2013. november 13. szerda, 22:22

 

A megújult Dacia Dustert az ORFK RSZKK budafoki vezetéstechnikai tanpályáján mutatták be, ahol mind az újságírók, mind pedig a rendőrség kiképző tisztjei vezették az autót könnyebb, illetve nehezebb off-road körülmények között.

 

A Dacia Duster 3 évvel ezelőtt jelent meg a piacon. Mindezidáig 820.000 autót adtak el -, ebből 450.000 volt Dacia, a többi Renault márkajelzés alatt - adtak el világszerte.
A Dustert jelenleg a világ 5 országában gyártják és több, mint 100 országban értékesítik. Magyarországon 4600 db Dustert vettek meg, az utóbbi 3 évben a legeladottabb SUV terepjáró itthon, 2013-ban pedig Magyarország legtöbb magánszemélynek eladott autója.






A megújult Duster összképét tekintve robusztusabb, terepjárósabb, a megújult krómozott hűtőrácsának, nyújtott méhsejtes légbeömlőjének, tetősínén megjelenő Duster feliratnak (opciós) köszönhetően elegánsabb lett. Elöl dupla optikás fényszórókat kapott nappali (nem LED) világítással. Hátul is erőteljesebb vonalakkal formálták a lámpatesteket, s az összkerékmeghajtású modelleknél megjelent a jobboldali mellett egy 4WD felirat.

Az robusztusabb és elegánsabb jelzők a belterét is jellemzik. A műszerfalat teljesen átdolgozták, keskenyebb lett, erőteljesebb vonalak jellemzik, a középkonzol rész két függőleges vonalat is kapott, a három kijelző króm kereteket kapott.







Az üléseket is átdolgozták. A kárpitozás mintázata és az első ülések támlájába varrott Duster felirat (egyik választható üléskárpit) emeli a látvány szépségét.
Az ajtók kárpitozásán megjelentek az üléseken lévő mintázatok, a könyöklőkön is változtattak, az ajtóbehúzó fogantyúk felül elegáns vonalú fémcsíkban folytatódnak.







További változás, hogy az ablakemelők gombjait az ajtókra helyezték át. Az ügyfelek visszajelzései alapján megjelent továbbá a sebességtartó-, illetve sebességhatároló automatika és a hátsó parkolóradar melyeket Arctic felszereltségtől lehet rendelni.

Megjelent a Dusterben Media NAV 7 colos érintőképernyős multimédiás és navigációs rendszer, mely már Cool felszereltségtől (itt 135.000,-Ft-ért) elérhető. Itt rendelhető a CD/MP3 rádió 60.000,-Ft-ért. Mindkerrőhöz jár az USB, AUX bemenet és Bluetooth kihangosító. Az érintőképernyős rádió, media, telefon, kártyaolvasót navigációt és beállításokat kezelő rendszer megéri a plusz 75.000,-Ft,-ot, azonban a teljes Európa térkép megszerzéséért még 35.000,-Ft-ot kell áldoznunk.




A megújult Duster alapfelszereltségébe tartozik mostantól a menetstabilizáló (ESC), a blokkolásgátló (ABS) és a vészfékrásegítő rendszer (EBA).
Ugyanígy alapfelszereltség az első vezető- és utasoldali légzsák, valamint az oldalsó fej- és mellkaslégzsákok. Hangjelzés figyelmeztet az első üléseken a be nem kötött biztonsági övekre, a hátsó üléseken pedig Isofix rögzítőpontokat helyeztek el.

A Duster menetzaját is csökkentették ablakokat, ajtókat vastagabb gumikkal látták el, illetve a motorháztető alá is helyeztek hangszigetelő anyagot.




Amiért a Duster egyre sikeresebb

A Duster a legolcsóbb SUV volt, nagyon praktikus, s nem utolsó sorban az összkerékhajtású rendszerének teljesítményével nagyon közel áll a valódi terepjárókhoz.
Komoly terepszögekkel rendelkezik: első terepszög 29,3, áthaladási terepszög 23, hátsó terepszög 34,9 fok, hasmagasság 205 mm, gázlómélység 350 mm.
Bár a 4x4 meghajtású változatnak nincs felezője, a hatfokozatú kézi sebességváltójának rövid az első fokozata, Lock üzemmódban gázadás nélküli kúszó haladást érhetünk el. Meredek emelkedőknél és kis tapadású helyeken, terepakadályokon való átjutásokkor hasznos. Auto  üzemmódban a rendszer önállóan osztja el a hajtóerőt az első és a hátsó kerekek között, mindazonáltal 4x2-őt választva közúton sima elsőkerékhajtással is közlekedhetünk.
Megkérdeztük az egyik rendőrt. Hozza-e szerinte a Duster a Patrol terepképességeit, határozott igen volt a válasz, avval a megjegyzéssel, hogy a Patrol vontatási lehetőségeiben jobb. Praktikusságát és árát tekintve, igen jó választás lehetne vidéken és külső városrészeken rendőrautónak, polgárőröknek, mezőőröknek. A sötétebb színekben megjelenő példányok láttán elénk vetült egy páncélautó tanulmány képe, kitellne tőle, a Nissan Juke R-t követve, akár csúnya elfogóautó is lehet még belőle..




A Dusternek mára komoly rajongói bázisa és közössége alakult világszerte. Ne gondoljuk szegény emberek kecskéje, a nekünk "nyugati" országokban sok tisztelője akad. Az idei Dacia Duster Tour alkalmával Gyöngyösre látogattunk ki, ahol tanúi voltunk; egy holland házaspár komolyan érdeklődött az autó iránt a márkakereskedőnél, megjegyezve, - ez náluk sokkal drágább.
A Duster most már nem csak olcsó, de modern, sőt dögös kinézetű és belső kényelmű is lett, így nagyon valószínű népszerűsége világszerte tovább fog nőni, igazi sikersztori az övé.


Motorok, árak
Felszereltségeket tekintve a régi Access, Cool, Arctic Music, - Access, Cool, Arctic és Exceptionra változott.

A belépő Access 1,6-os 105 lóerős benzinmotorral 50 ezer forinttal kerül többe az új modellnél, az ár 2.790.000,-Ft.
Az LPG változatnál a Cool felszereltség mellett megjelent az Arctic is. A modell 140.000,-Ft-tal drágult Cool felszereltséget tekintve.
A 90 lóerős dízel ezentúl csak 4x2-es változatban rendelhető, 50 ezer forintos áremelkedéssel számolva 3.440.000,-Ft.

Jó hír, hogy a 109 lóerős változat, már a Cool szinten megjelenik és rögtön 4x4 meghajtással. Bár felszereltségét tekintve szegényebb az előző változattól, azonban már 4.240.000,-ért megvehető, mely 200 ezer forinttal olcsóbb elődjénél. Az 1,6-os benzinmotorral szerelt összkerékhajtású változat ára 3.640.000,-Ft.

Újdonságként megjelent a Duster kínálatában a Renault TCe 125 lóerős 1,2 literes négyhengeres lánchajtásos kis turbó motorja, melynek 205 Nm a maximális forgatónyomatéka, melynek 90 %-a 1500/perctől, 100 %-a, pedig 2-3000/perc között áll rendelkezésre. Fogyasztását vegyes üzemben 6,3 literre ígérik 100 km-en, 100 km/h-ára pedig 9,6 másodperc alatt gyorsul. Arctic felszereltségben jelenik meg 4x2 elsőkerék meghajtással 3.790.000,-Ft-ért.

A 1,6 literes benzinmotor öt-, a dízelmotorok és a 1,2 literes benzinmotor, illetve az 1,6-os benzinmotor 4x4 meghajtással hatfokozatú kéziváltót kaptak.



Árösszevetések:
1,6 benzinmotor – 1,6 benzinmotor + LPG
600.000,-Ft különbség

1,6 benzinmotor – 1,5 dízel 66 kW
700.000,-Ft különbség

1,5 dízel 66 kW - 1,6 benzinmotor + LPG
150.000,-Ft különbség

1,6 benzinmotor 4x2 – 4x4
850.000,-Ft különbség

1,5 dízel 66 kW dízel 4x2 – 1,5 dízel 80 kW dízel 4x4
750.000,-Ft különbség

1,6 benzinmotor 4x4 - 1,5 dízel 80 kW dízel 4x4
600.000,-Ft különbség

Az autó megvásárlásakor a Dacia 3 év vagy 100.000 km garanciát kínál.




Fontosabb felszereltségek az előzőekben felsoroltakon túl, a teljesség igénye nélkül:

Első ködfényszórók Cool felszereltségben 40.000,-Ft, afölött szériatartozék
Hátsó szélvédőfűtés és ablaktörlő, szériatartozék
Manuális klíma Cool felszereltségtől szériatartozék
Állítható magasságú vezetőülés Cool felszereltségben Modularitás csomagban 85.000,-Ft, afölött szériatartozék
1/3-2/3 arányban oszthatóhátsó üléstámlák Modularitás csomagban 85.000,-Ft, afölött szériatartozék
Ülésfűtés az első üléseken Arctic felszereltségtől 50.000,-Ft
Bőr/műbőr kárpitozás Arctic felszereltségtől 150.000,-Ft




A helyszínek közötti szállítójármű a nemrég felújított csinos és hatalmas csomagterű 2.170.000,-Ft kezdőáron megvehető Dacia MCV volt, de ő már egy másik történet.




Hát kérem, ez az autó még elegáns is



  •  

Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER