Címkék: Frankfurti Autószalon | KIA | Kia Optima

2015. szeptember 14. hétfő, 10:30

 

Felsőkategóriás utastérrel és a legmodernebb technológiákkal érkezik a stílusában is friss vadonatúj Kia Optima. A vadonatúj Kia Optima európai változatának hivatalos bemutatója a Frankfurti Autószalonon lesz, 2015. szeptember 15-én.

A negyedik generációs Optima - amely Európában 2015 negyedik negyedévétől lesz megvásárolható - modern külsővel és merész kialakítású, az utasoknak több helyet kínáló belsővel büszkélkedhet, számos új innovatív technológiával, széles választékú hajtáslánc-kínálattal. Az elődhöz képest az új modell kifinomultabb, könnyebben vezethető, ugyanakkor megtartotta azt a sportos karatkert, amelynek köszönhetően az Optima világszerte a Kia egyik legkelendőbb típusa.



A Kia Optima fontos szerepet tölt be a Kia Motors Europe termékpalettáján, bevezetésével a márka még több ügyfelet szeretne elérni. 2011, vagyis a harmadik generáció piaci megjelenése óta az Optima a jellegzetes megjelenéssel, csúcsminőségű beltérrel valami mást, és frisset kínált a vásárlóknak a D-szegmensben.

Michael Cole, a Kia Motors Europe vezérigazgató-helyettese így nyilatkozott: „Amikor 2010-ben, a globális színtéren megjelent az aktuális Optima sorozat, katalizátorként hatott és komoly hatással volt a márka termékpalettájának átalakulására. A technológia, a dizájn és kifinomultság terén alapvetően megváltoztatta mindazt, amit az emberek a Kia márkáról gondoltak”.

Cole hozzátette: „A vadonatúj Optima megőrzi elődje egyedülálló személyiségét, karekterét, ugyanakkor minden szempontból vonzóbb ajánlat egész Európában – legyen szó magán-, vagy flottavásárlókról. Ez az autó valóban friss szellemiséget kínál abban a kategóriában, ahol a konzervatív dolgok a megszokottak”.

Továbbfejlesztett konstrukció tartja az élvonalban a vadonatúj Optimát
A Kia Optima külsejével kapcsolatban az egyensúly volt a kulcsfeladat a Kia nemzetközi dizájncsapata számára. A vadonatúj Optima megtartja sportos, atletikus identitását, ami népszerűvé tette, ugyanakkor magabiztosan előrelépett, kiszolgálva azokat a leendő vásárlókat, akik valami mást keresnek.

Peter Schreyer, a Kia Motors elnökének és egyben vezető formatervezőjének felügyelete alatt zajott a tervezés, a vadonatúj Optima látványra most többet nyújt, mint valaha, aprólékosabb a kidolgozás, a karosszéria éles vonalakkal és hulámokkal teremt hosszú, elnyújtott szedán sziluettet.

A vadonatúj Optima evolúciójának az a célja, hogy a forma funkcionálisabb és sportosabb legyen, ezért az autó a korábbinál hosszabb, magasabb és szélesebb is. A tengelytáv 10 mm-rel nőtt, most 2,805 mm, a teljes hossz szintén 10 mm-rel gyarapodott, így 4,855 mm. Mindeközben az új modell 25 mm-rel szélesebb (1,860 mm) és 10 mm-rel magasabb (1,465 mm) is. Ezeknek a változásoknak köszönhetően tágasabb, kényelmesebb az utastér, nagyobb a fej- és a válltér, hátul több hely jut a térdeknek, valamint nagyobb a csomagtér.

A vadonatúj Optima azonnal felismerhetően Kia, a márka védjegyeként ismert tigrisorr hűtőmaszk most hosszabb és szélesebb, egységet alkot a fényszórókkal, de a kerékívek is izmosabbak lettek. Az új lökhárítókkal, a merész elhelyezésű ködfényszórókkal, a nagyobb kiterjedésű alsórésszel az autó „arca” sokkal szélesebb lett és stabilitást sugall.

Oldalnézetben az üvegfelületek, a döntött A-oszlopok és a lendületes C-oszlopok határozzák meg az Optima sportszedános megjelenését, a hátsó kiemelkedő vállal, amely kiemeli a csomagtérajtót. A fényszóróktól párhuzamosan induló, magasan futó övvonal letisztult hatást kelt és összeköti az autó elejét és hátulját. A szépen ívelő karoszériaelemek, ajtók, a nyújtott oladalküszöbök növelik az Optima körüli vizuális tömeget.

A LED-es hátsó lámpáknak köszönhetően az új Optima hátulja modern, szó szerint új megvilágításba kerül. Az autó atletikus megjelenéséért az emelkedő vonalú csomagtartófedél, valamint a széles hátsó lökhárító felel, a sportos fazonú diffúzorral és az ovális kipufogóvéggel.

Ez az attraktív forma aerodinamikailag rendkívül hatékony, a légellenállási együttható (Cd) a korábbi 0,3-ról 0,29-re csökkent. A vadonatúj Optimát Európában kilenc színben lehet megvásárolni, a könnyűfém keréktárcsák átmérője 16-tól 18 colos méretig választható.

Az új Kia Optima választéka tovább bővül majd, a kínálat kiegészül egy új karosszériaváltozattal, amit a 2015-ös Genfi Autószalonon bemutatott Kia SPORTSPACE tanulmány inspirált.

Rafinált új belső még modernebb felfogásban, csúcsminőségű anyagokal
A Kia globális kínálatából merítve inspirációkat, a vadonatúj Optima büszkélkedhet a legtöbb luxussal, valamint olyan vezetőközpontú utastérrel, amelynél a funkciók és a technológiák a magasabb kategóriákat idézik. Az új belső ügyesen összpontosít a részletekre.

A Kia formatervező csapata komoly hangsúlyt fektetett az ízig-vérig modern szellemiségű belső megteremtésére, a kabin az előző generációhoz képest tisztább, egységesebb arculatot mutat. A műszerfal közepén széles és sík középkonzol található, ez a kialakítás fokozza a tágasságérzetet.
 
Az új Optima utastéri anyagminősége jelentősen javult az elődhöz képest, sokkal nagyobb arányban vannak jelen puha tapintású burkolatok, a kárpit lehet szövet és bőr, kellemes natúr színekben. A jobb utastéri környezethez hozzájárulnak a fémes árnyalatok, és a hatékonyabb hangszigetelés is.

A műszerfal osztott, a felső „display” zónának és az alacsonyabb „control” zónának köszönhetően a vezetőnek nem kell a tekintetét levennie az útról ahhoz, hogy a legfontosabb információkat megkapja. A központi rész 8,5 fokban a vezető felé fordul, itt a „display” zónában 8.0 colos érintőképernyő tájékoztatja a vezetőt, míg az alsó „control” zónában a korábbi Optimához képest sokkal kevesebb funkciógomb található, ezek feladatait nem építették be az érintőkijelzőbe.

Széltében csipetnyi króm fut végig a műszerfalon, a „control” zóna vonalában, a belső tér elérhető egyszínű vagy kétszínű kivitelben. Az ügyfelek választhatnak egyszerű, de elegáns fekete belsőt, de a fekete kombinálható bézzsel, a szürke pedig világosszürkével, szövet- vagy bőrkárpittal egyaránt.

Több hely minden utasnak kifinomult környezetben
Nagyobb külső és belső méreteivel a negyedik generációs Optima paktikusabb, tágasabb és komfortosabb elődjénél.

Az új Optima 10 mm-rel hosszabb tengelytávjának, újratervezett üléseinek köszönhetően a hátsó utasok lábhelye 25 mm-t gyarapodott a korábbi modellhez képest. A szélesebb karosszéria elsősorban vállban bővebb minden utas számára (+20 mm elöl és +17 mm hátul), míg a hosszabb és magasabb tetővel több hely jut a fejeknek is (+5 mm elöl és +15 mm hátul).

A belső térért felelős tervezőcsoport az első és hátsó ülések kialakításakor kiemelt figyelmet fordított a komfortra. A merevebb ülésváz csökkenti a felesleges rezgéseket, egyúttal fokozza a tartósságot. Maguk az ülések 2,6 kg-mal könnyebbek, a habpárnzás több helyen (fejtámlák, combtámasz, vállrész) puhább, ezáltal kényelmesebb. Elöl a mélyebbre húzott oldaltámaszokban több szivacs ad jobb tartást.

A hátsó utasok ülésrészei is fűthetők, az oldalablakokban pedig felhúzható napellenző található.
 
A csomagtartó a vadonatúj Optimánál a korábbi 505-ről 510 l-re (VDA) bővült, a padló alatti tárolókkal, valamint a szélesebb rakodónyílással mostantól jobban kihasználható a tér.

50 százalékkal merevebb vázszerkezet és új aktív biztonsági technológiák
A vadonatúj Kia Optima karosszériája a korábbinál nagyobb arányban tartalmaz nagyszilárdságú anyagokat. Az Optima fejlesztési projektjének eredményeként a Kia mérnökei a maximális ötcsillagos minősítés elérését tűzték ki célul az EuroNCAP biztonsági töréstesztjén.

A vadonatúj Kia Optima karosszériájának vázszerkezete erősebb, mint valaha, az ultranagy szakítószilárdságú acélok (UHTS) használatának köszönhetően. A teljes vázszerkezet 50 százalékban ilyen UHTS ötvözetekből készült – ez 150 százalékos előrelépés az elődhöz képest, amelynél az arány még csak 20 százalékot tett ki. Az eredmény 50 százalékos növekedés a torziós merevségben, dacára annak, hogy az új vázszerkezet önmagában 8,6 kg-mal könnyebb. A nagyobb szilárdságú acélötvözetektől erőserbbek lettek az A- és B-oszlopok, a küszöbök, a tető, a padló, az első és hátsó kerékjáratok, így fokozva a teljes szerkezeti merevséget.

A passzív biztonság növekedésében szerepet játszik a légzsákok gyarapodása: összesen hét vigyáz az utasokra. A vadonatúj Optimában a szokásos front-, oldal- és függönylégzsákok mellett mostantól szériatartozék a vezetőoldali térdlégzsák is.

A vadonatúj Kia Optima a globális biztonsági teszteknek köszönhetően tartalmazza mindazokat az új technológiákat, amelyekkel elkerülhetők az ütközések, illetve csökkenthetők azok következményei.

A Kia elektronikus menetstabilizáló rendszere (Vehicle Stability Management, VSM) szériatartozék minden modellben, a stabilitás biztosításához fékezéskor, illetve kanyarodás közben is beavatkozik az ESC és az elektromos szervokormány is, ha a szenzorok tapadáscsökkenést érzékelnek.

A vadonatúj Optima a vezetői asszisztensek széles tárházával rendelkezhet, piacoktól függően. Ezek közé tartozik a(z):
•    Advanced Smart Cruise Control (SCC), adaptív sebességtartó, amely automatikusan tartja az Optima beállított sebességét és követési távolságát az előtte haladó járműhöz képest
•    Autonomous Emergency Braking (AEB)*, nagy hatótávolságú radarral dolgozó vészfékrendszer, amely érzékeli a másik járművel vagy gyalogossal történő ütközés veszélyét és segít az autó gyors megállításában
•    Lane Keeping Assist System (LKAS), sávtartó, amely érzékeli az autó elhelyezkedését az útburkolati jelekhez képest és korrigálja a pozíciót, ha veszélyes mértékű eltérést észlel
•    High Beam Assist (HBA), automatikus fényszóróállító, beállítja az optimális kévét az egyéb járművekhez és útviszonyokhoz képest
•    Speed Limit Information Function (SLIF), a kamera alapú táblafelismerő, megjeleníti a leolvasott sebességhatárt a vezető előtt
•    Blind Spot Detection (BSD), holttérfigyelő, a visszapilantóban látható vizuális jelzéssel figyelmeztet, ha egy másik jármű az Optima holtterében tartózkodik
•    Rear Cross Traffic Alert (RCTA), keresztirányú forgalomfigyelő, az Optima mögötti mozgásokat figyeli, parkolóhelyről kitolatva segít az ütközések elkerülésében

A vadonatúj Kia Optima vészfékező AEB rendszere egyedülálló asszisztens az európai szegmensben, mert nem csak rövidhatótávú radarral, hanem hosszabb távot pásztázni képes érzékelőegységgel is dolgozik, amely azonosítja a gyalogosokat és a járműveket, ráadásul gyorsabban, mint a legtöbb konkurens modellben. A rövidtávú „City” radar 50 km/h alatt segít a vezetőnek az ütközések elkerülésében, vagy az ütközés erejének csökkentésében, míg a messzebbre látó „Urban” radarral az Optima felismerőképessége 30 és 80 km/h között akítv. Az AEB rendszer gyalogosfelismerő funkciójának célja, hogy akár 60 km/h-s tempónál is felismerje az embereket és csökkentse az ütközés, a gázolás kockázatát.

*Az Autonomous Emergency Braking (AEB) rendszer olyan segédberendezés, amely nem mentesíti a vezetőt a saját felelőssége alól, hogy mindenkor biztonságosan vezesse a járművet. Az AEB-nek nem az a feladata, hogy önállóan vezessen. A további információkért, kérjük, olvassa el a használati útmutatót.

Összességében sokat dolgoztak a tervezők a zaj és a vibráció csökkentésén
A vadonatúj Optima kifinomultabb, mint valaha: a tervezőcsapat jelentős erőfeszítéseket tett a zaj, és a vibráció (NVH) csökkentésére.

A néhány legfontosabb NVH-csökkentő innováció közé tartozik a megnövelt felületű burkolat a padlólemez alatt, a hatékonyabb szigetelés a szélvédőknél - ezek önmagukban is 2 százalékkal csökkentik a szélzajt, ráaádsul javítják az aerodinamikát, így végeredményben a fogyasztásra is jótékonyan hatnak. A műszerfal mögötti szigetelés 4 százalékkal kevesebb motorzajt enged a kabinba és javítja az erőforrás általános akusztikáját. A nagyobb kereszttartó perselyekkel elöl-hátul jobban izolálható a menetzaj, továbbá csökkent a rezgés a padlón és a kormánykeréken.

A zömében nagyszilárdságú acélötvözetekből felépített karosszéria fontos szerepet játszik a vezetési élményben. A merevebb vázszerkezettel, karosszériaelemekkel és motortartókkal az Optima sikeresen csökkenti a kabinban érezhető vibrációt. A 83 százalékkal merevebb könnyűfém keréktárcsák tovább csökkentik a rezgéseket, különösképpen rossz minőségű burkolaton haladva. A merevebb karoszéria és keréktárcsák együttese olyan futómű geometria kialakítását tette lehetővé, amivel úgy izolálhatók a környezeti zajok, hogy ez nem megy az autó dinamikus képességeinek a rovására.  

Simább futás, agilisabb kezelhetőség és elektronikus felfüggesztés opcionálisan
A Kia fejlesztőcsapatának kiemelt feladata volt az autó kezelhetőségének és vezetési élményének a kiaknázása – középpontban a gördülési kényelemmel és a stabilitással -, azon a szinten, ahogy azt a D-szegmens ügyfelei joggal elvárják, ugyanakkor az agilitásnak szinkronban kell lennie az Optima sportos megjelenésével. Egy könnyű, merev karosszéria felfüggesztéseinél könnyebb kiszűrni a rezgéseket és az ütéseket, miközben az agilis viselkedés nem megy a komfort kárára.

A Kia mérnökei elöl és hátul teljesen független, segédalvázakra szerelt felfüggesztést alkottak, ezeknek a bekötési pontjai a jármű széleihez közelebb kerültek, így simább a futás egyenetlenebb felületeken. Az elődhöz képest továbbfejlesztett első felfüggesztésben kettő helyett négy persellyel fokozták az oldalirányú merevséget és robusztusabb, a terhelésváltásokat jobban elviselő kialakítású a kerékcsapágy. Az eredmény: gyorsabb, precízebb reakció a kormánymozdulatokra és nagyobb tapadás a kanyarokban.

A vadonatúj Optima hátul új kettős alsó lengőkarokat kapott – az előző Optima felfüggesztésében itt oldalanként csak egy-egy kart használtak -, vastagabb perselyekkel. Ezek a változások nagyban segítették az Optima menettulajdonságainak és kezelhetőségének fejlődését, nagyobb stabilitás, jobb ütéselnyeléssel. Ezekre a fejlesztésekre előnyös hatással volt az új Optima tengelytávjának kismértékű növekedése is.

A vadonatúj Optimához, az 1.7-es CRDi erőforrással, európai kivitelben elektromos rásegítésű szervokormány jár (R-MDPS). Ebben a villanymotor nem a kormányoszlopra, hanem a fogaslécre hajt be. Az eredmény: jobb kormányzási érzet, és gyorsabb reakció. Remek úttartásával, irányíthatóságával az Optima a D-szegmens legmozgékonyabb autója.

A vadonatúj Optimához rendelésre elektronikus szabályozású felfügesztés is kérhető. A lengéscsillapítókba épített elektromágneses szelepeket a központi számítógép szabályozza, egy G-szenzor a motorirányításnak (ECU) küld jeleket, és további kettő dolgozik az első kerekekben. Ezeken keresztül a felfüggesztés érzékeli a kormánymozdulatokat, és a gázpedál állását, ennek alapján húzza feszesebbre, vagy lágyítja a csillapítást. A vezető kétféle, sportos és normál beálítás közül választhat. A rendszer a bevezetéskor az 1.7 l-es CRDi dízelmotorral szerelt Optimához lesz elérhető.

Kia Connected Services és új technológiaként vezetéknélküli telefontöltés
Az új Optima számos innovatív, a használhatóságot, a komfortot és a kényemet fokozó technológiai eszközzel is bír. Ezeknek köszönhetően a vadonatúj Optima a D-szegmens leginnovatívabb modelljei közé tartozik.

A Kia legújabb audio vizuális navigációs rendszerét (AVN) vezeti be az Optimában. A vásárlók 7.0 és 8.0 colos érintőképernyős kijelzők között választhatnak, műholdas navigációval, valamint digitális rádióadások vételére alkalmas DAB tunerrel.

Az új AVN rendszer középpontjában a szintén friss Kia Connected Services csomag áll, széleskörű, naprakész, vezetőközpontú információkkal. A technológiai partner, a TomTom által biztosított funkciók között megtalálhatók az élő közlekedési információk, a traffipax figyelmeztetések, a helyi keresések és az időjárás-előrejelzések is. A hasznos, valós idejű információkkal a Kia Connected Services növeli a biztonságot, a komfortot és az utazási élményt. Európában a rendszer elérhető lesz az Optima tulajdonosok számára, az ingyenes frissítés lehetősége az autó megvásárlását követő hét évre szól.  

Az érintőképernyős fedélzeti rendszer alapáron hathangszórós audio berendezéssel párosul. Opcionálisan 590 W-os, tízhangszórós, külső erősítős, Clari-Fi MP3 technológiás Harman Kardon Premium Sound rendszer is rendelhető. Ez lehetővé teszi, hogy a zene szerelmesei személyes koncertteremben ülve éljék át az utazást.
 
Első autóként a D-szegmensben, az Optimában jelenik meg a vezetéknélküli (wireless) mobileszköz töltő. A középkonzolon (pad) található vezetéknélküli töltővel a felhasználók feltölthetik útközben mobiltelefonjukat, a megszokott „szivargyújtós” vezetékes kapcsolat nélkül. Amikor kompatibilis eszköz kerül a padra, az 5 W-os töltési rendszer észleli, és megkezdődik a töltés, az autó elhagyásakor pedig figyelmeztetést kap az utas. A töltöttségi szint megjelenik a műszerfalon, egy biztonsági rendszer pedig megakadályozza, hogy a készülék túlmelegedjen.

Felszereltségi szinttől függően az új Optima két USB porttal rendelkezik - egy elöl és egy hátul -, így akár minden utas tudja hagyományos módon tölteni mobil eszközét.

Piactól függően, az új elérhető funkciók közé tartozik a 360 fokos képet adó Around View Monitor, amely négy kamerával segíti a manőverezést, a parkoláskor madártávlati képet mutatva az Optima középső érintőképernyős kijelzőjén. A Smart Parking Assist System (SPAS), azaz a parkolóautomata párhuzamos és merőleges beállásra, illetve kiállásra képes, a dinamikus kanyarkövető fényszóró pedig a kormánymozdulatokkal szinkronban mozgatott fénykévével világítja be az utat.

Választható benzin- és továbbfejlesztett dízelmotor, hamarosan plug-in hibrid
A vadonatúj Optima európai kínálatának motorválasztéka egyensúlyt teremt a teljesítmény és a gazdaságosság között. Minden változat kizárólag fronthajtású, az erőforrások megfelelnek a legszigorúbb Euro6-os emissziós normának. Az új Optima népszerű lehet az egyéni vásárlók és a flottát üzemeltetők köreiben egyaránt, a negyedik generációs modell egy benzin-, és egy dízelmotorral kapható.

Várhatóan a továbbfejlesztett 1.7 l-es CRDi dízelmotor lesz az európai sláger, a korábbról ismerős erőforrás számos korszerű fejlesztéssel gazdagodott, az új Optimában nagyobb teljesítmény és nyomaték leadására képes, miközben emissziója csökkent.

Az új erőforrás 136 helyett 141 lóerős, maximális forgatónyomatéka 325 helyett immár 340 Nm, a továbbfejlesztett 1.7 l-es dízelmotor alacsony fordulati nyomatékleadása sokat javult, mindemellett gazdaságosabb, és egyenletesebb járású is. Szintén számottevően kedvezőbb a CO2 emisszió, a Kia jól ismert üzemanyagtakarékos Idle Stop/Go (ISG) startstop rendszerével 110 g/km a kibocsátás értéke, ez 14 százalékkal alacsonyabb, mint volt.

Az új fejlesztésű, elektronikus szabályozású változó geometriájú turbóval sokkal hatékonyabb a motor működése, gázadáskor szinte azonnali válasz a lehengerlő teljesítmény, alacsony fordulaton is több a nyomaték. A forgatónyomaték maximális értéke (340 Nm) 1750 és 2500/perc fordulatszám között folyamatosan a vezető rendelkezésére áll, így kellően széles az a tartomány ahol a motor hadra fogható – a kifutó modellnél ez a tartomány 2000-2500/perc volt. A dugattyúkon új bevonat csökkenti a súrlódást a négy hengerben, és új vezérlés (lánc, lánckerekek) is csökkenti a zajt.

A vadonatúj Optima elérhető az elődmodell korszerű, négyhengeres 2.0 l-es, folyamatosan változó szelepvezérlésű CVVL benzinmotorjával, amely 163 lóerős teljesítményével nem vall szégyent az autó dinamikus mozgatásakor sem.

A hajtásláncok szélesebb választékát még fejlesztik a Kia mérnökei, a bővülés első jeleként 2016-ban rendkívül gazdaságos üzemű, konnektorról is tölthető plug-in hibrid elektromos Optima érkezik, és igazi meglepetésként a Kia Motors Europe első nagyteljesítményű szedánja is megjelenik.

Alacsonyabb emisszió a modern hétfokozatú DCT váltóval
A vadonatúj Optima tartozékai között feltűnik a márka új fejlesztésű, modern, hétfokozatú duplakuplungos automataváltója (DCT) is, amely a közelmúltban a kompakt cee’d különféle modellváltozataiban mutatkozott be. Az Optimában a legkelendőbbnek ígérkező 1.7 l-es CRDi dízelmotorral lehet párosítani. Az új váltó képes megbirkózni a nagy forgatónyomatékkal, és úgy alkották meg, hogy gyors kapcsolásokkal képes legyen kiszolgálni a sportos élményre vágyók igényeit.

A DCT váltó a Kia házon belüli fejlesztésének eredménye, alapvetően alacsony fogyasztásra optimalizálták, de manuális üzemmódban igazán sportosan dolgozik, míg automataváltóként szinte észrevétlen finomsággal kapcsol, maximális komfortérzetet adva.

Az új DCT váltóval a vezetők választhatnak: gyorsabban kapcsolnak, mint egy hagyományos automatával, vagy éppen az alacsonyabb üzemeltetési költséget helyezik előtérbe. Az 1.7 l-es CRDi dízlemotor a DCT-vel párosítva csupán 116 g/km-es CO2 emissziót jelent, ami kilométerenként 40 g-mal kevesebb, mint az előző Optimánál, amit szintén 1.7-es dízellel, de hatfokozatú automataváltóval szereltek. Ez 25 százalékos javulást jelent, és ezzel az új Optima a legjobb emisszót felmutatni tudó dízel automata a kategóriájában.

Az 1.7 l-es CRDi modell is elérhető hatfokozatú kéziváltóval, míg a 2.0 l-es CVVL benzineshez alapáron hatfokozatú kézi jár, opcióval pedig hatfokozatú bolygóműves automataváltó kérhető.

A vadonatúj Kia Optima forgalmazása 2016-ban indul Magyarországon
Az új Kia Optima 2016-tól vásárolható meg Magyarországon, természetesen a márka egyedülálló 7 éves vagy 150,000 km-es garanciájával. Az európai piacra szánt új Optimák nem helyben készülnek, a gyártás a Kia Motors dél-koreai Hwasung üzemében zajlik.


Az KIA OPTIMA Európai műszaki adatok

Karosszéria és alváz
Négyajtós, ötüléses szedán acélkarosszériával. Választható négyhengeres benzin- vagy dízelmotorral, kizárólag fronthajtással, modelltől függően kézi- vagy automata sebességváltóval.

Motorok

2.0-literes / 163 LE CVVL benzines
Típus    Soros négyhengeres, szívó benzinmotor, változó vezérléssel
Hengerűrtartalom        1,999 cm3
Furat és löket            81.0 x 97.0 mm
Kompresszió            10.3:1
Max. teljesítmény        163 LE (120 kW) @ 6,500 1/perc
Max. nyomaték            196 Nm @ 4,800 1/perc
Szelepek száma        16 (hengerenként négy)
Környezetvédelmi besorolás    Euro6b

1.7-literes / 141 LE CRDi dízel
Típus                DOHC, soros négyhengeres, változó geometriájú turbóval
Hengerűrtartalom        1,685 cm3
Fura és löket            77.2 x 90.0 mm
Kompresszió            15.7:1
Max. teljesítmény        141 LE (104 kW) @ 4,000 1/perc
Max. nyomaték            340 Nm @ 1,750-2,500 1/perc
Szelepek száma        16 (hengerenként négy)
Befecskendezés        Common-rail közvetlen befecskendezés
Környezetvédelmi besorolás    Euro6b

Sebességváltók
            2.0 CVVL    1.7 CRDi
Kézi (MT)        6 sebesség    6 sebesség
Automata (AT)        6 sebesség    7 sebesség (DCT)

Váltó áttételek
                   2.0 CVVL    1.7 CRDi
                     MT    AT    MT    AT
1            3.615    4.400    3.615    3.786
2            2.080    2.726    1.931    2.261
3            1.387    1.834    1.696    1.957
4            1.079    1.392    1.241    1.023
5            0.884    1.000    0.921    0.778
6            0.744    0.774    0.780    0.837
7            ---    ---    ---    0.681
Hátramenet        3.000    3.440    3.731    5.074
Végáttétel        4.533    3.383    3.765    3.158

Felfüggesztés és lengéscsillapítás
Elöl    Teljesen független, segédkeretre szerelt MacPherson szerkezet, tekercsrugók, gáztöltésű lengéscsillapítók, kanyarstabilizátor
Hátul    Teljesen független, segédkeretre szerelt, kettős keresztlengőkaros szerkezet, tekercsrugók, gáztöltésű lengéscsillapítók, kanyarstabilizátor
Kormány
                2.0 CVVL    1.7 CRDi
Áttétel        14.34:1        13.29:1
Fordulat két végállás között    2.78        2.6
Fordulókör sugara        5.45 méter
Típus        Villanymotoros fogasléces szervokormány
2.0 CVVL        Kormánytengelyre szerelt villanymotor (C-MDPS)
1.7 CRDi        Fogaslécre szerelt villanymotor (R-MDPS)

Fékek
Elöl        280~300 mm hűtött tárcsa
Hátul        262 mm tömör tárcsa

Kereke és abroncsok
Alapkivitel            Könnyűfém 16 colos, 215/60 R16 gumi
Opcionális            Könnyűfém 17 colos, 215/55 R17 gumi
                Könnyűfém 18 colos, 235/45 R18 gumi
Pótkerék            Gumijavító készlet

Méretek (mm)
Külső
Teljes hosszúság        4,855        Teljes szélesség*    1,860
Teljes magasság        1,465        Tengelytáv        2,805
Első nyomtáv            1,607        Hátsó nyomtáv        1,614
Első túlnyúlás            965        Hátsó túlnyúlás        1,085
Hasmagasság            135
*visszapillantók nélkül
**16 colos keréktárcsával

Belső
                      Első sor        Hátsó sor
Belmagasság        1,020        970
Lábhely            1,155        905
Vállszélesség        1,475        1,432
Csípőszélesség        1,423        1,422


Üzemanyagtartály    70 liter
Csomagtér (VDA)    510 liter

Tömegek (kg)
                                 2.0 CVVL    1.7 CRDi
                                 MT    AT    MT    AT
Saját tömeg        1,455    1,470    1,515    1,530
Maximális tömeg    2,000    2,020    2,070    2,080
Utánfutó, fékezett    1,700    1,300    1,800    1,500
Utánfutó, nem fékezett    750    650    750    750


Menetteljesítmények
                                  2.0 CVVL    1.7 CRDi
                                    MT    AT    MT    AT
Végsebesség (km/h)    210    208    203    203
0-100 km/h (sec)       9.4    10.5    10.0    11.0

Fogyasztás (liter/100 km)*
                                  2.0 CVVL    1.7 CRDi
                            MT    AT    MT    MT**    AT
Vegyes                 7.4    7.5    4.6    4.2    4.4
Városon kívül        5.9    5.7    4.1    3.7    4.1
Város                 10.0    10.6    5.6    5.1    5.1
CO2 (g/km)        173    175    121    110    116
*16 colos keréktárcsával
*Idle Stop/Go (ISG) csomaggal

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER