Címkék: bemutató | Suzuki | Suzuki Swift

2017. április 27. csütörtök, 18:48

 

Az új Suzuki Swift a 2017-es Genfi Autószalonon tartotta a világpremierjét és az első Magyarországra érkezett tíz járművet be is mutatták. Igen, az új ötödik generációs Swift már nem hazánkban Esztergomban készül, hanem Japánból szállítják.

 

Új Suzuki Swift képek
Képgaléria
Új Suzuki Swift képek
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!

Az európai modell megtartotta az előző generáció jellegzetességeit; a széles vállvonalat, a fekete A-oszlopokat és a függőlegesen elrendezett első és hátsó lámpákat, karosszériájának elemei azonban lágyabbak, de sportosabbak lettek. Hossza 1 cm-t csökkent, míg a tengelytáv 2 cm-t nőtt. Az autó 4 cm-rel szélesebb és 1,5 cm-rel alacsonyabb lett. A kerekek egymástól távolabbra kerületek mindez hozzájárult a jobb vezethetőséghez. Az új Swift teljesen új padlólemezt kapott, amely könnyebb lett és nagyobb csavarodási merevséggel rendelkezik elődjétől.




Szemből nézve kedves, jóindulatú arcot látunk.  A GLX LED tompított és távolsági fényszóróval és LED nappali menetfénnyel ellátott, amely a lámpák alatt félkörívben helyezkedik el. Az alapmodell is kapott nappal menetfényt, csak nála a ködlámpák fölött van egy kis egyenes csíkban.




Automatára állított világításnál hazakísérő- és autóhoz vezető fény is az alapfelszereltség része, a bekapcsolva hagyott fényszóró figyelmeztető jelzéssel egyetemben.

Az új Swiftet 6 féle színben lehet rendelni, melyből a kobaltkék metál újdonság, speciális fényezésű a lángvörös gyöngymetál elnevezésű kombináció, amelyet különböző színekben látunk, ha a fény más-más szögben esik rá, továbbá 4 féle kétféle színezéssel is kínálják. Felnikből 3 féle lesz, egy 15”-os lemezfelni és két 16”-os alufelni közül lehet majd választani.

A beltérbe pillantva is kellemes a látvány. A Suzuki a többdimenziós műszerfallal dobta fel különösen a kinézetet és a műszerfal tartalmat. A műszeregységbe épített 4,2 inches LCD információs kijelző a GLX felszereltség része, a 7”-os érintőképernyő viszont már GL+-tól szériatartozék (amelyre egyébként tükrözhetjük az okostelefonunk kijelzőjét) a tolatókamerával együtt. GL kezdő felszereltségben CD + MP3 lejátszót és Bluetooth kihangosítót adnak.


Az utastér minden ülése kényelmes, a hátsó középső is. A vezetőülés alapfelszereltségben állítható magasságban is. A hátsó ülések 60:40 arányban osztva dönthetőek. Ülésfűtés már a 2. szinttől beépített. A könyöklők lehetnének szélesebbek különösen elöl a vezetőnek, hátul pedig a fényes műanyag csúszik, arra jó lenne valamilyen tapadófelület.
A csomagtartó 265 liter, amely a hátsó üléstámlák ledöntésével 579 literesre növelhető. Automata légkondi a GLX felszereltsége, ez alatt manuális klímaberendezés van. Az elektromos ablakemelők elöl szériafelszereltség.

Az alapfelszereltségben bőr borítású kormány jófogású, jó a pedálkiosztás és a kezelésük beállított erőssége. Jól találták el a kormányszervo beállítását is. Nagyobb sebességnél sem túl kemény. A futómű azonban elég keményre sikerült, ezen érdemes lenne majd változtatni.


Az új Swift 2 féle benzinmotorja
Az egyik a K12 1,2-es Dualjet 90 Le-ős 66 kW teljesítményű, 120 Nm nyomatékú benzinmotor, a másik a K10C 1 literes Boosterjet 110 Le-ős, 82 kW teljesítményű közvetlen üzemanyag befecskendezéses kis benzinmotor, mely valóban elég élvezetesen mozgatja a könnyű kis autót 3 nem túl pehelysúlyú felnőttel is. 50 km-es városon kívül megtett útnál 5,5 literes fogyasztást mutatott a fedélzeti számítógép, amelyben több kigyorsítás is szerepelt. A gyári megadott átlagfogyasztás 4,9 l/100 km. A letiltás 5 ezres fordulatszám után megérkezik, de így is fürgének érezni a mozgását. Tőle átülni jobban érezni a nagyobbik, de gyengébb motor közötti különbséget, viszont annak fogyasztását 4,3 l/100 km-ben adja meg a gyártó.
Mindkét motorhoz rendelhető (GLX szinten és kéziváltóval) az SHVS, ami a Suzuki lágy hibridrendszernek hív. A rendszer például gyorsításkor segít be, így csökkenti a benzinfogyasztást.

Az 1,2-es motor 4WD is, ötsebességes kéziváltóval szerelik, a 2WD-t lehet CVT automata sebességváltóval rendelni, a kisebbik motor 4WD-vel nem kérhető, az 5 sebességes kéziváltó mellett 6AT automatával vehető meg.

A biztonság tekintetében 6 db légyzsák kerül az új Swiftekbe; 2 front-, 2 oldal-, és 2 db függönylégzsák, továbbá 4 pirotechnikai övfeszítő.


Biztonsági és vezetéstámogató rendszerek

Guminyomás ellenőrző rendszer
Fékasszisztens
Első ködlámpák GL+-tól
Hegymeneti elindulássegítő az automata váltókhoz, egyébként GLX felszereltség.
Automata Start/Stop rendszer GLX kéziváltóhoz
SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) GLX kéziváltóhoz
GLX-ben:
RBS Radaros vészfékasszisztens
DSBS Kombinált érzékelős (belső visszapillantó tükör mögötti kamera és lézerrendszer) vészfékasszisztens
Sávelhagyás figyelmeztetés
Sávtartás figyelmeztetés (imbolygó mozgáskor)
(Sávtartó és sávban tartó, a műszeren felvillanó nem igazán van látótérben, nem különösebben észleli a vezető, a kormányrezgés sávelhagyás esetén jó, sávban tartó hangjelzést használ. 60 km/h-ás sebesség fölött működnek.)
Távolsági fényszóróasszisztens (40 km/h fölött automatikusan vált tompította, ha jönnek szembe, illetve ha elhaladtak vissza távolsági fényre)
Adaptív tempomat (meghatározott távolságot tart az előtte haladó jármű mögött)

Az új Swift árát egyenlőre nem árulták el, csak annyit sejtettek, hogy az Ignis és a Baleno közé fog kerülni.




 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER