Címkék: Ford | tanulmányautó

Írta: Administrator   
2023. február 28. kedd, 12:56

 

A Fordok már több mint 100 éve állandó szereplői a Colorado Springs mellett rendezett Pikes Peak hegyi versenyeknek (PPIHC). Az idei immár a 101. futam, és a Ford Perfomance most egy tisztán elektromos hajtású SuperVan 4 tanulmányautóval áll rajthoz a híres versenyen.

 

 


Az első ilyen eseményre 1916-ban került sor, amikor egy Ford T-Modell 23 perc 3 másodperc alatt kapaszkodott fel 4302 méteres tengerszint fölötti magasságban húzódó célvonalhoz. 2023-ban a SuperVan 4 várhatóan elég sok percet lefarag majd a T-Modell időeredményéből.

“A Pikes Peak tökéletes megmérettetés a Ford Performance számára, és persze a SuperVan 4 számára is, hiszen ezt a legendás futamot rengeteg motorsport-rajongó követi világszerte,” jelentette ki Mark Rushbrook, a Ford Performance Motorsports globális igazgatója. “Az idők során az autók rengeteget fejlődtek, és ideje, hogy elektromos hajtási technológiánkat próbára tegyük ezen a hegyi szakaszon a világ legnagyobb teljesítményű gépei ellen.”

 

 

 

A PPIHC eddigi 101 futamán az 1916-os T-Modelltől kezdve a legújabb Mustangig számtalan Ford-modell lépett már itt pályára: tavaly például a Shelby American egy Ford Mustang Shelby GT500SE modellt indított a versenyen.

Ugyanakkor nemcsak az itt versenyző Fordok, hanem pilótáik is legendás nevek voltak: a hatvanas években Curtis Tanner és Parnelli Jones pályarekordot állított fel a Stock Car kategóriában, nem beszélve Ken Block hihetetlen Hoonicorn-csapatásáról.

2023-ban a SuperVan 4 volánja mögött az igazi motosport-ikon és PPIHC-rekorder Romain Dumas ül majd, aki nemcsak háromszoros Le Mans-győztes, hanem több EV-köridőrekordot is felállított már pályafutása során.

“A Ford legújabb generációs elektromos technológiája tökéletesen illik erre a helyre,” vélekedett Dumas. “Ilyen nagy magasságban már jelentősen csökken a belsőégésű motorok teljesítménye, de a SuperVan 4 hajtásláncát ez nem érinti, így jó esélyekkel indulunk az idei versenyen.”

Dumas már kilencedszer vág neki a Pikes Peak futamnak, ahol 2012-ben állt először rajthoz.

“Mindig izgatottan várjuk, hogy teljesít Romain a következő Pikes Peak futamon. Mindig egyedi építésű autóval érkezik ide, és ezek a gépek nemcsak meglepően erősek, hanem nagyon jól is néznek ki,” mondta el Melissa Eickhoff, a PPIHC ügyvezető igazgatója. “Ez idén sem lesz másként: a Ford Performance SuperVan 4 igazi trónkövetelőnek tűnik.”

A Ford Performance és STARD együttes munkájával megépített SuperVan 4 modellt ultranagy teljesítményű 50 kWh-ás akkumulátorról táplált összkerékhajtással szerelték fel. Mindezt szénszálas kompozit karosszéria, a FIA előírásainak megfelelő bukókeret és szabályozható energia-visszanyerő fékezés egészíti ki.

A két cég szakemberei már öt éve dolgoznak közös fejlesztési projekteken; az együttműködésből már olyan nagy teljesítményű EV-hajtásláncok születtek, mint például a FIA-tanúsítványú rallycross járművek élvonalába tartozó Fiesta ERX™ versenygép hajtása.

“A SuperVan 4-esben a valaha volt egyik legerősebb elektromos hajtáslánc működik,” nyilatkozta Michael Sakowicz, a STARD vezérigazgatója. “Ez a technológia bizonyított már a goodwoodi hegyi futamon, a WRC murvás pályáin és sok más helyen is. Most pedig benevezzük a világ egyik leghíresebb, legkülönlegesebb versenyére, és a STARD nagyon büszke arra, hogy részese lehet mindennek.”

A Pikes Peak hegyi versenyt 2023. június 25-én rendezik meg, és a start közeledtével a Ford Performance további részleteket oszt majd meg az autóról és a felkészülésről.


 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER