2012. szeptember 11. kedd, 12:07

 

Több mint 17 ezer induló közül a 24 legjobb, vagyis a résztvevő országok országos döntőinek győztesei szállhattak versenybe szeptember 7-8-án a Scania központjában, Södertäljében megrendezett európai döntőn a fődíjért, a vadonatúj, százezer euró értékű R-szériás nyerges vontatóért. Az új elemekkel bővült, rendkívül izgalmas és fordulatos küzdelem után végül az ír Gabriel Warde vihette haza a vontatót. A hazánkat képviselő Simon Zoltán derekas helytállása révén a középmezőnyben végzett.


Újabb rekord született idén a Scania Járművezető Versenyek történetében, ugyanis világszerte 70 ezer hivatásos tehergépkocsi-vezető nevezett be az elméleti és gyakorlati elemekből álló megmérettetésre. A Scania Fiatal Európai Tehergépkocsi-vezető versenyen Európa 24 országában összesen 17 ezer 35 évnél nem idősebb gépkocsivezető vett részt. Hazánkat a júniusi országos döntőt egyenletesen jó teljesítménnyel megnyerő Simon Zoltán képviselte, aki egy hat tartályos nyerges szerelvényt üzemeltető vállalkozás ügyvezető igazgatója.

scania-verseny

Szoros mezőny
Az európai döntőn idén új elem volt az elsősegélynyújtás és tűzoltás, amely során azt mérték fel, hogy egy közúti balesethez érkezve mennyire felkészülten hárítják el a vészhelyzetet a versenyzők. Emellett az előző évek gyakorlatához hasonlóan üzemanyag-takarékos és defenzív közúti vezetés, rakományrögzítés, indulás előtti ellenőrzés és különféle, a mindennapos munkában gyakori helyzeteket utánzó manőverezési feladatok során mérték össze tudásukat a döntősök. Persze itt már nemcsak a tapasztalat és a tudás számít, hanem az is, hogy ki mennyire tudja kezelni a versenyzéssel járó stresszhelyzetet. Hiszen a tét nem csekély, az „Európa legjobb fiatal tehergépkocsi-vezetője” megtisztelő cím mellett egy százezer euró értékű, vadonatúj Scania R-szériás nyerges vontató. Ezt végül az ír Gabriel Warde nyerte meg, miután a döntő utolsó versenyszámában rendkívül izgalmas és látványos küzdelem után maga mögé utasította az orosz Dimitrey Semenovot és a francia Stephen Lacombe-ot.

„A magyar döntő megnyerése után azzal az eltökélt szándékkal vettem részt az európai döntőn, hogy minden feladatszámban a legjobb eredményt érjem el és megnyerjem a fődíjat. A verseny első fele után közel is álltam ehhez, hiszen a harmadik helyről kezdhettem a már egyenes ági kieséssel folytatódó manőverezési feladatokat. Sajnos a Combo nevű számban hibáztam egyet, ezért az orosz pilóta jutott tovább. Ez azonban még jobban megerősítette bennem, hogy két év múlva is el kell indulnom a Scania YETD versenyen. A mostani döntőről pedig az értékes tapasztalatok mellett életre szóló élményekkel tértem haza, hála a rendkívül jó szervezésnek és a tartalmas kísérő programoknak.” – nyilatkozta Simon Zoltán a verseny után.

scania-r-480

„Nagyszerű volt látni, hogy a gépkocsivezetők mennyire a feladatokra összpontosítottak a verseny során. Csak egyikük mondhatja el magáról, hogy ő Európa legjobb fiatal tehergépkocsi-vezetője, de véleményem szerint mind a 24-en nyertesek. Maguk a járművek és az infrastruktúra is fontos szerepet játszik az üzemanyag-takarékos és biztonságos közlekedésben, de az abszolút legfontosabb tényező nem más, mint a gépkocsivezető. A Scania a YETD verseny segítségével szeretné javítani a hivatásos sofőrök megítélését, valamint kihangsúlyozni kulcsfontosságú szerepüket a fuvarozóvállalatok nyereségessége és a közlekedésbiztonság javításában, illetve a környezeti hatások csökkentésében.” – mondta Erik Ljungberg, a Scania alelnöke és vállalati kapcsolatokért felelős igazgatója.

A YETD versenyek rövid története

A Scania Járművezető Versenyek filozófiája az első, 2003-ban megrendezett európai megmérettetés óta változatlan: felhívni a közúti fuvarozói ágazat érintettjei, a döntéshozók és a nagyközönség figyelmét arra, hogy a fenntartható, vagyis hatékony, környezetkímélő és biztonságos közlekedés messze legfontosabb tényezője a jól képzett gépkocsivezető. A verseny további célja a tehergépkocsi-vezető szakma népszerűsítése és megítélésének javítása. Ennek megfelelően a Scania Járművezető Versenyeket a hivatásos gépkocsivezetők kötelező rendszeres továbbképzésére vonatkozó nemzetközi előírásokkal, valamint a Scania Járművezető-képzéssel összhangban szervezik meg.



  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER