2010. november 02. kedd, 21:52

 

Az Infiniti M35h a világ első hibrid autója, amelyet a gyalogosokat figyelmeztető hangjelző rendszerrel szereltek fel.
Az új közeledő járműre figyelmeztető gyalogosvédő hangjelzés (AVSP – Approaching Vehicle Sound for Pedestrians) egy kiterjedt kutatási program eredménye

 

Infinit M35

A hat hónap múlva piacra kerülő Infiniti M35h a világ első hibrid autója, amely alapfelszereltségként tartalmazza gyalogosokat figyelmeztető hangjelző rendszert.
A nagy teljesítményű, hibrid, amely a többi hibrid autónál gyorsabban és messzebbre képes kizárólag elektromos hajtással eljutni, különleges hangjelzésekkel igyekszik megóvni a közlekedés többi résztvevőjének biztonságát. 

A közeledő járműre figyelmeztető gyalogosvédő hangjelzés új rendszer egy számítógép által vezérelt, beépített hanggenerátorból és az első lökhárítóba szerelt hangszóróból áll.  Az AVSP 30 km/h-ás sebesség eléréséig működik, lassítás után pedig 25 km/h-ás sebesség alatt újra bekapcsol.

A leghatékonyabb, ugyanakkor legkevésbé zavaró zajhatás érdekében a mérnökök kiterjedt kutatást végeztek, melynek eredményeként az egytónusú hang helyett különböző hangerejű magas és mély hangok kombinációját alkalmazták. Az Infiniti anyavállalatánál dolgozó AVSP fejlesztőcsapat kognitív és akusztikai pszichológusok együttműködésével tanulmányozta a gyalogosok zajszennyezésre adott viselkedési mintáit.
A kutatások eredményeként a mérnökök a 2,5 kHz-es magas és 600 Hz-es mély tartomány közé eső szinusz hanghullámot választották.  Ez az a hangtartomány, amely még gyakorlatilag bármilyen korosztály számára jól hallható, ugyanakkor nem éri el a zavaró (1000 Hz körüli) frekvenciát, amely feleslegesen terhelné a környezetet.
A hangjelzés a jármű sebességének illetve gyorsításának vagy lassításának függvényében magasról mély frekvenciájúra vált. A rendszer a legnagyobb hangerőt az autó elindulásakor adja ki, hogy egyértelműen figyelmeztesse a közlekedés többi résztvevőjét a mozgásba lendülő járműre, tolatáskor pedig szaggatott jelzés hallható. Mindkét hangot úgy választották ki, hogy a közeledő M35h biztosan ne okozzon kellemetlen meglepetést a járókelők és a látássérültek számára.  

Az M35h a motorzajtól mentes, kizárólag elektromos hajtással akár 80 km/h-ás sebesség elérésére is képes, 30 km/h felett a menetzaj annyira megnő, hogy az már elegendő az AVSP kikapcsolásához.  A hibridhajtás fejlesztéséhez tartozó, kiterjedt tesztprogram során az M35h a vegyes körülmények között zajló próbaút több mint 50%-át képes volt kizárólag elektromos hajtással megtenni.

Infiniti M 35 hibrid muszerfal

A többi gyártótól elérően az Infiniti - a gazdag felszereltségű autókat gyártó márka filozófiájával összhangban – a 2011 tavaszától (országtól függően) Európában értékesített összes M35h modellt felszereli az AVSP rendszerrel.    Az AVSP egyike az M35h innovatív biztonsági rendszereinek, köztük a Premium változatok alapfelszereltségébe tartozó Dinamikus Védőpajzs rendszernek. 

Az M35h a hagyományos európai luxusautó-piac meghódítására készülő, nagy teljesítményű V6-os szedánokból álló kínálat harmadik tagja, egyben a legújabb japán luxus autómárka első modellje, amelyben bemutatkozik az Infiniti Direct Response Hybrid technológiája.   A tekintélyes, 306 lóerős (225 kW) 3,5 literes, V6-os benzinmotor és a 68 lóerős (50 kW) villanymotor kombinációjával hajtott M35h a sportautók rugalmasságát és teljesítményét ötvözi a nulla károsanyag-kibocsátású elektromos hajtás lehetőségével – amely az eddigi hibrid modelleknél gyakrabban, hosszabb távon és nagyobb sebességgel áll a vezető rendelkezésére.

Az M35h tulajdonosai bizonyára kellemes meglepetésként fogják tapasztalni, hogy autójuk – amely kevesebb mint 5,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ás sebességre – vegyes használatban mindössze 7,3 liter üzemanyagot fogyaszt 100 km-en (mindkét érték a végleges honosítás függvényében változhat), melynek köszönhetően az M35h lesz az Infiniti leggyorsabb, legtisztább és leginkább környezetbarát modellje.
Az alapfelszereltségű AVSP ugyanakkor garantálja, hogy az M35h egyetlen gyalogosnak se okozzon kellemetlen meglepetést.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER