Címkék: autókiállítás | Ford | Ford Explorer | Los Angeles Autókiállítás

2014. november 26. szerda, 09:22

 

A Los Angelesi Autókiállításon mutatkozott be az új Ford Explorer: még több intelligens technológia, 2,3 literes, négyhengeres EcoBoost® motor és vadonatúj Platinum változat jellemzi a modellt.

Az új, intelligens megoldások révén könnyebb a parkolás, gyorsan feltölthetők a hordozható készülékek, javul az aerodinamika és minden eddiginél élvezetesebbé válik a zenehallgatás. Az új, 2,3 literes EcoBoost motor az üzemanyag-fogyasztás növekedése nélkül is nagyobb teljesítményt és több nyomatékot kínál: az Explorer esetében most először párosítható a négyhengeres erőforráshoz vontatási csomag és Terepvezérlési rendszerrel kiegészített intelligens összkerékhajtás. Az Explorerből eddig több mint 7 millió darab talált gazdára az USA-ban, így a modell már 25 éve Amerika legkelendőbb SUV-ja.



A Ford Explorer immár 25 éve az innováció és az értékesítés éllovasának számít, s a jövő nyáron piacra lépő új modell még több intelligens technológiát, új 2,3 literes EcoBoost motort és vadonatúj Platinum felszereltséget kínál a vásárlóknak. A 2014-es Los Angelesi Autókiállításon bemutatott Explorer a Ford új, az iparágban legfrissebbnek számító termékkínálatának minden előnyét megtestesítve még sokoldalúbbá, intelligensebbé és takarékosabbá vált.

“Az Explorer láttán megérthetjük, hogyan képzeli el a világ a SUV-kategóriát.” – mutat rá Raj Nair, a Ford globális termékfejlesztési alelnöke. “Az Explorer a Ford globális szabadidőautó-kínálatának jellegzetes darabja, hiszen harmonikusan egyesíti a formát és a funkciót. A szabadidő-autók piaca világszerte növekszik, ami egyre több vásárlót jelent – mi pedig egyre szélesebb kínálattal reagálunk erre a trendre.”



 
Az 1991-es modellévben bevezetett Explorer hatalmas utasteret kínált, s az autó kifejezetten azok számára készült, akik nemcsak sokoldalú családi autót kerestek, hanem választásukkal egyéni ízlésüket is kifejezésre akarták juttatni. Az Explorer immár 25 éve Amerika legkelendőbb SUV-modellje. Eddig egyedül az Egyesült Államokban több mint 7 millió Explorer talált gazdára, s az autó a világ több mint száz országában kapható. Az előzetes számítások szerint a Ford idén mintegy 56.000 darabot értékesít a modellből az USA-n kívüli piacokon, hiszen a szabadidő-autók iránti igény világszerte egyre nő. A SUV-kategória jelenleg a világ legnagyobb ütemben bővülő autóipari szegmense: a globális értékesítési adatokat feldolgozó IHS Automotive jelentése szerint ebben a kategóriában 2008 óta 88 százalékkal emelkedtek az eladások. A szabadidő-autók szegmense Európában 72 százalékkal növekedett 2008 óta, és 21 százalékkal bővült a nagyméretű SUV-ok iránti kereslet. A Ford piaci részesedése ezen a téren a 2008-as 9 százalékról 2013-ban már 19 százalékra nőtt. Tavalyelőtt a Ford márka globális értékesítési eredményeinek 17 százalékát tették ki a szabadidő-autók, 2013-ban azonban ez az arány már 23 százalék volt, 2020-ra pedig – a vállalat tervei szerint – 29 százalék lesz.

“Az Explorer-vásárlók imádják ezt a modellt, és azt várják tőle, hogy továbbra is első legyen az innováció, a teljesítmény és a vezetési élmény terén.” - fogalmaz Arie Groeneveld, az új Explorer főmérnöke. “Az elvárás tehát magas volt, ám mi elszántuk magunkat arra, hogy megépítjük a világ legjobb szabadidő-autóját.”

Még több intelligens technológia, új motor és új élmények
Az új Explorer most még több olyan rendszert és technológiát kínál, amelyek új magasságokba emelik az autózás élményét:
•    Első és hátsó kamerák mosóberendezéssel: a széles látószögű első és a hátsó kamerákhoz – az iparágban elsőként – mosóberendezés is tartozik.

•    Továbbfejlesztett aktív parkolóasszisztens merőleges parkolás funkcióval, kiállássegítővel és félautomata párhuzamos parkolás funkcióval: a rendszer az ultrahangos érzékelők és az elektromos szervokormány segítségével könnyíti meg a merőleges és a párhuzamos parkolást. A továbbfejlesztett aktív parkolóasszisztens most kiállássegítő funkciót is kínál, amivel könnyebb kiállni a járdaszegéllyel párhuzamos parkolóhelyekről. A rendszer feladata a kormányzás, miközben a vezető kezeli a fék- és gázpedált, illetve kapcsolja az előre- és hátrameneti fokozatokat.

•    Intelligens töltés az első és hátsó USB-portok segítségével: az elöl és hátul elhelyezett csatlakozók segítségével egyszerűen feltölthető a hordozható készülékek akkumulátora.

•    Kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtó: a csomagtérajtó nyitásához és zárásához az autósnak csak meg kell lendítenie a lábát a hátsó lökhárító középső része alatt.

•    Az iparágban egyedülálló, 500 Watt teljesítményű Sony audiorendszer: az Explorer Platinum lesz az első jármű, amiben megjelenik a vadonatúj, 500 Watt teljesítményű, Live Acoustics™ és Clear Phase™ funkciókkal kiegészített Sony audiorendszer.

•    Active Hűtőrács: a hűtőrács alsó és felső légbeömlő nyílásai autópálya-sebesség mellett bezáródnak, csökkentve az autó légellenállását, ám kis sebességnél a lamellák nyitnak, hogy a motor elegendő hűtőlevegőhöz jusson. A megoldásnak köszönhetően a hűtőrács mérete a légellenállás növelése nélkül is nagyobb és látványosabb lehet.

•    Légfüggönyök: az alapfelszereltség részeként járó megoldás nagy nyomású levegőréteget képez a keréktárcsák és a gumiabroncsok külső felülete mellett. Ennek hatására a levegő a karosszériához közel áramlik, ami tovább javítja az autó légellenállását.

Vadonatúj EcoBoost motor
A vásárlók ezentúl egy 2,3 literes, négyhengeres EcoBoost® erőforrást is választhatnak, ami 270 lóerővel és legalább 400 Nm forgatónyomatékkal mozgatja az Explorert. A 2,3 literes EcoBoost motor az XLT és a Limited felszereltségű modellekhez rendelhető. Az új erőforrás teljesítménye 13, forgatónyomatéka pedig 11 százalékkal magasabb, mint az általa leváltott 2,0 literes EcoBoost blokké, ugyanakkor az üzemanyag-fogyasztása nem lett magasabb annál. A motor dinamikus teljesítménye is javult, hiszen 10 százalékkal rövidebb idő alatt gyorsít 90-ről 120 km/órás sebességre. Az XLT és Limited modellváltozatok alapfelszereltségének számító 3,5 literes V6-os blokk (aminek várható teljesítménye 290 lóerő, forgatónyomatéka pedig 345 Nm lesz) egy hatfokozatú SelectShift® automata sebességváltóhoz csatlakozik. A Sport és Platinum felszereltségű autók széria 3,5 literes, V6-os EcoBoost motorjának várható teljesítménye 365 lóerő, becsült forgatónyomatéka pedig 474 Nm; ehhez a blokkhoz is hatfokozatú SelectShift® automata sebességváltó kapcsolódik.



Új felszereltségi szintek
A valódi fabetéteket és csiszolt alumínium dekorációs elemeket, Nirvana bőrkárpitozású multikontúr üléseket, valamint 500 wattos Sony audiorendszert kínáló, vadonatúj Platina kivitellel az Explorer a prémium autók szintjére lép. Az ajtók borítását és a műszerfalat csiszolt alumínium panelek és selyemfényű, valódi kőrisfa betétek díszítik. Az ugyancsak valódi fabetétekkel készített, fűthető kormánykerék bőrborítását ugyanolyan dekoratív öltések rögzítik, mint az utastér bőrkárpitozását. Az ülések kárpitozásához használt bőr borítja a műszerfalat, a középső kartámaszt, az ajtók kartámaszát, illetve az ajtóburkolatok felső részét is. Az Explorer a legelső Ford-jármű, aminek központi műszeregysége egy analóg rendszerekkel kiegészített, nagyméretű, 10 colos kijelző. Az új, Platinum felszereltségű Explorerben maga az innováció is az alapfelszereltség része, hiszen az autó olyan berendezéseket kínál, mint a kiállássegítő funkcióval kiegészített aktív parkolóasszisztens. A rendszer az ultrahangos érzékelők és az elektromos szervokormány segítségével könnyíti meg a merőleges és a párhuzamos parkolást. A továbbfejlesztett aktív parkolóasszisztens most kiállássegítő funkciót is kínál, amivel könnyebb kiállni a járdaszegéllyel párhuzamos parkolóhelyekről. A vezetőnek csak a fék- és gázpedált kell kezelnie, illetve ő kapcsolja az előre- és hátrameneti fokozatokat, miközben a rendszer be-, illetve kikormányozza az autót a parkolóhelyről, és jelzi a vezetőnek, mikor kell megállnia.

Intelligens összkerékhajtás
Az Explorer intelligens összkerékhajtása és Terepvezérlési rendszere a szempillantás huszadrésze alatt képes felmérni a pillanatnyi közlekedési viszonyokat, így mindig precíz irányíthatóságot és megbízható tapadást biztosít. Az intelligens összkerékhajtás folyamatosan ellenőrzi a sebességet, a gázpedál állását és kormányzási szöget, felmérve a jármű helyzetét és a vezető szándékát. A rendszer ennek alapján, valamint az útviszonyok figyelembe vételével határozza meg a vonóerő elosztását az első és a hátsó kerekek között. A program elsődleges célja, hogy megelőzze a kerekek megcsúszását, így az autó gyakorlatilag bármilyen terepen magabiztosan mozoghat. Homokos, kavicsos talajon, vagy sűrű füvön a blokkolásgátló fékrendszer fékezési ritmusa megváltozik, hogy a laza talaj feltorlódhasson a kerekek előtt, így az autó hatékonyabban lassul. A csekély üzemanyag-fogyasztás érdekében az intelligens összkerékhajtással felszerelt új Explorer folyamatosan és gyorsan osztja el a forgatónyomatékot az első és a hátsó tengelyek között. Az intelligens összkerékhajtás több száz adatot gyűjt be a különféle járműrendszerek működéséről – például a gyorsítás vagy a kanyarodás mértékéről, a kerekek forgási sebességéről, a kormányzott kerekek állásszögéről és a gázpedál állásáról. A vezető a középkonzolon elhelyezett forgókapcsolóval válthat a négyféle terep-üzemmód (normál, hó, homok és sár) között, amelyek áthangolják a motor, a sebességváltó, a fékek és az összkerékhajtás működését. A forgókapcsoló ötödik állása a hegyvidéki autózást könnyíti meg.



Jövőre már kapható Észak-Amerikában
Az új Ford Explorer továbbra is hűségesen őrzi SUV-értékeit: ez az erőteljes, sokoldalú és intelligens jármű kiemelkedő kényelmet kínál. A közúton és terepen egyaránt remekül teljesítő Sport változattól a kifinomult Platinum felszereltségig terjedő termékskálának köszönhetően a vásárlók egészen biztosan megtalálják az életstílusuknak és igényeiknek leginkább megfelelő Explorert. Az új Explorer a Chicago Összeszerelő Üzemben készül. Az autó jövő nyáron jelenik meg az észak-amerikai márkakereskedésekben.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER