A Toyota a járműautomatizálás, a robotika és a mesterséges intelligencia területén is vezető fejlesztőnek számít. Ez utóbbi területen jelent áttörést a Toyota az NTT DOCOMO bejelentése, miszerint sikeres volt a Toyota által kifejlesztett T-HR31 humanoid robot próbaüzemben történő távvezérlése az ötödik generációs, mobil telekommunikáció (5G) alkalmazásával. A tesztkörnyezet a vezérlés pontjától mintegy 10 kilométerre volt, és két pont között 5G telekommunikáció működött.
Toyota
A Lexus környezetbarát luxusautó és életmódmárkát is jegyző Toyota azzal a céllal fejlesztette ki a T-HR3 robotot, hogy az emberi tevékenységet különféle körülmények között – például otthon vagy az egészségügyi intézményekben – támogató partner robotot hozzon létre. A forgatónyomatékot (erőt) adagoló szervomodulok és a robot egész testét távvezérlő manőverező rendszer alkalmazásával a kezelő érzékeli a T-HR3-ast érő külső erőhatásokat, és azoknak megfelelően tudja mozgatni a robotot. A finom és egyenletes mozgás érdekében kulcsfontosságú volt minimalizálni azt a fáziskésést, ami a T-HR3 és a manőverező rendszer között futó vezérlő jelek átvitele során mérhető. Ezidáig a T-HR3-kísérletek során viszonylag csekély fáziskését okozó, vezetékes vezérlést használtak.
Ezúttal a gyakorlati alkalmazást szem előtt tartva, a T-HR3 távvezérlését a DOCOMO által kifejlesztett, kis átviteli idejű 5G kommunikációs technológia alkalmazásával végezték. A DOCOMO és a Toyota azt tervezi, hogy a technológiát a DOCOMO Nyílt Napok 2018, rendezvényen mutatják be, amit 2018. december 6-tól tartanak a Tokyo Big Sight területén. A DOCOMO és a Toyota a tervek szerint tovább folytatják a robot különféle felhasználási forgatókönyvek szerinti tesztelését, valamint a kapcsolódó technológiák és szolgáltatások kutatását/fejlesztését azzal a céllal, hogy 2020-ban elindulhassanak az 5G szolgáltatások, majd később a prosperáló mobilitási társadalom is kialakulhasson.
Hozzászólások