2010. október 05. kedd, 22:03
40 éve fejleszt elektromos autókat a Mitsubishi
2006 októberében az akkor még kötőjel nélkül írt nevű “i MiEV” kísérleti autóban egyesült minden tudás és fejlesztési eredmény, amit a Mitsubishi négy évtized alatt gyűjtött össze az elektromos járművekről.
Az elektromos hajtású járművek fejlesztése és gyártása 1966 októberében kezdődött a Mitsubishinél, amikor a Mitsubishi Heavy Industries Ltd. megbízást kapott a Tokyo Electric Power Company (TEPCO) vállalattól egy elektromos hajtású prototípus megépítésére, és egy tesztprogram levezénylésére, amelynek során fejlett akkumulátor-technológiát használtak. Ezt a kezdeti EV programot idővel több is követte, amelyek szilárd alapot biztosítottak a most sorozatgyártásba kerülő “i-MiEV” modellnek.
Az első ízben az 1989-es Tokiói Autókiállításon bemutatkozó, mérföldkőnek számító tesztautó, a Minicab EV, mely a 2010-es Párizsi Autószalon Incroyable Collection részlegében is megtekinthető.
A Mitsubishi Motors az elsők közt ismerte fel, mennyivel komolyabb lehetőségeket rejtenek a lítium-ion akkumulátorok, mint a hagyományos ólom-sav technológiájú telepek – mind az energiasűrűség, mint a leadott teljesítmény tekintetében. Jó példa volt erre az
1994-es “Chariot HEV” plug-in hibrid autó, amit számos különféle tesztprogram követett, amelyek elsősorban a teljesítmény, a biztonság, a megbízhatóság és a tartósság további fokozását célozták.
A vállalat következő lépése az lesz, hogy az elektromos hajtás terén megszerzett, egyedülálló know-how-ját a
következő generációs plug-in hibrid (P-HEV) járművekben is hasznosítja – amint az már megtörtént a
2009-es Concept PX MiEV bemutatóautó esetében – amelyek a tervek szerint 2013-ben jelennek meg a piacokon.
A Mitsubishi Motors hosszabb távú tervei közt szerepel az
egyéb, csatlakozó technológiák továbbfejlesztése is; ilyen például a kerékagyba épített motor, ami már bemutatkozott a 2005-ös Colt MiEV és Lancer Evolution MiEV bemutatóautókban, valamint a 2006-os Concept EZ MiEV tanulmányban is.
Mitsubishi Minicab EV 1989.
Legfontosabb műszaki adataiTeljes hossz : 3,195 mm
Teljes szélesség : 1,395 mm
Teljes magasság : 1,860 mm
Tengelytáv : 1,780 mm
Teljesítmény : 30 LE
Feszültség : 96 V 150 Ah
Villanymotor : Egyenáramú
Akkumulátor : Ólom
Küldés e-mail-ben: Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:
Hozzászólások