Új rekord született a benzintakarékos autók legjelentősebb versenyén. Egy liter benzinnel 3300 kilométert tett meg vasárnap Rotterdamban egy francia diákcsapat által konstruált autó, és ezzel új rekord született a világ legjelentősebb energiahatékonysági versenyén a gépjárművek világában. Saját kategóriájában negyedik lett a győri egyetem csapata.
A szervezők szerint a győztes csapat járműve 400 kilométerrel hosszabb utat tett meg, mint a tavalyi győztes. A 30. rotterdami Shell Eco-marathon versenyen 200 európai diákcsapat indult, a győztes Franciaországból 57. A futurista autók versenyét 50 ezer néző kísérte figyelemmel a hét végén a holland kikötővárosban.
A győri Széchenyi István Egyetem SZEnergy Team csapata az utolsó futamon elért 191 km/kWh eredménnyel a negyedik helyen végzett kategóriájában a versenyen - közölte vasárnap este az MTI-vel Winkler Csaba, az intézmény kommunikációs titkára.
"Nagyon boldogok vagyunk, mert a tavalyi hetedik helyhez és a 133 km/kWh képest is hatalmas az előrelépés. Összesen 32 csapat volt a kategóriánkban, és az előttünk levő harmadik helyezett 198 km/kWh-t futott, az előtte levők sem sokkal többet, ami behozható lesz jövőre a fejlesztéseinkkel. A fogyasztás alapján második helyezettek lettünk volna, és csak a napelemek számunkra kedvezőtlenebb hatásfoka alapján végeztünk a negyedik helyen. 2015-re megcélozzuk a dobogót" - fogalmazott Pup Dániel tanszéki mérnök, aki több éve irányítja a győri egyetemi csapatot.
Múlt pénteken, az idei jármű bemutatásakor a csapatfőnök elmondta: a tavalyinál tizedével könnyebb járművel indul a versenyre a győri Széchenyi István Egyetem csapata; tavaly 97 kilós volt a kocsi, idén viszont "bőven kilencven kilogramm alá be tudtunk férni", akár a 85-höz is erősen közelítve.
"Nagyon sok mindent könnyítettünk, nagyon sok mindent fejlesztettünk a járművön" - jegyezte meg, hozzátéve, ugyan a 2013-as versenyautót fejlesztették tovább, de teljesen új az első és a hátsó futómű. Ugyanakkor komoly feladat elé állította őket az a szabálymódosítás, amely szerint se gyári, se abból átalakított elektronikai vezérlőegységet nem használhatnak a csapatok. Péntek hajnalban tehették meg az első tesztköröket. MTI
Hozzászólások