2013. június 06. csütörtök, 18:06

 

Bemutatkozott a Dacia Dokker és a Dokker Van kishaszongépjármű, (a Dacia első haszongépjárműve), melyek június 5-től a márkakereskedőknél is megvásárolhatók.

dacia-dokker

Vágjunk a közepébe, hogy miért is merészkedtünk ilyen jóslatot tenni, az ára és a konkurenciák árainak összehasonlításból azonnal kiderül a lényeg.

Az 5 üléses személyautó változat 3 felszereltségi szinten vásárolható meg 4 féle motorral:

Dokker árak:


Motorok                             Acces                  Ambiance               Arctic
1,6 l, 82 LE                  2.590.000,-Ft          2.740.000,-Ft       3.090.000,-Ft
1,2 l, Tce 115 LE                                                                     3.440.000,-Ft
1,5 l, dCi 75 LE                                           3.140.000,-Ft       3.540.000,-Ft
1,5 l, dCi 90 LE                                                                       3.690.000,-Ft

Első felszereltségnél (a teljesség igénye nélkül) 4 légzsákunk van és tolóajtónk. A középső szinten elektromos ablakemelőnk, központi zárunk és 1/3-2/3 arányban dönthető hátsó ülések, a legfelső szinten klíma, ködlámpa, tetősínek, állítható magasságú kormány és vezetőülés, elektromos ablakemelő és tükörállítás.

dacia-dokker-szemelyauto

Versenytársak árai belépőmotorral:


Skoda Roomster

1,2 l, benzines 70 LE   3.480.000,-Ft
1,2 l, dízel 75 LE         5.509.000,-Ft

Volkswagen Caddy

1,2 l, benzines 86 LE   3.798.800,-Ft
1,6 l, dízel 75 LE         4.048.670,-Ft

Fiat Doblo

1,4 l, benzines 95 LE   4.100.000,-Ft
1,6 l, dízel 90 LE         5.020.000,-Ft

Citroen Berlingo

1,6 l, benzines 95 LE   4.380.000,-Ft
1,6 l, dízel 75 LE   5.230.000,-Ft

dacia-dokker-utaster


Nézzük a Dokker Van kishaszonjármű változat 3 féle motorral és 2 felszereltségi szint árait a konkurenciáival összevetve:

Dokker Van árak:

Motorok                             Acces                  Ambiance
1,6 l, 82 LE                  1.790.000,-Ft          1.990.000,-Ft
1,5 l, dCi 75 LE           2.140.000,-Ft          2.340.000,-Ft
1,5 l, dCi 90 LE                                           2.490.000,-Ft

Access felszereltségnél 600 kg a teherbírás, Ambiance-nél 750 kg, itt 2 légzsák jár 1 helyett, kapunk elektromos ablakemelőket és távirányítós központi zárat.

dacia-dokker-van


Versenytársak árai belépőmotorral:


Peugeot Bipper

1,4 l, benzines 75 LE   3.251.200,-Ft
1,3 l, dízel 75 LE         3.835.400,-Ft

Fiat Doblo

1,4 l, benzines 95 LE   3.929.380,-Ft
1,3 l, dízel 90 LE         4.173.220,-Ft

Volkswagen Caddy

1,2 l, benzines 86 LE   4.471.670,-Ft
1,6 l, dízel 75 LE         3.975.100,-Ft

Citroen Berlingo

1,6 l, dízel 75 LE         4.337.050,-Ft


Tehát az árérzékenység kipipálva, kétségtelenül a legjobb ajánlat. Nézzük mit kapunk a pénzünkért.

Hasznos és kényelmes, jól variálható
A Dokker csomagtartója a kategóriájában a legnagyobb, azaz 800 literes, lehajtott ülésekkel 3 m3-re nől.
A Van esetében 3,3 m3 a raktér, opcióban választható az elválasztóval nyitási lehetőség, így az 1,9 m rakodási hossz 2,42 m-re nőhet, ha az ülést kivesszük 3,11 m lehet a rakodási hossz, ilyenkor a raktér térfogata 3,9 m3.

Az autó méretei: Hosszúság 4,363 m, szélesség, 1,751 m, magasság, 1,852 m.
Hátsó ajtó nyitási szélessége 1,4 m, magassága 1,226 m. Oldalajtó nyitási szélessége 0,703 m.

Családi autó esetében is egy tágas, kényelmes (hátul 3 teljes értékű ülés van), jól variálható többfunkciós autót kapunk.


Nézzük az üzemanyagfogyasztást

A 2012-ben bevezetett 1,2 l, Tce 115 lóerős közvetlen bevecskendezéses turbómotor fogyasztására vegyes ciklusban 6,1 liter fogyasztást ígérnek 100 kilométeren, ráadásul vezérműlánccal szerelt, amely csökkenti az üzemeltetési költséget.
Az 1,6 literes 82 lóerős benzinmotor fogyasztása 7,5 liter 100 km-en, az 1,5 l, dCi 75, illetve 90 lóerős dízelmotoroké 4,5 liter.
Minden autó 5 fokozatú kézi váltóval szerelt.

dacia-dokker-muszerfal


Biztonság
Aktív biztonság tekintetében ABS rendszerrel szerelt elektronikus fékerő-elosztással és vészfék segítő rendszerrel, opcióban pedig ESC menetstabilizáló rendszer és Traction Control kipörgésgátló és borulásvédő rendszer rendelhető.
A járműveken alapfelszereltség a vezető és utasoldali légzsák, illetve az oldalsó fej és mellkas légzsákok.

Megbízhatóság és szerelési költségek tekintetében az új Daciákat a tulajdonosaik többnyire csak dicsérték – szóljon, akinek panasza van!

dacia-dokker-kezeloegysegek


Azonban a sok dicsérő szó mellett még be sem ültünk az autóba. Nos a vezetőülés kényelmes, a megemelhető üléspozíció jó. A kormány fogása kellemes, a kormányszervó beállítása nagyon szerethető! Nem kemény nem lágy, pont jó. Az autó nem pattog, futóműve jól tervezett. Az ajtó kartámaszán hiányoltunk egy kis szivacs borítást, ez jó lenne, ha majd felkerülne, egyik kollégám keresett utasoldali kapaszkodót, de ez talán nem olyan lényeges, hisz nem driftautónak készült. 12 Voltos csatlakozó található a középkonzol alján., illetve a személyautó verzióban hátul is. A személyautó változatban is van raktér a tükör fölött.
A Renault MediaNav rendszere rendelhető a Dokkerbe is. Navigációt, rádiót, 18 cm-es érintőképernyőt és Bluetooth kapcsolódást kínál. További 2 gyári rádió rendelhető USB csatlakozást is kínálva. Hasznos alkalmazás, hogy égve felejtett fényszórók esetén, sípolási hangot hallunk. A hátsó ülések tágasságáról, - melyek mindegyikén ISOFIX rögzítési pontok vannak - már fentebb írtunk.

dacia-dokker-csomagter


A bemutató nap egyik érdekessége a Dokker után kötött lószállító volt, mely együttest nagy örömmel próbált ki mindenki.
Az érdekesség tovább fokozódott az adatokban. A Dokker 1200 kg-ot húzhat (fékezett), a lószállító üresen 1259 kg volt, tehát körülbelül érezhettük, azt a vonóerőt, amit egy 350 kg-os lószállító lóval jelent. A gyorsulás a lószállítóval ugyan nincs 4 mp :) alatt, azonban nem is ez a cél. A fék lószállítóval együtt is vészfékezésre igen jól teljesített! Lovardás ismerősünk egyébként egy régi Logannal húzza lovait (azaz 2 állásos lószállítót) a versenyekre.

dacia-dokker-loszallito


dacia-dokker-haszongepjarmu-loszallito


Még volt egy jó élmény, a másik Vanba egy raklapra 680 kilogrammnyi téglát tettek. A hasznos teherbírása az autónak 750 kg. Nem mondhatni, hogy nem ült meg egy kissé a hátulja, azonban aránylag könnyedén vitte a 75 lovas dízellel az autó 2 emberrel a terhét.

dacia-dokker-rakter-teglak


A fentieket tekintve igazán jó szívvel ajánlható a marokkói Tangerben gyártott Dacia dokkmunkása (a Dokker szó eredete) a Dokker minden tekintetben. Megkockáztatunk egy újabb jóslatot a régi jó Ladák utáni mindenes lesz/lehet, bár jövőbeni rally versenykarrierjére azért nem tennénk téteket.


  •  

Újabb cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER