A harmadik generációs Kia CEED az idei Genfi Autószalonon jelent meg a nagyközönség előtt. A Kia frankfurti fejlesztőközpontjában tervezték európai igényekre. A megváltozott név - CEED - is erre utal; Community of Europe, with European Design - Európának, európai tervezéssel). Hazánkban a forgalmazás megkezdésével egyidőben mutatta be a márka a hazai sajtónak.
Mostanában egyre szórakoztatóbb autóbemutatóra járni. A teremben székek velük szemben vetítő és egy előadó a műszaki változásokról a múlté. Az autógyártók mostanában a megújult modellek részének tekintik a bemutatásukat körülvevő hangulatot, történéseket.
A Kia CEED-et a Korda filmstúdióban mutatták be egy komplett film keretein belül ahol a fejezeteket összekötve a kerettörténetet Nagy Norbert a Kia Motors Hungary Kft. ügyvezető igazgatója Dowan Kim úrral, a Kia Magyarország elnökével focimezben egy meccsre igyekezvén beszélgettek az autóban az új CEED-et ízlelgetve, s mikor több információra lett szükségük ilyenkor, mindig megkérdezték Tibort (Király Tibor sales operation manager), aki aztán hol kisfilmmel, hol adatokkal mutatta be az új CEED előnyeit, mindezt pedig a meghívottak a terembe beállított autók sokaságában nézhették végig, mint egy autós moziban colával és popcornnal felszerelkezve. Igazán stílusos kezdés egy újdonság bemutatásához, s így már rögtön ki lehetett próbálni hogy fér el a pohár, a nasi és mennyire kényelmes lehet a vezetőülés mondjuk akár egy mozihoz is, mindezekhez már jól vizsgázott az új CEED, jó fotelként szolgált az ülés, kényelmesen elérhető könyöklővel és a fejtámla sem nyomta előre az ember fejét, mint több autóban teszi manapság.
A harmadik generációs CEED orrát a széles tigrisorr hűtőrács jellemzi. A jégkocka ködlámpák távolabbra kerültek egymástól, így az autó látványra is szélesebb hatást nyújt, hasonlóképpen a hátsó részen is, ahol a dizájn vízszintes vonalai szélesítik. Az eddig meredeken felfelé futó övvonal vízszintes lett, a jobb egyensúly érdekében, bár az autó hossza és tengelytávja nem változott, az első túlnyúlás 20mm-rel, csökkent, a hátsó pedig ugyanennyivel nőtt. A LED nappali menetfényt minden felszereltség megkapja, a LED-es hátsó lámpák magasabb felszereltségekhez járnak, a LED fényszórót a Launch Edition felszereltség tartalmazza, Platinum csomaghoz pedig rendelhető.
A Cee’d SW új neve CEED SW. A karosszéria hosszabb (95 mm-rel) és alacsonyabb, de kecsesebb is lett, rá s jellemző a vízszintesre alakított övvonal. A túlnyúlások itt is változtak, elöl, ugyancsak 20 mm-rel lett rövidebb, hátul azonban elég tekintélyesen nőtt, 115 mm-rel.
Az autót 11 féle színben kínálják. A 16 és 17 colos könnyűfém keréktárcsák Gold felszereltségtől széria.
A felszereltségek: LX, Bronze, Silver, Gold, Platinum és a Launch Edition.
A beltérre jellemző méreteket az alábbi táblázatban találják, összehasonlítva a versenytársakkal is
A csomagtér 15 literrel 395 literre, az SW esetében 97 literrel 625 literre nőtt, mellyel mindkét modellnél most a kategória 2. legnagyobb csomagterét adják. Üléseket síkba döntve a rakodótér a kombi esetében a raktér 1694 liter lesz. A hátsó ülések 40:20:40 arányban 1 gombos megoldással hajthatók le. A csomagtartóban magasabb felszereltségeknél csomagrendező sínrendszer és csomagtér alatti tárolórekesz is kérhető. Végre vége az idétlen , csomagokkal egy lábon egyensúlyozó láblengetések korának, legalább is a Kiánál, aki intelligens kulccsal tudja megrendelni az új autóját, elég, ha csak megközelíti a csomagtartót, s az automatikusan felnyílik – állítják, nem volt alkalom egyenlőre kipróbálni.
A valóban modern beltér és műszerfal mellett, ami nagyon vonzó, hogy a legfejlettebb vezetéstámogató rendszerek elérhetők a CEED-ben.a kényelmi felszereltségek tág kínálatával egyetemben.
Kényelmi szolgáltatások között a teljesség igénye nélkül megtalálható a
Rádió, MP3, AUX, USB, 8” kijelző, bluetooth hangfelismeréssel Android Auto™ és Apple Carplay™ támogatással, 8 hangszórós JBL Prémium hangvezérlő rendszer
TomTom Live-ra épülő navigáció tolatókamerával. A navigációs rendszerhez kapcsolt adatok lekéréséhez a telefonon szükséges mobilinternetnek lenni. A következő információk jelenhetnek meg: Live Traffic, Traffipax kijelzés, Helyi keresés, Időjárás előrejelzés, Parkolási információ, Üzemanyag információ, azaz ha a tankban kevés az üzemanyag árakkal feltüntetett közelben lévő kutakat mutat a rendszer.
Intelligens kulcs távvezérelt ablakemelő funkcióval (Ha nyitva maradt az ablak és távolról vesszük észre, még be tudjuk a kulccsal zárni.)
Vezeték nélküli telefontöltés (ha képes erre a telefonunk)
Fűthető szellőztetett első és fűthető hátsó ülések
Legmodernebb vezetéstámogató rendszerek
Radar alapú holttéri ütközésveszélyre figyelmeztetés és sávváltást segítő rendszer
Adaptív sebességtartó automata Stop & Go funkcióval
Sávtartó asszisztens
Vezető éberség figyelmeztetés
Ráfutásos ütközéskerülő támogatás önműködő fékezéssel megelőzendő vagy enyhítendő az ütközés
Sebességkorlátozást kijelző rendszer
Sávkövető rendszer amely az elöl haladót is figyeli, félig autonóm vezetés egyik mérföldköve
Távolsági fényszóróasszisztens
Mögöttes keresztirányú forgalomra figyelmeztetés
Tolatókamera
Intelligens parkolástámogató rendszer nem csak párhuzamos és merőleges, de ferde azaz halszálkás parkoláshoz is.
Nos és mennyibe kerül ez a rengeteg új rendszer az új modellekben?
A CEED Platinum felszereltséggel most akciós ára 6.849.000,-Ft. A hozzá rendelhető ADA és Luxus csomagban nagyjából mind benne van plusz 1 M Ft-ért, automata váltóhoz 1,150 M Ft, de itt az automata válóért még fizetnünk kell 500 ezer forintot. Szóval bőven 10 M forint alatt megkaphatjuk a mai legmodernebb vezetéstámogató rendszereket, kényelmés szép autót. Érdemes megnyitni egy prémium márka oldalát és összeadogatni ezen extrák árait. Na igen, prémium. Apropó, ha már itt tartunk, az autó sokban hasonlít egy prémium modelljeinek részleteire, de ne feddjük meg ezért a Kiát, manapság nagyon sok márka követi ezt a tervezési trendet, örüljünk inkább annak, hogy ezekben a modellekben igen jó áron élvezhetők a legújabb autóipari fejlesztések és technológiák. A legolcsóbb akciós induló ár 4.499.000,-Ft.
A kombi akciós ára Platinum felszereltséggel 7.124.000,-Ft Az ADA és a Luxus csomag együtt 1,15 M ft, automata váltóhoz 1,3 M ft. Az automata váltó itt is plusz 500 ezer forint. Az SW akciós legkisebb induló ára 4.774.000,-ft
Mindkét változathoz kérető 300 ezer forintért panoráma napfénytető is.
A 7 fokozatú duplakuplungos sebességváltó mindkét modellnél 1,4 T-GDI és 1,6 CRDI motorokhoz rendelhető Gold és Platinum felszereltségek mellett. Az automata váltóhoz tartozhat a Sport üzemmódváltó kapcsoló és az adaptív tempomat is.
Új Kia CEED SW árak letöltés
Mindehhez, mindkét modell esetében 200 ezer forint régi autó beszámítás lehetséges. A Kia adja 7 év/150 ezer km átruházható garanciát, illetve a navigációhoz 7 év éves térképfrissítést.
A motorválaszték mindkét modell esetében 3 benzines; 100 lóerős 1,4 CVVT, 120 lóerős 1.0 T-GDI és az új 140 lóerős 1,4 T-GDI. Az ugyancsak új 1,6 CRDI dízelmotort 116 és 136 lóerős változatban kínálják.
Az automata váltóval vezetett rövid tesztút során elmondható, hogy 3 felnőttel jól teljesít és gyorsul az új 1,4-es motor, de a gyors padlógázt nem szereti, ilyenkor kicsit tűnődik és felbúg, bár nem is starternek tervezték. A kormányzás jól irányítható, kicsit számítsunk puhábbra, mint azt mostanában ezzel ellentétben általában elég keményre állítják egyes márkák. A futómű sem kellemetlenül kemény, hanem puha az utazási érzet benne. Lendületes sebességnél erős fékezéskor keményen dolgoznak a rendszerek, az autót a kívánt mértékben képesek lelassítani egy kicsit még többet is rábízhatnának magukra a fékekre. A rövid főleg majd egyenes úton való tesztút jelenleg azért kevés egy átfogó vélemény megalkotásához, azt majd a tesztautókkal töltött hét után lehet megfogalmazni.
Az azonban elmondható, hogy összességében kellemes, kényelmes végtelenül modern autó lett a CEED jövendőbeli tulajdonosaiknak sok örömük lesz bennük.
Hozzászólások