Címkék: Renault | teszt | Twingo

2014. szeptember 26. péntek, 19:21

 


A harmadik generációs Renault Twingo a 2014-es Genfi Autószalonon mutatkozott be. Tervezésekor nem csak az első Twingot vették alapul, hanem az R5-ös is inspirálta. Cél egy modern vidám városi kisautó volt, mely megfelel a mai kor igényeinek is. Külön érdekessége a kisautónak, hogy a dizájnját a magyar Wittinger Csaba tervezte. Az autót a szlovéniai novo mestoi üzemben gyártják.

Harmadik generációs Renault Twingo
Képgaléria
Harmadik generációs Renault Twingo
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!

Az új ötajtós Twingot kerek vonalak jellemzik, rövid orra emberi arcot utánoz. Középen a márkajelzés, amelytől díszcsík fut a lámpákig, melyeken szemöldökrészt alakítottak ki, a légbeömlő pedig széles mosolyt utánoz. A 4 pontból világító LED nappali menetfény érdekessége a kisautónak.




Bevezetésként 4 színben kínálják (Égkék, Lángvörös, Violasárga és Cukorfehér). Ezt követik majd az Óceánkék, Fekete gyémánt és Capuccino barna változatok.
A Twingo megjelenését tovább színesíti, hogy matricázással dekorálták az oldalát.
Hátul a spoiler és a szögletesebb vonalak teszik markánsabb kiállásúvá a kisautót, mely erőteljesebb színekben és dekorációval férfiak számára is vállalhatóvá válik. Egyedi megjelenését a tulajdonosok a tükörházak színének és az oldalcsíkok megválasztásával variálhatják.
Opciósan elektromosan nyitható vászontetővel is megvehetjük az új Twingonkat, az égre felnyíló felület 71 cm hosszú és 68 cm széles.


Beszállva, az ülései kényelmesek, jól beállíthatóak, vezetőülés magasságában is emelhető-süllyeszthető. Hátulra az 5 ajtónak köszönhetően nem bemászni, hanem beülni lehet.. Az első fejtámlák egybenőttek az ülésekkel.
A kormány magasságában állítható. A műszerek is jól láthatóak. Az ajtón lévő könyöklő felemelt üléssel is kényelmesen elérhető és puha. Mindent összevetve nagyon kényelmes utazási és vezetői pozíciót lehet benne felvenni.
A beltér színvilága is egyéni igények szerint variálható. A műszerfal, a kormánybetétek és a légbeömlők égkék, lángvörös vagy fényes fekete színűek lehetnek, de rendelhetjük Sport csomaggal is, mely fekete-piros színeket, szövet-bőr kárpitokat kombinál, a pedálsor alumínium.




A középkonzolon – felszereltségtől függően - vagy a R&GO kompatibilis rádiót találjuk a klímavezérlő fölött vagy az R-Link Evolution 7 collos érintőképernyős kijelzőjét. A rádiós változatnál a rádió fölött egy okostelefontartó van, de erre alább visszatérünk.
A klímavezérlő alatt egy tetővel ellátott mélyebb dobozszerű tároló van. A kesztyűtartó pedig lehet a megszokott lehajtható vagy egy szövettel borított kivehető tárolódoboz, mely inkább egy patenttal kapcsolódó kemény táskához hasonlít.






A hátsó ablak billenő



Az új Twingo 10 cm-rel lett rövidebb elődjénél, viszont a kihasználható belső tér 33 cm-rel hosszabb, ezért lett tágasabb az utastér. A hátsó üléseket 50-50 %-ban dönthetjük le, az ülések síkba fektethetőek. Az utasülést lehajtva a teljes raktérhossz 2,31 m (980 l), lehajtott hátsó ülésekkel első ülésekig 1,35 m. A csomagtartó mérete 219 liter, melyet a hátsó ülések támlájának előrébb állításával 30 literrel megnövelhetünk, ekkor a hárul utazóknak nem annyira kényelmes. A beltérben összesen 52 liternyi tárolórekeszt helyeztek el.


Miért okos és praktikus az új Twingo?
Középső felszereltségtől (260 ezerrel drágább, mint a kezdő Life) szériatartozék az R&GO okostelefon alapú online fedélzeti rendszer. A telefonunkat (Androidos vagy iPhone) csatlakoztatjuk a rádióhoz, és rögtön érintőképernyőként használhatjuk. Hallgathatunk rádiót, webrádiót (ha van internet hozzáférésünk), kezelhetjük telefonként vagy az autó fedélzeti számítógépének adatait megjeleníti, így például akár fordulatszámmérőként is használható. A legpraktikusabb funkció a navigáció, melyet letöltve offline is használhatunk. A Renault Copilot 3D-s navigációt bárki ingyenesen letöltheti és használhatja. Jelenleg hazánkból 3 ország térképe ingyenes: Magyarország, Csehország és Szlovákia. Az Európa térkép 30 euró/2 év. Országtól függően figyelmeztet a telepített radarokra és a sebességhatárokat is kijelzi.
A Twingoban is elérhető a Renault R-Link Evolution érintőképernyős fedélzeti rendszere, őt azonban legfelsőbb szintű felszereltségben, csomagban vehetjük meg.
Az R&GO viszont ügyes, spórolós, kiválóan kiváltja a fedélzeti számítógép kijelzőjét és a drága gyári navigációs rendszereket, ráadásul egy kisautóban.


Hátul hajt a farmotoros
Az új Twingo a Daimlerrel közös együttműködés gyümölcse. Kétféle háromhengeres motorral kínálják.
Az egyik az SCe 70, 999 cm3-es 70 lóerős szívómotor,  maximális sebessége 151 km/h, vegyes fogyasztása 4,5 liter/100 km, 14,5 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/h-s sebességre.
A másik az Energy TCe 90, 898 cm3-es, 90 lóerős turbófeltöltéses motor. Maximális sebessége 165 km/h, vegyes fogyasztása 4,5 liter/100 km, (Stop&Start rendszerrel 4,2 l/100 km) 10,8 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/h-ás sebességre. Ez utóbbi egyes országokban Stop&Start rendszerrel is elérhető, Magyarországon ezt nem forgalmazzák egyenlőre. Mindkettő 5 sebességes kéziváltóval társított, az EDC duplakuplungos 6 sebességes automata váltó egy év múlva, 2015 szeptemberétől várható.

A technikai újdonság, hogy a motort a csomagtérpadló alá építették be. A hő és hangszigetelés jó, az autón kívül állva hallható, azonban az utastérben ez egyáltalán nem érzékelhető. A motorhoz a csomagtérszőnyeget kivéve 6 műanyagcsavar és a fedél levételével juthatunk hozzá. Olajcserét a gyártó 1 év vagy 20.000 km után javasol.







A folyadéktartályokat és az akkumulátort az „ál” motorháztető alá helyezték. Megbontani a kocsi orrészénél a műanyagot kipattintva kulcselfordítással tudjuk, a fedelet 22 cm-re előre húzzuk.







Az új Twingo hátsókerék hajtású, súlyeloszlása 45 %- 50 %-os arányú.
Az autó a hosszú nyomtávjának és rövid túlnyúlásainak köszönhetően stabilan viselkedik, az egyensúlyról egy 22 cm-es keresztstabilizátor is gondoskodik, az ESP menetstabilizátor pedig szériafelszereltség.

Avval, hogy a motor hátul középre került az első MacPherson típusú futóműnél változtathattak és a kormánymű precízebben hangolt lett, az eredmény; a kormányzott kerekek 30 fokos elfordulása helyett 45 fokos lehet, így nem csak a parkolás lett könnyebb, de a fordulókör 8,6 m-re csökkent le. A 90 lóerős motort változó áttételű kormánnyal látták el – a kormány elfordításával a tekerés egyre könnyebb lesz -, így a két végpont között fél fordulattal kevesebb a kormányút.

Az autót mindkét motorral próbáltuk két 80 kilo körüli emberrel. A gyengébbik motornál 1-, 2-esben gokartos a vezetési élmény, 3-asban már elfogy a szufla – ez a dinamikusabban vezetők részére fontosabb információ -, az erősebb motorral, már agilisabban haladhatunk. Meredek lejtőt vagy nagy lendülettel küzdjük le, vagy egy idő után 1-esbe kapcsoljuk, az amúgy pontos jól kapcsolgatható váltót.

Renault Twingo műszaki adatok letöltés

Az új Twingo Euro NCAP töréstesztje 4 csillagos
Felnőttutas védelem 78%
Gyerekutas védelem 81 %
Gyalogosvédelem 68 %
Az autó védelmi rendszere 56 %


Felszereltségek
Az új Twingot 3 féle felszereltségben árulják:
Life 2.590.000,-Ft
Zen 2.850.000,-Ft
Intens 3.200.000,-Ft
A Life és Zen felszereltségben a 70 lóerős motort kapjuk.
Intens felszereltségnél rendelhetjük a 90 lóerőst 3.500.000,-Ft-ért.

Alapfelszereltség az ABS (blokkolásgátló), ESP (menetstabilizátor), ASR (kipörgésgátló), AFU (vészfékrásegítő), front- és oldallégzsákok elöl, sebességkorlátozó, szervokormány és a távirányítós központi zár és az emelkedőn elindulást segítő rendszer.
Középső szinten jelenik meg az R&GO rádió USB- és Bluetooth csatlakozással, okostelefon tartóval, elektromos ablakemelők és az osztott hátsó üléssor. Manuális klímát 140.000,-Ft-ért kérhetünk bele.
Az Intens jellemzői a Zenen felül a manuális klíma, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, tempomat és 15 collos Exception könnyűfém felnik.

Néhány extra
A nyitható vászontető 280.000,-Ft. Zenben már elérhető. Ülésfűtés fűtéscsomagban (ülésfűtés, ISOFIX rögzítés az első utasülésen) Zentől 60.000,-Ft. Tempomat is kapható Zenben 70.000,-Ft, biztonság csomagban, viszont itt ját hozzá sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is. Tolatókamerát legfelsőbb szinthez lehet kérni Techno csomagban, amely 300.000,-Ft.

Renault Twingo árak letöltés

Véleményünk szerint a Zen felszereltség megéri a maga 260.000,-Ft árkülönbözetét az alapcsomaghoz képest, ráadásul ki is egészíthetjük bőségesen igényeink szerint.
Gyorslábúaknak viszont a dinamikus vezetésért 1 millió 500 ezer forinttal kell többet fizetniük az erősebb motorért, igaz akkor már a legnagyobb felszereltégi szintet kapják.
A Renault most 2,99 fix kamatozású THM hitelkedvezménnyel árulja a Twingot.


Elvisz bárhová, mindenhová szlogennel indítja a Renault a Twingo kampányát, amely igazán nagyon vidám, ötletes – mint a kisautó.





 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER