2013. február 16. szombat, 14:35

 

Tavaly már az ötödik egymást követő évben csökkentek az autóeladások Európában, ebből azonban nem minden márka került ki vesztesen: a Hyundai/Kia, az Audi, a Land Rover, a Jeep és a Skoda új modelljeinek köszönhetően növelni tudta eladásait - írja az Automotive News Europe autóipari hírportál.

autopiac

Ahhoz képest, hogy 2012-ben az európai autópiaci forgalom 8 százalékkal 12,6 millióra csökkent, a Land Rover eladásainak 35 százalékos növelésével rekord számú, 100 ezer 698 autót értékesített. A márka eladási sikere elsősorban a Range Rover Evoque modellnek volt köszönhető, amiből 50 ezret, az előző évinek háromszorosát értékesítettek. A Land Rover eladásainak további növekedését várja, mivel az Evoque népszerűsége nem csökken, és az idén mutatja be a Range Rover negyedik generációját.

A második legnagyobb növekedést a Jeep érte el Európában tavaly: eladásait 19 százalékkal 28 ezer 263-ra növelte. Az előző évben, 2011-ben a Jeep eladásai nőttek a legnagyobb mértékben Európában. Tavaly a Jeep volt az egyetlen az anyavállalat, a Fiat márkái közül, amely növelni tudta értékesítési számát. A többi Fiat márka kétszámjegyű százalékos csökkenést szenvedett el.

A "tömegautók" között a dél-koreai Hyundai és Kia márka, valamint a Skoda jött ki nyertesen tavaly az európai autópiaci visszaesésből. A Kia 15 százalékkal 337 ezer 466-ra, a Hyundai pedig 9 százalékkal 432 ezer 240-re növelte értékesítését. A két márka együttesen a nyolcadik legnagyobb piaci szereplő Európában a Volkswagen, a PSA/Peugeot-Citroen, a Renault, a General Motors, a Ford, a BMW és a Fiat után.

A Skoda, a Volkswagen érdekeltsége tavaly 491 ezer 951 autót adott el, 2 százalékkal többet, mint 2011-ben.
A prémium kategóriában az Audi került ki győztesen az elsőségért folytatott versenyből Európában. A Volkswagen leányvállalata eladásait 4 százalékkal 704 ezer 219-re növelte. Az értékesítési ranglista második helyezettje, a BMW 641 ezer 086 autót adott el, gyakorlatilag ugyanannyit mint egy évvel korábban, a harmadik helyen álló Mercedes-Benz pedig 586 ezer 631 autót, egy százalékkal kevesebbet, mint az előző évben.
A prémium kategóriában a globális eladások tekintetében azonban az Audi 1,45 millióval a második volt a BMW 1,54 milliója után, a Mercedes pedig 1,32 millióval a harmadik.

Az autómárkák 2012-es európai rangsora a JATO Dynamics piackutató vállalat adatai alapján: 1. VW Golf (441 641 darab, -10,6 százalékkal kevesebb mint 2011-ben); 2. Ford Fiesta (326 503 darab, -12,6 százalék); 3. VW Polo (303 696 darab, -18,2 százalék); 4. Opel/Vauxhall Corsa (281 875 darab, -14 százalék); 5. Renault Clio (259 624 darab, -14,6 százalék); 6. Ford Focus (259 353 darab, -16 százalék); 7. Opel/Vauxhall Astra (249 943 darab, -18,2 százalék); 8. Nissan Qashqai (218 755 darab, 0,8 százalék); 9. Renault Megane (207 699 darab, -17,4 százalék); 10. VW Passat (207 273 darab, -15,5 százalék).
MTI


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER