A hibrid autók mára már korántsem számítanak újdonságnak, egy új modellt azonban mindenki szívesen fogad. Valószínűleg most sem lesz ez másként, amikor a november 20. és december 1. között rendezendő Tokiói Autókiállításon a Honda számos modellje mellett bemutatta a Japánban már megvásárolható, és a rövidesen Amerikában is elérhető hibridjét, az Accord Plug-Int.
Várhatóan még jó ideig a jelenlegi Honda Accord marad forgalomban az európai piacon, hiszen „csak” 2008-ban mutatkozott be, Japánban és Amerikában ugyanakkor más a helyzet, a kilencedik generációs modell ugyanis már tavaly ősszel megérkezett ezekre a piacokra.
A tengerentúlon négyajtós szedán és a kétajtós kupé karosszériával is bemutatkozó autó valószínűleg más motorokkal és külsővel érkezik majd az öreg kontinensre. A várhatóan fél éven belül érkező szedán mellett a kétajtós kupé helyett azonban valószínűleg kombi lesz a másik variáns.
Az Accord hibrid forgalmazását Japánban kezdte meg a Honda, amelyet nemsokára Amerika követ. Az eddig megjelent 2,4 literes négyhengeres és a 3,5 literes V6-os benzinmotorok mellett tehát hamarosan elérhető lesz a 2,0 literes benzines és a konnektorról is tölthető elektromos hajtású modell is, de egyelőre csak New Yorkban és Kaliforniában.
Az említett térségekben megjelenő modell a konkurenciánál már megszokott három módban működtethető. Az Accord Plug-Int nagy sebességnél a benzinmotor repíti előre, gyorsításnál közös erővel mozgatja a két hajtáslánc, míg elinduláskor és kis sebességnél képes csupán az elektromos hajtáslánc igénybevételével közlekedni, bár hat kWh-s akkumulátorai mindössze 25 kilométer megtételére elegendőek.
Ez sok esetben kevés lehet, nem rossz teljesítmény ugyanakkor, hogy az autó akár 100 km/óra sebességig is képes csak a villanymotor segítségével közlekedni, amelyet 230 voltos hálózatról egy óra alatt feltölthetünk. Hasonlóan előre mutató opció, hogy az elektromos motort kikapcsolhatjuk utunk elején, amely például az autópályán kezdődik, hogy aztán a városba érve élvezhessük a zajtalan autózást. A spórolásnak azonban megvan az ára, az Accord Plug-In megvásárlása esetén mélyen a pénztárcánkba kell majd nyúlnunk, a PHEV Amerikában ugyanis csaknem kétszer annyiba kerül, mint a négyajtós szedán.
Az új Accordban már bemutatkozó rendszerek, mint például a holttérfigyelő és tolatókamera, vagy éppen a sávelhagyásra és ráfutásos balesetre figyelmeztető rendszer a konnektorról is tölthető modell esetében is jelen vannak.
Egy gépkocsi létrehozásának legjobb módja, ha megértjük azokat, akik számára készül – azaz felmérjük, mire vágynak. Az új, még fejlettebb és még kifinomultabb Honda Accord kifejezetten a vezetés imádóinak készült autó.
Hozzászólások