A Hyundai három új típusa: a vadonatúj TUCSON, az IONIQ 5 és a BAYON egyaránt kiváló minősítést szerzett a független Euro NCAP szervezet új járművek biztonsági teljesítményét vizsgáló tesztjén.
A TUCSON és az IONIQ 5 egyaránt maximális ötcsillagos eredménnyel zárták a vizsgálatsorozatot, míg a BAYON négy csillagot kapott.
Az Euro NCAP átfogó tesztjén négy védelmi kategóriában ('felnőtt utasok', 'gyermek utasok', 'a közlekedés sérülékeny résztvevői' és 'biztonsági segédrendszerek') vizsgálják a járművek teljesítményét. Az ötcsillagos eredményt elért Hyundai TUCSON különösen a felnőtt és gyermek utasok védelme terén nyújtott kiemelkedőt. Az IONIQ 5 ugyanezekben a kategóriákban jeleskedett, miközben biztonsági segédrendszerei is kiváló pontszámokat kaptak. A BAYON elsődleges erőssége a gyermek utasok magas szintű védelme.
„Az a tény, hogy a TUCSON és az IONIQ 5 egyaránt maximális, ötcsillagos minősítést érdemelt ki az Euro NCAP szervezettől, jól példázza, hogy a Hyundai nem csupán a jövő mobilitása terén számít piacvezető szereplőnek, de modellei a legbiztonságosabbak közé is tartoznak Európában.” mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke. „Az Euro NCAP eredmények bizonyítják, hogy a Hyundai magas szintű menetbiztonságot, valamint fejlett technológiai alapú mobilitási megoldásokat kínál nem csak ügyfeleink, de a közlekedés többi résztvevője számára is.”
Smart Sense: a Hyundai biztonsági megoldásainak csomagja
A Hyundai modellekben kivétel nélkül megtalálhatók a Hyundai Smart Sense aktív biztonsági és vezetőtámogató funkciók. Az első utasok fokozott biztonságát szavatoló, hét légzsákból álló arzenál mellett a vadonatúj TUCSON továbbfejlesztett biztonsági csomagja autópálya asszisztenst (HDA), holttérfigyelő monitort (BVM), aktív holttérfigyelő rendszert (BCA), valamint ráfutásos balesetet megelőző rendszert (FCA) is tartalmaz. A HDA rendszer autópályán szabályozza a TUCSON sebességét, tartja a követési távolságot, valamint megakadályozza, hogy a jármű kisodródjon a sávjából. A BVM irányjelző használata esetén a műszeregységben jeleníti meg a mögöttes forgalom képét. A BCA rendszer a jármű hátsó sarkai körüli területet felügyeli, figyelmezteti a vezetőt, ha gépkocsit észlel, valamint szükség esetén a kerekek külön-külön fékezésével kerüli el az ütközést. Az FCA automatikus fékezéssel előzi meg az ütközést más járművekkel, gyalogosokkal, illetve kerékpárosokkal. A szolgáltatás újdonsága a „Kanyarodás kereszteződésben” funkció, amely nagy ívben történő kanyarodás esetén képes megakadályozni az ütközést.
Az IONIQ 5 a Hyundai történetében elsőként kínál Autópálya asszisztens 2 (HDA 2) funkciót. A HAD 2 a navigációs alapú intelligens sebességtartó automata (NSCC) és a sávkövető asszisztens (LFA) funkcióit egyesítve 2. szintű autonóm mobilitást kínál, és ezzel még kényelmesebbé teszi az autópályán való közlekedést. A funkció az előre tekintő kamera, a radarok és a navigációs rendszer adatai segítségével szabályozza a jármű sebességét, irányát és a követési távolságot, valamint segíti a sávváltás folyamatát.
A Hyundai szabadidőjármű-családjának más tagjaihoz hasonlóan a BAYON is kiemelt figyelmet fordít a biztonságra, és Smart Sense funkciók széles körét kínálja alapfelszerelésként. A vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszer (DAW) figyelmezteti a vezetőt, ha úgy érzékeli, az fáradt vagy figyelmetlen. Ezzel biztonságosabbá teszi a közlekedést. Az elöl haladó jármű elindulására figyelmeztető jelzés (LVDA) emlékezteti a vezetőt, amennyiben az késlekedve reagál, miután az előtte álló jármű elindult.
A Hyundai típusai rendszeresen maximális minősítést érdemelnek ki az Euro NCAP biztonsági vizsgálatán. A TUCSON és az IONIQ 5 mellett olyan típusok értek el korábban ötcsillagos eredményt, mint az i30, a KONA, a SANTA FE, az IONIQ és a NEXO.
Az Euro NCAP
Az Euro NCAP új járműveken végez törésteszteket, illetve egyéb biztonsági elemzéseket, ennek köszönhetően realisztikus és független értékelést biztosít Európa legnépszerűbb típusainak a biztonsági teljesítményéről. Az 1997-ben létrehozott szervezet számos európai kormányzat, valamint autós, fogyasztóvédelmi és biztosító társaságok támogatását élvezi. A szervezet rövid időn belül fontos szószólójává vált a jelentős biztonsági fejlesztések elterjesztésének, és ezzel jelentős mértékben hozzájárult az új autók kialakításának biztonságosabbá tételéhez.
Jogi nyilatkozat: CO2- és károsanyag-kibocsátási információk
Vegyes ciklusú üzemanyag-fogyasztás, hatfokozatú iMT sebességváltóval szerelt, elsőkerék-hajtású Hyundai TUCSON 1.6 T-GDI 48V (150 LE), 6iMT 2WD: 6.8 - 6.5 l/100 km; vegyes üzemű CO2-kibocsátás: 154 - 147 (WLTP)
Vegyes ciklusú üzemanyag-fogyasztás, hétfokozatú DCT sebességváltóval szerelt, elsőkerék-hajtású Hyundai TUCSON 1.6 T-GDI 48V (150 LE): 6.6 - 6.3 l/100 km; vegyes üzemű CO2-kibocsátás: 150 - 143 (WLTP)
Vegyes ciklusú üzemanyag-fogyasztás, hatfokozatú iMT sebességváltóval szerelt, elsőkerék-hajtású Hyundai TUCSON 1.6 T-GDI 48V (180 LE): 6.7 - 6.4 l/100 km; vegyes üzemű CO2-kibocsátás: 152 - 145 (WLTP)
Vegyes ciklusú üzemanyag-fogyasztás, hétfokozatú DCT sebességváltóval szerelt, összkerék-hajtású Hyundai TUCSON 1.6 T-GDI 48V (180 LE): 7.1 - 6.9 l/100 km; vegyes üzemű CO2-kibocsátás: 162 - 156 (WLTP)
Vegyes ciklusú üzemanyag-fogyasztás, hatfokozatú iMT sebességváltóval szerelt, elsőkerék-hajtású Hyundai TUCSON 1.6 CRDi 48V (136 LE): 5.3 - 5.0 l/100 km; vegyes üzemű CO2-kibocsátás: 140 - 130 (WLTP)
Vegyes ciklusú üzemanyag-fogyasztás, hétfokozatú DCT sebességváltóval szerelt, elsőkerék-hajtású Hyundai TUCSON 1.6 CRDi 48V (136 LE): 5.6 - 5.2 l/100 km; vegyes üzemű CO2-kibocsátás: 146 - 137 (WLTP)
Vegyes ciklusú üzemanyag-fogyasztás, hétfokozatú DCT sebességváltóval szerelt, összkerék-hajtású Hyundai TUCSON 1.6 CRDi 48V (136 LE): 6.0 - 5.7 l/100 km; vegyes üzemű CO2-kibocsátás: 158 - 149 (WLTP)
Vegyes ciklusú üzemanyag-fogyasztás, hatfokozatú kézi sebességváltóval szerelt, elsőkerék-hajtású Hyundai TUCSON 1.6 T-GDI (150 LE): 7.0 - 6.6 l/100 km; vegyes üzemű CO2-kibocsátás: 159 - 150 (WLTP)
Vegyes ciklusú üzemanyag-fogyasztás, hatfokozatú iMT sebességváltóval szerelt, összkerék-hajtású Hyundai TUCSON 1.6 T-GDI (150 LE): 7.8 - 7.3 l/100 km; vegyes üzemű CO2-kibocsátás: 178 - 165 (WLTP)
Vegyes ciklusú üzemanyag-fogyasztás, hatfokozatú kézi sebességváltóval szerelt, elsőkerék-hajtású Hyundai TUCSON 1.6 CRDi (115 LE): 5.6 - 5.2 l/100 km; vegyes üzemű CO2-kibocsátás: 146 - 137 (WLTP)
Vegyes ciklusú üzemanyag-fogyasztás, hatfokozatú kézi sebességváltóval szerelt, elsőkerék-hajtású Hyundai TUCSON 1.6 T-GDI Hybrid: 5.9 - 5.5 l/100 km; vegyes üzemű CO2-kibocsátás: 135 - 125 (WLTP)
Vegyes ciklusú üzemanyag-fogyasztás, hatfokozatú automata sebességváltóval szerelt, összkerék-hajtású Hyundai TUCSON 1.6 T-GDI Hybrid: 6.6 - 6.2 l/100 km; vegyes üzemű CO2-kibocsátás: 149 - 140 (WLTP)
Vegyes ciklusú üzemanyag-fogyasztás, hatfokozatú automata sebességváltóval szerelt Hyundai TUCSON 1.6 T-GDI Plug-in Hybrid: 1.4 l/100 km; vegyes üzemű CO2-kibocsátás: 31 (WLTP)
Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 58 kWh, 2WD: 16,7 kWh/100 km. Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás, g/km: 0 (WLTP)
Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 58 kWh, 4WD: 18,1 kWh/100 km. Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás, g/km: 0 (WLTP)
Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 72,6 kWh (19” könnyűfém keréktárcsák), 2WD: 16,8 kWh/100 km. Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás, g/km: 0 (WLTP)
Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 72,6 kWh (20” könnyűfém keréktárcsák), 2WD: 17,9 kWh/100 km. Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás, g/km: 0 (WLTP)
Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 72,6 kWh (19” könnyűfém keréktárcsák), 4WD: 17,7 kWh/100 km. Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás, g/km: 0 (WLTP)
Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 72,6 kWh (20” könnyűfém keréktárcsák), 4WD: 19,0 kWh/100 km. Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás, g/km: 0 (WLTP)
Vegyes ciklusú üzemanyag-fogyasztás, Hyundai BAYON 1.2 MPi (84 LE), ötfokozatú kézi sebességváltó: 5.7 - 5.4 l/100 km; vegyes üzemű CO2-kibocsátás: 129 - 124 g/km (WLTP)
Vegyes ciklusú üzemanyag-fogyasztás, Hyundai BAYON 1.0 T-GDI (100 LE), hatfokozatú kézi sebességváltó: 5.6 - 5.3 l/100 km; vegyes üzemű CO2-kibocsátás: 129 - 122 g/km (WLTP)
Vegyes ciklusú üzemanyag-fogyasztás, Hyundai BAYON 1.0 T-GDI (100 LE), hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó: 5.6 - 5.3 l/100 km; vegyes üzemű CO2-kibocsátás: 128 - 122 g/km (WLTP)
Vegyes ciklusú üzemanyag-fogyasztás, Hyundai BAYON 1.0 T-GDI 48V (100 LE), hatfokozatú iMT sebességváltó: 5.5 - 5.2 l/100 km; vegyes üzemű CO2-kibocsátás: 125 - 118 g/km (WLTP)
Vegyes ciklusú üzemanyag-fogyasztás, Hyundai BAYON 1.0 T-GDI 48V (100 LE), hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó: 5.4 - 5.2 l/100 km; vegyes üzemű CO2-kibocsátás: 124 - 118 g/km (WLTP)
Vegyes ciklusú üzemanyag-fogyasztás, Hyundai BAYON 1.0 T-GDI 48V (120 LE), hatfokozatú iMT sebességváltó: 5.5 - 5.2 l/100 km; vegyes üzemű CO2-kibocsátás: 125 - 118 g/km (WLTP)
Vegyes ciklusú üzemanyag-fogyasztás, Hyundai BAYON 1.0 T-GDI 48V (120 LE), hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó: 5.4 - 5.2 l/100 km; vegyes üzemű CO2-kibocsátás: 124 - 118 g/km (WLTP)
Vegyes ciklusú üzemanyag-fogyasztás, Hyundai BAYON Kappa 1.4, hatfokozatú kézi sebességváltó: 6.2 l/100 km; vegyes üzemű CO2-kibocsátás: 142 g/km (WLTP)
Vegyes ciklusú üzemanyag-fogyasztás, Hyundai BAYON Kappa 1.4, hatfokozatú automata sebességváltó: 6.4 l/100 km; vegyes üzemű CO2-kibocsátás: 147 g/km (WLTP)
Hozzászólások