2013. szeptember 02. hétfő, 13:11

 

Major Benedek futamot nyert Mostban, Kiss Norbit a technika nem engedte versenyezni. A Kamion Európa-bajnokság ezen a hétvégén Csehországba látogatott, ahol a mosti pályán álltak rajthoz a pilóták.

major-benedek

Pénteken rendezték a szabadedzéseket, ahol Kiss Norbi végig második volt, nem csoda, hogy a csapat bizakodva várta a futamokat, de szombatra  mindez megváltozott. Már a reggeli Warm up-on problémái voltak a kormányzással, s bár a csapat kicserélte a szervópumpát, nem múlt el a hiba, és Norbi nem tudott mért kört futni az időmérőn.

A csapat nekiállt kicserélni a kormánygépet, hiszen pumpa mellett ez lehetett a másik szerkezet, ami meghibásodhatott. Szinte az utolsó pillanatban lett kész a szerelés, hogy Norbi még fel tudjon állni a rajtrácsra az utolsó helyre, de miközben már odafele tartott kiderült, nem lett jó az autó, így visszatért a sátorba, ahol gyorsan kicserélték a délelőtt beszerelt szervópumpát, így csak a bokszutcából, de végül el tudott rajtolni az első futamon. Hamar utolérte a mezőnyt, és elkezdte az előzéseket, a 20. helyről egészen a kilencedik helyig verekedte előre magát, de ott már leintették a futamot, így mindössze a pontszerzéssel vigasztalódhatott, ráadásul a kormány még mindig nem működött rendesen.

kamion-eb-csehorszag


A második futamig ismét hatalmas szerelés következett, de hiába, a harmadik körben megint előjött a hiba, Norbi nem tudta bevenni a kanyarokat, csak nagyon lassan, így fel kellett adnia a futamot.

Major Benedeknek viszont csodálatos szombatja volt Mostban. Az időmérőn eddigi legjobb helyezését érte el, 7. lett, majd az első futamon a mellőle induló Frankie Vojtisek jobban kapta el a rajtot, Beni visszaesett a 8. helyre. Egy darabig próbált támadni, de a futam felénél már inkább a gumival kezdett spórolni, hiszen mióta benne van a Top 10-ben, rá is vonatkozik a gumiszabály, miszerint egy nap maximum 6 új gumit használhat el. Mivel hátulról nem fenyegette veszély, simán hozta be kamionját a 8. helyen, ami a fordított rajt miatt a Pole Pozíciót jelentette a második futamon. Beni mellől ismét Frankie rajtolt, elsőnek fordult be, és onnantól úgy nyúlt el a mezőnytől, hogy nemsokára már teljesen egyedül autózott, szinte csak a célegyenesben látták messze maguk előtt üldözői. Mindaddig nyugodt is lehetett, míg az egyik Renault át nem rágta magát a keményen védekező Frankien, onnantól elkezdett közeledni Benire, aki viszont hibátlan vezetéssel addigra olyan előnyt autózott ki magának, hogy a kockás zászló közel 6 másodperces előnnyel intette le, ezzel a mindössze 17 éves magyar pilóta megszerezte második futamgyőzelmét a Kamion Európa-bajnokságon, újabb sorokat írva a Truck Race történelem könyvébe. A szép számú magyar szurkolótábor egy emberként énekelte a Himnuszt, miközben Beni boldogan mosolyogva állt a dobogó legfelső fokán.


Szombat éjjel ismét kicserélték a szerelők Norbi komplett kormányzását, a szervópumpát és a kormánygépet is, minden csövet végignézték, nyomáspróbának vetették alá. Az időmérőn Norbi második lett, a kormányzás jól működött. Norbi másodiknak rajtolt, Albacetevel csatázott egyet, de megvédte pozícióját pilótánk, és Hahn mögött, a második helyen fejezte be a futamot.
Az FIA utólag "veszélyes vezetésnek" minősítette Norbi védekezését, melyben kivezette a spanyolt a pályára szélére, és 10 másodperces büntetést is kapott mellé, így Albacete mögé került.

- Keményen, de szabályosan védekeztem - mondta el az eset után Norbi -, velem ezerszer megcsinálták ugyanezt, de sose büntettek meg senkit, engem persze rögtön...

kamion-eb-magyarok

A második futamon Norbi az ötödik helyről rajtolt, két kör után már harmadik volt, amikor beszúrt Vrseckynek, aki ráhúzta a kormányt, próbálta Norbit kiszorítani, de nem sikerült neki, viszont nagy ütést kapott a kamion. Ezután már az első helyért harcolt pilótánk, de Frankie Vojtisek háromszor is a fűre szorította le őt, pedig Norbi már mellette volt, így visszaelőzött minket Vrsecky, aki viszont a célegyenes végén egy túl optimista féktávval  próbálkozott, emiatt Norbi el tudott menni mindkettő cseh pilóta mellett. Sajnos egy körrel később a hatalmas ütések miatt megadta magát a kormányzás, és egy bal kanyarba nem tudott befordulni Norbi, fel kellett adnia az élről a futamot.

Beni az időmérőn kilencedik lett, majd az első futam rajtja után összeakadt Frankievel, bal hátsó defektet kapott, így célja csupán a célba érés lehetett, végül 14. helyen intette le a kockás zászló. A második futamon hatalmas csatákban egészen a 9. helyig tudott előremenni,  majd megbüntettek előtte egy pilótát, így végül 8. lett.

Nehéz, és eseménydús volt az Oxxo Racing hétvégéje Csehországban, Norbi szombaton a technikával küzdött, vasárnap az FIA-val. Major Beni viszont megszerezte második futamgyőzelmét a Truck Race-en, és amikor működött Norbi kamionja, egyik leggyorsabb volt a mezőnyben, így örülni kell a sikereknek és a pozitívumoknak.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER