Címkék: BMW Z4

2022. szeptember 30. péntek, 05:31

 

Hamisítatlan roadster, minden korábbinál sportosabb kvalitásokkal és még látványosabb kiállással: ez a 2023-as modellévre aktualizált BMW Z4.

 

 

 A nyitott tetős kétüléses frissítései részletekbe menő finomhangolásokat, új karosszéria-kiegészítőket, gazdagabb alapfelszereltséget és szélesebb extrafelszereltségi listát tartogatnak, még inkább előtérbe helyezve a BMW Z4 sportos egyéniségét.

A magával ragadó újítások ideális összetevőket tartogatnak ahhoz, hogy a bajor prémiummárka a vezetés színtiszta élményének szimbólumaként és a prémium szegmens piacvezetőjeként egyaránt tovább írja sikertörténetét.

Erőteljes motorjaival, hátsókerék-meghajtásával, klasszikus vászontetejével, agilitásra és menetdinamikára összpontosító járműkoncepciójával, valamint utastere progresszív, prémium hangulatával a BMW Z4 modern köntösben kínál hamisítatlan roadster élményt. Minden korábbinál látványosabb kiállásával a modell a sportos adottságok új dimenzióját sugallja, az M Sport csomag – amely már a négyhengeres modellek esetében is az alapfelszereltség része – karosszéria-kiegészítőinek köszönhetően már első ránézésre is. Az alapfelszereltség kibővítését és az extrafelszereltségi lista átfogóbb strukturálását követően az Advantage, Sport Line és M Sport felszereltségi csomagok már nem szerepelnek a kínálatban. A bajor prémiummárka ügyfelei lebilincselő karosszériafényezési opciók (három új árnyalat válik elérhetővé), újabb 19” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsák és BMW M Shadow Line fényszóróbetétek mentén varázsolhatják egyedibbé BMW Z4 modelljüket.

 

 

 

A BMW roadster modelljeinek sikertörténete folytatódik

A bajor prémiumgyártó által fémjelzett sportosság égisze alatt a BMW Z4 a márka történelmi gyökereiből táplálkozik. A vezetési élmény és a versenypályákon aratott sikerek négykerekű szimbólumává érett BMW roadster modellek történetének kezdete a vállalat első éveire nyúlik vissza, miközben a nyitott tetős kétülésesek a BMW elmúlt évtizedeiben is fontos mérföldköveknek számítottak. Első-középmotoros elrendezésével, csúsztatható ajtóival, acél vázszerkezetével és műanyag karosszériaelemeivel az 1987-ben bemutatott, BMW Technik GmbH által fejlesztett BMW Z1 innovációs iránymutatóként rabolta el a vezetés szerelmeseinek szívét. A modell 1988 és 1991 között mintegy 8 000 példányban talált gazdára, mára pedig hőn áhított gyűjtői darabbá érett. Az 1995-ben debütált BMW Z3 a márka első olyan modellje volt, amely kizárólag a BMW Group egyesült államokbeli, Spartanburg városában működő gyárában látott napvilágot. A BMW Z3 a mozivásznon ünnepelte világpremierjét – James Bond szolgálati autójaként az Aranyszem című filmben.

Négy évvel később ismét James Bond oldalán mutatkozott be egy legendás BMW roadster: a BMW 507 modellt idéző, klasszikus vonalakkal megrajzolt BMW Z8 az 1999-es A világ nem elég című alkotásban brillírozott. A kézzel készített karosszéria hosszan elnyújtott motorházteteje alatt egy 294 kW / 400 lóerő maximális teljesítményre képes, 5.0 liter hengerűrtartalmú V8-as erőforrás dolgozott, amelyet eredetileg a BMW M5 számára fejlesztettek ki a mérnökök.

A BMW Z4 immár 20 éve jelent egyet a nyitott tetős vezetés élményével. Az első generáció a 2002-es Párizsi Autószalonon gurult reflektorfénybe. Négy évvel később megérkezett a kétüléses BMW Z4 Coupé is, amelynek műszaki alapjaira rendkívül sikeres GT3 versenyautó is épült. A BMW Z4 nem csupán a Nürburgringen megrendezett hosszútávú megmérettetéseken, de az utakon is új menetdinamikai mércéket állított fel. A nagyteljesítményű sportautókat építő BMW M GmbH a roadstert és a kupét is kezelésbe vette, főszerepben a 252 kW / 343 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotorral.

A második generációs BMW Z4 nagy dobása a lenyitható keménytető volt, amellyel egy csapásra egyesítette a korábbi nemzedék kétféle karosszéria-kialakításának előnyeit. A kétüléses modell lélegzetelállítóan sportos kiállásáról áramvonalas vonalvezetés, hosszú motorháztető és hátratolt utascella gondoskodott, amelyekkel a nóvum már bemutatkozása évében, 2009-ben elhódította az Eyes On Design díjat, az International Design Excellence díjat és a Red Dot Design díjat. A második generációs BMW Z4 tovább folytatta az elődje által megkezdett sikertörténetet a zárt versenypályák GT3 kategóriájában: a privát színekben rajthoz álló csapatok olyan világhírű versenyeken arattak diadalt a modellel, mint például a Dubaiban és Belgiumban megrendezett 24-órás megmérettetés.

A harmadik generáció: soros hathengeres motorral és letaglózó teljesítménnyel

A BMW Z4 aktuális nemzedéke 2020 óta érhető el és a BMW Group gyártópartnere, a Magna Steyr Fahrzeugtechnik gurítja le Grazban működő gyártósoráról. A 2023-as modellévre aktualizált roadster piaci bevezetése 2022 novemberében kezdődik, két négyhengeres benzinmotorral és egy soros hathengeres erőforrással. Szegmensében a BMW Z4 M40i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,9 – 8,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 179 – 184 gramm / km) egyedülálló, amelyet a típus értékesítési mutatói is igazolnak: világszerte a roadsterre érkező megrendelések több mint 30 százalékát, míg a németországi Z4-eladások 48 százalékát ez a BMW M modell adja.

A harmadik generációs BMW Z4 már több mint 55 000 példányban kelt el. A modell elsőszámú piaca Németország, ahol az aktuális nemzedék mintegy 26 százalékát rendelték meg. Ezt követi az Egyesült Államok (17 százalékkal), Kína, Nagy-Britannia és Japán. Bemutatkozása óta a BMW Z4 kiegyensúlyozott értékesítési mutatókkal büszkélkedhet, ráadásul egy meglehetősen szűk szegmensben. A BMW Z4 az első naptól kezdve magasan a legkelendőbb modell a kizárólag német prémiummárkák által képviselt, kiélezett kategóriában, amelyben folyamatosan növeli piaci részesedését.

A színtiszta vezetési élményt éltető járműkoncepció, a sportos megjelenés, az erőteljes hajtáslánc-technológia és a vérpezsdítő agilitás a BMW Z4 osztatlan népszerűségének legfőbb záloga. A modell ezen kvalitásait számos autóipari szaklap elismeréssel méltatta, már megjelenése első napjától. Az új BMW Z4-ről az auto, motor und sport német autós szakmagazin „az év sportautó-visszatéréseként” számolt be, miközben az Auto Bild a modellt „az év legmenőbb kabriójaként” méltatta. A hamisítatlan roadster az olvasói szavazásokon is rendre az élen végzett: a Motor Klassik magazin közönsége 2019-ben „a jövő klasszikusának” választotta, majd a sport auto német autós szakmagazin olvasói három különböző megmérettetésen is „sport auto díjjal” jutalmazták.

Dinamikusabb, mint valaha: M Sport csomag alapfelszereltségként, vese alakú BMW hűtőrácsok új dizájnnal

Erőteljes arányainak, a BMW aktuális formanyelve szerint megrajzolt vonalvezetésének és számos egyedi részletének köszönhetően a BMW Z4 karosszériája a klasszikus, nyitott tetős sportautók modern újraértelmezéseként öltött testet. A frontrészt a nagyméretű légbeömlők, a függőlegesen elrendezett fényforrásokkal dolgozó, LED-technológiás fényszórók és a hosszan elnyújtott, kerékíveket is magába foglaló motorháztető egysége határozza meg. A legfrissebb újítások még inkább előtérbe helyezik a roadster széles, erőteljes kiállását.

A modell sportos megjelenésében oroszlánrészt vállalnak az M Sport csomag karosszéria-kiegészítői, amelyek immár a négyhengeres motorral szerelt modellekhez is alapfelszereltségként járnak. Ilyen többek között az első lökhárító BMW M modellekre emlékeztető, három légbeömlője, a küszöbtoldatok jellegzetes kontúrja és a sportos kialakítású hátsó lökhárító. A készítők újragondolták az első lökhárító szélső légbeömlőit és a vese alakú BMW hűtőrácsok vonalvezetését, hogy még intenzívebb benyomást keltsenek. A vízszintes elrendezésű hűtőrács-pár a modell frontrészének szélességét nyomatékosítja. A BMW Z4 M40i teljesítményre optimalizált karakterét eközben olyan tételek hangsúlyozzák tovább, mint a Cerium Grey árnyalatú külső visszapillantó-házak és a kipufogórendszer trapéz alakú végei.

A BMW Z4 sportos megjelenését a letisztult jármű-sziluett (amelyet két, dinamikusan megrajzolt karaktervonal határoz meg), az első kerékjárati ívek mögé épített légkivezető-nyílások, a csomagtér légterelő szárnya, a keskenyre húzott, „L” alakú hátsó lámpák és a hátsó lökhárító látványos diffúzoreleme fokozza tovább. A roadster klasszikus vászonteteje elektromosan, egészen 50 km/órás sebességig gombnyomással működtethető és 10 másodperc alatt teljesen lenyitható, illetve bezárható.

19” méretű, exkluzív BMW M könnyűfém keréktárcsák és három új karosszériafényezési árnyalat

A 18” méretű, duplaküllő-dizájnú BMW M könnyűfém keréktárcsák újdonságként mutatkoznak be a BMW Z4 alapfelszereltségi palettáján. A kéttónusú felniken elöl 225/45 R18, hátul pedig 255/40 R18 méretű gumiabroncsok feszülnek. Eközben a modell opcionális extrafelszereltségei között olyan 19” méretű, exkluzív BMW M könnyűfém keréktárcsák is megtalálhatók, amelyeket kifejezetten a BMW Z4 számára terveztek meg a mérnökök. A V-küllődizájnú, Jet Black matt árnyalatú, polírozott peremű felnik a roadster extrém látványos ékeiként ragyognak, rajtuk elöl 255/35 ZR19, hátul pedig 275/35 ZR19 méretű gumiabroncsokkal.

A tervezők a BMW Z4 karosszériafényezési árnyalatainak portfólióját is gondosan újragondolták, új és merész színekkel egészítve ki a palettát. A roadsterhez első ízben válik elérhetővé a Thundernight metál, a Portimao Blue metál és a Skyscraper Gray metál árnyalat, miközben a BMW Individual részleg matt Frozen Grey metál karosszériafényezési opciója is négy színnel gazdagodik; fehér, fekete, vörös és szürke árnyalattal. Az alapfelszereltségként kínált fekete vászontető alternatívájaként a BMW Z4 továbbra is elérhető Anthracite Silver hatású vászontetővel is.

Az opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettán szintén újdonságként mutatkoznak be a BMW M Shadow Line fényszóróbetétek, amelyek az ugyancsak opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, LED-technológiás adaptív első fényszórókhoz válnak elérhetővé. A sötét árnyalatú betétek a modell frontrészének sportosságát nyomatékosítják, elegánsan egészítve ki a BMW M magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag karosszéria-kiegészítő tételeit.

 

 

 

Klasszikus sportautó-utastér M-specifikus stílusjegyekkel

A BMW Z4 utasterét a vezetőre összpontosító műszerfal-kialakítás, az integrált fejtámlákkal szerelt sportülések, a letisztult, előremutató vonalvezetés és a minimálisra csökkentett dekorbetétek elve mentén tervezték meg a mérnökök. A BMW Z4 sDrive20i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,9 – 7,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 157 – 166 gramm / km) már alapfelszereltségként Black, Ivory White, Cognac és Magma Red árnyalatban elérhető Vernasca bőrkárpittal, a BMW Z4 M40i és a BMW Z4 sDrive30i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,0 – 7,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 159 – 167 gramm / km) pedig alapfelszereltségként kék kontraszt-varrással és kék béléssel ellátott, bőr/Alcantara kettős utastér-kárpitozással rendelhető meg. A BMW Z4 sDrive30i utastere bőrözött BMW M sportkormánnyal, BMW M sportülésekkel és BMW M pedálsorral fokozza tovább a sportosságot.

A BMW Z4 sDrive30i klasszikus sportautó-utasterében ráadásul mindez Sensatec-bevonatú műszerfallal párosul. Az ülésfűtés, a szélterelő, a kibővített tárolócsomag, a keresztülpakolható hátsó üléssor, az első és hátsó szenzorokkal dolgozó parkolássegítő rendszer (PDC – Park Distance Control), az automatikusan elsötétedő utastéri visszapillantó és a kétzónás automata légkondicionáló mindegyik modell esetében az alapfelszereltség része. A BMW Z4 M40i és a BMW Z4 sDrive30i esetében mindezeket hangulatvilágítás és BMW M küszöblécek egészítik ki.

Magas fordulatszám-tartományig kalibrált benzinmotorok és kifinomult futómű-technológia

A BMW Z4 új kiadásához elérhető mindhárom benzinmotort azonnali teljesítmény-leadás, magas fordulatszám iránti vágy, példaértékű hatékonyság és BMW modellek által fémjelzett, végtelenül sima járáskultúra jellemzi. A BMW Z4 sDrive20i négyhengeres benzinmotorjához alapfelszereltségként egy hatfokozatú manuális váltó kapcsolódik, amelynek alternatívájaként a belépő szintű modellhez az opcionális extrafelszereltség részeként nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó is megrendelhető. Utóbbi a két másik modellváltozat esetében az alapfelszereltség része. A Steptronic sport automataváltót kormány mögötti váltófülekkel és tapadásra optimalizált Launch Control rajtprogrammal kínálja a gyártó.

A BMW Z4 kivételesen kiforrott hajtáslánc-technológiáját a csúcsmodell szemlélteti leginkább, amelynek M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotorja párját ritkítja és kimagasló kvalitásokkal rendelkezik. A 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítmény és 500 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes, 3.0 liter hengerűrtartalmú erőforrás 4,5 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre a BMW Z4 M40i modellt. A két négyhengeres, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 2.0 liter hengerűrtartalmú benzinmotor ugyancsak vérpezsdítő adottságaival emelkedik ki a mezőnyből. A BMW Z4 sDrive30i orrában dolgozó erőforrás 190 kW / 258 lóerő maximális teljesítmény és 400 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes, amely 5,4 másodperc alatt abszolvált nulla-százas gyorsulást tesz lehetővé. A BMW Z4 sDrive20i meghajtásáról egy 145 kW / 197 lóerő maximális teljesítményű és 320 Nm csúcs forgatónyomatékú benzinmotor gondoskodik, amellyel a modell 6,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre (az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető automataváltóval 6,6 másodperc alatt).

Kompakt arányainak, minimalizált saját tömegének, alacsony súlypontjának és tengelyek közötti szinte tökéletes, 50:50 arányú terhelés-elosztásának köszönhetően a BMW Z4 kimagasló vázszerkezet-merevsége és futómű-feszessége, illetve hatékony aerodinamikai adottságai a lélegzetelállító és élményekkel teli vezethetőséget kínáló, sportos agilitás ideális előfeltételeit teremtik meg. Az agilitás és a menetkomfort varázslatos egységét a futómű-technológia garantálja, amely az első tengelyen egy kettős ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal, a hátsó tengelyen pedig ötkaros kerékfelfüggesztéssel dolgozik. A változó áttételű sport kormánymű mindegyik modell esetében az alapfelszereltség része.

A BMW Z4 sDrive30i alapfelszereltségébe tartozó BMW M sport futómű keményebb lengéscsillapítókkal és finomhangolt spirálrugókkal optimalizálja a modell menetdinamikáját. A BMW Z4 M40i alatt elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó, adaptív M futómű és – akárcsak a BMW Z4 sDrive30i modell esetében – kékre vagy pirosra fényezett féknyergekkel szerelt BMW M sport fékrendszer található. A csúcsmodell hátsó tengelyén egy BMW M sport differenciálmű is helyet kapott, amely az opcionális extrafelszereltség részeként a BMW Z4 sDrive30i modellhez is megrendelhető.

Csúcstechnológiás vezetést támogató rendszerek és intelligens járműkapcsolati megoldások

A BMW Z4 egy sor csúcstechnológiás vezetést támogató rendszerrel képes fokozni a vezetés kényelmét és biztonságát. A modell alapfelszereltségét olyan tételek színesítik, mint például az automata fékező funkcióval dolgozó, frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Front Collision Warning), a korrigáló kormánymozdulatokra is képes, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning) és az előzési tilalmakra is figyelmeztető sebességhatár-kijelzés (Speed Limit Info). Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető tételek között eközben a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go), a sávváltásra figyelmeztető rendszer (Lane Change Warning), a hátsó irányból érkező ütközésre figyelmeztető rendszer (Rear Collision Warning), a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer (Crossing Traffic Warning), a parkolóasszisztens (Parking Assistant) és a tolatókamera is megtalálható. Ugyancsak elérhető extra a BMW Head-Up kijelző, amely a szélvédőre vetíti a vezetéssel kapcsolatos legfontosabb információkat.

A BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés intuitív járművezérlést tesz lehetővé és intelligens járműkapcsolati megoldásokat kínál. A forradalmi technológiának köszönhetően a 10,25” képernyő-átmérőjű digitális műszeregység és az ugyanekkora központi kijelző párosa teljes egészében személyre szabható. Iránymutató funkcióinak sorát a BMW Maps navigációs rendszer, a merevlemez-alapú multimédia rendszer, a BMW Intelligent Personal Assistant, az okostelefon-integrálhatóság, a WiFi-hotspot és a riasztórendszer is színesíti.


 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER