A Kecskeméti Főiskola GAMF Karának hallgatóiból alakult MegaLux járműépítő csapat a napelemes autók ausztráliai világversenyére készül. A World Solar Challenge versenyen az induló csapatoknak saját tervezésű és gyártású, napenergiával működő járművűkkel kell minél rövidebb idő alatt megtenniük a Darwin–Adelaide közti 3000 km-es távolságot.
A MegaLux csapat a verseny előtt leleplezte és az első nyilvános próbafutamra is elvitte a főiskola műhelyében legyártott, környezetbarát járművet.
A 2015. október 18-án induló, rangos világverseny lehetőséget ad a legtehetségesebb fiatal mérnökhallgatóknak, hogy megmutassák, milyen innovatív, fenntartható megoldásokkal tudnak hozzájárulni a jövő autóiparához. A verseny középpontjában az energiatakarékosság áll: az utat teljes egészében napenergia felhasználásával, illetve a jármű kinetikus energiájának visszanyerésével kell teljesíteni. A Kecskeméti Főiskola hallgatóiból és oktatóiból álló MegaLux-csapat, Kutasi Zoltán tanszéki mérnök vezetésével, 25 ország 47 csapata közül lesz az egyik, amely nekivág, hogy átszelje az ausztráliai kontinenst a sivatagon át. A kihívás nehézségét jelzi, hogy 2013-ban a 33 indulóból csak 10 jármű gurult át saját kerekein a célvonalon.
Thomas Geier, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója a MegaLux napelemes autót építő csapattal, a Kecskeméti Főiskola GAMF karáról
A GAMF Karon tartott hivatalos járműbemutatón Dr. Horváth Ágnes, a Kecskeméti Főiskola rektorhelyettese gratulált a járműépítő csapatnak a kimagasló teljesítményért, hiszen már a versenyen való indulás olyan eredmény, amelyre joggal lehetnek büszkék a csapattagok. Szemereyné Pataki Klaudia, Kecskemét polgármestere az egész város nevében megköszönte a hallgatóknak és az őket segítő tanároknak, tanszéki mérnököknek, hogy egy fenntarthatóbb jövő megteremtésén dolgoznak. Ezek után Kutasi Zoltán, a MegaLux-csapat vezetője és a projektben résztvevő hallgatók beavatták a közönséget a több éven át tartó tervezési és gyártási folyamatba, és elmondták, az elsődleges céljuk, hogy a MegaLux probléma nélkül teljesíteni tudja a több mint 3000 km-es távolságot.
A GAMF csapatának munkáját pénzügyileg támogató Mercedes-Benz Manufacturing Kft. részéről Thomas Geier gyárigazgató az eseményen örömét fejezte ki, amiért Kecskemét fiatal mérnöktehetségei keresik az új kihívásokat. „Az MBMH büszke rá, hogy egy ilyen innovatív és fenntartható projektet támogathatott, hiszen a Kecskeméti Főiskola hallgatóinak munkája és sikerei jelentik a garanciát arra, hogy a város a jövőben is megtartsa központi szerepét az autóiparban. A gyár és a város céljai közösek, éppen ezért számunkra is kiemelten fontos az oktatás és a tudomány támogatása, és bízunk benne, hogy a jövőben is sok hasonló teljesítményt ünnepelhetünk közösen."
Az autó leleplezése után sikeresen lezajlott az első próbafutam, amelyet az elkövetkező hónapokban további tesztelések követnek, míg a jármű teljesen készen áll a versenyre.
Az eseményen Glattfelder Béla, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságszabályozásért felelős államtitkára beszédében kiemelte: mivel Magyarországon a gazdasági növekedés motorja a gépjárműipar, ezért is fontos, hogy legyenek a Kecskeméti Főiskola GAMF karához hasonló tudásbázisok és a kecskeméti Mercedes-gyárhoz hasonló vállalkozások, amelyek fontosnak tartják a jövőbe mutató technológiák támogatását.
Hozzászólások