Címkék: Ford | Ford Edge | Ford Kuga | SUV

Írta: Administrator   
2016. február 22. hétfő, 09:32

 

A Ford Motor Company ma mutatta be az új Kuga modellt, Európa kedvenc szabadidő-autójának az eddiginél is modernebb technológiájú, kifinomultabb és sportosabb változatát.

Az új Kuga technológiái és fejlesztései még egyszerűbbé, biztonságosabbá, kellemesebbé és olcsóbbá varázsolják az autózást. Az újdonságok közt a Ford új SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszere, az innovatív vezetősegítő technológiák, az ergonomikus és kényelmes utastér és egy új 120 lóerős, 1,5 literes TDCi dízelmotor is szerepel.

ford-kuga-eleje

A merész és sportos megjelenésű új Kuga a barcelonai Mobil Világkongresszuson mutatkozik be. Az autó felszereltségi listáján olyan tételek szerepelnek, mint a Merőleges Parkolás technológia, amely önállóan bekormányozza az autót két másik jármű közé; az ütközésmegelőző Active City Stop rendszer továbbfejlesztett változata; valamint a Ford Adaptív Fényszórórendszer, ami rossz látási viszonyok mellett is optimális megvilágítást kínál. Az autó további kifinomult technológiái közt szerepel még a Kézhasználat Nélkül Nyitható Csomagtérajtó és a Ford Intelligens Összkerékhajtás is.

“Az új Kuga élvonalbeli technológiái magasabb szintű kapcsolódást, kényelmet, biztonságot és stílust kínálnak,” mondta el Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. “Felfrissített dizájnjával a Kuga stílusos és modern benyomást kelt, a SYNC 3 rendszer révén pedig a vezető olyan könnyedén kommunikálhat autójával és csatlakoztatott eszközeivel, amit néhány éve még el sem tudtunk volna képzelni.”

A Ford idén lép piacra az új Kugával és a nagyobb Edge SUV-modellel, tavaly pedig a felfrissített EcoSport jelent meg a márkakereskedésekben. A vállalat jó ütemérzékkel kezdte megerősíteni SUV-kínálatát – éppen abban az időszakban, amelyre az IHS piacelemző cég azt jósolja, hogy 2020-ra az európai járműeladások 27 százalékát a SUV-szegmens teszi majd ki.

Az új Kuga és az Edge kettő abból az öt vadonatúj vagy felfrissített Ford-modellből, amelyek a következő három év során jelennek majd meg a SUV- és crossover-szegmensben.

A Kuga már 2008-as bemutatása óta a Ford európai SUV-expanziójának éllovasa. Az autó értékesítése tavaly rekordszintet ért el: 2015-ben 102.000 Kuga kelt el, vagyis 19 százalékkal több, mint 2014-ben*. A Ford azt tervezi, hogy európai SUV-értékesítése idén először meghaladja majd a 200 ezres darabszámot, ami több mint 30 százalékos növekedést jelentene a 2015-ös év eredményéhez képest.

“A Ford európai SUV-termékcsaládja stílusos dizájnt, személyautós menetdinamikát és kifinomult technológiákat kínál – vagyis csupa olyasmit, amire a vásárlók vágynak,” vélekedett Bakaj. "A “SUV-modellek iránti kereslet erősebb, mint valaha, és a Ford úgy bővíti kínálatát, hogy abban mindenki megtalálja a neki való autót – legyen szó akár kemény terepjáróról, sportos szabadidő-autóról vagy olyan járműről, ami tökéletesen illik a nagyvárosi életmódhoz is.”

ford-kuga-hat

SYNC 3

A SYNC 3 rendszeren keresztül az autósok egyszerű, hétköznapi szavakkal kezelhetik az audiorendszer, a navigáció vagy a klímaberendezés funkcióit. A SYNC 3 megalkotásához a Ford több mint 22.000 vásárlói visszajelzést, kutatóintézetek meglátásait és közvéleménykutatások eredményét dolgozta fel, hogy az új változat a lehető leginkább felhasználóbarát legyen.

A SYNC 3 gyorsabban működik, egyszerűbb hangparancsokkal vezérelhető, és öt további nyelvet támogat.** Az autósoknak elég megnyomniuk egy gombot, majd kimondani, hogy „kellene egy kávé”, „tankolni kellene”, „kellene egy parkolóhely” – és a rendszer máris kávézót, benzinkutat vagy parkolót keres, sőt akár vasúti pályaudvart, repteret és szállodát is. A navigációs eszköz segítségével a rendszer ezután a kiválasztott úti célhoz irányítja a sofőrt.

A Kuga vezetői ugyanúgy használhatják a SYNC 3 rendszer 8 colos érintőképernyőjét, mint okostelefonjukat. Az új kezelőfelület nagyobb és könnyebben kezelhető gombjai, valamint a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulat mindenkinek első pillantásra ismerősek lesznek. Az iPhone-felhasználók az Apple CarPlay-t, az Android™ felhasználók pedig az Android Auto™ alkalmazást aktiválhatják, vagyis ha ilyen készülékeket használnak, a kezelőfelület biztosan kompatibilis lesz a telefonjukkal. A vezeték nélküli szoftverfrissítések automatikusan elérhetők a Wi-Fi hálózaton keresztül.

A SYNC 3 egyúttal a SYNC AppLink rendszert is magában foglalja, aminek segítségével az vezető menet közben olyan okostelefonos alkalmazásokat kezelhet hangutasításokkal, mint például a MyBoxMan, a HearMeOut, az AccuWeather, a Cadena Ser és a Los 40 Principales.

„Akár a szokásos reggeli capuccinoról vagy az utazás költségének csomagszállításból történő fedezéséről legyen szó, a SYNC 3 innovatív, új megoldásai rengeteg dologban segíthetnek,” mondta el Christof Kellerwessel, a Ford Európa elektronikus és elektromos rendszereit tervező részlegének főmérnöke. „A modern okostelefonok kiegészítéseként az intuitív érintőképernyővel rendelkező SYNC 3 még több szóbeli utasítást ért meg, emellett pedig gyorsabb és könnyebben olvasható grafikus interfésszel láttuk el.”

Kifinomult technológiával az egyszerűbb parkolásért

A Ford kifinomult vezetősegítő technológiáknak köszönhetően az új Kuga az autózást és a parkolást is kellemesebb élménnyé varázsolja. A tavaly minden második Kuga-vásárló által megrendelt félautomata Aktív Parkolóasszisztens használati értékét most még magasabbra emeli az új Merőleges Parkolás funkció. Kiegészítő ultrahangos érzékelőivel a berendezés egyetlen gombnyomásra felméri a járdaszegéllyel párhuzamos, vagy éppen a többi autó közti merőleges parkolóhelyek nagyságát, majd önállóan bekormányozza oda a járművet, miközben a vezetőnek csak a gáz- és fékpedált kell kezelnie.


Aktív Parkolóasszisztens


Merőleges Parkolás

Ezek a kiegészítő szenzorok további technológiák alkalmazását is lehetővé teszik, amelyek révén a Kuga vezetője még könnyebben és biztonságosabban állhat ki egy parkolóhelyről:

  • A Keresztirányú Forgalomfigyelő jelzi, ha oldalirányból egy másik jármű közelít, miközben az autó kitolat a parkolóhelyről. A 40 méteres hatósugarú radarral működő berendezés három különböző figyelmeztető jelzéssel hívja fel a figyelmet a bármelyik oldalról közeledő járműre

  • A Kiállást Segítő Rendszer megkönnyíti a párhuzamos parkolóhely elhagyását: miután az autós meghatározza, hogy balra vagy jobbra szeretne kikanyarodni, a berendezés kikormányozza az autót az útra, miközben a vezető kezeli a gáz- és a fékpedált

Az új Kuga kínálatában szerepel az Active City Stop ütközésmegelőző rendszer továbbfejlesztett változata is, amely a korábbi 30 helyett immár 50 km/órás sebességig működik. Az Active City Stop érzékelői folyamatosan pásztázzák az autó előtti útszakaszt, és ha az autó túl gyorsan közelít egy álló akadályhoz, a rendszer automatikusan előkészíti a fékeket. Ha a vezető nem reagál, a rendszer csökkenti a motor forgatónyomatékát, és automatikus fékezéssel mérsékli az ütközés súlyosságát, vagy akár teljes egészében meg is előzi a balesetet.

A fiatal autósok szülei számára megnyugtató hír, hogy az új Kuga kínálatában a legújabb generációs Ford MyKey technológia is megtalálható. A MyKey segítségével az autó tulajdonosai beprogramozhatják az indítókulcsot, megakadályozva a bejövő telefonhívások fogadását, korlátozva a végsebességet, letiltva a biztonsági technológiák kikapcsolását és meghatározva a hifi maximális hangerejét, de akár azt is beállíthatják, hogy a hifi mindaddig ne szólaljon meg, amíg a vezető és utasai be nem kötik a biztonsági öveiket. A továbbfejlesztett MyKey rendszer mind a sebességhatároló, mind a sebességhatár-figyelmeztetés beállításaiban több funkciót kínál, mint a korábbi változat.

Stílusosan Kuga

Az új Kuga merész és sportos külső megjelenését a Ford legfrissebb dizájn-irányzata határozza meg – ugyanaz a formanyelv, amit a dizájnerek az EcoSport kompakt SUV és a vadonatúj Edge nagyméretű SUV megalkotása során is alkalmaztak. A nagyméretű felső légbeömlőt és a kisebb alsó hűtőrácsot új, karcsú fényszórók keretezik, amelyek a LED Nappali Menetfényt is magukba foglalják, s a látványt stílusos ködfényszórók teszik teljessé.

A sportos hangulatot tovább erősítik az újratervezett hátsó lámpatestek, s a 17, 18 és 19 colos méreten kínált új könnyűfém keréktárcsák többféle felületkezeléssel (például Luster Nickel bevonattal) is megrendelhetők. A modellcsaládhoz két új karosszériaszín, a Guard Grey fényezés és az élénk Copper Pulse árnyalat is elérhető. A motoros mozgatású vonóhorog használaton kívül automatikusan visszahúzódik a hátsó lökhárító alá, így a kilógó szerelvény nem rontja a Kuga sportos összhatását.

Az új Kuga aprólékos gonddal kidolgozott utastere ergonomikusabb, kényelmesebb és stílusosabb környezetet kínál az autóban ülők számára.

A kormánykerék és a klímaberendezés sokkal ösztönösebben kezelhető, a gombok száma csökkent, és az egyes funkciók könnyebben megkülönböztethetők. A hideg napokon kellemes pluszt jelent, hogy a bőrborítású kormánykerékhez fűtést is lehet rendelni, és minden automata sebességváltós Kuga volánja mögött megtalálhatók a váltókarok, amelyek segítségével az autós a kormánykerék elengedése nélkül, manuálisan is kapcsolhatja a sebességfokozatokat.

Az új kényelmi berendezéseknek köszöngetően a Kuga még inkább felhasználóbaráttá vált: az elektromos rögzítőfék erőlködés nélkül kezelhető, ráadásul a kar elhagyásával újabb tárolórekesznek jut hely a középkonzolon, az ajtózárás-visszajelző pedig egyetlen pillantásra elárulja, hogy minden ajtó zárva van-e.

Az új Kuga felszereltségi listáján a Kézhasználat Nélkül Nyitható Csomagtérajtó is megjelenik; az ajtó nyitásához és zárásához elég, ha az ember meglendíti a lábát a hátsó lökhárító alatt. Ezt a technológiát tavaly minden harmadik európai Kuga-vásárló megrendelte, mivel nagy segítséget jelent a szülőknek, amikor mindkét kezük tele van szatyrokkal, babakocsival vagy éppen gyerekekkel.

Erős és takarékos motorok

A most kifutó 2,0 literes TDCi egységet egy új, 120 lóerős, 1,5 literes TDCi dízelmotor váltja fel. Az elsőkerékhajtású változatokhoz kínált erőforrás a tervek szerint 5 százalékkal, 4,4 l/100 km értékre csökkenti az autó üzemanyag-fogyasztását, a CO2-kibocsátás pedig 115 g/km*** lesz, miközben a teljesítmény változatlan marad.

A 2,0 literes TDCi blokk 150 lóerős változata egyaránt kapcsolódhat az elsőkerékhajtású változathoz és a Ford Intelligens Összkerékhajtáshoz (4,7 l/100 km és 122 g/km CO2); az Intelligens Összkerékhajtással párosított 180 lóerős változat üzemanyag-fogyasztása 5,2 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 135 g/km.

A kínálatban a Ford 1,5 literes EcoBoost benzinmotorja is szerepel 120 vagy 150 lóerős teljesítménnyel az elsőkerékhajtású változatokhoz, 143 g/km legalacsonyabb CO2-kibocsátással és 6,2 l/100 km legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztással. Az Intelligens Összkerékhajtással párosított 182 lóerős változat üzemanyag-fogyasztása 7,4 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 171 g/km.

ford-kuga-muszerfal

Jobb látási viszonyok, fokozott biztonság

A legmodernebb Ford technológiáknak és a kifinomult karosszériatervezésnek köszönhetően mind az új Kuga utasai, mint pedig a forgalom többi résztvevője nagyobb biztonságban autózhat.

A Kuga modellhez most először rendelhető meg az Adaptív Fényszórórendszer, ami folyamatosan ellenőrzi a külső fényviszonyokat, és a jármű sebességétől, kormányzási szögétől, valamint az elöl lévő útakadályok távolságától függően hétféle beállítás szerint, automatikusan módosítja az új bi-xenon fényszóró fénycsóvájának állásszögét.

Az új Kuga formás motorháztetejének látványos középső domborulata nemcsak az autó sportosabb látványát erősíti, hanem a strukturális dizájn szerves részeként abban is fontos szerepe van, hogy a motorháztető irányítottan gyűrődjön, mérsékelve ezzel egy esetleges gyalogosgázolás súlyosságát. A Ford mérnökei áttervezték a motoháztetőt és a csomagtérajtót, hogy azok kevésbé károsodjanak egy ütközésben, és kijavításuk kevesebb költséggel járjon.

Az új Kuga több modern technológiát is kínál még:

  • A Ford Intelligens Összkerékhajtása szabályozza az egyes kerekekhez jutó forgatónyomatékot, így az az autó irányíthatósága és tapadása kiváló – különösen a csúszós utakon

  • A Curve Control segít az autósoknak megtartani uralmukat járművük felett, ha túl gyorsan érkeznek egy kanyarba

  • A Nyomatékvektor Szabályozás az ívbelső kerekek enyhe fékezésével fokozza a tapadást és az ívmeneti stabilitást – ezzel együtt pedig a vezetési élményt

“Vásárlóink biztonságát és magabiztosságát olyan kifinomult technológiák növelik, mint az Intelligens Összkerékhajtás,” mondta Bakaj. “Ez a modern rendszer 20 ezredmásodpercenként, vagyis az emberi szempillantásnál hússzor gyorsabban ellenőrzi az autó kerekeinek tapadását.”


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER