2012. június 18. hétfő, 11:43

 

Sorozatban harmadik, összességében 11. győzelmét szerezte meg vasárnap az Audi-csapat a Le Mans-i 24 órás megbízhatósági autóversenyen.

A komoly hagyományokkal rendelkező, idén 80. alkalommal megrendezett viadalon a svájci Marcel Fassler, a német Andre Lotterer és a francia Benoit Tréluyer alkotta trió 378 kör teljesítésével győzött.
A második és a harmadik helyen szintén az Audi autója végzett.

audi-le-mans

Eredmények:
1. Marcel Fassler (svájci), Andre Lotterer (német), Benoit Tréluyer (francia) - Audi R18, 378 kör
2. Rinaldo Capello (olasz), Tom Kristensen (dán), Allan McNish (brit) - Audi R18, 1 kör hátrány
3. Marco Bonanomi (olasz), Oliver Jarvis (brit), Mike Rockenfeller (német) - Audi R18, 3 kör hátrány

Az AUDI AG újabb technikai mérföldkőhöz érkezett a versenysportban: a nagyhírű Le Mans-i 24 órás verseny idei, azaz immár 80. futamán első alkalommal hibridhajtású autó hódította el a győzelmet – az Audi R18 e-tron quattro.

Mintegy 200 ezer néző élhette át a helyszínen a verseny izgalmait, a Le Mans-ra oly jellemző drámai eseményekkel, s „A haladás technikájának” újbóli meggyőző demonstrációjával. Az Audi Sport Team Joest négy Audi R18 modellje ugyanis egyértelműen a mezőny leggyorsabb és legmegbízhatóbb gépeinek bizonyultak, 24 óra elteltével az első, a második, a harmadik és az ötödik helyet szerezték meg.

audi-R18-e-tron-quattro

„A világ legjelentősebb hosszú távú versenyén aratott újabb sikerünkkel mérnökeink ismét hatásosan igazolták kiemelkedő műszaki ismereteiket és tapasztalataikat” – hangsúlyozta Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke, aki a helyszínen tekintette meg az eseményt. „Az e-tron quattro és az ’ultra’ könnyűszerkezetes építés kombinációjával egészen újszerű technikai háttérrel álltunk rajthoz, amely egy csapásra sikeresnek bizonyult. Ez pedig, különösen Le Mans-ban, aligha tekinthető magától értetődőnek. E hétvégén is jól láthattuk, mi minden történhet e futamokon, s milyen nagy jelentőséggel bír a tökéletes felkészülés.“

A márka 11. Le Mans-i győzelmének megszerzéséért mind a négy Audi R18 jó eséllyel indult, s 378 kör után az 1-es rajtszámú Audi R18 e-tron quattro volánja mögött ismét a Marcel Fässler (Svájc), André Lotterer (Németország) és Benoît Tréluyer (Franciaország) trió végzett az élen. Dindo Capello (Olaszország), Tom Kristensen (Dánia) és Allan McNish (Nagy-Britannia) második helyével pedig mindjárt kettős győzelmet hozott a jövő e különleges összkerékhajtása számára, amelyben a hagyományos erőátviteli konstrukció fejlett elektromos hajtásrendszerrel alkot intelligens kombinációt. E technikát, ahol a kardántengelyt elektromos kábelek váltják fel, az Audi sorozatgyártású modelljeiben is teszteli.

A Le Mans-i újonc Marco Bonanomi (Olaszország), illetve Oliver Jarvis (Nagy-Britannia) és Mike Rockenfeller (Németország) a legjobb eredményt elért, hagyományos hajtásrendszerű Audi R18 ultra versenygéppel 2000, 2002 és 2010 után a Le Mans-i 24 órás futamokon szerzett immár negyedik hármas diadallá avatták az idei győzelmet. Romain Dumas (Franciaország), Loïc Duval (Franciaország) és Marc Gené (Spanyolország) a másik R18 ultra volánja mögött az ötödik helyet szerezte meg.

Mind a négy Audi R18 farában a 2011-ben első alkalommal Le Mans-ban bevetett, VTG-Mono turbófeltöltésű, különösen kompakt V6-os TDI-motor legújabb változata dolgozott. Az új ultrakönnyű szénszál-erősítésű műanyag házzal készült sebességváltó – újabb alapvető újdonságként a Le Mans-i sportautók mezőnyében – szintén mind a négy autóban problémamentesen teljesítette Le Mans 5.151 kilométeres nyúzópróbáját. Az „ultra” könnyűszerkezetes építés a quattro összkerékhajtáshoz hasonlóan a vállalat egyik alapvető fejlesztési szakterületének számít.

A két Audi R18 e-tron quattro különösen extrém formában testesíti meg e két fejlett technológiát, s a klasszikus hosszú távú verseny 80. futamának mindvégig főszereplőiként csupán szombat este, mindössze néhány körre engedte át a vezető pozíciót az egyik Toyota Hybrid versenyautónak. Legnagyobb vetélytársaik korai kiesését követően a két R18 e-tron quattro éjjel, majd egészen vasárnap délig izgalmas párharcot vívott a győzelemért, többször váltva egymást az élen, sokszor csupán néhány másodperccel a két dízel-hibrid versenygép között.

„Olyan versenyben lehetett részünk, amilyet valóban csak Le Mans-ban élhetünk át“ – mondta Dr. Wolfgang Ullrich, az Audi versenyigazgatója a négy Audi R18 befutóját követően. „Le Mans-ban sohasem szabad túl korán örülni, ami vasárnap is megmutatkozott. Már mindenki négyes győzelemről beszélt, amikor két autónk szinte egyidejűleg szenvedett váratlan balesetet. S hogy a csapat a verseny során mindig olyan gyorsan meg tudta javítani őket a kicsúszásokat követően, egyértelműen az Audi Sport Team Joest szakembereinek kvalitásait dicséri, akik egyfajta jó bank megbízhatóságát képviselik Le Mans-ban. Összességében emelem kalapom az Audi Sport teljes legénysége előtt, akik az elmúlt esztendő során extrém kemény munkájukkal tették lehetővé a diadalt. Óriási kihívásnak számított ilyen rövid idő alatt olyan hibridmodellt alkotni, amely kellően gyors, ám egyben akár 24 órás verseny-igénybevételt is elbír.

A tény pedig, hogy új technikánkkal – akárcsak 2001-ben a TFSI- illetve 2006-ban a TDI-motorral – ismét mindjárt az első alkalommal sikeresek lehettünk, szintén egyértelműen utal az Audi birtokában lévő tudásra és tapasztalatokra. Nagy nap a mai, az Audi Sport, az Audi és az e-tron quattro számára egyaránt.“

Összesen 11. Le Mans-i győzelmével az Audi megerősítette a konstruktőri hosszú távú bajnokságban elfoglalt vezető pozícióját, míg Dindo Capello, Tom Kristensen és Allan McNish Le Mans-i második helyével ismét a pilóták pontversenyének élére állt.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER