Címkék: Ford | Ford Mustang | Los Angeles Autókiállítás

2014. december 11. csütörtök, 16:16

 

Több tucatnyi mesteri tuningváltozatának – köztük a Ford Racing „King Cobra” verziójának – köszönhetően a 2015-ös Mustang nyerte el a SEMA Legizgalmasabb Autója címet. A Ford standján kiállított 2015-ös Mustangokon kívül számos modern és oldtimer Mustang volt még látható a SEMA csarnokaiban. A fotósok örömére a Ford kültéri kiállításán egy 50 Mustangból álló formáció – minden gyártási évből egy-egy autó – alkotott egy hatalmas 50-es számot.

A 2014-es SEMA kiállításon a 2015-os Mustang újabb értékes trófeával gazdagította eddig is bőséges gyűjteményét: a több tucatnyi átépítő cég kemény munkájának köszönhetően a modell elnyerte a SEMA Legizgalmasabb Autója címet.



A SEMA közönsége előtt mutatkozott be első ízben a Ford Racing „King Cobra” változata, egy kompresszoros töltésű, Ford Racing-elemekbe öltöztetett Mustang GT. A SEMA alkalmával bemutatott projekt-autók többségétől eltérően a King Cobra nem marad csupán álom a 2015-ös Mustang tulajdonosai számára, hiszen mint Jamie Allison, a Ford Racing igazgatója fogalmazott: „csak fel kell ütniük a Ford Racing katalógusát, és minden elemet megrendelhetnek az autójukhoz.”

Ugyancsak a SEMA alkalmával debütált az a látványosan átépített 1965-ös Mustang is, amit Ken Block csapatának szakavatott mesterei alkottak. A „Gymkhana 7” című Ken Block video főszerepét játszó Mustangba egy brutális, 845 lóerős motor és egy kifejezetten az autóhoz készített összkerékhajtási rendszert építettek be.A  SEMA kiállításon se szeri, se száma nem volt azoknak a Mustang-változatoknak, amiket a modell rajongói készítettek.

„Különleges élmény volt végigsétálni a kiállításon, és elbeszélgetni minden Mustang-építővel.” - meséli Dave Pericak, a Mustang főmérnöke. „Ők azok az emberek, akik egy hónappal ezelőtt elvitték az első Mustangokat a márkakereskedésekből, és azóta megállás nélkül dolgoztak, hogy a SEMA megnyitására elkészüljenek autóikkal. Teljesen át tudom élni ezt a lelkesedést, hiszen ugyanez a lendület hajtott minket is, amikor tudásunk legjavát tettük bele a vadonatúj Mustang megalkotásába.”

A Ford standján kiállított Mustangok közül néhány azonnal a rajongók kedvence lett: a tömeg a Chip Foose kabriója, a Full Race SCCA-szabványú EcoBoost® Mustangja és a Watson Racing drag race-ihletésű Mustangja körül volt legsűrűbb. A rajongók a Ford külső kiállítási területén is felejthetetlen élményeket szerezhettek, ahol Vaughn Gittin Jr. tartott drift-bemutatót átépített 2015-ös Mustangjával, sőt a látogatók a Ford Racing High Performance Driving School oktatói mellé is beülhettek, hogy első kézből tapasztalják meg, mire képes az új Mustang. Mindemellett a szabadtéri próbapálya egy különleges ötlet helyszíneként is szolgált: a Ford itt 50 Mustangot gyűjtött össze, minden eddigi évjáratból egy-egy darabot. Miközben egy drón madártávlatból videofelvételt készített róluk, az autók hatalmas 50-es számjegyet alkottak a pályán – annak emlékére, hogy a modell gyártása immár 50 éve töretlenül folyik.



A Ford Mustang 50 éve
Az első generáció 1964-es bemutatása óta több mint 9,4 millió Mustang talált gazdára. A Mustang többféle erőforrással is megrendelhető, amelyek közül valamelyik biztosan megfelel a vásárló életstílusának. A GT változat 435 lóerős V8-asa mellett a motorpalettán egy 300 lóerős V6-os is szerepel, valamint egy vadonatúj 2,3 literes EcoBoost® blokk, ami a legmodernebb technológiát honosítja meg a Mustang kínálatában. A 2,3 literes EcoBoost erőforrás közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel, változó szelepvezérléssel és kettős megfúvású turbófeltöltéssel működik, így a motor a Mustanghoz méltó 310 lóerős teljesítményt és 434 Nm forgatónyomatékot ad le. Az új Mustang ugyanolyan népszerű, mint elődei. 8 millió lájlkjával ez a Facebook legfelkapottabb autója, és az amerikai márkakereskedésekbe megérkező új modellek átlagosan hat napon belül kelnek el.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER