Címkék: Drivingcamp | mercedes | Suzuki | Tesla

2016. május 11. szerda, 07:52

 

A Drivingcamp Hungary vezetéstechnikai és rendezvényközpont kezdeményezésére átfogó közlekedésbiztonsági programsorozat indul drivingcamp Innovációs Napok néven.  A szemléletformáló program keretében megvalósuló egyes rendezvények célja a modern vezetésbiztonsági eszközök baleset-megelőzésben játszott szerepének tudatosítása.

 

A zsámbéki drivingcamp Hungary széles tematikát felölelő baleset-megelőzési célú programsorozatot indít drivingcamp Innovációs Napok néven, jelentette be Dr. Reinhard Platzer, a létesítmény elnök- vezérigazgatója hat vezető autómárka (Audi, Jaguar, Land Rover, Mercedes-Benz, Suzuki, Tesla) képviselőjével tartott közös sajtótájékoztatóján.



A program egyes eseményeinek célja, hogy a részben az Európai Unió és a magyar állam finanszírozásával létrejött, világszínvonalú műszaki megoldásokat felvonultató létesítmény lehetőséget teremtsen a vezetésbiztonságot elősegítő eszközök széles spektrumának tematikus bemutatására, és a baleset-megelőzésben való szerepük köztudatban történő tudatosítására.

„Annak ellenére, hogy a statisztikák szerint az EU országokban a biztonsági öv, a légzsák, és az ABS rendszerek terjedésével fokozatosan nő a közúti biztonság, a kontinens útjain évente közel 27,000 ember válik közúti baleset áldozatává és kétszázezren szenvednek maradandó károsodást okozó sérülést.  Mivel a közúti balesetek 95%-át emberi hiba okozza, a gépjárművekbe épített biztonsági eszközök megvédhetik a balesetet elszenvedő alanyokat, de a megelőzésben sokkal nagyobb szerep jut az olyan rendszereknek, mint az adaptív sebességszabályozók, az elektronikus menetstabilizálók, vagy a holttér-figyelő rendszerek” – mondta Dr. Reinhard Platzer.

A regionális szinten is egyedülálló program Vezetésbiztonságot támogató rendszerek című bemutatkozó rendezvénye az első olyan esemény volt Magyarországon, amelyen keresztül a résztvevők átfogó képet kaphattak a különböző gyártók adaptív rendszereinek aktuális állapotáról, és a járműipari kutatás-fejlesztés vezetésbiztonságra gyakorolt hatásáról. Az eseményen a résztvevő újságírók egyidejűleg 6 vezető autómárka (Audi, Jaguar, Land Rover, Mercedes-Benz, Suzuki, Tesla)  9 kereskedelmi forgalomban elérhető modelljének 11 adaptív rendszerével ismerkedhettek meg.






Az offroad pályán a Range Rover és a Suzuki Vitara teljesített szolgálatot. Az 50 %-os emelkedőt/ lejtőt a Range Rover magabiztosan teljesítette, a Vitara kicsit lerohant, érdekes lett volna megnézni egy kicsit lankásabb helyen hogy teljesít az autó.

A távolságkövető tempomatot az Audikban és a Mercedesben néztük, az autók jól teljesítették az álló akadály utáni állóra fékezést kb. 45 km/h-ás sebességnél, ekkor az alkalmazásból kiléptet, azaz nem követték az állóról elinduló autót, illetve az Audinak 2 mp várakozása van, azon belül még elindul az araszoló autó után. A Mercedesben még megnéztük, hogyan változik a beállított sebesség a táblafelismerő rendszer hatására.

A Q7-es majdnem magától beparkolt hátrafelé, kis korrekcióra volt szükség az ember részéről, a beparkolórendszerek új generációjánál már nem kell a gázpedált és a féket a vezetőnek kezelni, mindezt az érzékelői alapján kimért helyre az autók maguktól elvégzik. A Mercedes új fejlesztését a vezető nélküli okostelefonról vezérelhető beparkoltatást mutatták még be. A Mercedesben még az előtte való jármű követését nézhettük meg, az autó 15 %-os kormányelfordulásig irányítja magától a járművet.

A Suzukikban a ráfutársa való figyelmeztetést és az autó balesetmegelőző önálló fékezését tapasztalhattuk. Ez igen hasznos városi közlekedésnél, hiszen dugóban ellankadhat a figyelmünk, de a hangra, a műszerfalon felvillanó vészjelzésre visszatér, de ha elkésnénk az autó már segít megelőzni az előttünk lévőbe való ütközést.

A Tesla is tökéletesen beparkolt magától, majd szépen megállt az úton lévő akadály előtt (kb. 50 km/h-ás sebességnél), automatikusan is sávot is tud váltani, ekkor egyébként ki kell tennünk az indexet és a kormányon kell tartani mindkét kezünket. Nekünk úgy tűnt egyenlőre, hogy ezt csak súlyon önbizalomhiányban szenvedő sofőrök fogják így egyenlőre használni. Ez persze nem az autó hibája. Fejlesztenek és a cél a majdani önvezető autókhoz való eljutás.



A program egyes rendezvényeinek a közel 122.000 négyzetméter alapterületű, legkorszerűbb műszaki megoldásokat felvonultató vezetéstechnikai tanpályája, és hi-tech fogadóépület szolgál majd helyszínéül. A pálya adottságai, valamint a beépített elemek nagyfokú variálhatósága a közúti közlekedés során előforduló vészhelyzetek tetszőleges kombinációjának életszerű előidézését teszi lehetővé.



Innovációs nap a Divingcampen videóösszefoglaló

 


  •  
 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER