2011. november 01. kedd, 21:23

 

A Fiatnak a gyöngyházfényezést telitalálat volt a cabrio 500-ashoz rendelni, s abból egy példányt tesztre bocsájtani autós újságíróknak.

Képgaléria
Fiat 500 Cabrio
Fiat 500 Cabrio
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!



Fiat 500c 1.3 Mjet Lounge teszt
Árak, Műszaki adatok
Éjszakai fényei

Többnyire az ember sokkal inkább vigyáz a kölcsön autókra, mint a sajátjára, pláne, ha azok különösen nagyértékűek. Ez a kis Fiat azonban azok közé tartozott amelyben az ember többször összerezzen, jaj, nehogy figyelmetlen legyek, valami baja legyen.
Hogy miért? Nos kabriózni jó dolog, az ember fejére süt a nap, de a szellő miatt nem égeti. Szól a zene – ami egyébként nagyon élvezhetően hallható a kis nyitott 500-asban -, ha ez még mind nem lenne elég, nem csak felülről jön a világosság, hanem a műszerfalról, kormányról, mindenhonnan. Tulajdonképp az ember egy ragyogó fényárban úszik és hallgatja a muzsikát. Teljesen kikapcsol az ember és csak élvezi. Nos ilyenkor rezzen össze a kölcsönautóban az ember, jaj csak be ne fékezzenek előttem, észre vegyem, a piros lámpát, egyáltalán, hogy lámpa jön :)

feny

Szóval, aki ilyen kis nyitott 500-as vásárlására adja a fejét javaslom a gyöngyházfényezésre már nem sajnálni azt a 210 000 Ft-ot, bőven visszajön élményben!

Bordó vászontetejét 3 menetben hajtja hátra elektromosan, pár mp alatt, s akár 50 km/h-ás menetsebességig. Ha nem hajtjuk teljesen hátra, nagyobb sebességnél (70-80 km/h) zajos lesz a ponyva. Szép fehér kis belseje sajnos gyorsan koszolódik.
Intelligens megoldás, hogy ha lehúzott ponyvánál akarjuk megnyitni a csomagtartót, a ponyvát magától feljebb húzza, hogy a csomagtér nyitható legyen.
Vászontetőbe épített spoilert találunk, benne praktikus féklámpával.

hatulrol

Ha már a vezetési élménnyel kezdtük, ez az 1,3-as dízel, nem pörög úgy mint a kis 0,9 l-es benzines, igaz a tömege is nagyobb. Amennyiben fürgébben szeretünk járni, az 1,4-es benzines motorral javasoljuk a vásárlását. Bár annak alapára 50 ezerrel olcsóbb, mint ennek a kipróbált dízelnek, azonban számoljunk vele, hogy ehhez képest körülbelül 1/3-dal többet is fog fogyasztani, s a start-stop rendszert 70.000,-Ft-ért kérhetjük pluszban.

Az 500c-be beülve a megszokott kényelmes sportülés fogad, ahogy fentebb leírtuk fénylő fehér műszerfallal, fehér bőrkormánnyal. A műszerkijelző egy kör, s körkörösen találjuk a sebességjelzést, a fordulatszám mérést, vízhőmérsékletet, tank telítettségét. A közepén láthatjuk például a fokozatváltási felajánlást is.
A jobb oldali kapcsolón a Trip gombot, benyomva megjelennek, a nullázás óta megtett kilométert, átlagsebesség és átlagfogyasztási adatok.

kapcsolo

A rádió és a telefon a kormányról vezérelhető, könnyen és egyszerűen. Régió módban a helyi adók között keres, mely külföldön lehet hasznos.
A középkonzolon az Eco, illetve más konstrukcióknál Sport gomb helyén itt City (elektromos szervokormány intenzitás könnyítése), kapcsolóját találunk. Városban és parkoláskor élvezetes az autó könnyített irányítása.
Start-stop rendszer kikapcsolható, ha nagyon araszolás van, nem érdemes félméterenként újraindíttatni a motort.
Vészfékezésre automatikusan bekapcsol a vészvillogó. Ez nagyon jó, mert tényleg gyorsabb, mint az emberi reakció. Azonban csak 4-et villog. Véleményem szerint hasznosabb lenne az kézi kikapcsolása.
Tolatáskor a tolatóradar hangüzenetet küld. Távolságtól függően csipog, illetve sípol.

utaster

A klíma lamellák sajnos ebben a kis autóban sem működtek rendesen. A lábhoz jött a levegő, akkor is amikor az nem volt bekapcsolva.
Az utasülés magasságállítása nagyon hasznos lenne, mivel egy magasabb férfi szeme már a napellenző magasságában van.
A csomagtartó mérete majdnem a 3 ajtósénak felel meg, azonban míg az felfele is pakolható, ezt az ülések lehajtásával bővíthetjük.

csomagtarto

lehajtott-ulesek

Az autó zárásakor a rajta hagyott fényszórókat lekapcsolja.

A kabrió Fiat 500 egy igazi kis egyedi városi élményautó. Praktikus kis fordulókörével, könnyű és sokoldalú kezelhetőségével. Többféle színkombinációban és gyári matricázással rendelhetőek.
A Fiat nagy mágus az 500-asok megjelenésének variálásában, tulajdonosuk szinte teljesen egyedi autót kap.

fiat-500-elolrol

oldalrol

Fiat 500c 1.3 Mjet Lounge teszt
Árak, Műszaki adatok
Éjszakai fényei



Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER