17 év után támasztotta fel ikonikus sportautóját a Toyota, 340 lóerős teljesítménnyel, lenyűgöző, az előző modellek örökségét idéző formavilággal tért vissza a Supra.
A vadonatúj Supra a Toyota legendás sportkocsijának ötödik generációja, és egyben az autógyártó sikert sikerre halmozó (WRC világbajnoki cím, WEC világbajnoki cím, Dakar bajnoki cím) versenyistállója, a Toyota Gazoo Racing első globális GR modellje. A Toyota Supra kompromisszumok 1978 óta testesíti meg a kompromisszumok nélküli letisztult sportkocsi eszményét, az immáron Magyarországra is megérkezett új generáció pedig méltó ehhez az örökséghez. A modellről, és annak jelentőségéről a maga is mesterpilóta Akio Toyoda, a vállalat világszintű elnöke is átszellemülten nyilatkozott.
A vadonatúj új Toyota GR Supra színtiszta sportautóként látott napvilágot, amelyben a legcsekélyebb kompromisszum sem csorbítja a vezetés élményét. Tetsuya Tada főmérnök a korábbi Toyota Supra generációk és az eredeti 2000GT sportautó nyomdokain haladva megőrizte a klasszikus elrendezést: az orrban elhelyezett, soros hathengeres motor a hátsó kerekeket hajtja. Az új GR Supra a Toyota legendás sportautójának ötödik generációja, egyben a Toyota Gazoo Racing első globális GR modellje. A modell a sportos vezetés híveit a teljesítmény, a dinamizmus és a pontos vezethetőség felemelő kombinációjával kecsegteti, köszönhetően a rövid tengelytáv és a széles nyomtáv, a csekély tömeg, a mély tömegközéppont és a rendkívül merev karosszéria kombinációjának. A kettős megfúvású turbófeltöltővel szerelt, 3,0 literes motor legnagyobb teljesítménye 340 DIN lóerő, a maximális forgatónyomaték 500 Nm. A nyolcfokozatú automata sebességváltóval kiegészülő hajtáslánc finom, erőteljes gyorsító képességgel bír, a teljes fordulatszám-tartományban masszív forgatónyomaték áll a vezető rendelkezésére. A Toyota Gazoo Racing kulcsszerepet játszott az új sportautó menetteljesítményeinek tökéletesítésében; a vezethetőséget Németországban, a legendás nürburgringi Nordschleifén és a környező közutakon hangolták a lehető legdinamikusabbra, legstabilabbra, legélvezetesebbre. A fejlesztési programot a világ számos pontján végzett, közúti tesztek egészítették ki. Hogy megbizonyosodjon arról, a modell maradéktalanul képes beváltani ígéretét, a Toyota elnöke, Akio Toyoda mesterpilótai minőségében személyesen tette próbára és hagyta jóvá azt a Nürburgringen. Az új Toyota GR Supra első példányait 2019 nyarától vehetik át az ügyfelek. A modellt az ausztriai Grazban gyártják. A modellből első évben mindössze 900 darab, limitált szériás változatából pedig további 90 darab jut Európának – a kettőből együtt szerencsés esetben összesen tíz Magyarországnak. Az idei hazai allokáció azonban hamarosan elfogy, így hamarosan megkezdődik a rendelések felvétele a jövő évi szállításokra. A Supra rendkívül gazdag felszereltséget kínáló alapára 20.820.000 Ft.
Toyota GR Supra: az első autó a Toyota Gazoo Racingtől
A Toyota GR Supra a Toyota Gazoo Racing által gyártott első, globális GR modell. A Toyota Gazoo Racing a Toyota globális motorsport programját felügyelő szervezet, amely tavaly az FIA WEC hosszú távú világbajnokság keretében megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt, valamint első lett a gyártók bajnokságában a FIA WRC Rally Világbajnokságon és a 2019-es Dakar Rallyn, azóta pedig már behúzta a WEC bajnoki címet is. A szervezet munkája három oszlopon nyugszik: a motorsport-eseményeken való részvétel révén fejleszti szakembereit, az autóversenyzés izgalmai révén rajongókat szerez a márkának, és a versenypályákon szerzett tapasztalatok felhasználásával hozzájárul a mind jobb, élvezetesen vezethető közúti autók gyártásához. Ezt a szemléletet vallotta magáénak a Toyota autógyárat alapító Kiichiro Toyoda, valamint a Toyota Motor Corporation jelenlegi elnöke, Akio Toyoda is, aki teljes mellszélességgel támogatja a vállalat azon célkitűzését, hogy mind jobb autókat építsen.
A Toyota GR Suprával kezdődően aToyota Gazoo Racing nem csupán az új generációs, különösen sportos Toyota GR modellek esetében vezeti át a versenypályán és rallyszakaszokon szerzett tapasztalatait a modellfejlesztésbe, de azoknak a hétköznapi utcai típusoknak a megalkotásához is hozzájárulhatnak, amelyeket a Toyota több tízmillió ügyfele nap mint nap vezet szerte a világon.
A mesterpilóta Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnöke ekként fogalmaz az újjászülető legendáról: “A Supra különösen kedves számomra. Annak idején véget nem érően vezettem egy öreg Supra modellt a Nürburgringen, hogy elérjem célom, és mesterpilóta legyek. Ezért aztán régi barátként tekintek a Suprára, amely különleges helyet foglal el a szívemben. Miközben más gyártók a hamarosan bevezetendő, gyönyörűséges új prototípusaikat tesztelték a Nürburgringen, én egy gyártásból kivont, öreg Suprával köröztem ott. És habár a Toyotának akkor nem állt szándékában visszahozni a Suprát, a típus számtalan rajongójához hasonlóan titkon én is abban reménykedtem, hogy egyszer mégis valóra válik az álom. Az új GR Supra a Nürburgringen született meg, és őszintén állítom, nemcsak élvezetesen vezethető, de jobb, mint valaha volt.”
Hozzászólások