Címkék: Range Rover | Velar

2020. szeptember 23. szerda, 11:40

 

A modellkínálatban a Range Rover Evoque és a Range Rover Sport között helyet foglaló, középkategóriás prémium szabadidőjármű a formaterv és a technológia tökéletes egyensúlyát kínálja – immár elektromos hajtásláncokkal is.

 

 

 Az új 2,0 literes, négyhengeres P400e Plug-in Hybrid modell kifinomult vezethetőséget kínál: a 300 lóerős benzinmotor és a 105 kW teljesítményű villanymotor párosa 404 lóerőt és 640 Nm forgatónyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére, az autó elismerésre méltó 5.4 másodperc alatt gyorsul 0-100km/órára.

A csomagtartó padlója alatt elhelyezett, 17,1 Wh kapacitású lítium-ion akkumulátor egyenáramú gyorstöltőről mindössze 30 perc alatt, míg normál 7 kW-os fali töltőboxról 1 óra 40 perc alatt tölthető 80%-ra. A Range Rover Velar így még fenntarthatóbbá vált: mostantól zéró károsanyag-kibocsátással is üzemeltethető, teljesen elektromos üzemben akár 53 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel, üzemanyag-fogyasztása akár 2,2 liter/100 km, CO2-kibocsátása pedig akár 49 g/km. 

 

 

 

 A Range Rover Velar szintén első ízben elérhető a 3,0 literes, soros hathengeres Ingenium motorok új családjával. A legújabb generációs, finom járású és takarékos benzin és dízelmotorok 48 voltos Mild Hybrid (MHEV) technológia segítségével nyújtanak még kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és még kifinomultabb működést. A házon belül fejlesztett új, soros hathengeres motorok 300 lóerős dízel (D300) és 400 lóerős benzines (P400) kivitelben, összkerékhajtással érhetők el; minden verzió az alapfelszereltség részeként kínálja a Range Roverre jellemző utazási komfortot biztosító légrugózást.

Az új P400 soros hathengeres erőforrás legnagyobb forgatónyomatéka 480 Nm/550 Nm, az autó álló helyzetből elismerésre méltó 5,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára. A motor elektromos kompresszorát kettős megfúvású turbófeltöltő és fokozatmentesen változó szelepemelési (CVVL) rendszer támogatja, kifinomult teljesítmény-kifejtést biztosítva.

A D300 dízelmotor maximális forgatónyomatéka 650 Nm, amivel a Range Rover Velar 6,5 mp alatt gyorsul 0-100 km/órára; az átlagos üzemanyag-fogyasztás akár 7,4 l/100km, a CO2-kibocsátás akár 194 g/km. A soros, szekvenciális turbófeltöltők és a fejlett kipufogógáz-kezelő rendszer jóvoltából az erőforrás egyike a világ legtisztább üzemű dízelmotorjainak.

Szintén a Range Rover Velar portfolióját erősíti mostantól az új generációs, négyhengeres Ingenium D200 (204 LE) dízelmotor, amely elődjénél erősebb, tisztább üzemű és takarékosabb. A motort ugyanazzal a 48 voltos Mild Hybrid technológiával szerelték fel, mint a kínálat többi tagját; CO2-kibocsátása akár 165 g/km, üzemanyag-fogyasztása akár 6,3 l/100km.

A Velar minimalista formai filozófiája tökéletesen érvényesül azokban a kifinomultan integrált digitális képernyőkben, amelyeket a Land Rover ultramodern szórakoztató rendszerei, a Pivi és Pivi Pro alkalmaznak. Az intelligens, ösztönösen kezelhető rendszer, amely az S felszereltségi szinttől kezdve Pivi Pro néven elérhető, soha nem tapasztalt digitális élményt biztosít a Velar utasainak.
A Pivi lényege a könnyed használhatóság; leegyszerűsített kezelőfelületén kevesebb lépésben érhetők el az egyes funkciók, így biztonságosabban kezelhető. Az éles rajzolatú, új grafikus megjelenés és a különösen gyorsan reagáló képernyő mögött új elektromos architektúra dolgozik, amely ráadásul külön áramforrást biztosít a képernyőnek és a navigációs rendszernek, így azok másodperceken belül használatra készek. A szoftverfrissítések vezeték nélkül érhetők el, így az ügyfélnek ritkábban kell felkeresnie márkakereskedőjét. A beágyazott adatkapcsolatnak köszönhetően az ügyfelek saját időbeosztásuknak megfelelően, az érintőképernyőn keresztül állíthatják be a szoftverfrissítések kívánt időpontját, így mindig hozzáférhetnek a legfrissebb térképekhez, alkalmazásokhoz és járműszoftverekhez.
Minden eddiginél egyszerűbb zene- és média streaming lehetőséget kínál a szórakoztatórendszer menüjébe most első ízben közvetlenül integrált Spotify alkalmazás (mobil adatkapcsolattal), valamint az egyidejűleg két telefon csatlakoztatását támogató Bluetooth kapcsolat.

 

 

 

A Range Rover Velar fedélzetén az újonnan bevezetett ’Aktív Menetzaj-csillapítás’ technológia biztosít még pihentetőbb utazási élményt. Az intelligens technológia úgy működik, mint a prémium zajcsillapító fejhallgatók: folyamatosan méri az útfelületen ébredő rezgéseket, és kiszámítja, milyen eltolt fázisú hanghullámmal tudja semlegesíteni az utasok füléhez eljutó zajokat. A legalább 4 decibelnyi zajcsökkentés az eddiginél is kifinomultabb, pihentetőbb környezetet eredményez. A rendszer még arra is képes, hogy az utasok számától és az elfoglalt ülésektől függően (a biztonsági övek érzékelőitől kapott adatok alapján) szabályozza az utastérben lejátszott hangok erejét és eloszlását. A fejlett rendszer még derűsebbé teszi az utazási élményt a Velar fedélzetén, sőt, mivel kiküszöböli a hosszú távon fárasztó, alacsony frekvenciás zajokat, ahhoz is hozzájárul, hogy a vezető kipihentebbnek érezhesse magát, így a biztonságot is szolgálja.
A káros részecskék, virágpor vagy akár a kellemetlen szagok mérséklésével az új utastéri légszűrő rendszer még pihentetőbbé és tisztábbá teszi a Velar utasterét. Az új rendszer – amely a már korábban is elérhető utastéri levegő ionizálás szolgáltatást egészíti ki – nem csak az apró részecskéket, az allergén anyagokat és a virágport szűri ki a levegőből, de az erőteljes szagokat is képet távol tartani az utastértől. Az alsó érintőképernyőn található ‘Purify’ gombbal aktiválható rendszer a legfinomabb részecskéket (PM2.5 vagy annál is apróbb) is képes megszűrni. A vezető és utasai abban a megnyugtató tudatban foglalhatnak helyet a Range Rover Velar utasterében, hogy ott tisztább levegőt szívhatnak, mint kint, a szabad ég alatt.

Ugyancsak rendelhető az ’Activity Key’ hordható elektronikus berendezés második generációja, amely szükség esetén teljes egészében kiválthatja a hagyományos indítókulcsot. A víz- és ütésálló, csuklón hordható eszköz immár digitális óraként is funkcionál. Segítségével az ügyfelek beindíthatják és leállíthatják a járművet, oldhatják vagy reteszelhetik a zárakat, anélkül, hogy elő kellene venniük az indítókulcsot.

A Velar formai újításainak sorában említést érdemel még az új rajzolatú kormánykerék, amelynek integrált, intelligens kezelőszervei vezeték nélküli szoftverfrissítéssel aktualizálhatók. A korábbi forgótárcsás programválasztó egység helyébe új, határozott fogású ’Drive Selector’ sebesség-választókar lép.
A ‘Range Rover Velar Edition’ kivitel még gazdagabb testreszabási lehetőségeket kínál, külső és belső jellemzői egyaránt módosultak. Az R-Dynamic SE felszereltségi szintre épülő modellváltozat kifinomult megjelenéséről fekete kontraszt tető, valamint azzal harmonizáló, 20 colos, fekete könnyűfém keréktárcsák gondoskodnak. A karakteres, új különkiadás az exkluzív Lantau Bronze metálfény mellett az új Hakuba Silver, Santorini Black vagy Eiger Grey árnyalatokban is rendelhető.

 

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER