2012. március 14. szerda, 19:26

 

A Scania a svédországi Södertälje-ban található gyártóegységei közötti szállítási feladatokhoz megújuló bioüzemanyag használatára tér át a fosszilis-alapú dízelüzemanyag helyett, amellyel szén-dioxid kibocsátása éghajlatra gyakorolt hatása nagyjából 70 %-kal csökkenthető.

scania-biouzemanyag-jarmu

A nyolc darab már forgalomba állított etanol-üzemű jármű CO2 megtakarítása megegyezik 12 normál háztartás fosszilis energiával történő fűtése során keletkező CO2 mennyiségével.

„Mint a szállítási megoldások kínálója, fontos számunkra, hogy vezető szerepet foglaljunk el a fenntartható, alternatív megoldások fejlesztése terén és egyúttal meg is mutassuk, hogy a fenntarthatóság és a hatékonyság a gyakorlatban milyen kapcsolatban állnak egymással.” – mondta Anders Nielsen, a Scania gyártási és logisztikai igazgatója.

Södertälje-ban a Scania a saját gyártó és összeszerelő-üzemei között szállít alkatrészeket és csomagolóanyagokat. Ezt a belső szállítási feladatot vette át a közelmúltban a teljes egészében a Scania tulajdonában levő Scania Transport Laboratory nevű cég, amelynek fő feladata, hogy normál közúti fuvarok során tesztelje és kiértékelje a járművek teljesítményét. Ezen kívül feladatai közé tartozik a járművezetők gazdaságos és biztonságos vezetésre történő oktatása, valamint teljesítményük folyamatos nyomon követése.

scania-etanol-jarmuvek

„Azzal, hogy etanolt használunk, a Scania meg tudja mutatni, hogy a fenntartható megoldások elérhetők már a jelenleg rendelkezésünkre álló technológiával is.” – tette hozzá Anders Nielsen.

A megújuló üzemanyagok minél szélesebb körben történő elterjesztése érdekében a Scania még idén megnyit egy nyilvános üzemanyagtöltő állomást Södertälje-ban, amely RME- (repce-metilészter), ED95- (etanol) és biogáz-töltő kútoszlopokkal is rendelkezni fog.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER