2010. augusztus 24. kedd, 11:05

Peugeot 3008 hibrid terepjaro muszerfal

 

Peugeot 3008 Hybrid4 tulajdonságai
Peugeot 3008 Hybrid4 müszaki adatai
Dizáj és Belső tér

Konstrukció

A villanymotor, segédberendezéseivel együtt (áramátalakító stb.) a jármű hátuljába került. Ez nemcsak az autó használójának előnyös, hanem a gyártást is gazdaságossá teszi.

Összkerékhajtás
Az elrendezés összkerékhajtásra ad lehetőséget: a géptető alatt elhelyezett HDi dízelmotor az első kerekeket hajtja, a farban beépített villanymotor pedig a hátsókat. A rendszernek elektromos a felügyelete, mechanikus kapcsolat nélkül az első és a hátsó rész között.
Nincs az utastérbe benyúló kardánalagút.


A 3008 HYbrid4 Műszaki adatai

Elöl  2.0 literes HDi FAP 120 kW (163 LE) dízelmotor
Az 1997 cm³ lökettérfogatú Euro 5-ös motor teljesítménye 120 kW 3750/percnél, nyomatéka 300 Nm 1580-nál. Jellemzői a legújabb generációs ECCS  égéstér, a változó geometriájú, kis tehetetlenségű turbófeltöltő, a 2000 bar csúcsnyomású közös nyomócsöves befecskendezés és a nyolcfuratos porlasztók. Természetesen a legújabb, nyolcszög-cellás, Eolys adalékos részecskeszűrő (FAP) tartozik hozzá.

Elektronikus felügyeletű hatfokozatú robotváltó (BMP6)

A HDi dízelmotorhoz elektronikus felügyeletű hatfokozatú robotváltó csatlakozik:
elektronikájának köszönhetően automatikus módban jelentősen csökkenti a fogyasztást. Bármikor átkapcsolható manuális és automatikus módra. A villanymotor sebességváltás közben is működik, így simábban, maximális komforttal halad az autó.

Legújabb generációs STOP & START rendszer
A rendszer leállítja a HDi dízelt, ha nem mozog (piros lámpánál, forgalmi dugóban stb.), illetve ha elektromos módban közlekedik a jármű. Ezáltal városi viszonyok között jelentősen mérséklődik a fogyasztás és az emisszió. A dízelmotor azonnal,beindul, amint szükség van rá.
Ez a "nagyfeszültségű", 8 kW teljesítményű STOP & START rendszer szükség esetén bármilyen körülmények között áramot is képes fejleszteni a villanymotor működéséhez (összkerékhajtás).

Hátsó futómű
A különböző padlóvázakkal társítható hátsó elektromos modulhoz – villanymotor és fordulatszám-csökkentő áttétel – többlengőkaros futómű tartozik. A futómű ugyanolyan, mint a 407-é, kiváló vezethetőséget, útfogást és komfortot nyújt. Annak érdekében, hogy nehéz útviszonyok között is dinamikusan mozoghasson a 3008 HYbrid4, elektronikus menetstabilizálóját „tökéletesített kipörgésgátlóval” (ASR) látták el, amelynek hatását opcionális, 16 colos „hó és sár” gumiabroncsokkal lehet fokozni.

Villanymotor
Az állandó mágneses szinkronmotor a jármű hátuljába került. Tartós teljesítménye 20 kW (27 LE), csúcsteljesítménye 27 kW (37 LE), tartós nyomatéka 100 Nm, csúcsnyomatéka 200 Nm. A villanymotor és a HDi dízel üzemmódjait önműködően vezérli a PTMU elektronika, tehermentesítve a vezetőt és csökkentve a fogyasztást. Az elektromos teljesítményt inverter és konverter szabályozza: az előbbi a nagyfeszültségű akkumulátortelepből érkező árammal befolyásolja a villanymotor nyomatékát, az utóbbi pedig az akku 200 voltos feszültségét csökkenti 12 voltra az autó fedélzeti hálózata részére.

Nagyfeszültségű akkumulátor
A Ni-MH (nikkel-fémhidrid) akkumulátortelep a csomagtartó padlója alatt helyezkedik el, a villanymotor közelében. Középtávon ez az akkumulátor-típus a legkedvezőbb a költségek és a nagysorozatú gyártás szempontjából. Van egy standard 12 voltos akku is a motorházban, a megszokott feladatok ellátására.

Energia-visszanyerés
Az energia-visszanyerő rendszer (amikor generátorként működik a villanymotor) lassításkor (gázelvétel vagy fékezés) a Ni-MH akkumulátort töltő árammá alakítja át az autó mozgási energiáját. Jól kihasználja a lendületet, és üzemanyagot takarít meg.

Ember-gép interfész
Hétcolos, 16/9 oldalarányú, színes képernyő vagy, más felszereltségi szint esetén, multifunkciós kijelző tájékoztatja valósidőben a vezetőt a hibrid hajtómű üzemállapotáról. Az akkumulátor feltöltöttségét nyolchasábos grafika mutatja. A műszerfal baloldali műszeréről gyorsításkor és lassításkor lehet leolvasni a felhasznált, illetve visszanyert energia mennyiségét. Az akku állapotáról háromféle jelzés tájékoztat:
Töltés, Eco (optimális üzemállapot), Erő.

Beszállítók
A Peugeot specifikációjának megfelelően a Bosch gyártja a villanymotort, a teljesítményelektronikát, a reverzibilis nagyfeszültségű generátort (STT), illetve az ezen összetevők párbeszédét, a fékezést és a vezetőtámogatást (ABS and ESP) biztosító rendszereket. A SANYO a nagyfeszültségű Ni-MH akkumulátort állítja elő.

 



Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER