Címkék: értékesítési adatok | Év Autója díj | Ford | Ford Focus RS

Írta: Administrator   
2016. május 06. péntek, 18:03

 

Kimagaslóan magas értékesítési elérve rendkívül sikeresen zárta az áprilist hazánkban a Ford: a múlt hónapban Magyarországon gazdára találó 1237 új Ford 12%-os piaci részesedést jelent a magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon, ami ismét a képzeletbeli dobogó legfelső fokára repítette a márkát.

 

A vadonatúj Ford Focus RS nyerte meg az Év Autója díjat a nagy presztízsű 2016-os Nemzetközi Járműdinamikai Versenyen (VDI).

A rendkívül népszerű, nagy teljesítményű ferdehátú modellt kifejlesztő Ford Performance megkapta az Év Járműdinamikai Csapata címet.

A 23 független autós újságíróból álló nemzetközi zsűri olyan autóként jellemezte a Focus RS-t, ami “páratlan irányíthatóságot” és “a vezetés vegytiszta élvezetét” kínálja vezetőjének.

A Focus RS innovatív technológiája, a Dinamikus Nyomatékvektor Szabályozással kiegészített Ford Performance Összkerékhajtás új szintre emeli az autó kanyarsebességét, útfogását és irányíthatóságát. A választható üzemmódok – köztük az iparágban elsőként kínált, irányított túlkormányzottságot biztosító Drift Üzemmód – és a Startvezérlés szintén először jelennek meg az RS modellben.

A nagy teljesítményű izomautó iránt hatalmas az érdeklődés: az európai vásárlók már 6200 Focus RS modellt rendeltek meg – ami kétszeresen túlszárnyalja a Ford előzetes várakozásait –, s a legnépszerűbb opciók a Nitrous Blue fényezés, az RS Recaro kagylóülések és a kovácsolt könnyűfém keréktárcsák.

ford-csapat

“A Focus RS esetében igencsak magasra tettük a lécet, hogy a Rallye Sport emblémát viselő új modell minden eddiginél lenyűgözőbb és dinamikusabb vezetési élményt nyújtson,” nyilatkozta Tyrone Johnson, a Ford Performance mérnök-igazgatója. “A Ford Performance két díjat is elnyert a Nemzetközi Járműdinamikai Versenyen, és nagyon büszkék vagyunk arra, hogy sikerült új szintre emelnünk a megfizethető izomautók teljesítményét.”

Az évente megrendezett verseny a legjobb ötleteket, műszaki innovációkat és a járműdinamikai fejlesztőmunka kiemelkedő eredményeit jutalmazza. A Ford immár hat VDI-díjjal büszkélkedhet – vagyis többel, mint bármely más autógyártó –, s ezek közül négy az Év Járműdinamikai Csapatának járó trófea. Az idei kettős győzelem már a második ilyen diadal, hiszen a márka 2013-ban is elnyerte a legjobb Járműdinamikai Csapat címét, és ugyanabban az esztendőben a Ford szakembere, David Put lett az Év Járműdinamikai Szakembere.

A Focus RS az első Ford-modell, amely nyert az Év Autója kategóriában. A Ford Performance európai és amerikai mérnökei által megalkotott autó különleges tervezésű, 2,3 literes EcoBoost motorjának legnagyobb teljesítménye 350 lóerő, és ez az erőforrás 4,7 másodperc alatt gyorsítja fel az RS-t 100 km/órás sebességre – így ez az autó minden idők legjobban gyorsuló Ford RS modellje.

A zsűri tagja így vélekedtek a Focus RS-ről:

  • “... A Focus RS teljes egészében újraír mindent, amit a ferdehátú izomautókról gondoltunk,” Alvaro Sauras, Autofácil/EVO, Spanyolország
  • “A Ford Focus RS… vezetése messze a legszórakoztatóbb élmény: úgy ötvözi a semleges és túlkormányzott viselkedést, ahogy egyetlen versenytársa sem” Nicol Louw, CAR magazin, Dél-Afrika
  • “A Focus RS minden szabályt felrúgva formálja át a sportos ferdehátúak világát. Magabiztosan irányítható és biztonságos, de a Drift üzemmódban igazi huligánná változik – szóval úgy párosul benne a teljesítmény és a vezetés öröme, ahogy eddig kevés másik autóban,” Jim Kenzie, Toronto Star, Kanada

A zsűri a Ford Performance csapatról:

  • “… amikor a Kék Ovál embereiről lekerül a póráz, mindig valami csodálatos dolog történik,” Brian Cowan, autós szakíró, Új-Zéland

Az első vásárlókhoz megérkezik az új Focus RS
A brit Top Gear magazin 2016-os Év Autója díját is elnyerő Focus RS teljes kapacitású gyártása már megkezdődött a Ford németországi Saarlouis üzemében, és az első autók most érkeznek meg a régióban élő vásárlókhoz.

Az európai megrendelések első hulláma nyomán kiderült, hogy a Focus RS vevőinek több mint fele a jellegzetes Nitrous Blue fényezést választotta; ez az árnyalat háromszor népszerűbbnek bizonyult a másodikként választott Frozen White színnél.

Az autó nagy teljesítményének megfelelően a vevők több mint fele rendelte meg a különleges RS Recaro első kagylóüléseket, amelyek mind a gyors közúti szakaszokon, mind pedig a versenypályán kiváló oldaltartást biztosítanak, és a vásárlók 60 százaléka választotta a feketére fényezett, erős és ütésálló, kovácsolt könnyűfém keréktárcsákat, amelyek kerekenként 950 grammal csökkentik a rugózatlan tömeget.

A legnépszerűbb opciónak a Brembo féknyereg RS-kék fényezése bizonyult, amit a vásárlók több mint kétharmada rendelt meg.

A vadonatúj Focus RS forgalmazásával új korszak nyílik a Európában a Ford nagy teljesítményű autói számára: 2016-ban várhatóan 50 százalékkal több ilyen Ford-modell talál gazdára ebben a kategóriában, mint 2015-ben – ami a maga 61 százalékos növekedésével szintén erős évnek számított. A Fiesta ST, az új Fiesta ST200, a Focus ST, a Ford Mustang és a Ford GT szupersportkocsi mellett megjelenő Focus RS révén a Ford nagy teljesítményű autóinak 2016-os értékesítési eredménye túllépheti a 40.000 darabos határt.

 

Áprilisban ismét élen a Ford
A Ford idén könyvelhette el legjobb összesített első négy hónapos járműértékesítését 2010 óta; legjobb személygépkocsi-értékesítését 2010 óta; valamint legjobb haszongépjármű-értékesítését 1997 óta. A Ford magyarországi sikere elsősorban a haszongépjárműveknek, köztük az új Rangernek köszönhető.

A Ford összesen 4380 járművet értékesített az első négy hónapban, vagyis 9,1 százalékkal többet, mint 2015 első négy hónapjában; a Ford piaci részesedése a személyautó piacon 9,25 százalék, a haszonjármű szegmensben 26 százalék.

Áprilisban a Ford márkakereskedők 1237 gépjárművet értékesítettek és ezzel 15 százalékkal múlták felül a tavaly áprilisi teljesítményüket. A Ford továbbra is Magyarország első számú autómárkája.

“Magyarországon egyre erősebb érdeklődés tapasztalható a Ford iránt, ami többek közt a pick-up kategóriát torony magasan vezető Rangernek, a megbízhatóan teljesítő Focus és Mondeo modellek mellett a Mustang és Focus RS iránt tapasztalható fokozódó keresletnek tudható be. Az értékesítési versenyt ismét megnyerő haszongépjárműveink sikeressége a széles kínálat mellett még mindig a kedvező NHP konstrukciónak köszönhető,” nyilatkozta Szamosi Viktor a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója. “ Egyre bővülő modellpalettánkkal több ügyfelet érünk el, és az is fontos tényező, hogy egyre nagyobb hányaduk kerül ki a kiskereskedelmi vásárlók közül, akiknek mind nagyobb hányada választ kedvező finanszírozási ajánlataink közül”

Áprilisi értékesítés:
Magyarországon a Ford összesen 1237 darab járművet értékesített, ezzel 15,3 százalékkal múlva felül az egy évvel korábbi eredményét

Haszongépjárművek:
Áprilisban és az év első négy hónapjában a Ford volt Magyarország és Európa első számú haszongépjármű-márkája. 1993 óta ez volt a Ford legjobb első négy hónapos haszongépjármű-értékesítési eredménye. Márciusban 25 százalékkal több, azaz 537 Ford haszongépjármű kelt el, az első negyedévben pedig 1863 darab (9 százalékos növekedés), ami jól tükrözi a kibővített Transit modellcsalád, valamint a Ranger pickup iránti egyre növekvő keresletet .Ezzel az eredménnyel áprilisban és az első négy hónapban a Ford haszongépjárművei piacvezetőnek bizonyultak.

Nagy teljesítményű autók:
A Ford nagy teljesítményű modelljeinek (vagyis a Fiesta ST, a Focus ST, a Focus ST dízel, a Focus RS és a Mustang) összesített értékesítési eredménye az első negyedévben több mint kétszeresére nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest. Az új Focus RS bemutatásával a Ford tavaly szeptember óta több, mint 40 megrendelést regisztrált itthon, s a vállalat idén rekordszintű eladásokra számít a nagy teljesítményű autók európai piacán is

2015 harmadik negyedéve, vagyis a Mustang bemutatása óta a modell lekörözte versenytársait, és Magyarország és Németország legkelendőbb sportkocsija volt.

 index2


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER