2011. október 31. hétfő, 16:31

 

Decuki, édes, milyen kis helyes – mondták a hölgy ismerősök, akik látták nálam az autót. Nos ez a világoskék szín lehet inkább hölgyeknek tetszik inkább. De valóban nem lenne vállalható férfiembernek ez a kicsiny autó?

Képgaléria
Fiat 500 0.9 TwinAir Turbo Plus
Fiat 500 0.9 TwinAir Turbo Plus
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!



Fiat 500 0.9 TwinAir Turbo Plus teszt
Ár, Műszaki adatok
Fényei

Nos tekintsünk csak meg ezt a MattBlack változatot. Ez ugye már nem csajos?
De hoztam egy Abarth autót. Hát tessék kérem szépen megnézni a piros-fekete bőrözést. A skorpió emblémát. Ugye erre sem mondható nagyon, hogy csajos?
kek
500-mattblack








fiat-500-abarth
Nézzük meg azt is hogy megy
A kis autók egyik örömforrása, hogy közelebb vannak az ember testéhez, s így a vezetője szinte ruhának érzi és egyben mozdul el vele. Fokozottan érvényes ez a kis Fiat 500-asra.
Evvel a kis 0,9 l-es motorral is pörgetve egy fürge kis gokartot kapunk. Mosolyogtató, mert a hangja is erre emlékeztet. Miközben nekiindul hangos pürrögő hangot ad. Aki a limuzinok csöndére vágyik ne ezt vegye, azonban aki legálisan akar gokartozni akár városban is, nos annak sok öröme lesz ebben a mindenhol jól elférő kis fürge autóban.

Az 500-as nem szereti a földutakat. Kicsiny bogár teste minden kisebb göröngyöt észrevesz. Ő egy városi kiskirály, de a földút az szenvedés neki és a vezetőjének is. Persze el lehet vele jutni egyik faluból a másikba az összekötő úton, de nagyon lassan, s ha tanácsolhatjuk inkább tégy kitérőt egy jobb úton.

Beüléskor egy kényelmesen kemény és állítható sportülést találunk.

fiat-500-belso-ter

Az összes kijelzőt egy körkörös műszerbe foglalták egybe. Minden információt ezen kapunk és olvashatunk le, ha megszoktuk, kényelmes. kijelzoKívül kis ikonokat láthatunk, akkor jó, ha mind kialszik, hiszen figyelmeztetőként gyulladnak ki, ha arra szükség van.
Következő kör a sebességmérés, majd fordulatszám mérés.
A kör közepén a tank töltöttségét és a vízhőmérsékletet találjuk. Digitális idő- és dátum kijelzést, megtett km-ek számát.
A külső tükröket az ajtóról tudjuk állítani. Az ablakot, nem, nem ahol megszoktuk az ajtón, hanem a középkonzolon a váltó mellett. Nem baj, de szokni kellett, s ráadásul valahogy mindig a klíma nyilait bökdöste az ember.

muszerfal

Ha már a klímánál járunk. 2 térfélre osztott. Nagyon kellemes lenne, testtől elfordítható. Az kisebb hiba volt, hogy a klíma irányítás váltásakor a lezárt lamellákon is jött a levegő, a nagyobb, hogy amely a lábra jött, az egy kicsit mindig „szellőzött”. Ezt a cabrioban is tapasztaltam. Kár mert összességében az 500-as igazi szerethető élményautó, tessenek kérem javítani!
A váltó többnyire pontosan kapcsolható nagyobb fokozatnál volt 1-2 baki, de nem komolyabb. A fogása jó és kézre esik.
A szellőzés állítása fölött találjuk az ECO gombot (csak azoknak ajánljuk, akiknek lecsökkent a havi benzin ellátmány keretük), mellette középen a vészvillogó és a ködfényszóró gombjait.
Felül a rádiót és cd-t találjuk. A rádiót egyébként a kormányról is vezérelhető, mely kezelése egyszerű és kényelmes, a sávokat is azonnal váltja. A kormányon megtalálható egyébként a telefon kezelési gombjai is.
A műszerfal tetején találjuk a hordozható navigáció részére kialakított helyet. A kialakítás opcióban rendelhető.
A műszerfal utas oldali részén egy nyitott tárolórekeszt és egy középkonzolról kinyitható kis rekeszt találunk.
Mind az elülső, mind pedig a hátsó helyeken utazók részére kényelmesen elérhető italtartókat helyeztek el.

kozepkonzolpohartartok

 

csatlakozokhatso-ulesek

A 12v-os csatlakozó az első pohártartóknál van, de rosszul nyitódik, azaz csak beszereléskor kéne kicsit más fokban elhelyezni.
A hátsó ülések a piciny autóhoz mértek. 180 centi magas és 90 kilós férfiak számára inkább az anyósülést javasoljuk.

Kör
Kör fejtámaszok és egymásba körszerűen olvasztott műszerek és kijelző. Visszatérő motívum

A csomagtartó mérete azért ideális, mert felfelé bőven pakolhatunk – 3 ajtósok előnye.

somagtarto

Összességében a kis Fiat egy igazi örömautó, akkor is, ha találtunk pár zavaró hibát.
Szerettük az üdvözlőfényét, kis fordulókörét, könnyű városi manőverezhetőségét. Megnyugtató volt, hogy a rajta hagyott fényszórókat bezárás után lekapcsolta, központi zárat elindulás után automatikusan bezárta. Szerettük a nagyszerű kormányfogását, s nem utolsó sorban a gokart érzést amit adott.

/500-as-profil

A Fiat 500-asok többféle szín- és csíkozás variációval rendelhetők!

Fiat 500 0.9 TwinAir Turbo Plus teszt
Árak, Műszaki adatok
Fényei



Újabb cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER