a formaterv azonban a 3 dimenziós architektúra révén még erőteljesebb és stílusosabb lett. A magenta és ciánkék metálfények révén új, hihetetlenül divatos színek jelentek meg a palettán, amelyre az ügyfél igénye esetén felelnek a színmotívumok az utastérben is, miközben az Aygo négy konfigurálható karosszéria elem révén tökéletesen testre szabható lett, abszolút kifejezve a tulajdonos egyéniségét. Mindehhez belül megújult grafikájú műszeregység és új kárpit opciók társulnak.
Az Aygo vásárlói többnyire nem azok, akik pusztán észérvek alapján választanak maguknak járművet: látványos megjelenésének és élvezetes vezetési élményének köszönhetően az Aygo a Toyota egyik legsikeresebb modellje.
Vezetési élmény
A Toyota dizájnerei és mérnökei nemcsak hangsúlyosabbá formálták a modell fiatalos és egyedi imázsát, hanem hajtását is takarékosabbá tették, miközben növelték teljesítményét és javították irányíthatóságát, hogy az Aygo minden eddiginél élvezetesebb vezetési élményt nyújtson.
A Toyota mérnökei még tovább fokozták a vezetési élményt is, ami még csendesebb futással társul, ráadásul a szegmens legalacsonyabb fogyasztású (akár 3,6 l/km) és károsanyagkibocsátású motorja révén még olcsóbbá vált az Aygo üzemeltetése is. Az új Aygo -t ugyanis egy környezetbarát alacsony emissziójú 1 literes turbó motor hajtja, amely az Euro 6.2 környezetvédelmi normának is megfelel.
Teljes okostelefon integráció
Az Aygo vásárlók ezen felül az új konnektivitási technológiáknak köszönhetően folyamatosan kapcsolatban maradhatnak a külvilággal: az új Aygoban helyet kapott az Apple Car Play és az Android Auto szoftver, valamint a hangfelismerési funkció. Megjeleníthetjük a legfontosabb applikációkat a multimédiás képernyőn (pl. Térképek, audio appok, Spotify stb.). Ennek és a hangfelismerési funciónak köszönhetően telefonálhatunk anélkül, hogy levennénk a szemünket az útról, vagy épp üzenetet diktálhatunk/olvastathatunk fel a rendszerrel. Épp így használhatjuk a navigációs rendszert vagy épp hallgathatunk zenét is, hozzáférünk Spotify listáinkhoz épp úgy, mint lementett podcastjainkhoz vagy hangoskönyveinkhez.
Kinek talál majd be a vadonatúj Toyota Aygo?
Az talán még az eddigiekből is kiderül, hogy az új Aygo egy környezetbarát, hihetetlenül trendi kisautó, amely kitűnik a tömegből, személyre szabhatósága révén az önkifejezés eszköze is lehet, miközben az egyedülálló teljes okostelefon integráció révén folyamatos konnektivitást kínál. Mindez predesztinálja arra, hogy legnépszerűbb továbbra is a fiatalok körében lesz. Miközben persze a miniautó szegmens általánosságban az emocionális irányba tart, az Aygo tökéletes választás lehet a racionális alapon gondolkodó értéket keresőknek is, akik gazdaságos és környezetbarát autót keresnek, épp úgy, mint a fiatalos, bájos és élvezetesen vezethető autót kereső szabad szellemeknek, a vagány és trendi autót kereső techmániásoknak és az autó trendi és környezetbarát mivoltában a kitűnés lehetőségét látó városi hipsztereknek.
Toyota Aygo árak 2018
3 ajtós kéziválóval kínálják
X felszereltség 2.690.000,-Ft
X-play 3.250.000,-Ft
5 ajtós
X-play kézi váltóval 3.350.000,-Ft, automata váltóval 3.620.000,-Ft
X-cite limitált kiadás kézi váltóval 3.925.000,-Ft, automata váltóval 4.195.000,-Ft
X-treme limitált kiadás kézi váltóval 3.925.000,-Ft, automata váltóval 4.195.000,-Ft
A limitált kiadások a következőket tartalmazzák a felszereltségi szinten felül
Toyota Touch® 2 multimédia rendszer színes éríntőképernyővel (7 colos)
Tolatókamera
Ködlámpák
15" könnyüfém keréktárcsák, 165/60 R15 gumiabroncsok
Ciánkék külső díszítő elemek (x-treme)
Connectivity csomag
A LED nappali menetfényt és LED hátsó lámpákat alapfelszereltségben tartalmató, 8 féle színben rendelhető városi kisautóhoz rendelhető Comfort, Style, Connetivity, Cool & Safe és Smart csomag.
A 13 éves a Toyota Aygo története röviden:
Az első generáció 2005-ben került leleplezésre, és azonnal óriási sikernek bizonyult a fiatal városlakók körében, érzékletesen kidomborítva a Toyota márkaimázsának játékos oldalát.
Ez volt a Toyota első kompakt városi autója, amelyet a világ legzöldebbnek és leginnovatívabbnak tartott autógyártója kifejezetten az európai piacra tervezett. Hála annak, hogy a Toyota miniautója minden évben új karosszériaszínekkel és időről időre különleges változatokkal jelent meg – ráadásul 2008-ban és 2012-ben is komoly termékfrissítésen esett át, 2014-ben pedig teljesen új modell érkezett - az Aygo azóta is a szegmens egyik legtrendibb autójának számít.
Az elmúlt 13 évben több mint 760.000 Aygo talált gazdára és vásárlóinak elégedettsége és márkahűsége messze felülmúlja az miniautók átlagát. A második generáció 2014-es színre lépése óta a jelenlegi Aygo is sikert sikerre halmozott aratott az európai miniautók piacán.
Hozzászólások