Címkék: árak | Honda | Honda Jazz

2015. szeptember 16. szerda, 15:06

 

Itthon is bemutatkozott a harmadik generációs Honda Jazz. Az autóval a Honda a lehető legszélesebb vásárlói réteget kívánja elérni, ezért a Jazz dinamikus menetteljesítményét, praktikus helykínálattal kombinálták - a megújult külső mellett.

 

 

A Jazz első generációja 2001-ben mutatkozott be, 8 ország 11 gyárában készítették. Japánban 2002-ben a legkelendőbb autó volt, összesen pedig 2 millió példányt adtak el belőle.
a második generáció 2008-ban érkezett, belőle 3,5 milliót adtak el.

Az erőssége a mozgékonysága mellett a kedvező fogyasztás, modern technológiák kínálata és nem utolsó sorban a praktikus helykihasználás és pakolhatóság. A Honda Mágikus ülésrendszere minden modellben alapfelszereltség.



Az új Honda Jazz formáját úgy alakították, hogy a legszélesebb réteg ízlésének is megfeleljen. Az 5 ajtós nagy üvegfelületekkel rendelkező autóra határozott vonalak, mélyen barázdált karosszériaelemek jellemzőek. Az elején szárnyszerű orrész (wing face) és sportos Aero lökhárító található, az utóbbi a hátsó részt is borítja. Az első fényszórók széttárt szárnyat formáznak meg.

A megnövelt belső térben jó minőségű anyagokat találunk
Az utastérben nagy, egészen hátrahúzott szélvédő hívja fel magára elsőként a figyelmet, az A-oszlop alsó részén kialakítottak fix pillangóablakokat, melyek még több fényt engednek be, s csökkentik a holtteret.
A középkonzol kissé a vezető felé fordul. A kormány 10 milliméterrel közelebb húzható a vezetőhöz, az ülés sínje pedig 36,4 milliméterrel lett hosszabb. A pilótával szemben elhelyezett műszeregységet három kör alakú óra alkotja, ezek mindegyikét „lebegő”, megvilágított keret öleli körbe. Honda által fejlesztett ECO Assist funkciót, a háttérvilágítás színe fehér és zöld között változik, annak függvényében, hogy mennyire vezet hatékonyan, illetve üzemanyag-takarékosan a sofőr.



Praktikum tekintetében az új Jazz utasterében megannyi tárolórekesz várja az holmikat. Előre két nagyméretű pohártartó is jutott, sőt akkora fakkot alakítottak ki a könyöktámaszban, amiben egy táblagép is elfér.
A műszerfal puha tapintású, fekete bevonat, krómozott elemek és a finoman kidolgozott élek jellemzik.



A beltér a kényelem és a pakolhatóság érdekében tovább bővült. A második generációhoz képest 30 mm-rel hosszabb lett a tengelytáv és 95 mm-rel hosszabb a karosszéria, az első lökhárító 40 mm-rel nőtt.
Mindezek hatására az előző Jazzhez képest az első ülések között 20 mm-rel nagyobb a távolság, a válltér pedig 30 mm-rel. Az első és hátsó üléssor között 800 mm-rel lett több hely, a hátsó sorban a térdek számára kialakított tér 65 m-rel nőtt, míg a lábtér, 115 mm-rel, a válltér pedig 20 mm-rel lett szélesebb.
A csomagtér 17 literrel lett tágasabb, így a harmadik generációs modellé 354 liter, az üléseket lehajtva a tető vonaláig mérve 1314 liter. Hosszirányban az első ülésig 80 mm-t nőtt a raktér, így az most 1505 mm, az anyósülést lehajtva és szállításra használva a teljes hossz 2800 mm, mely elegendő egy szörfdeszka bepakolására.

Honda Varázsülések
A 60/40 arányban osztott Mágikus Ülésrendszer négy főbb állásban rögzíthető.
Utility, azaz haszonjármű üzemmódban a támlák egészen előre dőlnek
Tall állásban a hátsó ülőlapok függőleges pozícióba kerülnek, így a második sorban padlótól plafonig, illetve első támlától hátsó támláig kihasználható a hely.
Long beállításnál az első utasülés és a jobb hátsó ülés támlája egyaránt előre dől
Refresh helyzetben az első ülés támlája síkban előre dől


Motor
A 2015-ös Jazz új 1,3 literes, benzines motorral lép színre, leváltva a kifutó 1,2, 1,4-eseket. Az i-VTEC erőforrás az Earth Dreams Technology motorcsalád tagja, s a legmodernebb technikát képviseli. Csúcsteljesítménye 102 LE (6000 f./perc).
Az ötezres percenkénti főtengelyfordulatnál jelentkező, 123 Nm-es maximális forgatónyomaték többek között az olyan intelligens megoldásoknak köszönhető, mint az új közvetlen befecskendezés, az i-VTEC vezérlés (Intelligent Variable Timing and Lift Electronic Control – intelligens, elektronikus szabályozású szelepnyitási idő és szelepemelés) vagy a fokozott hűtésű EGR-szelep, de említhetnénk a jelentősen csökkentett belső súrlódást és a szívószelepek nyitási idejét szabályozó VTC rendszert is, ami hideg motornál is optimálissá teszi a működést. Hogy az erőforrás hőháztartása is kellőképpen hatékony legyen, a Honda mérnökei 13,5:1-re emelték a kompresszióviszonyt.
Az új, 1318 köbcentis motor jóval könnyebb, mint egy hagyományos 1,4 literes hajtómű, amit egyebek mellett könnyített főtengellyel (27 százalékkal alacsonyabb a tömege, mint az elődmodellnél), műgyantából készült szívósorral és egyéb kis súlyú alkatrészekkel értek el a Honda szakemberei.
Vegyes fogyasztása kéziváltóval 5 liter/ 100 km, automata váltóval 4,6-4,9 l/100 km.
Gyorsulása 0-100 km/h-ra 11,2 s (kéziváltóval, Trend felszereltségben)
Végsebesség 190 km/h.


Váltók
A korábbi , ötfokozatú egység helyett immáron hatfokozatú kéziváltó jár. Az első öt fokozat áttételei közelebb kerültek egymáshoz, így javult a gyorsulás, ugyanakkor hatosban alacsony fordulaton, minimális fogyasztás mellett autózhatnak.

A modellhez extraként vadonatúj, folyamatosan változó áttételű automatikus váltó (CVT) is rendelhető. Bár a CVT váltó alapvetően fokozatmentes, a Jazzben hétfokozatúnak tűnik. A szimulált kapcsolásokat az európai igényekre válaszolva iktatták be a mérnökök, felismerve, hogy a klasszikus váltókhoz szokott sofőrök számára kényelmesebb, ha a CVT karakterisztikája a többfokozatú egységekét idézi.

Felfüggesztés
A Jazz alapját a Honda új, globális platformja adja, így 12 százalékkal könnyebb, mint az elődmodell. Az erre épülő karosszéria az európai vezetők ízlése alapján készül.
Ugyancsak az európai igényekhez, illetve utakhoz igazodik a futóműhangolás, valamint a precízebb kormányzás, amely még élvezetesebbé és biztonságosabbá teszi az autózást.

A MacPherson rendszerű első és a H-alakú, torziós, csatolt lengőkaros hátsó felfüggesztést továbbfejlesztett, könnyített futóműelemek alkotják, kiváló úttartást és menetkomfortot garantálva az utazások során. Ezt a célt szolgálja a 30 milliméterrel megnyújtott tengelytáv is, melynek révén javult az egyenesfutás és csökkent a kitörési hajlam. Az új lengéscsillapító-rendszerrel még kényelmesebbé válnak az utazások, hiszen a rezgések kevésbé jutnak el az utastérig.

Az első futóműnél alacsonyabbra engedték a karosszéria hosszirányú elfordulási tengelyét (roll center), ezzel a 2015-ös Jazz még precízebbé, természetesebbé és agilisabbá vált a kanyarokban. Új elektronikus szervokormánya 22,5 százalékkal „gyorsabban” továbbítja a visszajelzéseket a volánra, s áttételezése is változott: a korábbi 18,2:1 helyett 14,1:1 lett, még közvetlenebb irányítást értek el.

A hátsó felfüggesztésnél szintén alacsonyabbra engedték a karosszéria hosszirányú elfordulási tengelyét, ugyanakkor módosítottak a lengéscsillapítók bekötésén, hogy még inkább elszigeteljék az utasteret az útburkolat keltette rezgésektől.

Az agilis viselkedés és az elsőrangú menetkomfort remek párosítás, de a Honda által fejlesztett Agilis Vezetési Segédlettel (Agile Handling Assisst – AHA) válik igazán teljessé a koncepció Ez a kiegészítő emeli az autó stabilitását, különösképpen gyors kormánymozdulatoknál, nagy sebességű kanyarokban és hirtelen, balesetet megelőző kitérőmanőverek esetén. Az Agilis Vezetési Segédlet a menetstabilizálóra épül (Vehicle Stability Assist – VSA), működésének lényege, hogy a kormány elfordításakor finoman megfékezi a belső íven futó kerekeket. Az elv egyszerű, hatására viszont az autó stabil marad, de azonnal reagál a sofőr utasításaira így páratlan vezetési is élményt nyújt.

A lassítást négytárcsás, 262 milliméter átmérőjű első és 239 milliméter átmérőjű hátsó tárcsákon alapuló fékrendszerre bízták a szakemberek. A fékezést az alábbi elektronikus menetbiztonsági eszközök segítik: Blokkolásgátló (ABS), Elektronikus Fékerőelosztó (EBD), Fékasszisztens (BA), Menetstabilizáló (VSA) és Hegymeneti Asszisztens (HSA).


Felszereltségek
Az új Jazz három felszereltségi szinttel lesz elérhető: Trend, Comfort és Elegance. A Comfort kivitel 15 colos, ötágú, könnyűfém felniken gördül, melyek forgásirányhoz igazodó formája még lendületesebbnek láttatja az autót. A legfelső szintet jelentő Elegance felszereltségnél 16 colos alufelnik kerülnek a modellre.

A belépőmodellhez alapáron jár a légkondicionáló, a közepesen felszerelt változathoz pedig a kormánykerékről vezérelhető, hétcolos érintőképernyővel kiegészített Honda Connect szórakoztatóelektronikai és információs rendszer is.

A legfelsőbb felszereltségi szinten a bőrborítású kormánykerék, a kulcsnélküli ajtónyitás és indítás, valamint az érintőképernyőről kezelhető, automatikus légkondicionáló is benne foglaltatik a vételárban. Ezen felül pedig prémium üléskárpit, és több puha tapintású és krómozott belső elem is gazdagítja az Elegance modelleket.

Új, fejlett szórakoztatóelektronikai és információs rendszer
A vadonatúj Jazz vezetője a – 2015-ös CR-V-ben bemutatott - Honda Connect segítségével tarthat kapcsolatot a külvilággal, illetve szórakoztathatja utasait. A berendezés alapáron jár a közepesen és magasan felszerelt modellekhez.
Az alkalmazásalapú Honda Connect kezelése épp úgy történik, mint egy modern okostelefon esetében, azaz tapintással, simítással irányítható a készülék. Fejlettségéből fakadóan az Android-alapú Honda Connect többek között a világháló böngészésére, valamint valósidejű hírek, forgalmi információk, időjárás-jelentések, internetes rádiók, zenestreamek lejátszására is alkalmas, sőt a közösségi oldalak is nyomon követhetők vele.

Ráadásként a rendszer képes MirrorLink, WiFi, Bluetooth, HDMI és USB kapcsolatot kiépíteni okostelefonokkal s egyéb multimédiás eszközökkel, méghozzá úgy, hogy ezek a készülékek az érintőképernyőn keresztül kezelhetők.

A Jazz felszereltségét díjnyertes, műholdas Garmin navigációs rendszer is gazdagíthatja, ez a legfelső szinten alapáron jár, a többi modellhez extraként rendelhető. A Honda Connectbe integrált navigációs rendszer egyik legfőbb előnye, hogy az előre telepített térképek és POI-adatbázisok révén a felhasználók mobilkapcsolat nélkül is tájékozódhatnak, és könnyedén megtalálhatják a kívánt célpontot.

A 2015-ös Jazz magasabban felszerelt változataihoz alapáron jár a tolatókamera. Az eszköz normális (Normal), széles látószögű (Wide) és felülnézeti (Top down) üzemmódban használható, képe a középkonzolon elhelyezett képernyőn jelenik meg. Az Elegance felszereltségű változatoknál úgynevezett dinamikus vezetővonalakkal is kiegészül a kép, ezek azt mutatják, hogy az aktuális kormányállásnál milyen irányban haladna tovább az autó.

Menetbiztonsági eszközök
Minden európai Jazzhez alapáron jár a Honda által fejlesztett Aktív Városi Fékrendszer. Ezt az eszközt arra tervezték, hogy segítsen elkerülni a kis sebességnél elforduló balesteket, illetve hogy ha elkerülhetetlen az ütközés, csökkentse annak mértékét. A rendszer lézerradarokkal pásztázza az utat, és automatikusan fékez, ha veszélyhelyzetet érzékel. A berendezés 32 km/órás sebességig működik. Ha rendszer veszélyhelyzetet érzékel, először vizuális és hangjelekkel figyelmezteti a vezetőt, s óvatosan fékez, majd automatikusan állóra lassítja az autót.

A Honda által kidolgozott menetbiztonsági eszközök a Fejlett Vezetéstámogató Rendszer (ADAS) részeként kerülnek a modellbe. Az összeállítás extraként rendelhető a belépőmodellhez, s alapáron jár a a középső és felső felszereltségi szinteken. Az ADAS az alábbiakat tartalmazza: Frontális Ütközésre Figyelmeztető Rendszer, Közúti Jelzőtábla Felismerő Rendszer, Intelligens Sebességhatároló, Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer, Automatikus Távolsági Fényszóró.

A Jazzhez rendelhető még Sport, Design, Convenience, Illumination és Cargo csomagok.



A 2015-ös Jazz színválasztékában három metál- (Alabaster Silver, Tinted Silver and Brilliant Sporty Blue), három gyöngyházmetál- (White Orchid, Crystal Black and Attract Yellow) és két hagyományos (Milano Red and Sunset Orange) fényezés szerepel. A Brilliant Sporty Blue teljesen új tónus a Jazz palettáján, míg a Tinted Silver, Sunset Orange és az Attract Yellow elsőként érhető el az európai piacon forgalmazott Jazzekhez.


Honda Jazz árak letöltés
A belépő modell Trend felszereltségben, kéziváltóval bruttó 3.699.00,-Ft-ba kerül, automata váltóval 3.999.000,-Ft.


 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER