Címkék: Ford

Írta: Administrator   
2022. február 13. vasárnap, 19:09

 

A Ford GT Alan Mann Heritage Edition modellváltozatot azért fejlesztette a vállalat, hogy ezzel tisztelegjen az Alan Mann Racing 1966-os, könnyű építésű Ford GT kísérleti versenyautói előtt.

 

 

 A korlátozott darabszámúban készülő modell annak a fontos szerepnek állít emléket, amit ezek a prototípusok játszottak a Ford GT fejlesztése során.

“A Ford GT Alan Mann Heritage Edition egy főhajtás azon járművek előtt, amelyek győzelmek sorához segítették a Fordot,” mondta Mike Severson, a Ford GT program igazgatója. “Az autó vörös-arany fényezését az Alan Mann Racing gépei ihlették; a csapaté, ami olyan sokkal járult hozzá történelmi Le Mans-győzelmünkhöz.”

 

 

 

1965-66-ban az Alan Mann Racing könnyebb anyagokból készítette el az AM GT-1 versenyautót, mellette pedig egy másik gépet is épített a GT Mk I alapjaira. Bár egyik prototípus sem nyert komoly futamot, a kis tömegű anyagok használata hasonló volt ahhoz a megoldáshoz, ami 1966-ban segített a Fordnak győzelemre vinni Le Mans-ban a GT Mk II-est.

Ugyanebben a szellemben épült a mai Ford GT szupersportkocsi is, amelynek könnyű, karbonszálas karosszériáját a 2022-es GT Heritage Edition modellen az AM GT-1 által ihletett színek és sávok díszítik.

A limitált kiadású változat az eredeti gép előtt tiszteleg

Az Alan Mann jellegzetes vörös fényezésén és arany díszítőelemein túl a limitált kiadású GT-t két, a tetőn is végigfutó versenysáv-festés is díszíti, Frozen White kontraszttal és 16-os rajtszámmal az ajtókon, a gépháztetőn és a hátsó légterelő alsó felén.

A dizájn markáns elemei a látszó karbonszál-felületek, például a 20 colos keréktárcsákon, az első légterelőn, a küszöbökön, a tükörburkolatokon, a motor burkolatán és a hátsó diffúzoron. A Brembo® féknyergek fekete lakkozását vörös minta díszíti, és a modern hatást tovább fokozzák a fekete kerékcsavarok.

A karbonszálas elemek a kabinban is megjelennek: ebből az anyagból készült többek közt a belső küszöb és a középkonzol is. Az ugyancsak karbonszálas szerkezetű, ébenfekete Alcantara® szövettel kárpitozott üléseket arany és vörös varrás díszíti, az ülőlapokon és a fejtámlákon pedig GT embléma látható. A műszerfalpanelt is ébenfekete bőr és Alcantara borítja, sőt a tetőoszlopok és a tető burkolata is ébenfekete Alcantara.


A műszerfalat, az ajtókapcsolók kereteit és az ülések X-alakú vázszerkezetét díszítő aranyszínű betétek jól érvényesülnek a matt karbonszálas felületek mellett. A kormánykerék burkolata fekete fonallal varrott ébenfekete Alcantara, a kormány mögötti váltókapcsolókat pedig a karosszériával azonos árnyalatú Alan Mann-vörösre festették.

 

 

 

Az első Ford GT-sikerekre emlékezve

Az gyártási év lezárásaként a 2022-es Ford GT Alan Mann Heritage Edition emléket állít az Alan Mann Racing csapatnak, és annak a segítségnek, amit 1965-ben nyújtottak Angliából. A tőlük tanult megoldásoknak volt köszönhető, hogy a Ford GT40 a harmadik és negyedik legjobb időeredményét futhatta meg 1966-ban Le Mans-i teszteken.

A Le Mans bizottság végül úgy döntött, hogy a ’66-os szezon hátralevő részében a nehezebb és erősebb, 7,0 literes V8-as motorral hajtott autók versenyezzenek, amelyek aztán megszerezték a Fordnak az első-második-harmadik helyezést Le Mans-ban, és a márka angol csapata többé nem lépett itt pályára a könnyű építésű versenygépekkel.

“Az Alan Mann Racing és a Mann család számára hatalmas megtiszteltetés, hogy a Ford GT legendás motorsport-múltjára ezzel a fantasztikus, limitált kiadású változattal emlékezhetünk,” nyilatkozta Henry Mann, az Alan Mann Ltd. igazgatója. “Varázslatos lesz majd látni, ahogyan Chicagóban életre kelnek csapatunk vörös-arany versenyszínei, és hogy az új GT az egyik eredeti GT40 mellett áll a pódiumon!”

A Heritage Edition sorozat hetedik tagja

A Ford GT Heritage Edition sorozat emléket állít a szupersportkocsi történetének legfontosabb pillanatainak, így természetesen a Le Mans-győzelmeknek is. A 2022-es Ford GT Alan Mann Heritage Edition a hetedik az ultra-limitált kiadású modellváltozatok sorában:

2022-es Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition, ami az első öt eredeti Ford GT prototípus előtt tiszteleg
2021-es Ford GT Heritage Edition, amely a 98-as rajtszámú Ford GT Mk II-esnek állít emléket; az autót Ken Miles és Lloyd Ruby vezették az 1966-os Daytona futamon, ahol a Ford megszerezte az 1-2-3-5. helyezést, és a Ford GT40 Mk II fantasztikus évadot zárt
2020-as Ford GT ’69 Heritage Edition, amely az 1969-es Le Mans-győztes, 6-os rajtszámú Ford GT40 Mk I előtt tiszteleg
2019-es Ford GT ’68 Heritage Edition, amely az 1968-as Le Mans-győztes, 9-es rajtszámú Ford GT40 Mk I előtt tiszteleg
2018-as Ford GT ’67 Heritage Edition, amely az 1967-es Le Mans-győztes, 1-es rajtszámú Ford GT40 Mk IV előtt tiszteleg
2017-es Ford GT ’66 Heritage Edition, amely a 2-es rajtszámú Ford GT Mk II-esnek állít emléket; az autót Bruce McLaren és Chris Amon vezették az 1966-os Le Mans futamon
2006-os Ford GT Heritage Edition, ami a GT40 két egymást követő, 1968-as és 1969-es Le Mans 24 órás futamgyőzelmének emlékére készült
A 2022-es Ford GT Alan Mann Heritage Edition modellt a kiválasztott Ford GT vásárlók rendelhetik meg, akik már ebben a negyedévben megkapják autójukat.


 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER