2012. július 04. szerda, 17:12

 

Egységes, égkék színt kapnak a BKV buszai, hogy egyértelműen azonosíthatók legyenek – tájékoztatta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az MTI-t, hozzátéve, hogy az átszínezés nem jár extra költséggel.





Égszínkék színű Volvo-Shäffle típusú autóbusz áll a szürke-indigókék árnyalatú buszok előtt a VT Transman vállalat Hunyadi utcai telephelyén. Egységes, égkék színt kapnak a BKV buszai.
MTI Fotó: Máthé Zoltán

A közlemény szerint ma Budapest utcáin többféle megjelenésű, állapotú autóbusz jár, ami sem városképi, sem azonosíthatósági szempontból nem előnyös. Az elmúlt években minden egyes típusnál eltérő színtervet alkalmazott a BKV, így az Ikarus 200-as buszok sötétkék színe után az Ikarus 400-as típusnál a zöld is dominánsként került elő, majd a 7-173 gyorsbuszok piros színezést kaptak, végül a buszpark egy része ezüstös fényezést kapott.

Hozzátették, hogy időközben türkizkék frankfurti használt buszok, sárga-kék és ezüst brüsszeli csuklósok, színátmenetekkel tarkított szürke-narancssárga-zöld színeket is magukon viselő IK-412-es buszok jelentek meg.

A BKK szerint ez az utasoknak teljesen áttekinthetetlenné tette, mely buszokon érvényes a jegyük, bérletük, és mely közlekedik a BKK megrendelésében. A változással a buszok beazonosíthatók lesznek, ami könnyebbséget jelenthet a vidéki, külföldi használók számára abban, hogy megállapítsák: a budapesti közlekedési jeggyel, bérlettel milyen buszokat vehetnek igénybe azokban a megállókban, amelyek közösen például a Volánbusszal vagy épp a városnéző úgynevezett hop-on-hop-off buszokkal.

Jelezték, hogy az új árnyalat nem régit vált le, mivel "az elmúlt 20 évben nem volt két busztípus, amit a BKV azonos módon fényezett volna le".
A társaság arra is kitért, hogy a buszok átszínezésének nincsenek extra költségei, mert az idén a buszfelújítások és a használt buszok honosítása miatt a buszállomány jelentős részének, mintegy 100 busznak az átfestése egyébként is szükséges, valamint át kell festeni az újonnan forgalomba állítani tervezett 150 járatot is.
A teljes flotta a tervek szerint négy-öt éven belül lesz egységes.
A BKK tájékoztatása szerint egyelőre forgalomba még nem állt járműveken tesztelik a színt, végleges döntés csak ezt követően születhet az árnyalatról.
MTI

Szerkesztői megjegyzés:

Jelenleg egy jegy 320,-Ft, az utazási távolságtól függetlenül.
Valahol elmaradtunk ott, hogy esetleg csődbe mehet a BKV.
Az autósokkal megfizetendő dugódíjat a BKV finanszírozására akarják bevezetni
Kérjük jelezzen vissza az aki nem tudta beazonosítani a BKV buszokat vagy problémái voltak a beazonosítást illetően!
Nem tudjuk mennyibe kerül 1 busz "átszínezése" azt pláne nem mennyi 100 busz és 150 járat átfényezése.
Azt pedig különösen nem, mit ért a BKK azon, hogy az "átszinezés" nem jár extra költséggel, mi lenne az extra költség?


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER