2024. december 06. péntek, 19:57

Nissan Formula E Csapata készen áll a 11. szezonnyitóra São Paulóban Rowland és Nato mindent megtesz a győzelemértaz első GEN3 Evo futamon.

 

YOKOHM, Japán (2024. december 4.) - Nissan Formula E Csapata készen áll a GEN3 Evo-korszak megkezdésére. December 7-én elstartol a 2024/25-ös BB FIA Formula E Világbajnokság a brazíliai São Paulóban.

A japán alakulat, az erős 10. szezonra épít, amely során negyedikként végeztek a csapat és pilóta bajnokságban, az újonnan alapított, gyártói bajnokságban pedig harmadikak lettek.

Nissan-Formula-evkezdes-2005-3

Nissan új pilótapárossal vág neki a szezonnak, annak érdekében, hogy a lehető legjobb helyezéseket érhessék el és futamgyőzelmeket zsebelhessenek be. Egy szezon kihagyása után visszatér a tapasztalt Norman Nato, így Oliver Rowlanddal együtt (aki két győzelmet és további öt pódiumhelyezést ért el a 10. szezonban) a team most már kettő Formula E futamgyőztessel büszkélkedhet. Mindkét pilóta rendelkezik a kellő tudással ahhoz, hogy mindent kihozzanak az autókból, amellett, hogy elősegítsék az alakulatot a kocsik fejlesztésében. Nato továbbra is a #17-es számmal versenyez majd a Nissan e-4ORCE 05-ösben, míg Rowland #23-al.

A tavalyi szezonban São Paulóban Rowland az utolsó körön, az utolsó kanyarban egy igazán emlékezetes kettős előzéssel biztosította be a csapat számára a dobogós helyezést. Ez az eredmény csak az egyike volt a brit számos kiemelkedő sikerének a tavalyi idényben, ahol hétszer állhatott dobogóra, köztük futamgyőzelemmel Misanóban és Londonban.

Ez lesz a harmadik alkalom, hogy a Formula E Brazíliába látogat, a házigazda most is a São Paulo Street Circuit, ahol a híres Sambadrome helyszínen a rajongók megcsodálhatják a gyorsabb, erősebb és fenntarthatóbb GEN3 Evo versenyautókat, amelyek a brazil szezonnyitón debütálnak. Külön érdekesség, hogy a fő egyenes a világhírű São Pauló-i Karnevál helyszínén található.

2,93 kilométeres pálya 11 kanyart tartalmaz három hosszú egyenessel, amelyeket erős fékezési zónák követnek. legjobb előzési lehetőségeket az 1-es, 4-es és 7-es kanyarok kínálják, így igazán izgalmas versenyre számíthatunk.

„ tesztelés a GEN3 Evo autóval intenzív volt, azonban sokat tanulhattunk belőle, különösen az új gumikról és az összkerékhajtási rendszerről. z elmúlt hónapok kemény munkával teltek, és alig várjuk, hogy végre újra pályára léphessünk. São Paulo-i pálya nagyon különleges, nem olyan, mint sok másik- a pálya nagy sebességű, kemény fékezésekkel és alacsony tapadással, így kihívást jelent majd itt kezdeni a szezont, különösen az új autókkal. Azonban készen állunk, és célunk, hogy a 10. szezon végéhez méltóan kezdjük a 11. szezont is” – mondta Tommaso Volpe a Nissan Formula E csapatának ügyvezető igazgatója.

Nissan a Formula E bajnokság 5. szezonjában (2018/19) debütált a tisztán elektromos hajtású versenyeken, az első és egyetlen japán gyártóként. Az idei szezonban a csapat a népszerű cseresznyevirágzás díszítést választotta autóira, ami a 9. szezon óta a rajongók kedvence. mintázat szimbolikus, mivel utal a japán DNS-ére és az új kezdetekre, ami a Nissan Formula E identitását jellemezi.

Nissan-Formula-evkezdes-2005-5

Nissan Formula E szerepvállalásáról

Nissan az BB FI Formula E bajnokság 5. szezonjában (2018/19) debütált a tisztán elektromos hajtású versenyeken, az első és egyetlen japán gyártóként.
7. szezonban (2020/21) bejelentette, hogy részt vesz a GEN3-korszakban, amely a 9. szezontól (2022/23) a 12. szezon végéig (2025/26) tart, kinyilvánítva ezzel hosszútávú elköteleződését a Formula E iránt. 

2022 áprilisában a Nissan felvásárolta az e.dams versenycsapatot, mellyel biztosította részvételét az BB FI Formula E világbajnokságon.

2022 júniusában bejelentették, hogy a Nissan az egész GEN3 korszak alatt a McLaren Racinget támogatja az EV hajtáslánc-technológiájával.

2024. március 28-án, az első tokiói E-Prix előtt megerősítette hosszú távú elköteleződését a Formula E mellett, amikor is elsőként jelentkezett be a 2030-ig tartó GEN4-korszakra. Ez tovább erősíti a vállalat elkötelezettségét az „mbition 2030” elektrifikációs célkitűzései iránt.

11. szezonban a Nissan Formula E Csapat versenyzői Oliver Rowland és Norman Nato.

Nissan részvételének elsőszámú célja a Formula E versenyen, hogy a globális közönség számára is megismertesse a kibocsátásmentes elektromos járműveket, izgalmas és élménydús módon. Annak a célkitűzésnek a részeként, hogy 2050-re a vállalat szén-dioxid-semlegességet érjen el működése és termékei teljes életciklusa során, a Nissan a kulcsfontosságú piacokon minden új járműkínálatát villamosítani kívánja a 2030-as évek elejére. japán autógyártó célja, hogy a versenypályán szerzett tudást és technológiát átültetve az úti járművek fejlesztésébe, jobb elektromos autókat
kínáljon ügyfeleinek.

További információk

Global.NissanNews.com/FormulaEPressKit

Formula E-ről

Az BB FI Formula E Világbajnokság az első olyan globális sportág, amely már 2020-ban, a kezdetektől fogva
tanúsítottan nettó nulla szén-dioxid-kibocsátással rendelkezik.

Minden egyes szezon kibocsátását sikeresen ellensúlyozták a versenypiacon tanúsított klímavédelmi projektek befektetéseivel.

bajnokságban minden autó elektromos meghajtású, így az események versenyképes platformként szolgálnak az elektromos technológia legújabb fejlesztéseinek tesztelésére és bemutatására.

világ legnagyobb autógyártói versenyeznek egymás ellen utcai pályákon, mialatt a Formula E segíti a fenntartható mobilitás elterjedését a városközpontokban, a légszennyezés elleni küzdelem és az éghajlatváltozás hatásainak mérséklése érdekében.

 

Kapcsolat

Maria De Juana
Kommunikációs vezető, Formula E, Nissan Motor Co.

Tel: +33-6 17 36 37 61
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

További információ
Nissan Global Newsroom
Nismo.com

 


  •  

Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER