A Kia Motors a vadonatúj Sportage világpremierjét 2015 szeptemberében a Frankfurti Autószalonon tartja. A negyedik generációjába lépő, új Kia Sportage közvetlen elődjének sikereire építve, az egyre élesebb versenyhelyzetben innovatív, megoldásokkal szólítja meg a piac vásárlóit.
Az új megjelenésű belső térben kiváló minőségű anyagok, harmonikus összhatású kialakítás, valamint fokozott praktikum és egy sor modern technológia garantálja fokozott kényelmet, praktikumot, kapcsolódási lehetőségeket és biztonságot. Az új és modernizált erőforrásokat, illetve sebességváltókat felvonultató hajtáslánc-választék még takarékosabb működést, még nagyobb teljesítményt kínál, miközben javult a rugózási komfort és a vezethetőség is.
A Sportage most először új ‘GT Line’ kivitelben is megrendelhető. A sportosabb vezetési élményre vágyó vásárlók igényeihez igazodva kifejlesztett GT Line verzió az alapkivitelű Sportage sokoldalúságát látványosabb megjelenéssel és dinamikusabb karakterrel teszi még vonzóbbá.
„Az elmúlt években a Kia Sportage nagymértékben hozzájárult márkánk fenntartható növekedéséhez és sikeréhez az európai piacokon.” – mondta Michael Cole, a Kia Motors Europe ügyvezetője. „Rendkívül fontos modell ez a számunkra, különösen mivel egyre több ügyfél dönt a szabadidőjárművek mellett, a gyorsan növekvő szegmensben pedig minden eddiginél élesebb konkurenciaharc dúl.”
„Európában a Sportage a Kia zászlóshajója: tökéletesen megtestesíti a márka értékeit, és stabilan több mint egynegyedét teszi ki a Kia európai eladásainak.” – tette hozzá Cole. Ahogy folyamatosan növekszik ez az egyre népesebb szegmens, az új Sportage egyre inkább megerősíti a piacvezetők között elfoglalt pozíciónkat, és példát mutat vetélytársainak a kifinomult innováció, a markáns formaterv, a kiemelkedő anyagminőség terén.
A Kia Sportage a Kia szlovákiai Zsolnán működő gyártóüzemében készül, és a mai napig a márka legkeresettebb modellje Európában: 2014-ben Európa-szerte több mint 97 000 példányban talált gazdára, és ezzel a Kia összeladásainak 27,5 százalékát teszi ki.
Merész, új formatervvel lép színre a 2016-os Kia Sportage
A negyedik generációs Kia Sportage merész, új megjelenést kapott, minden szögből sportos, erőteljes képet mutat. Az új Sportage formatervezéséért a Kia európai dizájnstúdiója felelt, a németországi Frankfurtban dolgozó, európai szakemberek munkáját koreai (Namyang) és amerikai (Irvine, Kalifornia) kollégáik is segítették.
A világ leghíresebb, modern vadászrepülőgépeit jellemző, lágy és éles vonalak közötti kontrasztot alkalmazva az új Sportage vizuális harmóniában oldja fel az élesen definiált vonalak és a lágy, homogén felületek közötti feszültséget.
A Sportage tetszetős 'arca' változott a leginkább a modellváltás során: a Kia jellegzetes tigrisorr hűtőmaszkja és a fényszórók az új modellnél különváltak. A fényszórók magasabbra kerültek, az élesen definiált motorházfedél külső éle mentén hátrafelé húzva helyezkednek el. A Sportage homlokzatának alsó traktusát mélyebb, szélesebb – hatékonyabb hűtést lehetővé tevő – hűtőmaszk teszi robusztusabbá. Az eredmény: impozánsabb megjelenés, stabilabb kiállás, annak ellenére, hogy az új modell megőrizte elődjének 1855 mm-es szélességét. A GT Line kiviteleken még tovább fejlődött az optika: megjelentek a 'jégkocka' LED-es ködfényszórók, a nagyteljesítményű cee'd GT stílusában, valamint az alumíniumhatású padlóburkolatok.
A vadonatúj Sportage megőrizte jellegzetes profilját, noha tengelytávja 30 mm-rel nőtt (2670 mm-re), teljes hossza pedig 40 mm-rel nagyobb, eléri a 4480 mm-t. A hosszabb, még áramvonalasabb hátsó légterelő elnyújtottabb formát eredményez. A Sportage sziluettje a tető legmagasabb pontjától (1635 mm) finoman ereszkedik hátrafelé; míg a merészebb kerékívek, az éles karaktervonalak és a finoman kidolgozott felületek még dinamikusabb megjelenéssel ruházzák fel a modellt. Az összhatás a rajtgépről elrugaszkodó rövidtávfutó kidolgozott izomzatát idézi. A nagyobb első túlnyúlás (+20 mm) és a rövidebb hátsó túlnyúlás (-10 mm) döntöttebb, dinamikusabb karaktert eredményezett.
Az új Sportage farát vízszintesebb idomok és pontosan definiált karaktervonalak határozzák meg; a csomagtérfedél lágy felületei kihangsúlyozzák az autó szélességét, és még stabilabbá teszik a megjelenést. A 2013-as Kia Provo tanulmányautó által ihletett, keskeny vonalú zárófények, vízszintes párhuzamosok mentén helyezkednek el; a két lámpatestet az autó teljes szélességében végigfutó sáv köti össze, míg az irányjelző és tolatólámpák elkülönülve, mélyebben találhatók; ami optikailag hangsúlyosabbá teszi a far alsó felét. A Kia Sportage GT Line kivitele emellett kettős kipufogóvéggel, valamint fémhatású diffúzorral kelt még sportosabb megjelenést.
Az új, vonzó formaterv egyben minden eddiginél áramvonalasabb is: a Cw-érték 0,35-ről 0,33-ra csökkent, az átrajzolt padlóburkolattal és az újratervezett lökhárítókkal.
A vadonatúj Sportage 16, 17 vagy 19 colos könnyűfém keréktárcsákkal rendelhető, míg a GT Line felszereltséghez alapáron jár egyedi, 19 colos könnyűfém keréktárcsa szett.
Modern elrendezés, még kifinomultabb kidolgozás a kiváló minőségű utastérben
A Sportage vadonatúj belső tere az egyik legnagyobb eltérés a harmadik generációs modellhez képest. A formatervező csapat az új belső tér megalkotása során arra törekedett, hogy egyszerű, modern rajzolatú, széles, vezető-centrikus műszerfalat alakítson ki. A beltérben a fém felületek puha tapintású anyagokkal keverednek, a határozottan megrajzolt, vízszintes vonalak kiemelkedően precíz műszakiságról tanúskodnak.
A Sportage vadonatúj belső tere kiváló anyagminőséggel hívogat: az elődénél jóval nagyobb arányban alkalmaz puha tapintású anyagokat, míg a szövetek, bőrfelületek és míves öltések fényűzőbb környezetet teremtenek. Az eredmény: olyan kifinomult, modern belső tér, amelybe a korábbinál hatásosabb hangszigetelésnek köszönhetően jóval kevesebb külső zaj jut be.
Míg az előző generációs Sportage utasterének központi eleme a jól körülírt, függőleges tájolású középkonzol volt, az új modell vízszintes vonalai hatásosabban hangsúlyozzák ki a beltér szélességét, és jobb térérzetet, egyben sportosabb hangulatot teremtenek.
Magabiztos, vízszintes kialakítása két jól elkülönülő zónára – a kijelző és a kezelő területre – osztja a műszerfalat. A kijelző zóna egyetlen feladata, hogy a lehető legegyértelműbben tájékoztassa az utasokat a vezető előtti műszeregységen, illetve a műszerfal közepét elfoglaló új, opciós 7,0 vagy 8,0 colos HMI kezelőfelületen keresztül.
A műszerfal egész hosszában végig futó, markáns vonal alatt helyezkedik el a kezelő zóna, lépcsőzetesen lefelé terjeszkedő középkonzollal, amely 10 foknyit a vezető felé fordul. Mivel számos funkció immár az opciós érintőképernyős infotainment és navigációs rendszeren keresztül vezérelhető, az új műszerfal letisztultabb lett, így a vezető különösen ergonomikus környezetet élvezhet, amelyben a kezelő zóna funkciói menet közben is egyértelműen azonosíthatók.
A két beltéri zóna közötti határvonal mentén egy- vagy kéttónusú környezetet alakítottunk ki: a tulajdonosok választhatnak az egyszínű fekete, illetve a kétszínű (sötétszürke/világosszürke, vagy fekete/bézs) kivitel között. A középkonzol a beltéri színvilágtól függetlenül stílusos fekete színű kivitelt kap. Az új GT Line vásárlói valamivel sportosabb környezetéről olyan részletek gondoskodnak, mint az alul egyenes karimájú, bőrrel burkolt kormánykerék, a minőségi, zongoralakk műszerfal vagy az alumínium pedálsor.
Tágasabb helykínálat, fokozott üléskomfort
A negyedik generációs Sportage minden elődjénél praktikusabbnak ígérkezik, köszönhetően a megnövelt belső és külső méreteknek, amelyek révén a fejlesztők minden utasnak tágasabb helyet, és fokozott üléskomfortot kínálhatnak.
A méreteket érintő legjelentősebb változás, hogy a Sportage tengelytávja 30 mm-rel megnőtt (2670 mm), így tágasabb lehet az utastér. Az egész jármű 40 mm-rel hosszabb (4480 mm); az első túlnyúlás a korábbinál 20 mm-rel hosszabb (910 mm), míg a hátsó túlnyúlás 900 mm-re csökkent (-10 mm). Az új Sportage magassága (1635 mm) és szélessége (1855 mm) megegyezik a kifutó modellével.
Az utasok helye is megnőtt: a fejtér elöl 997 mm (+5 mm), hátul 993 mm (+16 mm); míg a maximális lábtér 1129 mm (+ 19 mm), illetve 970 mm (+7 mm).
A plusz férőhelyre alapozva a fejlesztők még tovább kívánták fokozni az utaskomfortot.
Elöl nem csupán a lábtér nőtt meg, de magukat az üléseket is újraterveztük. A Sportage immár háromfokozatú első ülésfűtéssel, 10 irányban motorosan állítható, motoros deréktámaszú vezetőüléssel, vagy 8 irányban motorosan állítható utasüléssel is felszerelhető. A merevebb ülésvázak (szélesebb körben alkalmazott, nagy szakítószilárdságú acéllal), valamint az elöl és hátul átdolgozott ülésrugók és -párnák révén kevesebb rezgést továbbítanak, miközben az ülések könnyebbek (-2,5 kg) és tartósabbak is lettek.
Hátul a 40 mm-rel alacsonyabb belső padló (anélkül, hogy csorbult volna a szabad hasmagasság) és az üléspad 30 mm-rel megemelt csípőpontja együttesen jóval természetesebb, kényelmesebb üléshelyzetet tesz lehetővé, és a combok alátámasztása is jobb.
A Sportage hátsó üléstámlája mostantól 17 fokozatban állítható (23-37 fok között), míg a korábban a támla tetejénél található állítókar átköltözött oldalra, az ülés alsó feléhez, így a hátsó utasok igazán könnyen tökéletes kényelembe helyezhetik magukat. A hátsó ülések háttámlája és ülőlapja kétfokozatú fűtéssel szerelhető fel; ami jóval kellemesebbé teszi a hűvös reggeleken az indulást.
A kilátás előre és hátra egyaránt jelentős mértékben javult. Elöl a szélvédőoszlopok alacsonyabbra helyezett töve, valamint a keskenyebb A-oszlopok javítják a kilátást. A külső visszapillantó tükrök alacsonyabbra kerültek, ennek ellenére változatlanul kiváló hátratekintést tesznek lehetővé; ebben az új, keskenyebb (-62 mm) C-oszlopok és a magasabb (+30mm) hátsó szélvédő is fontos szerephez jut. Ezek a változások nem csupán a kilátást javítják, de a térérzetet is, amihez a 104 mm-rel megnövelt hosszban (490 mm) nyitható, külön megrendelhető panoráma napfénytető is hozzájárul
Az új karosszéria nagyobb méreteinek köszönhetően a negyedik generációs Kia Sportage csomagtartója a korábbi 465 literről 503 literre (VDA) nőtt, míg kihasználhatóságát két szinten behelyezhető padló javítja, így akár magasabb tárgyak is elférnek a csomagtérben, mégis elrejthetők a csomagtér-takaró alatt. A Sportage csomagtér-takarója a kategóriában egyedülálló módon a padló alatti rekeszben tárolható. Habár az új generációs Sportage nem szélesebb elődjénél, a karosszéria hátsó részének újratervezése lehetővé tette, hogy a csomagtartó belső szélessége 35 mm-rel nőjön, míg a csomagtérnyílás pereme alacsonyabbra került, így a csomagokat mindössze 732 mm-re kell emelni (-47 mm).
A vadonatúj Sportage üzemanyag-tartálya megnőtt a harmadik generációs modellhez képest (58 helyett 62 liter); így összességében a jármű teljes élettartama során kevesebb alkalommal kell tankolni, különösen, ha figyelembe vesszük a kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást is.
Zaj- és rezgésszint: minden területen kedvezőbb
Az új Sportage utasainak fokozott kényelméhez alapvetően hozzájárul, hogy a Kia mérnökei komoly erőfeszítéseket tettek a zaj- és rezgésszint (NVH) mérséklésére. Az elődmodellhez képesti jelentős módosítások kategóriájának egyik leginkább kifinomult tagjává teszi az új Sportage modellt; az utastéri zajszint számos konkurens kompakt konkurensénél alacsonyabb.
Az új Sportage benzinmotoros kivitele alapjáraton mindössze 36 dB zajt bocsát ki, 2 dB-lel kevesebbet, mint az előd; a dízelüzemű változat esetében az érték 44 dB (46 dB helyett). A motorban ébredő zajok és rezgések csillapítása érdekében a mérnökök bőséges szigeteléssel látták el a műszerfalat, továbbá hangzáró pajzzsal szerelték fel a motorokat, amely még hatékonyabban fojtja el a zajokat és rezgéseket.
Az útzaj szintje is csökkent (66 helyett 63 dB), köszönhetően a hátsó felfüggesztésben alkalmazott, új perselyeknek, amelyek forrásánál fojtják el az útzajt, illetve a Sportage kerékíveit bélelő, a korábbinál nagyobb mennyiségben alkalmazott hangszigetelésnek. A szélzaj mérséklése érdekében a mérnökök vastagabb első oldalablakokat építettek be, új, kettős peremű tömítéssel zárták a panoráma napfénytetőt, és plusz zajszigetelést alkalmaztak az ajtók körül.
Az autó számos pontján alkalmazott módosítások révén mérséklődött a rezgések átterjedése; így a Sportage utastere a kategória egyik legkifinomultabb, legpihentetőbb utazási környezetét kínálja. Ennek érdekében a mérnökök megnövelték a karosszéria általános merevségét, különösen a padlónál; megnövelt méretű, jobb rezgéselnyelő képességű bakokat alkalmaztak az erőátvitelnél; és módosították az ülések kialakítását. A könnyűfém keréktárcsák szerkezeti merevsége 49 százalékkal nőtt, ami ugyancsak csökkenti a beltérbe jutó rezgéseket.
Minden idők legbiztonságosabb Sportage modellje: erősebb karosszéria, új aktív biztonsági technológiák
A biztonságot, mint mindig, ezúttal is kiemelt szempontként kezelte a Kia, így a vadonatúj Sportage a márka elismerten kiváló hagyományaihoz híven példa értékű utas- és gyalogosvédelmet nyújt. A Kia legnépszerűbb modelljének negyedik generációja a legszigorúbb törésteszteken is helyt állt, köszönhetően a minden eddiginél merevebb vázszerkezetnek, a rendkívül gazdag passzív biztonsági felszerelésnek, továbbá a legmodernebb aktív biztonsági, illetve autonóm ütközéselkerülő technológiáknak.
Az új Sportage karosszériája számottevően merevebb, mint volt. Ez elsősorban az ultra nagy szakítószilárdságú acélok (UHTS) széles körű alkalmazásának köszönhető, amivel egyszerre nőtt az illesztések szilárdsága, valamint hatékonyabb erőelvezető útvonalakat lehetett kialakítani a karosszéria egészében. A mérnökök megerősítették az új Sportage alapvető szerkezetét; a torziós szilárdság 39 százalékkal kedvezőbb, mint az előző generáció esetében.
A harmadik generációs Sportage szerkezete 18 százalékban tartalmazott UHTS acélokat; ez az arány az új modell esetében eléri az 51 százalékot. A fejlett, melegen sajtolt acélok szélesebb körű alkalmazásával a mérnökök tovább növelték a karosszéria merevségét. Az ellenállóbb acélt elsősorban az A-, B- és C-oszlopok merevítésére, a küszöbök, a tetőszerkezet és a kerékívek megerősítésére alkalmazzák.
A Sportage alapfelszerelésként kínálja a vezető- és utasoldali légzsákot, az első üléssori oldallégzsákokat, valamint az első és második sori függönylégzsákokat, ami még jobb passzív biztonságot jelent az utasok számára. Az ISOFIX gyermekülés-rögzítő pontok minden kivitelben megtalálhatók a második üléssoron, lehetővé téve a fiatal utasok biztonságos elhelyezését.
A gyalogosok fokozott védelmét szolgálja a motorházfedél alacsonyabban futó belépő éle, illetve nagyobb ütéselnyelő felülete, amelynek kialakításánál, a korábbinál nagyobb arányban alkalmaztunk nagy energiaelnyelő képességű biztonsági habszivacsot, valamint műgumit, ami gázolás esetén további védelmet biztosít a gyalogosoknak. A Sportage egy sor aktív biztonsági rendszerrel is felszerelhető, amelyek eleve csökkentik a gyalogosgázolás valószínűségét (ld. alább).
Az új Sportage kiváló eredményre számíthat az EuroNCAP meghatározó jelentőségű biztonsági segédrendszerek kategóriájában, amely a legmodernebb vezetőtámogató technológiák meglétét, illetve a balesetek elkerülésben és a sérülések mérséklésében mutatott hatékonyságát vizsgálja és pontozza. A Kia VSM járműstabilitás-szabályozó rendszere, amelyet alapfelszerelésként tartalmaz a negyedik generációs Sportage minden kivitele, egyidejű fékezés és kanyarodás esetén a gépkocsi menetstabilizáló rendszerének (ESP) és elektromos szervokormányának kifinomult szabályozása révén segít a vezetőnek megőrizni az uralmat járműve felett. Mindkét rendszer azonnal működésbe lép, amint a Sportage érzékelői tapadásvesztést észlelnek, és segítenek a vezetőnek a jármű biztonságos irányításában.
Az új Sportage vásárlói a legmodernebb aktív veszélyelkerülő technológiák közül válogathatnak, gondoskodva utasaik mindenkori, tökéletes biztonságáról (piactól függően.) Többek között a következő technológiák rendelhetők:
• Önműködő vészfékrendszer (AEB)*, amely radar alapú érzékelők segítségével észleli az ütközés vagy gázolás veszélyét, és segít megállítani az autót.
• Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS), amely hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha a jármű irányjelzés nélkül elhagyja a forgalmi sávot.
• Sávelhagyást gátló rendszer (LKAS), amely felismeri a Sportage sávhatárokhoz viszonyított helyzetét, és automatikusan korrigálja a jármű nyomvonalát, ha azt érzékeli, hogy a gépkocsi irányjelzés nélkül kezdi elhagyni a forgalmi sávot.
• Adaptív távolsági világítás (HBA), amely az egyéb járművek helyzetétől és az útviszonyoktól függően automatikusan igazítja a fényszóró hatótávolságát.
• Sebességkorlátozás információ (SLIF), amely kamerák segítségével felismeri az út menti jelzőtáblákat, és azok információi alapján a műszeregységben megjeleníti a sebességkorlátozásokat és az előzési tilalmat.
• Holttér-felügyelet (BSD) sávváltást támogató funkcióval (LCA), amelyek a Sportage mögött legfeljebb 70 méterrel haladó gépkocsikat felügyeli, és a külső tükörben megjelenített optikai jelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha egy jármű belép a holtterébe.
• Mögöttes keresztirányú forgalom-felügyelet (RCTA), amely parkolóban történő tolatás esetén figyelmeztet a Sportage mögött elhaladó gépkocsikra.
*Az önműködő vészfékrendszer (AEBS) vezetőtámogató rendszer, és mint ilyen, nem mentesíti a vezetőt azon felelősség alól, hogy minden körülmények között biztonságosan működtesse gépkocsiját. A vezetőnek mindenkor személyes vezetési képességeihez, a törvényi előírásokhoz és az általános forgalmi és útviszonyokhoz kell igazítani vezetési stílusát. Az AEBS nem a gépkocsi önálló működtetésére szolgál. További információkért kérjük, lapozza fel a kezelési kézikönyvet.
Komfortosabb, kifinomultabb rugózás, továbbfejlesztett, közvetlenebb vezethetőség
A vadonatúj Sportage fejlesztési programja során a mérnökök mindvégig arra törekedtek, hogy továbbfejlesszék az elődmodell által kínált rugózási kényelmet, stabilitást és közvetlen vezethetőséget. Az új modell mindezen területeken túlteljesíti elődjét, így minden idők legjobban vezethető Sportage modellje.
A teljesen független első felfüggesztés a harmadik generációs modell konfigurációját alkalmazza, ám a tervezők egy sor módosítást alkalmaztak, hogy a lehető legteljesebb mértékben kiaknázhassák az új karosszéria adottságait. Az új konfiguráció nagyságrendekkel jobb rugózási kényelmet kínál, miközben a vezethetőség is közvetlenebb lett. A tervezők módosították a perselyek rögzítési pontjait, ami jobb stabilitást és a változó útviszonyokra adott természetesebb reakciókat eredményezett, továbbá merevebb kerékcsapágyakat és -perselyeket alkalmaztak, így garantálva közvetlenebb vezethetőséget és a minden körülmények között jobb stabilitást. A kormányművet előrébb helyeztük el, ami finomabb kormányreakciókat eredményez.
Ami a szintén teljesen független – az elsőkerék-hajtású kiviteleknél kettős alsó lengőkarokkal szerelt multilink rendszerű – hátsó felfüggesztést illeti, az új Sportage merevebb kereszttartója csökkenti az utastérbe jutó útzaj és rezgések mértékét. Az egyedi hangolású lengéscsillapítók húzófokozatban hosszabb utat tesznek meg, így rossz útfelületen hatásosan szűrik ki a kisebb rezgéseket, míg a hátsó segédvázkeretet perselyek szigetelik el a karosszériától, ami még tovább javítja a futómű teljesítményét. Végezetül a futómű-geometriát érintő, apró módosítások, valamint a merevebb kerékcsapágyak és oldalirányú perselyek hatékonyan csillapítják az alulkormányzottsági hajlamot, és közvetlenebb kormányreakciókat engedélyeznek.
A futómű változtatásai a Sportage tengelytávjának 40 mm-es megnövelésével együtt nagyságrendekkel kedvezőbb lengéscsillapítási képességeket biztosítanak rossz útfelületen, miközben a közvetlenebb vezethetőség és a mérsékelt alulkormányzottsági hajlam révén még élvezetesebb vezethetőséget kínálnak.
A GT Line kivitelű modellek egyedi futóműhangolást kapnak. Az európai vásárlók igényeit szem előtt tartva, európai útvonalakon tesztelt GT Line kivitelek futóművének egyedi hangolása még közvetlenebb, még sportosabb vezethetőséget eredményez; a rugózás valamivel feszesebb, ugyanakkor nem csorbítja a menetkomfortot.
A negyedik generációs Sportage fogaslécre illesztett, új villanymotoros kormányrásegítése (R-MDPS) alapfelszerelés a GT Line kiviteleken, illetve opcióként megrendelhető minden egyéb, európai kivitelű Sportage modellhez. A kormányoszlop helyett közvetlenül a fogaslécre szerelt, új R-MDPS rendszer jobb kormányérzetet és gyorsabb, lineárisabb kormányreakciókat biztosít, különösen a középállás körül. Az opciós kormányművel felszerelve az új Sportage az egyik legdinamikusabb kompakt szabadidőautó a piacon; anélkül, hogy ez a járműkategóriától elvárható rugózási komfort vagy menetstabilitás rovására menne.
A vadonatúj Sportage közvetlen elődjénél jobb fékteljesítményre képes; a tervezők áttervezték a féknyergeket, míg az új fékbetét-visszahúzó rugó csökkenti a fékbetét nem kívánatos súrlódását. Mindez a nagyobb méretű féktárcsákkal együtt azt jelenti, hogy a Sportage minden eddiginél jobb fékteljesítményt kínál.
A vadonatúj Sportage elektromos rögzítőfékét is átdolgoztuk; a rendszer mostantól a motor leállításakor automatikusan aktiválódik.
Ahogy eddig, a Sportage továbbra is választható első- vagy összkerékhajtással. Ez a módosított felfüggesztéssel és kormányművel, valamint a legmodernebb vezetőtámogató technológiákkal együtt minden körülmények között stabil vezethetőséget és fokozott tapadást biztosít.
Navigációs rendszer a Kia kapcsolódási szolgáltatásaival és vezeték nélküli telefontöltő rendszerrel.
A vadonatúj Sportage egy sor új, fejlett fedélzeti technológiával teszi még teljesebbé az ügyfelek számára a tulajdonosi élményt. A Sportage új szolgáltatásainak köszönhetően kategóriájának legmodernebb, legújszerűbb, legfejlettebb technológiákat kínáló tagja.
A műszerfal közepén elhelyezkedő, ultramodern audiovizuális és navigációs (AVN) rendszer megjelenése is friss. A vásárlók választhatnak a 7,0 és 8,0 colos érintőképernyővel szerelt infotainment és műholdas navigációs berendezések között. Mindkét rendszer kiegészíthető DAB digitális rádióvevővel, amely számos európai országban lehetővé teszi a digitális rádióadások vételét.
Új fejlesztés a Kia kapcsolódási szolgáltatásaival felszerelt navigációs rendszer, amely ultramodern vezetőtámogató információk széles választékát kínálja. A TomTom® technológiáját hasznosító, új kapcsolódási berendezés élő forgalomtájékoztatás*, traffipax-információkat és riasztásokat*, valamint helyi keresés és időjárás előrejelzés funkciókat kínál. Az európai Sportage-tulajdonosok a gépkocsi megvásárlását követő hét éven át ingyenesen használhatják a rendszert. A Kia Sportage az egyik első olyan kompakt szabadidőjármű Európában, amely ezt a fejlett technológiát kínálja.
* A szolgáltatások igénybe vétele egyes országokban törvényi korlátozás alá eshet.
Az infotainment rendszerhez 160 W-os, hathangszórós audiorendszer társul, míg az igazi zenerajongók megrendelhetik a 320 W teljesítményű JBL® audiorendszert, amely nyolc hangszóróval, külső erősítővel, és Clari-Fi TM zenei helyreállító technológiával gondoskodik a páratlan zenei minőségről.
A kompakt szabadidőjárművek kategóriájában abszolút újdonságnak számít az az új, vezeték nélküli mobiltelefon-töltő, amellyel a Kia a Sportage vásárlók új, kényelmi technológiák iránti fogékonyságát szeretné kielégíteni. A középkonzoli kezelőfelület tövénél elhelyezett, vezeték nélküli töltő lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy egyszerűbben, vezetékes kapcsolat nélkül töltsék fel mobiltelefonjuk vagy táblaszámítógépük akkumulátorát. Az 'idegen tárgy felismerés' funkcióval felvértezett, 5 W teljesítményű töltőrendszer automatikusan aktiválódik, amint a felhasználó kompatibilis készüléket helyez a töltőfelületre, illetve figyelmezteti a vezetőt, ha a járműből kiszállva a töltőn felejti telefonját. A rendszer a műszerfali kijelzőn jeleníti meg a töltöttségi szintet; a használat közbeni túlmelegedést biztonsági rendszer akadályozza meg. A Sportage emellett akár kettő darab USB töltőportot is kínál; egyet elöl, és egy külön megrendelhetőt hátul, így az utasok menet közben tölthetik készülékeiket.
Piactól függően egyéb funkciók is megrendelhetők. Ilyen például a dinamikus segédvonalakkal felvértezett tolatókamera; az intelligens, motoros mozgatású csomagtérfedél, amely önmagától felnyílik, amint a közelében érzékeli az indítókulcsot; a dinamikus kanyarkövető fényszóró, amely a kormányelfordítás szögével összhangban elforgatja a fényszóró sugarát, és ezzel éjszaka egyszerre biztosít jobb látási viszonyokat és fokozott biztonságot; valamint az új, intelligens köszöntő funkció, amely felkapcsolja a belső világítást és a külső kilincsbe beépített lámpákat, továbbá kinyitja a motorosan behajtott tükröket, amint az intelligens indítókulcs (jeladó) a kilincs 1,3-1,7 méteres körzetébe ér.
Új 1,6 literes T-GDI motor, számottevően modernizált 2,0 literes turbódízelek
A kínálat minden egyes tagja teljesíti a legújabb, Euro6-os emissziós norma előírásait, ami lényegében kisebb károsanyag-kibocsátást jelent. Ráadásul ezt úgy sikerült elérni, hogy közben a menetteljesítmények nem hogy romlottak volna, de még tovább javultak.
Akárcsak a kifutó modell esetében, a vadonatúj Sportage a magán- és flottás vásárlóknak egyaránt benzines és dízelmotorok széles választékát kínálja. A negyedik generációs modell a jelenlegi Sportage több motorját is megörökölte; ezek többségét teljes körűen átdolgoztuk, hogy csökkentsük üzemanyag-fogyasztásukat, zaj- és rezgésszintjüket. A Sportage kínálatában most először jelenik meg az új 1,6 literes T-GDI (közvetlen benzinbefecskendezéses turbós benzinmotor). A kizárólag a GT Line kivitelhez választható erőforrás élénk teljesítményt és kiemelkedő üzemanyag-takarékosságot kínál a sportosabb vezetési élményre vágyó vásárlóknak.
A benzinmotorok kínálata az 1,6 literes GDI (közvetlen benzinbefecskendezéses) erőforrásból, valamint a márka legújabb, 1,6 literes T-GDI motorjából áll.
A 132 lóerős, 161 Nm forgatónyomatékú GDI erőforrást változtatások nélkül emeltük át a harmadik generációs Sportage modellből. Az autót érintő, számtalan módosítás (pl. kedvezőbb aerodinamika) és a Kia ISG startstop rendszerének alkalmazása együttesen kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást ígér; a végleges adatok homologizációs folyamat lezárulásával, még idén elérhetővé válnak.
Az 1,6 literes ‘Gamma’ T-GDI motor alapját a Kia cee’d GT és pro_cee’d GT modellekben szolgálatot teljesítő erőforrás adja; a motor még nagyobb teljesítményt, még inkább magával ragadó menetteljesítményeket kínál a vezetés örömét kereső sofőröknek. A kizárólag a Sportage GT Line modellhez kínált, 1,6 literes T-GDI motort több ponton továbbfejlesztettük, így fürgébb gyorsítóképességet, kedvezőbb fogyasztást és kezesebb nyomatékkifejtést biztosít. A 177 LE maximális teljesítményű, 265 Nm csúcsnyomatékú (a 1500-4500/perc fordulatszám-tartományban) T-GDI motor a csekély késlekedés és a gyorsítás során regisztrált, csekélyebb üzemanyag-fogyasztás érdekében új, szimpla megfúvású, elektronikus szabályozású lefúvató szeleppel felszerelt turbófeltöltőt kapott.
Az 1.6 T-GDI motort még takarékosabbá teszi az új, nagy energiájú gyújtás, a fokozott örvénylést eredményező szívósor, a csekély súrlódású vezérműlánc, valamint a kismértékben megnövelt (9,5:0 a cee’d GT-ben, 10,0:0 az új Sportage-ban) sűrítési viszony is.
A Sportage európai eladásainak oroszlánrészét a dízelmotorok teszik ki. Az új modellhez továbbra is megrendelhető a 115 lóerős, 1,7 literes CRDi erőforrás (a harmadik generációs modellből átemelve), illetve a számottevően átdolgozott, 2,0 literes 'R' motor, amely az üzemanyag-fogyasztás, a teljesítmény, valamint a zaj- és rezgéskultúra terén egyaránt felülmúlja nem csupán a kifutó Sportage modellt, hanem számos piaci versenytársat is.
A 2,0 literes turbódízel erőforrás két teljesítményszinten (136 LE / 373 Nm; illetve 184 LE / 400 Nm) választható. Mindkét esetben 5 kilogrammal csökkentett tömegű blokk, továbbfejlesztett akkumulátor töltésszabályozás, változó szállítású olajszivattyú (amely képes az olajnyomás érzékelésére, és valósidejű módosítására), valamint új olajszűrő modul jelenti a változást.
A 2,0 literes 'R' motor kisebb égési hőmérsékletének köszönhetően csökkent a NOx-kibocsátás, igazodva a szigorúbb károsanyag-kibocsátási normákhoz. Ugyanezt a célt szolgálja a viszonylag kisebb sűrítési viszony, az új EGR-hűtő rendszer, továbbá az új NOx-csapda. A turbó kisebb tehetetlenségű turbinakereke és az elektronikusan működtetett lefúvatószelep a kifutó Sportage 'R' dízelmotorjánál jobb üzemi hatásfokkal ruházza fel a turbófeltöltőt; míg a keményebb szeleprugók és a nagynyomású, 2000 baron üzemelő befecskendezés minden eddiginél precízebb égésszabályozást tesz lehetővé.
A 2,0 literes dízelmotor zaj- és rezgésszintje ugyancsak drámai mértékben javult; köszönhetően az új, hőálló motorburkolatnak, a hangszigetelő réteggel egybeépített vezérműlánc-burkolatnak, a dízel koromrészecske-szűrő hangelnyelő burkolatának, továbbá a köztes töltőlevegőhűtő vezeték hangszigetelésének. Az új nano-gyémánt dugattyúbevonat hatására csökkentek a súrlódási veszteségek, és ezzel a zajszint, valamint az üzemanyag-fogyasztás is.
A 2,0 literes 'R' dízelmotor nagy- és normál teljesítményű kivitele egyaránt megrendelhető az alapkivitelű Sportage modellekhez, illetve a GT Line felszereltséghez.
A Sportage is megrendelhető a fejlett, új, hétfokozatú DCT sebességváltóval
Az új Sportage megkapja a márka vadonatúj hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóját (DCT), amely a közelmúltban mutatkozott be a megújult Kia cee’d modellen, és amely kizárólag az új 177 lóerős 1.6 T-GDI benzinmotorral társítható. A Kia új DCT egysége képes megbirkózni a turbómotor megnövelt nyomatékával, és sportosabb vezetési élményt kínál.
A Kia új DCT sebességváltóját is házon belül fejlesztették. A berendezés kedvező üzemanyag-fogyasztást kínál, kézi üzemmódban sportos vezethetőséggel, automata váltóként használva pedig kényelmes és finoman kapcsol.
Az új DCT sebességváltó gyorsabban vált, mint a hagyományos automaták, ráadásul üzemeltetési költségei is kedvezőbbek. Az új DCT váltóval szerelt 1.6 T-GDI motor CO2-kibocsátása várhatóan megegyezik a kéziváltós kiadáséval (homologizáció függvényében.)
A Sportage szélesebb motorválasztéka továbbra is megrendelhető hatfokozatú kézi vagy automata sebességváltóval.
2016 Kia Sportage - értékesítés 2016 első negyedévétől
A vadonatúj Kia Sportage 2016 első negyedévében kerül forgalomba Európában, a Kia egyedülálló 7 éves, 150 000 kilométeres garanciájával. A vadonatúj Sportage-re vonatkozó, további műszaki részletekről a piaci bevezetést megelőzően nyújtunk tájékoztatást.
Az új KIA SPORTAGE MŰSZAKI ADATOK (EURÓPA)
Karosszéria és futómű
Ötajtós, ötszemélyes kompakt szabadidőautó, acél szerkezetű, önhordó karosszériával dízel- vagy benzinüzemű, négyhengeres erőforrások, első- vagy összkerékhajtás, hatfokozatú kézi, hatfokozatú automata vagy hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó - kiviteltől függően
Motorok
Benzin
1.6 / 177 LE T-GDI ‘Gamma’
Típus Soros négyhengeres turbómotor
Lökettérfogat 11591 cm3
Furat x löket 77,0 x 85,4 mm
Sűrítési viszony 10,0:1
Max teljesítmény 177 LE (130 kW) @ 5500/perc
Max. nyomaték 265 Nm @ 1500-4500/perc
Szelepek száma 16 (hengerenként 4)
Üzemanyag-ellátó rendszer Közvetlen befecskendezés
Károsanyag-kibocsátási besorolás Euro 6b
1.6 / 132 LE GDI ‘Gamma’
Típus Soros négyhengeres szívómotor
Lökettérfogat 1591 cm3
Furat x löket 77,0 x 85,4 mm
Sűrítési viszony 11,0:1
Max teljesítmény 132 LE (97 kW) @ 6300/perc
Max. nyomaték 161 Nm @ 4850/perc
Szelepek száma 16 (hengerenként 4)
Üzemanyag-ellátó rendszer Közvetlen befecskendezés
Károsanyag-kibocsátási besorolás Euro 6b
Dízel
1.7 / 115 LE CRDi ‘U2’
Típus DOHC, soros négyhengeres turbómotor
Lökettérfogat 1685 cm3
Furat x löket 77,2 x 90,0 mm
Sűrítési viszony 15,7:1
Max teljesítmény 115 LE (85 kW) @ 4000/perc
Max. nyomaték 280 Nm @ 1250-2750/perc
Szelepek száma 16 (hengerenként 4)
Üzemanyag-ellátó rendszer Közös nyomócsöves közvetlen befecskendezés
Károsanyag-kibocsátási besorolás Euro 6b
2.0 / 136 LE CRDi ‘R’ (low)
Típus Soros négyhengeres turbómotor
Lökettérfogat 1995 cm3
Furat x löket 84,0 x 90,0 mm
Sűrítési viszony 16,0:1
Max teljesítmény 136 LE (100 kW) @ 4000/perc
Max. nyomaték 373 Nm @ 1500-2500/perc
Szelepek száma 16 (hengerenként 4)
Üzemanyag-ellátó rendszer Közös nyomócsöves közvetlen befecskendezés
Károsanyag-kibocsátási besorolás Euro 6b
2.0 / 185 LE CRDi ‘R’ (high)
Típus Soros négyhengeres turbómotor
Lökettérfogat 1995 cm3
Furat x löket 84,0 x 90,0 mm
Sűrítési viszony 16,0:1
Max teljesítmény 185 LE (136 kW) @ 4000/perc
Max. nyomaték 400 Nm @ 1750-2750/perc
Szelepek száma 16 (hengerenként 4)
Üzemanyag-ellátó rendszer Közös nyomócsöves közvetlen befecskendezés
Károsanyag-kibocsátási besorolás Euro 6b
Sebességváltók
1.6 T-GDI 1.6 GDI 1.7 CRDi 2.0 R
Kézi 6 fokozatú 6 fokozatú 6 fokozatú 6 fokozatú
Automata 7DCT --- --- 6 fokozatú
Hajtásláncok
1.6 T-GDI 1.6 GDI 1.7 CRDi 2.0 R
Kézi FWD / AWD FWD FWD FWD / AWD
Automata AWD --- --- AWD
Felfüggesztés, lengéscsillapítás
Elöl Teljesen független, segédvázra szerelt MacPherson rugóstagok, csavarrugók, gáztöltésű lengéscsillapítók, kanyarstabilizátorral
Hátul Teljesen független, segédvázra szerelt többlengőkaros rendszer, csavarrugók, gáztöltésű lengéscsillapítók, kanyarstabilizátorral
Kormánymű
Típus Fogasléces kormánymű elektromos rásegítéssel
Alapkivitel Kormányoszlopra ható villanymotor (C-MDPS)
Opció Fogaslécre ható villanymotor (R-MDPS)
Kerekek és abroncsok
Alapkivitel Könnyűfém, 16 colos, 215/70 R16 abroncsokkal
Opció Könnyűfém, 17 colos, 225/60 R17 abroncsokkal
Könnyűfém, 19 colos, 245/45 R19 abroncsokkal (GT Line)
Pótkerék Abroncsjavító készlet vagy opciós kisméretű szükségpótkerék
Méretek (mm)
Külső
Teljes hosszúság 4480 Teljes szélesség* 1855
Teljes magasság 1635 Tengelytáv 2670
Első túlnyúlás 910 Hátsó túlnyúlás 900
* külső tükrök nélkül
Belső
Első üléssor Második üléssor
Fejtér 997 993
Lábtér 1129 970
Térfogatok
Üzemanyagtartály 62 liter
Csomagtartó (VDA) 503 liter (abroncsjavító készlettel)
491 liter (szükségpótkerékkel)
Hozzászólások