2012. december 11. kedd, 15:04

 

A Carrera név Európa vezető vájatvezetéses (slot car) modellautó-rendszere napjaink sportkocsijait és a történelem legsikeresebb versenyautóit hozza el a gyerekszobákba, nappalikba, és tölti meg az autóversenyzés kalandjával a mindennapokat. A legambíciózusabb, legtehetségesebb pilóták a nemzetközi Carrera Challenge keretében a világ legjobbjaival mérhetik össze képességeiket.

Az adventi időszakban Karácsonyig minden hétvégén a Duna Plázában, és több fővárosi helyszínen játszhatnak a világ legnépszerűbb utcai- és pályaversenyautóival, többek között Forma1-es autókkal, valamint  dögös sportkocsikkal vívhatnak csatát a pályákon.

szalay-balazs-slot

2012. december 14-16.:
- Carrera Játszótér (Duna Plaza, 1138 Budapest, Váci út 178. - II. emelet)
- Müller Drogéria KÖKI (KÖKI Terminal, 1191 Budapest Vak Bottyán u. 75.)

2012. december 21-23.:
- Carrera Játszótér (Duna Plaza, 1138 Budapest, Váci út 178. - II. emelet)
- Müller Drogéria KÖKI (KÖKI Terminal, 1191 Budapest Vak Bottyán u. 75.)
- REGIO Játék Váci út (RENO UDVAR, 1138 Budapest, Váci út 168.)
- Müller Drogéria Europeum Bevásárlóközpont (1085 Budapest, József krt.5)
- Media Markt Arena Plaza (1087 Budapest, Kerepesi út 9.)


A Carrera története

Habár az első Carrera versenypályák „csupán” a hatvanas évek derekán láttak napvilágot, a márka alapjait megteremtő játékmanufaktúra 1920-ban jött létre – hamarabb, mint a kontinens két talán legismertebb játékmárkája, a Lego vagy a Matchbox . Josef Neuhierl az észak-bajorországi Fürth városában alapította meg bádogjátékok gyártásával foglalkozó vállalkozását. Hét évvel később született meg fia, Hermann. Az ifjú Neuhierl szó szerint játékok között nőtt fel, és 1963-ban, a kontinentális Európában úttörőként mutatta be azt a Carrera Universal rendszert, amelyből mára egy szerteágazó, világméretű játékcsalád és –szabvány nőtt ki.

A Carrera a kezdetektől új utakat keresett és talált. Folyamatosan bővítette termékkínálatát, mind modernebb technológiákat alkalmazott, és ennek köszönhetően rövid idő leforgása alatt vezető szerepet vívott ki magának a vájatvezetéses (slot car) autók németajkú piacain. A versenytársakét meghaladó, következetesen kiváló minőségnek, és a szüntelenül megújuló választéknak köszönhetően a márka népszerűségét a videojáték beköszönte és járványszerű elterjedése sem tudta megingatni, az alapító Hermann Neuhierl halálával azonban egy rövid időre a Carrera sorsa is megpecsételődni látszott.

A világ legnagyobb játékgyártói is érdeklődést mutattak a kis családi vállalkozás iránt, amelyet azonban végül nem ők, hanem egy, a Carrerához hasonló gyökerekkel és szellemiséggel rendelkező salzburgi vállalkozás, a Stablbauer csoport tett ismét virágzó, fejlődőképes és nyereséges márkává. Átalakították és szélesítették a márka modellsorozatainak választékát, új célcsoportok felé nyitottak, szem előtt tartva azok egyedi, meghatározó elvárásait.
A Carrera kínálata mára a slot car piac egészét lefedi, a gyermekeknek szánt, de teljes értékű belépőmodellektől kezdve a hobbisták számára kifejlesztett, végletekig gazdagítható kollekciókon át a legprofibb versenyzők és gyűjtők féltett kincseinek számító, részletgazdagságában és funkcióiban a valódi autókkal vetekedő csúcsmodellekig. Ezek a kategóriák sokszor átjárhatók, így a Carrera folytonosan képes kiszolgálni rajongóit, lépést tartva változó érdeklődésükkel vagy versenyzői adottságaikkal – valamint a „valódi” autóversenyzés szüntelenül alakuló, fejlődő, tökéletesedő világával. Ennek köszönhető, hogy több tucat konkurens gyártó és számos, egymással vetélkedő formátum között, a műfaj egyik első képviselőjeként a mai napig megőrizte pozícióját a világpiacon. Mindenek felett azonban a Carrera a legkisebbektől a legérettebb játékosokig egyforma élményeket, izgalmakat és örömöt jelent mindenkinek – nem véletlen, hogy a szó spanyolul annyit jelent: verseny.

szalay-balazs-rc-tereprally

A slot car racing története
A vájatvezetéses modellautók elődei a múlt század tízes éveiben jelentek meg Amerikában, és az ezt követő évtizedekben számos, hosszabb-rövidebb életű kísérlet született a kötött pályán haladó autómodellek műfajában, napjaink versenyautóinak ősei azonban a második világháború utáni Angliában bukkantak fel először. Ekkor még a mai földalatti vasútéhoz hasonló, emelt sínek biztosították az autók iránytartását és áramellátását; ezt a sínt csak később süllyesztették bele a pálya felületébe.

A brit ötlet végül a tengerentúlon teljesedett ki: az Egyesült Államokban kezdtek el versenyeket szervezni a korábban inkább csak mérnöki hobbiként kezelt pályákra. A hatvanas évek derekára valóságos nemzeti őrületté vált a slot car racing. Egyes források szerint ekkoriban még több modellverseny-klub működött az USA-ban, mint tekepálya, és a legnagyobb bajnokságokról élő közvetítést adtak a nemzeti televíziós csatornák.

Habár ez az extrém népszerűség rövid életűnek bizonyult, a slot car műfaj jelenleg reneszánszát éli, és ebben kulcsfontosságú a Carrera érdeme. A jelenleg évente több mint egymillió pályarendszer és 2,7 millió versenyautót értékesítő márka az évek során számtalan innovációval gazdagította a vájatvezetéses versenypályák világát. Eredeti pályáján (Carrera 132 Universal) például az akkoriban szokásos kettő helyett három elektromos szálat építettek ki, ami lehetővé tette a kétirányú versenyzést, majd évtizedekkel később a több autó egyidejű vezetését megengedő rendszereivel forradalmasította a digitális műfajt.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER