2012. szeptember 11. kedd, 19:22

 

A Land Rover bemutatta a világ egyik legkifinomultabb, legjobb menetképességekkel rendelkező terepjáróját, a vadonatúj Range Rovert a nagyközönségnek. Az emblematikus Range Rover negyedik generációját a Richmond-i Királyi Balettiskolában (London) szervezett, pompázatos ünnepség keretében leplezték le.

A vadonatúj Range Rover a létező legtökéletesebb luxus szabadidőjármű, amely méltó a több mint negyven évvel ezelőtt színre lépett, eredeti modell innovatív szellemiségéhez.

uj-range-rover

A világ első, könnyű alumínium karosszériára épülő szabadidőjárműveként az új Range Rover minden eddiginél magasabb szintre emeli a márka zászlóshajójától megszokott képességeket: még több fényűzést és kifinomultságot kínál, terepviszonyoktól függetlenül jobb menetképességek és vezethetőség jellemzi, emellett a fenntarthatóság terén is jelentős előrelépéseket mutathat fel.

„A vadonatúj Range Rover bevezetése hatalmas mérföldkő a Land Rover számára, hiszen az új modell az első, izgalmas gyümölcse mindazon prémium járműtechnológiáknak, amelyek megvalósítását korábban nem látott léptékű beruházással tettük lehetővé. Az új Range Rover tökéletesen megtestesíti a jármű alapvető, egyedi karakterét – a fényűzés, a teljesítmény és az utolérhetetlen terepképességek semmihez sem fogható egységét. Ugyanakkor az a tény, hogy az alapjaitól fogva vadonatúj modellt fejlesztettünk, a forradalmi, kistömegű szerkezettel együtt lehetővé tette számunkra, hogy merőben újszerű élményeket kínáljunk a luxusjárművek vásárlói számára, amelyek lépésváltást jelentenek a kényelem, a kifinomultság és a vezethetőség terén” – mondta John Edwards, a Land Rover globális márkaigazgatója.

A világ 170 piacán bevezetésre kerülő vadonatúj Range Rover immár hivatalosan is megrendelhető, az értékesítés 2012 végén veszi kezdetét.

A Land Rover Egyesült Királyságbeli fejlesztőközpontjaiban tervezett és fejlesztett új Range Rover a márka új, ultramodern, csekély energiafelhasználású gyártóüzemében (Solihull, Egyesült Királyság) készül, ahol több mint 370 millió fontos beruházással állították üzembe a világ legnagyobb alumínium karosszériagyártó üzemét.

Letisztult, modern formaterv

A vadonatúj Range Rover letisztult, elegáns formája a márka klasszikus stílusjegyeinek friss, modern újraértelmezéséből született meg. Az új modell összetéveszthetetlenül és azonnal felismerhetően Range Rover, ugyanakkor a típus ikonikus formanyelvének merész evolúciója révén hatalmasat lép előre.

Az öt méternél épp csak rövidebb új Range Rover méreteiben igen közel áll elődjéhez, ám profilja lágyabb, kecsesebb – ez minden idők legáramvonalasabb Range Rover modellje!
Az autó fényűző utasterének modern, tiszta karakteréből nem hiányoznak a jellegzetesen Range Roveres formajegyek, ám azokat friss, rendkívül modern hangvételben tálalja a modell. A beltérben továbbra is a megszokott erőteljes, építészi jellegű formák uralkodnak; ezt a hatást erősítik a végletekig letisztult, rendkívül elegáns felületek is, amelyeket a legfinomabb bőrök és faanyagok felhasználásával, tökéletes minőségben kiviteleztünk.

A hátsó üléssor nagyságrendekkel több kényelmet és helyet kínál: a lábtér több mint 118 mm-rel nőtt, az opciós listán pedig megjelent az Executive Class kétszemélyes üléscsomag, amely igen kívánatos és felülmúlhatatlan fényűzést biztosít a hátul utazóknak.
Annak érdekében, hogy az ügyfelek megteremthessék a számukra minden szempontból tökéletes, testre szabott járművet, az új Range Rover beltere a legkülönbözőbb színárnyalatok, burkolatok és részletmegoldások kényeztetően gazdag választékát kínálja, az exkluzív Autobiography széria tökéletesen összeválogatott, színkódolt belső kivitelétől az akár 22 colos méretben is kapható, divatos könnyűfém keréktárcsákig.

Minden idők legkifinomultabb, legjobb menetképességekkel rendelkező Range Rovere
A vadonatúj Range Rovert a kezdetektől azzal a célkitűzéssel terveztük meg, hogy minden idők legkifinomultabb, legjobb menetképességekkel bíró Range Rovere legyen.  A legmodernebb karosszéria- és futóműtechnológiákat alkalmazó jármű közúti és terepképességei túlzás nélkül új magaslatba emelkedtek; terepképességeinek sokoldalúságában és könnyed kiaknázhatóságában éppúgy, mint a közúti vezethetőség és kifinomultság terén.

Az iparágban egyedülálló innovációk sorában megtalálható a Land Rover Terrain Response® rendszerének forradalmi, új generációs változata, amely a pillanatnyi menetviszonyokat elemezve automatikusan kiválasztja és alkalmazza a helyzetnek leginkább megfelelő járműbeállításokat.
A kategóriaelső rugóutak záloga a vadonatúj, ultramodern és kistömegű felfüggesztés, amelynek kivételesen nagymértékű kitérése révén a legmostohább körülményekkel is magabiztosan birkózhat meg a Range Rover.

A kiemelkedő erőátviteli képességekről és menetstabilitásról a Range Rover kipróbált, állandó intelligens 4WD rendszere gondoskodik. A kétfokozatú terepváltóval felszerelt rendszer a kifinomult elektronikus kipörgésgátló rendszerrel párhuzamosan üzemel.

Az új Range Rover felülmúlhatatlan képességeiről tanúskodik a modell rendkívül erős karosszéria-szerkezete is, amely továbbfejlesztett vázgeometriával alkalmazkodik a terep- és közúti körülményeikhez; a korábbi 700-ról 900 mm-re növelt gázlómélység; illetve a kategória legkiválóbb vontatási képessége (3,500 kg legnagyobb vontatható tömeggel).

A kivételes tartósság és megbízhatóság érdekében az új modellt is alávetették a Land Rover közúton és terepen zajló, kíméletlen fejlesztési- és tesztprogramjának; a 18 hónapon át tartó, gépet próbáló vizsgán több mint 20 országban kilométerek millióit tették meg a tesztflotta tagjai, a létező legszélsőségesebb klíma- és útviszonyok közepette.

Vezetési élmény

A vadonatúj modellt úgy fejlesztettük ki, hogy a luxusautóktól elvárható legmagasabb szintű kifinomultságot nyújtsa.
Az új Range Rover elismerten kiváló, nyomatékos motorjai robbanékonyan, könnyedén mozgatják a járművet. Az 510 lóerős, kompresszoros LR-V8 Supercharged benzinmotor mellett két dízelmotor (a 258 lóerős, 3,0 literes TDV6, és a 339 lóerős, 4,4 literes SDV8) teszi teljessé a választékot; mindhárom erőforráshoz finoman működő, közvetlen nyolcfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik.

Az új modell a Range Rovertől megszokott, emelt (a többi prémium szabadidőjárműnél jellemzően több mint 90 mm-rel magasabb), függőleges testtartású üléspozíciót kínálja, ami kiemelkedő magabiztosságot ad és a jármű tökéletes irányítását tesz lehetővé.

Kistömegű szerkezet a jobb teljesítményért és a kedvezőbb környezeti fenntarthatóságért
A vadonatúj Range Rover forradalmi, teljesen alumíniumból készült, önhordó karosszéria-szerkezetet kapott, amely 39 százalékkal könnyebb, mint az előző generációs modell acél vázszerkezete.

A Jaguar Land Rover hagyományosan élen jár a légi ipar által ihletett, nagyteljesítményű, kistömegű szerkezetek fejlesztése terén, és az itt szerzett tapasztalatok felhasználásával tervezett, teljes egészében alumíniumból készült karosszéria révén az új jármű számottevően jobb menetteljesítményeket, ugyanakkor kedvezőbb hatásfokot mutathat fel elődjénél.
A kistömegű vázszerkezet a futómű és a hajtáslánc elemeinél is következetesen alkalmazott, további tömegcsökkentésekkel együtt összesen 350 kilogrammal csökkentette a vadonatúj Range Rover tömegét (az elődmodellhez képest).

Ennek a súlycsökkentésnek köszönhetően az 510 LE LR-V8 Supercharged kivitel mindössze 5,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, 0,8 másodperccel gyorsabban, mint közvetlen elődje – ugyanakkor az üzemanyag-fogyasztás 9 százalékkal csökkent. 

A kisebb tömeg azt is lehetővé tette, hogy a márka felvegye a Range Rover kínálatába a kifinomult 3,0 literes TDV6 dízelmotort.  A korábbi 4,4 literes TDV8 Range Roverrel azonos motorteljesítményre képes, kisebb erőforrás alkalmazása révén a teljes tömegcsökkentés eléri a 420 kilogrammot, az üzemanyag-fogyasztás, illetve a CO2-kibocsátás pedig drámai mértékben: 22 százalékkal csökkent (új modell: 7,5 liter/100km, illetve 196g/km).

Az új Range Rover környezetvédelmi teljesítményét még tovább javítja majd az az ultramodern, rendkívül takarékos dízel-elektromos hibrid modellváltozat, amelynek célzott CO2-kibocsátása mindössze 169 g/km, piaci bevezetését pedig 2013-ra tervezi a márka.

Prémium Range Rover technológiák
A vadonatúj Range Rover fejlesztése során a létező legmodernebb járműtechnológiákat alkalmaztuk, a fényűző utastéri funkcióktól kezdve a fejlett futóművezérlő és vezetőtámogató rendszerekig.

A beltér dúskál a prémium megoldásokban, amelyek az első és a hátsó utasoknak ugyanazt az utolérhetetlen, fényűző kényeztetést biztosítják; az utazás perceit a legújabb kényelmi és praktikus megoldások, valamint a modern kapcsolódási és kommunikációs rendszerek alkalmazása teszi feledhetetlenül kellemessé. Néhány példa az új, illetve tökéletesített technológiákra:

•    Kényelem és praktikum – kulcs nélküli nyitás, finom ajtóbehúzás motoros reteszeléssel, vízszintesen osztott, mindkét szegmensében motoros mozgatású csomagtérfedél, hűthető rekeszek, motorosan kinyitható vonóhorog, és egyéb prémium megoldások
•    Felső kategóriás audiorendszer a brit Meridiantól – exkluzív, térhangzású audiorendszer hifi hangminőséggel
•    Kijelzők – ultramodern, nagy felbontású képernyők, köztük a lenyűgöző, teljesen digitális műszeregység, valamint a Dual View funkcionalitású, 8 colos központi kijelző
•    Hangvezérlés és kapcsolódás - problémamentes, egyszerű kapcsolódási csomag mobil elektronikai berendezések csatlakoztatására
•    Klímaszabályozás – vadonatúj, kategóriaelső klímaberendezések, köztük a nagyteljesítményű, új, prémium négyzónás rendszer, valamint időzíthető állóhelyzeti fűtés
•    Luxus ülések – a továbbfejlesztett ülések olyan kényeztető megoldásokat kínálnak, mint a több üzemmódos masszázsprogram, vagy az exkluzív, új Executive Class hátsó üléscsomag
•    Beltéri világítás – a legmodernebb LED világítástechnika visszafogott és kifinomult környezeti világítást tesz lehetővé, amelynek színe a vezető hangulatától függően szabályozható
A még jobb menetdinamikai teljesítmény, illetve a még pihentetőbb, stresszmentes vezetési élmény érdekében az új Range Rover egy sor fejlett futóművezérlő és vezetőtámogató technológiát tartalmaz. Néhány példa az új, illetve tökéletesített technológiákra:
•    Kétcsatornás Dynamic Response aktív oldaldőlés-szabályozó technológia, Adaptív Dinamikai rendszer fokozatmentesen változó lengéscsillapítással
•    Elektromos szervokormány, amely lehetővé teszi a Park Assist parkolósegéd alkalmazását – ez a legmodernebb, automatizált technológia nagymértékben leegyszerűsíti a párhuzamos beállást a szűk, városi parkolóhelyekre
•    Adaptív sebességtartó automata – új Queue Assist távolságtartó funkciója révén egészen kis sebességnél, akár teljes megállásig üzemképes a rendszer
•    Intelligens vészfékrendszer (Fejlett vészfékrásegítéssel) – segít a vezetőnek elkerülni az ütközést, ha előtte hirtelen torpan meg a forgalom, vagy ha váratlanul jármű vág be elénk
•    Holttérfigyelés – az új, Közeledő Járművet Észlelő funkció érzékeli, ha nagyobb távolságból, nagy sebességgel érkezik egy jármű
•    Mögöttes forgalomfelügyelet – tolatás közben figyelmezteti a vezetőt a koccanással fenyegető helyzetekre
•    Körkörös kamera rendszer – T-elágazásba betekintő, vontatmány manőverezését segítő, illetve utánfutóra rátolatást megkönnyítő funkciókkal.


Range Rover Vogue ára
A hazai piacon a Range Rover Vogue 3.0L TDV6  belépőmodell kezdő ára nettó 22 449 000 forint, míg a csúcskivitelű Range Rover Autobiography 5.0L Supercharged vételára nettó 31 949 000 forintnál kezdődik.

A modell hivatalosan előrendelhető, a gyártás első néhány hónapja várhatóan azonnal lekötésre kerül. A kifutó Range Rover értékesítése az elmúlt időszakban mit sem veszített lendületéből; az elmúlt 12 hónap során a Land Rover teljes modellkínálatát tekintve több járművet adott el, mint fennállásának bármely korábbi, 12 hónapos periódusa során, az összértékesítés világszerte megközelítette a 280 000 darabot.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER