2013. május 16. csütörtök, 15:59

 

A mai napon bejelentette a Honda, hogy 2015-től visszatér a Forma-1 mégpedig ugyancsak a McLarennel. A Honda fejleszti, gyártja és szállítja a motort és az energia-visszanyerő rendszert, míg a McLaren a karosszéria fejlesztését és gyártását végzi és irányítja az új McLaren Honda csapatot.

senna-honda-mclaren

Az új F1-es szabályok szerint 2014-től, 1,6 literes, közvetlen befecskendezésű, turbófeltöltéses V6-os motorokkal lehet versenyezni, energia-visszanyerő rendszerekkel kiegészítve. Ezen technológiák versenyzésbeni fejleszthetőségének lehetősége fontos indítéka volt a Honda F1-es visszatérésében. A részvétel gyorsítja majd ezen technológiák fejlődését.

„A Honda régóta híres arról, hogy a világ legértékesebb versenysorozataiban fejleszti tovább technológiáit és csiszolja mérnökei képességeit. Az új F1-es szabályok, amelyek egyik központi eleme a környezettudatosság, további fejlesztésekre sarkallják majd mérnökeinket a már így is fejlett technológiáink terén, és ez központi szerepet játszott F1-es visszatérésünkben – mondta Takanobu Ito, a Honda Motor Co., Ltd. elnök-vezérigazgatója.
„A Honda vállalati jelszava a „The Power of Dreams”, vagyis „Az Álmok ereje”, ami hűen tükrözi azt az erős elhivatottságot, amivel űzzük és valóra is váltjuk álmainkat, ügyfeleinkkel és rajongóinkkal együtt. A McLarennel karöltve, amely az egyik legegyedibb F1-es konstruktőr, a Honda új fejezetet nyit Forma-1-es történetében.” – fejezte be a bejelentést.

brazil-nagydij

„A McLaren és a Honda nevek a Forma-1-ben egyet jelentenek a sikerrel” emelte ki Martin Whitmarsh, a McLaren csoport vezetője. „Mindenre elszántak vagyunk, hogy a jövőnk is ilyen legyen.” – mutatott rá a jövőt illetően.

Jean Todt, FIA elnök örömét fejezte ki, hogy a Honda a McLarennel közösen tér vissza a száguldó cirkuszba.

Bernie Ecclestone kijelentette: „Nagy öröm a Hondát újra a Forma-1-ben köszönteni. A motorépítési hagyományaik és az autósport iránti elkötelezettségük révén a Forma-1 természetes közeg számukra.”

A Honda F1-es  története számokban:
341 Verseny

1964-1968: 35 verseny (2 győzelem)
1983-1992: 151 verseny (69 győzelem)
2000-2008: 155 verseny (1 győzelem)

1964-1968: Teljes „gyári” csapat (karosszéria és motor)

1983-1992: Motorszállító

2000-2008: Motorszállító, és részben karosszéria-fejlesztő a BAR-ral közösen
2006-tól teljes „gyári” csapat (karosszéria és motor)

72 győzelemet értek el
1964-1968: 2 győzelem
Richie Ginther (USA) 1 győzelem
John Surtees (Anglia) 1 győzelem

1983-1992: 69 győzelem
Keke Rosberg (Finnország) 3 győzelem
Nigel Mansell (Anglia) 13 győzelem
Nelson Piquet (Brazília) 7 győzelem
Ayrton Senna (Brazília) 32 győzelem
Alain Prost (Franciaország) 11 győzelem
Gerhard Berger (Ausztria) 3 győzelem

2000-2008: 1 győzelem
Jenson Button (Magyarország) 1 győzelem

Konstruktőri világbajnoki címek
1986 Williams Honda (FW11)
1987 Williams Honda (FW118)
1988 McLaren Honda (MP4/4)
1989 McLaren Honda (MP4/5)
1990 McLaren Honda (MP4/5B)
1991 McLaren Honda (MP4/6)

Versenyzői világbajnoki címek
1987 Nelson Piquet (Brazília)
1988 Ayrton Senna (Brazília)
1989 Alain Prost (Franciaország)
1990 Ayrton Senna (Brazília)
1991 Ayrton Senna (Brazília)

mclaren-honda

Honda és McLaren együttműködésének eredményei:

- 5 éves együttműködés – 1988-1992
- 80 grands prix verseny
- 53 pole pozíció
- 44 győzelem – 55%-os győzelmi arány
- 30 leggyorsabb kör – ebből 10 1988-ban
- 8 világbajnoki cím – versenyzői világbajnoki címek Ayrton Senna (1988, 1990, 1991) és Alain Prost (1989), és konstruktőri világbajnoki címek 1988, 1989, 1990 és 1991


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER