Címkék: autósport | Dakar | Fiesta | Focus | Ford | Fusion | hírek | Motorsport | Mustang | Nascar | rally | rallycross

2014. május 08. csütörtök, 15:19

 

A Ford népszerű választási lehetőségnek számít a 2014-es szezon kupáiért küzdő versenycsapatok közt: a Fiesta ST rallycross-autó a vadonatúj FIA Rallycross Bajnokság élvonalában áll, míg a FIA Rally Világbajnokságon öt Fiesta rally-modell is versenyez. A Fiesta világszerte népszerű utcai változatából számos versenygép készül.

A 2014-es évben a Ford Fiesta számos különféle változata tűnik fel az európai motorsportok élvonalában. Irányíthatósága és szilárd szerkezete tökéletes alapgéppé avatja a Fiesta utcai változatát azokhoz az átépítésekhez, amelyek eredményeképpen sikerrel kecsegtető versenyautók születnek.

A rallycross fontos szereplői a Ford Olsbergs MSE csapat és a Ken Block nevével fémjelzett Hoonigan Racing Division: idén mindkét csapat rajthoz áll a FIA Rally Világbajnokságon, amelynek kilenc európai futama május 3-4-én vette kezdetét Portugáliában. A sorozatgyártású Fiesta ST modell átalakítása során az autóba egy félelmetes, 2,0 literes turbótöltésű motor került, aminek 600 lóerejét négykerékhajtás viszi át az útra, 1,9 másodperc alatt gyorsítva fel a gépet 100 km/órás tempóra. A múlt hétvégén élő televíziós adás közvetítette majd, amint hat versenyző egyszerre sorakozott fel, hogy megtegyenek autóikkal egy rövid, ám igencsak gonosz kört, amit ugratók és hajtűkanyarok, valamint sűrűn változó murvás és aszfaltburkolatok tarkítottak.



A Fiesta továbbra is a rally világát uraló modellek közé számít, és a FIA Rally Világbajnokságon – amelynek tizenhárom futamából tízet Európában rendeznek meg – öt különféle, az M-Sport által fejlesztett modellváltozat is versenyez. A World Rally Car kategóriát a Fiesta RS WRC vezeti, a sorozatgyártású EcoBoost technológián alapuló, turbótöltésű 1,6 literes motorral hajtott gép továbbra is a legnépszerűbb modell, hiszen a versenyzők több mint egyharmada ezt az autót választja. A WRC 2 kategóriában szereplő Fiesta R5 és Fiesta RRC modellekben ugyanez az 1,6 literes motor található, s az idei szezonban a Fiesta S2000 uralja a kategóriát. A Fiesták eddig mind a négy futamban győzedelmeskedtek, és két alkalommal a dobogó mindegyik fokát elfoglalták. A WRC-változatokra alapozott Drive DMACK Fiesta Kupára hatalmas volt a túljelentkezés, mivel az új, költséghatékony versenysorozatban rengetegen szerettek volna rajthoz állni a Fiesta R2 modellekkel. A Fiesta R5 nagy népszerűségnek örvend a fontosabb regionális és nemzeti bajnokságokban, a nemzeti Fiesta SportTrophy versenysorozatokban pedig az R2 a szabványos autó. A közúti modellekből már jól ismert, takarékos EcoBoost benzinmotor-technológia számos Fiesta rallyautóban feltűnik, sőt a legújabb Formula Ford autókat is ezek az erőforrások hajtják.

A Brit Túraautó Bajnokságban (BTCC) az Airvawes Racing csapat egy továbbfejlesztett Focus ST NGTC modellel versenyez. A Focus Kínában is győzelmeket arat: a Changan Ford Racing Team immár ötödik éve nyeri meg zsinórban a Kínai Túraautó Bajnokság gyártói bajnokságát.



A Ford az európai kontinensen kívül is a motorsport teljes spektrumában képviselteti magát
•    Rallycross - A Ford Olsbergs MSE és a Hoonigan Racing Division idén is rajthoz áll az elsősorban amerikai helyszíneken megrendezett Global Rallycross Bajnokságon, méghozzá ugyanazzal a Fiesta ST versenygéppel, amivel a világbajnokságon is indulnak. A Ford Olsbergs már három egymást követő évben nyerte itt el a gyártók bajnoki címét.

•    Off-road versenyek - A szezon elején a dél-afrikai Team Ford Racing sikeresen szerepelt a Rangerrel a Dakar Rallyn, a világ legkeményebb autóversenyén.

•    Nascar - Az Amerikai Egyesült Államokban a Fusion és a Mustang versenyez a Nascar Sprint Kupán, illetve a nemzeti versenysorozatokban; az autókat a Penske Racing, a Roush Fenway Racing, az RPM és a Wood Brothers Racing pilótái vezetik.

•    IMSA Sports Car - Az új United SportsCar Bajnokságban a Team Ganassi és a Michael Shanks Racing versenyez a V6-os, 3,5 literes EcoBoost motorral hajtott Ford Riley Daytona Prototype versenygépekkel. Az EcoBoost erőforrás már a második futamon megszerezte első győzelmét a híres 12 órás Sebring futamon.

“Az olyan sorozatgyárású modellek, mint a Fiesta, a Focus és a Mustang, valamint az olyan tömeggyártású technológiák, mint az EcoBoost kiváló alaptulajdonságokkal bírnak, amelyek igencsak vonzóvá teszik őket a versenycsapatok szemében.” – mutat rá Jamie Allison, a Ford Racing igazgatója.



 
“Erő, megbízhatóság és csúcstechnológia – ezek a tulajdonságok érthető magyarázatot adnak arra, hogy az utcai autók EcoBoost motortechnológiája hogyan szolgáltathat kiváló alapot a versenygépek motorjaihoz, és hogyan nyújthat olyan teljesítményt, amit a versenycsapatok elvárnak.” – teszi hozzá.


 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER