Opel GTC Paris tanulmányautó, első ízben a Párizsi Autószalonon mutatkozik be. A koncepcióautó így tehát együtt debütál az Astra Sports Tourerrel. A GTC Paris az Opel soron következő lépése a holnap autóinak megformálása felé.
Dinamikusan egymásba átfolyó vonalak, a szoborszerűen mintázott formák és az izmos megjelenés jellemzik az autót. Összképe merész, de letisztult. Az ajánlások a megfizethetőséget, és a német mérnöki precizitást emelik ki erősségként.
A tanulmány hosszú távra kívánja jelezni, hogy márka a dinamikusan sportos jellegű autókat kíván alkotni.
Opel GTC Paris megjelenése
A 4,46 méteres GTC Paris optimális hosszúságú egy kompakt, sportos autónak, amelyben öt utas számára van hely. A legtöbb kultikus autó profilból hat különösen markánsan: sokuk mindössze két-három karaktervonallal felvázolható. Ilyen az új Opel-tanulmány is: alkotói maximális feszültséget vittek az oldalnézetébe, holott mindössze néhány vonalra szorítkoztak. Ahogy egy vágtázó megfeszült inai, e vonalak erőt és szoborszerű formát adnak.
Az Opelre jellemző sarló-motívum ugyanabban az irányban fut, mint az Insigniáé –finom, letisztult vonal a küszöb mentén. Egy második vonal a kilincstől húzódik a farig, és az autó erőteljességét hangsúlyozza, megosztva a fényezett felületet és kiemelve a széles vállat. A harmadik vonal a tető sziluettjét követi, szálcsiszolt alumíniumból. Ráirányítja a figyelmet az ablakgrafikára és továbbvezeti a pillantást a markáns spoilerre.
A letisztult front önálló karaktert mutat, az Opel sajátos, középső élvonalával. Hangsúlyosak a szembeötlő, sasszem-fényszórók, amelyek kapocsba foglalják a Villám-emblémát hordozó keresztlécet és a mély, trapéz-alakú hűtőmaszkot, még jobban érvényre juttatva a sportos karaktert. A nappali menetfény markáns fénydiódáit finom, kisplasztikaként ható krómbetétek határolják. Erőteljes far zárja le hatásosan a GTC Paris formáit, míg éjszaka a fénydiódás hátsó lámpa nyúlánk szárny-motívuma ad ragyogó befejezést.
Technika és teljesítmény
Az Opel kompaktautós technikájának javát sűrítették bele a GTC-be – csak különösen sportos hangolással. A tökéletesített mechatronikus FlexRide biztonsági futómű szélesebb nyomtávot kapott, hátul pedig az Opel különlegességét, a Watt-rudas csatolt lengőkaros felfüggesztést alkalmazták. A differenciálzár elektronikus vezérlésű. Kerekei 21 colosak.
A GTC Paris hajtását négyhengeres, kétliteres, közvetlen benzinbefecskendezésű turbómotor végzi. Start/Stop-rendszer bizonyítja, hogy nem ellentétes a kirobbanó dinamika és a szerény városi fogyasztás. Erőátvitelként hatfokozatú manuális sebességváltó szolgál a háromajtós tanulmányban.
Hozzászólások