Címkék: BMW

2022. október 01. szombat, 09:11

 

Mindössze néhány héttel az új BMW X1 piaci bevezetése után, 2022 novemberében a kompakt Sports Activity Vehicle (SAV) modell tisztán elektromos meghajtású változata is megérkezik az utakra.

 

 

 A BMW iX1 xDrive30 mellett (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 16,8 – 19,0 kWh/ 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km) az új BMW X1 két plug-in hibrid modellje és további két, belsőégésű erőforrással szerelt modellváltozata is világpremierjét ünnepli.

2022 őszén a BMW új motorokkal és számos új extrafelszereltségi opcióval fokozza tovább megannyi modellsorozata varázsát és hatékonyságát. A tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 2-es Active Tourer palettáján új belépő szintű modell mutatkozik be, a BMW 1-es sorozat és a BMW 2-es Gran Coupé számára innovációs csomag érkezik, miközben a vezetés élményét, a menetkomfortot és az utazás biztonságát számtalan digitális innováció emeli új szintre.

 

 

 

BMW X1 és BMW iX1: következetes elektrifikáció új aspektusból

A BMW iX1 xDrive30 a bajor prémiummárka első olyan modellje a prémium kompakt szegmensben, amely az összkerékhajtást zéró emisszióval párosítja. A nóvummal a BMW Group következetesen folytatja tovább az elektromos mobilitás népszerűsítését és teszi széles célcsoportok számára elérhetővé a vezetés zéró emissziójú élményét. A modell első és hátsó tengelyén egy-egy integrált elektromos motor dolgozik, 230 kW / 313 lóerő maximális rendszerteljesítménnyel (az ideiglenesen elérhető teljesítménynövelő funkciónak köszönhetően) és 494 Nm csúcs rendszer-forgatónyomatékkal. A BMW iX1 xDrive30 modell 5,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, miközben egyetlen feltöltéssel 396 – 440 kilométer (WLTP) megtételére képes.

Az elektromos mobilitás következetes népszerűsítését a BMW X1 két plug-in hibrid modellje is elősegíti: a BMW X1 xDrive30e (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 0,7 – 1,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 14,7 – 16,9 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 16 – 23 gramm / km) és a BMW X1 xDrive25e (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 0,7 – 1,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 14,6 – 16,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 15 – 22 gramm / km). A hálózatról tölthető újdonságok mellett további két új modellváltozat is reflektorfénybe gurul, egyaránt 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával szerelt belsőégésű erőforrással.

Az új BMW X1 plug-in hibrid hajtáslánc-technológiáiban egy hátsó tengelyt hajtó elektromos motor és egy háromhengeres benzinmotor működik együtt, utóbbi egy duplakuplungos, hétfokozatú Steptronic automataváltón keresztül gondoskodik az első kerekek meghajtásáról. A mérnökök az ötödik generációs, nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorokat laposan elrendezve építették be a modellek padlólemezébe. Az energiatároló egységek 14,2 kWh energiasűrűsége, az optimalizált hatékonyságú, intelligens energiamenedzsment és az adaptív energia-visszatáplálás a BMW X1 xDrive30e modell esetében együttesen 76 – 88 kilométer (WLTP), a BMW X1 xDrive25e modell esetében pedig 77 – 92 kilométer (WLTP) tisztán elektromos hatótávolságot garantál.

Az új BMW X1 xDrive30e hajtáslánc-technológiájának maximális rendszerteljesítménye 240 kW / 326 lóerő, amelyet a 110 kW / 150 lóerő maximális teljesítményre képes belsőégésű erőforrás és a 130 kW / 177 lóerő maximális teljesítményű elektromos motor együttműködése állít elő. Az erősebb plug-in hibrid modell így 5,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. Az új BMW X1 xDrive25e maximális rendszerteljesítménye 180 kW / 245 lóerő, amelyet a 100 kW / 136 lóerő maximális teljesítményre képes belsőégésű erőforrás és a 80 kW / 109 lóerő maximális teljesítményű elektromos motor együttműködése állít elő. A modell ezzel 6,8 szekundum alatt tudja le a nulla-százas sprintet.

Az elektrifikáció az új BMW X1 sDrive20i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 5,9 – 6,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 133 – 149 gramm / km) és az új BMW X1 xDrive20d (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 4,8 – 5,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 127 – 142 gramm / km) belsőégésű erőforrásainak hatékonyságát és sportos kvalitásait is új dimenzióba emeli. Az újdonságok 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiájának része egy elektromos motor, amelyet a mérnökök a duplakuplungos, hétfokozatú Steptronic automataváltóba építettek be. Indításkor az elektromos motor indítógenerátorként funkcionál, intenzívebb terhelésnél pedig besegít a belsőégésű erőforrásnak. A BMW X1 sDrive20i esetében ez utóbbi egy háromhengeres benzinmotor, amellyel a rendszer 125 kW / 170 lóerő maximális teljesítményre képes (a 115 kW / 156 lóerő maximális teljesítményű benzinmotor és a 14 kW / 19 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motor együttműködésének köszönhetően). Ehhez 280 Nm csúcs rendszer-forgatónyomaték társul, amelyet a 240 Nm csúcs forgatónyomatékú belsőégésű erőforrás és az 55 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes elektromos motor kettőse állít elő. A modell ezzel 8,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

A BMW X1 xDrive20d négyhengeres dízelmotorja és mild-hibrid technológiája 120 kW / 163 lóerő maximális rendszerteljesítményben teljesedik ki (a 110 kW / 150 lóerő maximális teljesítményű dízelmotor és a 14 kW / 19 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motor együttműködésének köszönhetően), amelyhez 400 Nm csúcs rendszer-forgatónyomaték társul (amelyet a 360 Nm csúcs forgatónyomatékú belsőégésű erőforrás és az 55 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes elektromos motor kettőse állít elő). A BMW X1 xDrive20d 8,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

BMW i4 eDrive35: új belépő szintű modell a tisztán elektromos meghajtású Gran Coupé palettáján

2022 novemberében a BMW i4 portfóliója is új taggal bővül. A BMW i4 eDrive35 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 15,8 – 18,7 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km) a tisztán elektromos meghajtású Gran Coupé új belépő szintű modelljeként debütál a prémium középkategóriában. A BMW i4 harmadik modellváltozatában ugyancsak az ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológia dolgozik, egy 210 kW / 286 lóerő maximális teljesítmény és 400 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes elektromos motorral. A BMW i4 eDrive35 így kereken 6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra.

A valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint a BMW i4 eDrive35 a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével 483 kilométert képes megtenni tisztán elektromos meghajtással. A modell prémium minőségű alapfelszereltségét többek között a BMW 8.0 operációs rendszer alapjaira épülő, legkorszerűbb BMW iDrive járművezérlő technológia, a BMW Ívelt Kijelző és a BMW Maps felhőalapú navigációs rendszerrel dolgozó BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés is színesíti.

 

 

 

A BMW 2-es Active Tourer portfólióján is új belépő szintű modell debütál: a BMW 216i Active Tourer

2022 őszén a BMW 2-es Active Tourer palettáján is új belépő szintű modell mutatkozik be. Az új BMW 216i Active Tourer (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,2 – 6,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 140 – 152 gramm / km) a sokoldalú modell vezetési élményének és végtelen funkcionalitásának kiváltképp gazdaságos formáját kínálja. Motorházteteje alatt egy 1.5 liter hengerűrtartalmú, háromhengeres benzinmotor dolgozik 90 kW / 122 lóerő maximális teljesítménnyel és 230 Nm csúcs forgatónyomatékkal. A motor erejét már alapfelszereltségként egy duplakuplungos, hétfokozatú Steptronic automataváltó továbbítja az első kerekekhez. Az új BMW 216i Active Tourer 10,3 másodperc alatt abszolválja a nulla-százas sprintet.

Innovációs csomag a BMW 1-es sorozat és a BMW 2-es Gran Coupé számára, új előválasztó kar a BMW iX3 utasterében

Hogy megkönnyítse ügyfelei számára az új modellek személyre szabását, a BMW típus-specifikus csomagokba rendezve kínálja fel az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető legvonzóbb tételeket. 2022 novemberétől ezért a BMW 1-es sorozat és a BMW 2-es Gran Coupé palettáján innovációs csomag válik elérhetővé, amely nem csupán a vezetés élményét, de az utazás kényelmét és biztonságát is fokozza.

Az innovációs csomag Digital Key okoskulcsot és üdvözlőfényt is tartalmazó Comfort Access funkciót, belső és külső visszapillantó-csomagot, duplazónás automata légkondicionálót és elektromos ülésállítást (a vezetőoldalon memóriafunkcióval) kínál. Az úttest optimális megvilágításáról LED-technológiás adaptív első fényszórók és távolságifény-asszisztens gondoskodik. A csomag része továbbá a BMW Head-Up kijelző és a vezeték nélküli okostelefon-töltés is.

A BMW iX3 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 18,5 – 18,9 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km) utasterében szintén lényeges változtatást hajt végre a gyártó. A prémium középkategória tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle modelljének középkonzolján 2023 januárjától újratervezett előválasztó karral találkozhatnak az ügyfelek. Mindez azt jelenti, hogy a bajor prémiummárka új, letisztult utastéri formanyelvének eme látványos részlete a BMW iX3 modellben is elérhetővé válik.

A BMW M Laptimer funkció a BMW 7.0 operációs rendszerrel dolgozó BMW modellekben is elérhetővé válik

A BMW M Laptimer funkcióval mérhetővé válik a teljesítmény. A funkció Európában, az Egyesült Államokban és Kanadában is elérhetővé válik, számos BMW és BMW M modellhez. A BMW M Laptimer funkció a versenypályás autózások rögzítését teszi lehetővé, feltüntetve a megtett körök teljes hosszát és idejét, a körök számát, a leggyorsabb köridőt és a kiautózott legnagyobb sebességet. A rendszer a GPS koordináták alapján képes felismerni a versenypálya rajt- és célvonalát. A funkció minden olyan versenypályán használható, amely legalább 1, de legfeljebb 37 kilométer hosszú.

A BMW M Laptimer funkció immár azon BMW modellekben is elérhető, amelyek BMW 7.0 operációs rendszert futtatnak és BMW Connected Professional csomaggal lettek felszerelve. A BMW M3 és a BMW M4 esetében a BMW M Laptimer alkalmazás az extrafelszereltség részeként megrendelhető M Drive Professional opció része. Az időmérés aktiválásakor a modell digitális műszeregységén egy ikon ugrik fel, amely az aktuális és a legutóbbi köridőt egyaránt mutatja. Sőt mi több, az aktuális köridőt és a leggyorsabb körhöz viszonyított eltérést a BMW Head-Up kijelző is képes megjeleníteni, miközben a technológia folyamatosan rögzíti az autózást.

Innovációk a BMW Digital Key és a BMW Digital Key Plus okoskulcsok területén

Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Digital Key és BMW Digital Key Plus okoskulcsok mostantól e-mailben vagy üzenetküldő alkalmazáson keresztül is megoszthatók lesznek, az iOS és Android operációs rendszereket futtató eszközök között is. A BMW Digital Key Plus okoskulcs eddig kizárólag Apple iPhone okostelefonnal volt használható: a forradalmi megoldás a biztonságos használatra tervezett ultraszélessávú technológiának (UWB – Ultra-Wideband) köszönhetően lehetővé teszi, hogy a BMW ügyfeleinek okostelefonja közeledéskor automatikusan kinyissa, távozáskor pedig automatikusa lezárja a BMW iX és a BMW 2-es Active Tourer központi zárját. Mindezt úgy, hogy az eszköz végig a bajor prémiummárka ügyfelének zsebében lapul. 2022 decemberétől eme kényelmes funkció azon Android okostelefonokkal is elérhetővé válik, amelyek rendelkeznek a megfelelő UWB chippel és alkalmasak a BMW Digital Key Plus (kezdetben Google Pixel Pro) futtatására.

A 2022 novemberétől gyártott BMW modellek esetében a BMW Digital Key Plus okoskulcs újabb funkciókra is képes lesz – az UWB technológiának köszönhetően, a My BMW okostelefon-alkalmazáson keresztül (kizárólag iOS 16 operációs rendszer futtató Apple iPhone okostelefonokkal). Az új funkciók a My BMW okostelefon-alkalmazáson keresztül válnak elérhetővé, amint a bajor prémiumgyártó ügyfele az autó mintegy 6 méteres körzetébe ér. Ilyen többek között a fizikai kulcs nyitó/záró gombjainak hosszan nyomott funkciójára hasonlító, komfort nyitó/záró funkció, valamint a légrugós felfüggesztéssel szerelt modellek hasmagasság-állítása. A BMW 7-es sorozat esetében a My BMW okostelefon-alkalmazáson keresztül az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, automata ajtóműködtetés is vezérelhetővé válik – ahogyan a BMW 8.0 operációs rendszert futtató, Parking Assistant Professional parkolóasszisztenssel felszerelt modellek esetében a távirányítású parkolás (Remote Control Parking) is.

Folyamatos gumiabroncsnyomás-ellenőrzés a My BMW okostelefon-alkalmazáson keresztül, valamint új Digital Art Mode művészi profil a BMW 7-es sorozat, a BMW iX, a BMW 2-es Active Tourer és a BMW X1 modellváltozataiban

A gumiabroncsok állapotát ellenőrző digitális rendszer – amely már a legtöbb BMW modell esetében az alapfelszereltség része – 2022 novemberében új funkcióval bővül. A jövőben a technológia folyamatosan ellenőrizni fogja a gumiabroncsok nyomását. Ha például a leparkolt autó egyik kerekénél nyomáscsökkenést érzékel, a My BMW okostelefon-alkalmazás erről szóló értesítést küld a bajor prémiummárka ügyfelének. A folyamatos gumiabroncsnyomás-ellenőrzés a BMW 1-es sorozat, a BMW 2-es Coupé, a BMW 2-es Gran Coupé, a BMW 3-as sorozat, a BMW 4-es sorozat, a BMW 7-es sorozat és a BMW X7 modellváltozataihoz válik elérhetővé.

A BMW 7-es sorozat, a BMW iX, a BMW 2-es Active Tourer és a BMW X1 modellváltozatai által kínált vezetési élményt – amelyek a My Modes működési üzemmódoknak köszönhetően részletekbe menően személyre szabhatók – 2022 novemberétől egy egyedülálló művészi élmény helyezi új dimenzióba. Az új Digital Art Mode művészi profil most először válik elérhetővé: a Cao Fei kínai multimédia-művész által megálmodott „Quantum Garden” exkluzív digitális alkotás a modellváltozatok kijelzőin köszönhet vissza.

Új funkciók a My BMW okostelefon-alkalmazásban

A legújabb frissítéssel a My BMW okostelefon-alkalmazás funkcióinak sora is tovább bővül, a bajor prémiummárka ügyfeleinek újabb és újabb felhasználói opciókat kínálva. Bemutatkozik többek között a First Mile funkció, amely az okostelefon kijelzőjén mutatja meg a leparkolt autóhoz vezető utat. A jövőben az alkalmazás az okostelefonban eltárolt kontaktok megjelenítésére is képes lesz, értékeléseket és fényképeket mutat majd a kiválasztott látványosságokról, és számos helyszínen automatikusan felkínálja majd a parkolási díj rendezésének lehetőségét. 2022 őszétől a My BMW okostelefon-alkalmazás a járműtöltési szabálytalanságok speciális információit is képes lesz megosztani a hálózatról tölthető modellek vezetőivel, miközben az elektromos mobilitás körébe tervezett speciális funkciók könnyebben, már az alkalmazás főmenüjében elérhetővé válnak.

Az új „My Trips” funkció az utazások adatait jeleníti meg a My BMW okostelefon-alkalmazásban. Kilistázza például a megtett távolság olyan információit, mint az átlagos sebesség, az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás. A technológia a hálózatról tölthető modellek vezetőivel az emisszió nélkül megtett útarány információit is megosztja.

A My BMW okostelefon-alkalmazás felhasználói felületének menürendszerét ugyancsak frissítették a készítők. A technológia már azt is képes feltüntetni a csatlakoztatott BMW modell képén, ha a bajor prémiummárka ügyfele az alkalmazáson keresztül aktiválta a légkondicionáló berendezést. A „Contact us” menüpontban eközben az ügyfélszolgálat információi is megtalálhatók.


 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER