2011. október 13. csütörtök, 17:25

 

A Scania teljes termékválasztékát bemutatja az október folyamán Münchenben megrendezésre kerülő Inter Airport Europe kiállításon. Látható lesz egy biogáz, illetve földgázüzemű busz és kamion; egy biogáz (CNG vagy LPG) üzemű vontató; egy biodízel-kompatibilis reptéri kiszolgálójármű és egy hókotró / seprőgép, illetve három áramfejlesztő és ipari motor is.

 

scania-repteri-kamion

A Scania moduláris rendszerének ügyfeleknek nyújtott előnyei leginkább az ilyen esetekben mutatkoznak meg: egyedi termékek készítése speciális feladatok ellátására. A Scania standja a külső területen az E80 szám alatt tekinthető meg.

Az Inter Airport Europe kiállítás a reptéri üzemeltetés széles skáláját lefedi az infrastrukturális és technikai háttér biztosításától egészen a terminálok kiszolgálásáig. A Scania környezetbarát termékeinek és moduláris rendszerének köszönhetően több területre is nyújt megoldást. A vállalat tűzoltó- és mentőjárművei – megbízhatóságuknak, maximális üzemidejüknek és teljesítményüknek köszönhetően – mindegyik kontinens legfontosabb repterein dolgoznak.

A Scania arra törekszik, hogy egyedi megoldást nyújtson az ügyfelek által kért minden egyes alkalmazásra. A vállalat moduláris rendszere a járművek változatainak szinte végtelen variálhatóságát biztosítja, így téve őket alkalmassá bármilyen feladatra. A földi kiszolgálásban részt vevő járművek számára kiemelten fontos szempont a környezetvédelem, ezért a Scania olyan megoldásokat kínál az üzemeltetők számára, amelyekkel jelentősen alacsonyabb széndioxid-kibocsátást érhetnek el. A megújuló üzemanyagokkal, így például biogázzal, biodízellel vagy bioetanollal működő motorok a Scania termékportfóliójának részét képezik. A kapcsolódó szolgáltatások mindegyike személyre szabható annak érdekében, hogy megmaradjon a mind környezeti, mind technikai oldalról magas szintű teljesítmény.

Megújuló üzemanyagok – életképes alternatívák
A Scania mind a tehergépjárművek, mind a buszok üzemeltetői számára lehetővé teszi, hogy járműveiket a kereskedelmi forgalomban elérhető legfontosabb bioüzemanyagokkal működtessék. Biogáz-üzemeltetés esetén a szén-dioxid-kibocsátás 90%-kal csökkenthető. Dízelmotorjai 100%-ban üzemeltethetőek biodízellel (EN14214 szabvány szerint, FAME üzemanyag), amely a szén-dioxid-kibocsátás akár 35%-os csökkenését is eredményezheti. Jelenleg a Scania az egyetlen gyártó, amely magas hatékonyságú etanol üzemű motorokat kínál kompresszió-gyújtással, a Diesel-motor működési elve szerint. Bioetanol használatával a szén-dioxid-kibocsátás 70%-kal kevesebb lehet.

Személyre szabott megoldások
A Scania moduláris rendszerében gyártott részegységek nagyban megkönnyítik az alkatrészellátást és a szervizelést. Például a motorok a Scania moduláris égéstér koncepció alapján épülnek, közös komponensekkel és konstrukciós megoldásokkal. Mivel az alkatrészek a többi Scania kamionban, buszban, illetve motorban is megtalálhatók, így azok a Scania szerelők számára már ismertek. Ez a módszer biztosítja, hogy a szervizelés könnyen megoldható a Scania hálózatában.
A helyi szabályozásnak és igényeknek megfelelően a Scania buszok és kamionok részére az Euro 6, EEV, az Euro 5, illetve az Európán kívüli piacokon az Euro 4 és az Euro 3
normának megfelelő motorokat kínál.

KIÁLLÍTOTT JÁRMŰVEK

Biogázzal vagy CNG-vel üzemelő reptéri kiszolgáló busz
A városi és elővárosi közlekedésre tervezett alacsonypadlós Scania OmniCity és OmniLink buszok kialakíthatók úgy, hogy alkalmassá váljanak a kifejezetten reptéri transzferjárati feladatok ellátására. Két és háromtengelyes változatok, valamint csuklós verzió is rendelhető. Az ajtóképletek és a belső elrendezés szintén az üzemeltetők igényei szerint alakíthatók ki.
A kiállított jármű gázüzemű busz, amelynek 1.280 literes össztérfogatú üzemanyagtartályai a tetőre vannak szerelve. A jármű biogázzal, földgázzal vagy ezek keverékével üzemeltethető. Dízel / biodízel motorokkal is rendelhető a jármű, csakúgy, mint az egyedülálló Scania bioetanol motorral.

scania-busz

Alacsony padlós gázüzemű vontató – könnyű be- és kiszállni
Ez a normál részegységekből készült vontató jól mutatja, miként lehet a magasságbeli korlátozást optimálisan kombinálni egy olyan fülkével, amely megkönnyíti az egész napos be- és kiszállást, illetve négyfős személyzet részére biztosít helyet. A Scania alacsony padlós járművei több változatban elérhetőek, így például három különféle fülkemagassággal, rendelhetőek két-, három- vagy négytengelyes kivitelben kormányzott iker-, kormányzott hátsó segéd-, vagy hajtott ikertengellyel.
Csakúgy, mint a buszok esetében, a motorok biogázzal vagy földgázzal működhetnek, amelyek az alvázra szerelt nyolc kompozit tankban kerülnek elhelyezésre. Bioetanol, biodízel és dízel meghajtás szintén választható.

Alacsony-padlos-gazuzemu-vontato

Többféle üzemanyaggal működő vontató – biogáz, CNG vagy LPG

Ez a 4x2 vontató tipikus regionális működésre készült, gázmotorjait úgy alakították át, hogy CNG és LPG tartályokat is képes szállítani. Mindkét esetben az üzemanyag lehet földgázból vagy biogázból.

scania-emeloszerkezetes-felepitmeny

Elosztó fuvarozásra készült vontató többféle igény kiszolgálására
A kiállított kéttengelyes reptéri kiszolgáló jármű emelőszerkezetes felépítményt kapott, amely a repülő kabinmagasságáig képes emelkedni, illetve a hasznos teher maximalizálása érdekében a legkisebb fülkével ellátott. A Scania moduláris rendszerének köszönhetően számos egyéb fülke- és kerékképlet kiválasztása lehetséges. A jármű dízelmotorja 100%-ban képes biodízellel működni. Gáz- és bioetanol-üzemű motorok szintén rendelhetők.

Kifutópálya-tisztító jármű
Ez az összkerék-meghajtású kéttengelyes jármű minden olyan eszközzel és rendszerrel fel van szerelve, amely a kifutópályák tisztításához egész évben szükséges lehet. Így például megtalálható rajta hóekézéshez, sepréshez szükséges berendezés és egy dízelmotorral hajtott lefúvóberendezés. Nagy teherbírású, kerékagylehajtással ellátott meghajtott tengelyekkel van elől és hátul felszerelve. A 400 lóerős motor gázolajjal vagy akár 100% biodízellel üzemeltethető.
A kifutópálya-tisztító autó pontosan megmutatja, hogy a Scania moduláris rendszerében készült járművek kialakítási lehetősége szinte végtelen. A normál részegységek felhasználásával a járművek öt- vagy akár hattengelyesek is lehetnek. Több mint húszféle fülkevariáció rendelhető, beleértve az alacsony padlós és a legénységi fülkét is.

scania-kifutopalya-tisztito-jarmu

Ipari és áramfejlesztő motorok – készen állnak a jövő kibocsátási szabályozásaira
Az ipari motorok szegmensében a legfontosabb jellemzők a magas üzemidő, megbízható működés, megfelelő nyomaték már alacsony fordulatszámon, kedvező  üzemanyagfogyasztás és azonnali motorreakció – ezek mindegyike már hosszú ideje jellemző a Scaniára. A Scania három különféle motorcsaládot kínál, 202 kW-tól (275 LE) 515 kW-ig (700 LE) az ipari alkalmazásokhoz és 226 kW-tól (250 kVA) 617 kW-ig (700 kVA) az áramfejlesztőkhöz. A soros motorok között megtalálható a kompakt 9 literes öthengeres változat és a 13 literes hathengeres is. A termékválaszték csúcsát a 16 literes V8-as motor jelenti. Mindhárom termékvonal megtekinthető a kiállításon, kiegészítve egy, az ipari alkalmazások számára készített SCR kipufogógáz utókezelő rendszerrel.
scania-ipari-aramfejleszto-motorok
Ezzel a termékkínálattal a Scania ipari motorjai megfelelnek a szigorú Stage IIIB és Tier 4i szabályozásoknak, amelyek Európában és az USA-ban 2011-ben léptek életbe. De motorok már most eleget tesznek a még szigorúbb, 2014-től érvényes Stage IV és Tier 4 előírásoknak. A Scania áramfejlesztő motorjai EGR technológiát alkalmaznak, hogy megfeleljenek az európai Stage IIIA szabályozásnak. A vállalat ugyanazt a moduláris rendszert alkalmazza mindegyik motorja esetében, így a különböző kibocsátási szabályozásoknak megfelelő motorok gyártásához nincs szükség arra, hogy szabályozási területenként fejlesszék a terméket.
A Scania motorok felépítésének – különálló hengerfejek – köszönhetően a legtöbb javítási, illetve karbantartási munkálatot a helyszínen egyetlen szerelő is elvégezheti. Az elektronikus motorvezérlő rendszert a Scania házon belül fejlesztette ki. Az adott teljesítményű motort az üzemeltetési igényekhez lehet választani. Csakúgy, mint a többi dízelmotor, ezek a motorok is működtethetőek biodízellel.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER