2010. november 04. csütörtök, 15:59

Hókotrót előzni tilos, ha...!

A téli üzem során az Állami Autópálya Kezelő Zrt. munkavállalói összességében több mint 1300 km hosszú útszakasz (708,5 km autópálya, 216,6 km autóút és főút, valamint 391,1 km csomóponti ág, illetve pihenőhely) síkosság- és hómentesítéséről gondoskodnak.

 

hokotro

A közelmúltban új szakasszal is bővült az ÁAK Zrt. kezelésébe tartozó úthálózat. Az M43 autópálya 5. sz. főút és 47. sz. főúti csomópont közötti, Szegedet elkerülő 10 km-es szakaszát átmenetileg egy ideiglenes szegedi mérnökségről felügyeli és üzemelteti az Autópálya Kezelő.
A mérnökségek munkáját a téli útüzemet támogató berendezések, a rendszeres útellenőrzések, a folyamatos ügyeleti szolgálat, a megfelelő gép- és eszközpark, a kidolgozott, többszörösen kipróbált technológiák és munkaszervezési módszerek segítik.

Annak érdekében, hogy az autópályák alkalmasak legyenek a biztonságos téli üzemre, a társaság szakemberei befejezték a nagyobb forgalomkorlátozással járó munkákat, megszüntették a burkolat- és padkahibákat, gondoskodtak az úttartozékok javításáról és pótlásáról (különös tekintettel a fényvisszaverő elemekre), eltávolították a hóakadályt okozó növényzetet, valamint kihelyezték a hófogórácsokat.
(A régi nulláson a két terelés valószínű nem a nagyobb forgalomkorlátozással járó munkákhoz tartoznak – szerkesztői megjegyzés)

Az ÁAK Zrt. téli üzemben részt vevő munkavállalói munkájukat részletes Téli Üzemeltetési Szabályzat alapján végzik. A feladatok és intézkedések koordinálását az ügyeletvezetők, valamint a 24 órában működtetett diszpécserszolgálatok végzik. A téli üzem időszakában a társaság a megszokottnál is szorosabb együttműködést tart fenn az érintett hatóságokkal, így például a Rendőrséggel, a Katasztrófavédelemmel, a Tűzoltósággal és a Mentőszolgálattal, valamint az Útinformmal és a többi közút kezelőjével.

autopalya hokotrok

Az ÁAK Zrt. a téli útüzem során is maradéktalanul eleget tesz az Országos Közutak Kezelési Szabályzatában rögzített előírásoknak.szólt a tájékoztatás. A szabályzat előírja, hogy a síkosság elleni védekezést az észleléstől számítva fél órán belül meg kell kezdeni és átlagos téli időjárás mellett 2 – 4 óra alatt kell befejezni.
A társaság Téli Üzemeltetési Szabályzata négy elhárítási fokozatot határoz meg az időjárás okozta közlekedési anomáliák megszüntetésére. Minden egyes fokozat más készültségi szintet jelent a bevethető emberállomány és géppark tekintetében. Az elhárítási szintek életbe lépése elsősorban a hőmérséklettől, a jegesedési veszély mértékétől és a havazás intenzitásától függ.

A téli elhárítás sikere jelentős mértékben függ attól, hogy milyen megbízhatóságú időjárási prognózis áll az útüzemeltetők rendelkezésére. Az ÁAK a meteorológiai információkat részben saját forrásból (út menti mérőállomások, útellenőri jelentések), részben külső adatszolgáltatótól szerzi be. Az Országos Meteorológiai Szolgálat rövid, illetve hosszú távú előrejelzéseket, műhold- és radarképeket, hőmérséklet-eloszlást és szükség esetén riasztást szolgáltat.

A társaság a figyelmet, hogy a hó eltakarítást végző, konvojban közlekedő járműveink előzése balesetveszélyes és tilos!
Részlet a hatályos KRESZ rendeletből:
Magatartás a megkülönböztető vagy figyelmeztető jelzéseket használó járművekkel szemben
42. § (5) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van kijelölve, az azonos irányban valamennyi forgalmi sávban - egymás mellett haladó - hó eltakarítást végző és figyelmeztető jelzést használó járműveket tilos megelőzni. Az ilyen gépjárművek mögött a követési távolságot fokozott óvatossággal kell megválasztani.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER