Címkék: Askoll | elektromos | Toyota

2018. március 02. péntek, 23:20

A Toyota az e hétvégén, március 2.-4.- e között megrendezésre kerülő Futó Expón fogott különleges együttműködésbe az eseménnyel párhuzamosan megrendezésre kerülő Bringa Expón kiállító, elektromos hibrid kerékpárjairól ismert Askollal. 

A világ leginnovatívabb és legzöldebb autógyártójának tartott Toyota, prémium
márkájával, a Lexusszal együtt a piac legszélesebb környezetbarát hibrid elektromos
modellportfólióját kínálja (összesen 16 modell, a városi kisautó Toyota Yaristól a luxus
szupersportkupé Lexus LC-ig): a fékezési energiát elektromos energiává alakító és így
külső töltést nem igénylő, a városban akár 70%-ban tisztán elektromos üzemben működő
hibrid autók nagymértékben csökkentik a légszennyezést. A Toyota felfogásában
ugyanakkor zöld gondolkodás azonban nem csupán azt jelenti, hogy csökkenti
tevékenysége és autói környezeti lábnyomát, de lehetőség szerint támogatja az
alternatív, károsanyagkibocsátásmentes és egészséges közlekedési formákat is: ennek
jegyében lesz jelen e hétvégén a Toyota az e hétvégén, március 2.-4.- e között
megrendezésre kerülő Futó Expón és fogott különleges együttműködésbe az
eseménnyel párhuzamosan megrendezésre kerülő Bringa Expón kiállító, elektromos
hibrid kerékpárjairól ismert Askollal.

A kritikus magyarországi légszennyezettségi adatok ismeretében (Magyarország egyike az EU
azon 9 tagállamának, amelyek a leginkább elmaradtak a légminőség javítását célzó
intézkedések megvalósítása terén) örvendetes hír, hogy három év alatt nyolcszorosára nőttek
Magyarországon a környezetbarát hibrid elektromos autók (HEV) értékesítései. Ezzel ugyan
még mindig csupán a teljes hazai újautó piac 3,3%-át teszik ki a hibrid elektromos eladások, ám
a növekedés dinamikája (2015-ben még csupán 1% volt a hibrid eladások aránya), és a tény,
hogy a dízelbotránynak, és a dízel meghajtás számos európai nagyvárosból tervezett
kitiltásának köszönhetően (Párizs, Madrid, Athén, Düsseldort, Stuttgart mellett a legfrisebb hírek
arról szóltak, hogy türelmi idővel ugyan, de Budapest is mérlegeli a lépést) a vállalati flották
idehaza is tömegével fordulnak el a dízel hajtástól és teszik le a voksukat a hibrid elektromos
hajtás mellett – legalábbis optimizmusra ad okot. A piac zöldülésének motorja egyértelműen a
hibrid elektromos technológiát jegyző és fejlesztésében azóta is élen járó, a piac legszélesebb
hibrid elektromos modellportfolióját kínáló Toyota és Lexus, amelyek együttesen a hazai hibrid
eladások több, mint 80%-át teszi ki. Érdemes azonban megjegyezni, hogy ma már valamennyi mértékadó autógyártó kínál (nem ritkán a Toyota által rendelkezésre bocsátott korábbi
generációs technológián alapuló) hibrid modelleket, így a már ma 33%-ban hibrideket értékesítő
Toyota és 97%-ban hibrideket eladó Lexus mellett a versenytársak kínálatában megjelenő
további hibrid autók révén tovább gyorsulhat a piac zöldülése, hozzájárulva a légminőség
érdemi javításához Magyarország útjain.

A fenntartható mobilitás számos egyéb területén, így például a közösségi autózási
szolgáltatások, vagy épp az elektromos autózást a jövőben forradalmasító szilárdtest
akkumulátorok, netalán a melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás
autók fejlesztése területén élen járó Toyota ugyanakkor az aktív, egészséges életmód
propagálása mellett is elkötelezte magát (nem utolsósorban a japán autógyártó az olimpiai és
paralimpiai mozgalom, a NOB mobilitási partnere és a MOB platinafokozatú támogatója).
Ennek jegyében lesz jelen a Toyota az e hétvégén a Budapesten, a Hungexpo területén az
utazás kiállítással egyidőben zajló Bringaexpón és Futó Expon, ahol a világ legnagyobb és
legkörnyezettudatosabb autógyártója és az Askoll, Európa új piacvezető elektromos robogó és
e-bike gyártója különleges nyereményjáték keretében közösen népszerűsíti majd a fenntartható
mobilitást, a környezettudatos életmódot. Míg a Toyota standján egy hibrid Auris és C-HR
modell mutatja be a környezetbarát technológiát, addig az Askoll standján kiállított hibrid Toyota
Yaris és Prius Plug-in hibrid mellett a látogatók megismerkedhetnek a vállalat elektromos hibrid
kerékpárjainak teljes kínálatával. Az Askoll tavaszi világújdonsága az elektromos hajtású,
összecsukható, csomagtartóban szállítható e-bfolding minőségben és stílusban is nagyszerű
kiegészítője lehet a Toyota kitűnő környezettudatos autóinak. A hétvégi budapesti Bringa és
Futó Expon ezért egy különleges játékra invitálja a Toyota és az Askoll a kiállítás látogatóit.
Akár a Bringa Expon lévő Askoll standon, akár a Futó Expon lévő Toyota standon jelentkezni
lehet arra a sorsolásra, amelynek főnyereménye az Askoll világ újdonsága az összecsukható
elektromos hajtású e-bfolding.

 „Óriási kihívás és nagyszerű lehetőség az Askoll számára, hogy a világ legnagyobb és
legkörnyezettudatosabb autógyártójával, a Toyotával együttműködve népszerűsítheti a
környezettudatos, egészséges életmódot és mobilitást - mondta Bóday Csilla, az Askoll
Magyarország tulajdonosa. Meggyőződésem szerint az Askoll környezettudatos mobilitást
segítő kétkerekű járműveivel, robogóival, kerékpárjaival néhány éve ugyan arra a nagyszerű
útra lépett amelyet a Toyota 20 évvel ezelőtt világ elsőként megkezdett és sikerre vitt a
környezettudatos hibrid autók gyártása terén. Büszke partnerei vagyunk a Toyotának és bízunk
abban hogy a környezettudatosan gondolkodó emberek számára a Toyota hibrid modelljeihez hasonló jó döntés lesz kétkeréken az Askoll e-bike- jai közül valamelyiket választani.” –
fogalmaz Bóday Csilla, az Askoll magyarországi márkaképviseletének tulajdonosa.

“Az oplimpiai és paralimpiai mozgalom nemzetközi és hazai támogatása mellett a Toyota a
mindennapokban is elkötelezett az egészséges életmód, és nem utolsósorban a
károsanyagkibocsátás mentes mobilitási formák, így a futás és a kerékpározás népszerűsítése
mellett. Olyannyira igaz ez, hogy a Toyota és a Lexus évek óta minden évben elindit egy-egy
csapatot a Ultrabalatonon is, így a kollégák személyes részvételükkel demonstrálják közös
elkötelezettségünket.” – avat be Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi
kommunikációjáért felelős vezetője.”

„Vállalatunk tavaly 1,52 millió elektromos hajtású (zömében hibrid elektromos) járművet
értékesített világszerte, három évvel megelőzve az önmaga számára 2020-ra kitűzött célt. Ez az
eredmény azt jelzi, hogy a Toyota és a Lexus jó úton halad a 2050-re célul kitűzött zéró
emissziós működés felé, amely 2030-ra évi 5,5 millió elektromos (hibrid elektromos, hálózatról
tölthető hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos)
hajtású autó eladásával számol. Kínálatunkban a hibrid elektromos autók mellett már ma
szerepel hidrogén üzemanyagcellás elektromos targonca, busz és teherautó, akkumulátoros
elektromos városi mobilitási eszközök vagy épp hibrid elektromos busz, hibrid elektromos
kerékpár azonban nem. Éppen ezért nagy örömmel tekintünk az Askollal, Európa új piacvezető
elektromos robogó és e-bike gyártójával megkezdett együttműködésre, és bízunk benne, hogy
közösen sikerül előmozdítanunk a környezet és egészségtudatos szemléletmód még további
hazai térnyerését.” – teszi hozzá Varga Zsombor


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER