Címkék: Nissan Le Mans

2015. február 08. vasárnap, 01:34

 

A Nissan a Le Mans-ban induló Nissan GT-R LM NISMO versenyzői csapatának három új tagját fedte fel Párizsban az ACO idény előtti sajtótájékoztatóján.

Tsugio Matsuda (JAP), Harry Tincknell (GB) és Olivier Pla (FRA) csatlakozik a Nissan kilenc pilótából álló nemzetközi csapatához, hogy a FIA World Endurance Championship keretében két Nissan LM P1 autóban, a Le Mans-i 24 órás versenyen pedig egy harmadik Nissan autóban mérettessék meg magukat.  Az autók rajtszámai is bejelentésre kerültek: 21 (Le Mans), 22 és 23 (FIA WEC).



„Úgy döntöttünk, hogy a Nissan családján belül keresünk olyan pilótákat, akik már korábban is nagyszerű munkát végeztek és megvan bennük a fiatalos lendület és a tapasztalat megfelelő ötvözete" - mondta Darren Cox, a NISMO globális márkáért, marketingért és értékesítésért felelős vezetője. „Matsuda san-t nem szükséges bemutatnunk, hiszen jelenleg ő a Super GT bajnok. Harry és Oli teljesítményükkel kitűntek a NISMO-sportolók közül a Nissan LM P2 autók kategóriájában. Kiváló hosszútávú versenyzők, és örömmel fogadjuk őket az LM P1 kategóriában. Nagy öröm számunkra, hogy segíthetünk nemzetközi szinten helytálló tehetségeinknek a csúcsra jutásban."

Tsugio Matsuda Japánban építette fel versenyzői karrierjét, ahol jelenleg ő a Super GT GT500 bajnok a #23 Motul Autech GT-R volánja mögött aratott tavalyi győzelme óta. Matsuda san a Nissan GT-R LM NISMO modellt vezeti majd a Le Mans-i 24 órás versenyen.

„Nagy megtiszteltetés számomra, hogy a Nissan GT-R LM NISMO modellel indulhatok a Le Mans-i futamon" - mondta Matsuda. „Gyermekkori álmom, hogy a Le Mans-i pályán versenyezhessek.  Tudom, hogy ez a világ egyik legkeményebb megmérettetése; éppen ezért szeretnék részt venni. Remélem, hogy a tavaly szerzett két Nissan LM P2-es versenyem tapasztalatait jól fel tudom majd használni. A megmérettetés nagyon nehéz lesz, de már alig várom, hogy rajthoz álljak. Minden tőlem telhetőt megteszek, hogy jó eredményt érjünk el a versenyen."

Míg Matsuda a Nissan Super GT családból érkezett, Tincknell és Pla az LM P2 kategórián keresztül mászta meg a ranglétrát, hogy végül az LM P1 kategóriában versenyezhessen a Nissan csapatával.

Harry Tincknell az európai Le Mans Sorozat szenzációja volt 2014-ben. A 23 éves brit első próbálkozásra megnyerte az LM P2 kategóriát a Le Mans-i 24 órás versenyen, a European Le Mans Series-ben pedig második helyezettként végzett. Tincknell, az együléses versenyautók tehetséges versenyzője, 2014 elején váltott a sportautókra.  2015-ben a Nissan csapatával versenyez majd a teljes FIA World Endurance Championship szezonban.

„Ez a legelső nagy autógyártói szerződésem" - mondta Tincknell. „Erről álmodoznak a gokartosok. Varázslatos a nagy múltú és gazdag örökséggel rendelkező Nissan-család részévé válni. Remélem, hogy ez csupán a kezdete egy hosszú és sikeres kapcsolatnak.  A sportágunk izgalmas időszakot él meg, hiszen négy nagy gyártó küzd egymással a pályán. Nagyszerű részese lenni a sportautók új aranykorának."

„Az autóversenyzés óriási lehetőségeket tartogat azok számára, akik hajlandóak mindent beleadni" - folytatta.  „Fantasztikus lehetőséget kaptam a Nissantól, és most alig várom, hogy belevessem magam a tesztelésbe, és részt vegyek az első felső kategóriás Le Mans-i versenyemen. Kilenc éves korom óta nézem Mark Webber és Anthony Davidson versenyeit a tévében, és most ellenük fogok versenyezni!''

Olivier Pla évről évre sikeresen bizonyítja, hogy ő a világ egyik legjobb sportautópilótája. Tincknellhez hasonlóan ő is együlésesekkel kezdte versenyzői karrierjét, de 2008 óta a sportautókra összpontosít. Pla erős versenytárs az LM P2 kategóriában, és készen áll arra, hogy az LM P1 kategóriába lépjen a teljes 2015-ös szezonra.

„Nagyon jó érzés egy ilyen program részese lenni" - mondta Pla. „Sokat jelent számomra, és büszkeséggel tölt el, hogy a Nissan pilótája lehetek. A kihívás rendkívül izgalmas, és úgy érzem, teljesen készen állok rá.  Különösen az elmúlt három szezonban jellemző, hogy az LM P2 kategória versenyei olyan magas szintre léptek, amely tökéletesen alkalmas az LM P1 kategóriára való felkészülésre."

„Ez egy teljesen új tapasztalat lesz számomra" - folytatta. „ Az LM P1 autók nagyon kifinomultak lettek köszönhetően az energia-visszanyerő rendszereknek és az üzemanyag-kiosztási szabályoknak, így sokat kell foglalkoznunk a stratégiával.  A pályán kívül az LM P1 kategória minden bizonnyal több médiafigyelmet von magára, tehát sok elfoglaltsággal járó időszakra lehet számítani.  Szeretném megnyerni a Le Mans-i versenyt, és szerintem a Nissannál a legjobb helyen vagyok ennek elérésére."

A pilóták csoportosítására mindhárom Nissan GT-R LM NISMO modell esetén a pilóták bemutatását követően derül fény.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER