Címkék: gépjármű | műszaki vizsga | vizsgáztatás

2009. július 03. péntek, 22:11

Műszaki vizsga változás

2009. július 13-tól változik a műszaki vizsga rendje. Ez idáig a vizsgabiztosok döntöttek, mostantól helyettük számítógép azaz Közúti Közlekedési Információs Rendszer (KÖKIR) teszi.

A műszaki adatokat rögzítik a rendszerben, s a program dönti el, hogy az autó állapota megfelel-e a műszaki vizsga követelményeinek, így az emberi mérlegelés kizárt lesz. A vizsgabiztosok nem mint hatósági személy, hanem mint közreműködők járnak el.
Kamera rögzíti a vizsgán lévő autót, s azonosítható, illetve visszakereshető a vizsgáztatáson jelen lévő dolgozók személye is.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság valószínűsíti, hogy ezzel a rendszerrel nagyrészt visszaszorulnak a visszaélések.


  •  
 

Hozzászólások

Kondász László
0
 
 
Kedves KÖKIR alkalmazók!
Kérem olyan helyeken vizsgáztatni, ahol közel a javító szervíz és ott ugyan olyan ellenörző
eszközök álljanak rendelkezésre, hogy a vizsga elötti javítások elvégzése után ne bukjon
el az autó a műszaki vizsgán.
Tisztelettel.: Kondika
Lajos
+3
 
 
Heló! én nem tudom, de kérnélek ha +tudsz valamit köld el erre a címre, mert nekem is januárban jár le. Köszi
sunny6@freemail.hu
aux attila
+5
 
 
Nekem 2009 január 8-án le jár a műszaki a kocsimról.Kérdés:ki tudja milyen változások lesznek jövőre a vizsgákkal kapcsolatban?Érdemes lenne az idén levizsgáztatni??
Vrecko Attila
0
 
 
Tessék észrevenni minket is, kis embereket!!! -Én szeretnék 350-forintos benzint tankolni az autómba, és egész nap avval közlekedni, de nem bírok, mert a rendszerváltás miatt folyamatosan megbukik a vizsgán az autóm, holott semmi baja sincs, és ezt már több vizsgabiztos is mondta, hogy a kocsi makulátlan állaapotú. -a kasztni makulátlan, a motor makulátlan, a fényjelző eszközök működnek, a kipuffogó makulátlan, a fék makulátlan. -Persze, hogy egy csomó embernek van korrupt műszaki vizsgálya, de gondoljon már bele valaki, mégis mi a fenével közlekedjünk? -biciglivel? -de miért? "1988 chevrolet camaro"
a
+6
 
 
Kinek kellet már megint a pénz?

2007.május 1 után megváltozott a műszaki vizsgáztatás számítógépes programja, bevezetésre került a KIV- GJM program. Bizonyára sokan emlékeznek rá, hogy az adott időszakban több mint egy hónapot kellett várni a műszaki vizsgára, voltak fuvarozó cégek, akik nem tudták teljesíteni a szerződéseiket, mivel nem tudták időben levizsgáztatni a járműveiket. Gyakorlatilag hónapokig haldoklott a műszaki vizsgáztatás. Akkor a ?felelős? vezetés azt kommunikálta, hogy a programot nem ismerik kellően a felhasználók és ebből adódik minden probléma. Nagy duzzogva ezt még lenyeltük mi felhasználók. Aztán szépen csendben a programok elkezdtek működni. Jelenleg a KIV-GJM program elfogadhatóan ellátja feladatát.
Hosszú idő óta lehet hallani, hogy lecserélik ezeket a programokat, és egy sokkal jobb, nagyobb tudású több irányban kommunikálni képes programmal váltják ki. Ennek jött el most az ideje.
Az új program a KÖKIR nevet kapta, már jó ideje tesztelhető mind a hatósági mind a külső vizsgálóállomásokon. Sajnálattal és felháborodással vettük tudomásul mi külső vizsgálóállomások, hogy a program bevezetésének a kommunikációjában az illetékesek arra hivatkoztak, hogy a külső vizsgahelyeken kevés a bukott vizsga és a külső helyeken folyamatosan átminősítik a járműveket, gyakorlatilag a külső helyek korruptan végzik munkájukat. Az igaz, hogy a külső helyeken, ha hibát találnak egy járművön, felajánlják a tulajdonosnak, hogy javítassa meg és úgy hozza ismét vizsgára a járművét, hiszen úgy gondoljuk, költse inkább a járművére a tulajdonos a megbuktatás költségét. Azt viszont visszautasítjuk, hogy folyamatosan átminősítve a járműveket korruptak lennénk. Ez már csak azért sem lehetséges, mert a programban nyomon követhetőek az átminősítések, tehát arról a felügyeleti szervek meg tudnak győződni, ha találnak ilyet kötelességük is ez ellen fellépni. Nem beszélt ugyanakkor az illetékes arról, hogy vannak olyan nevezzük csak KPM vizsgahelyeknek ahol sorozatosan megbuktak a vizsgáztatást végzők, már kölcsön vizsgabiztosokkal kellet dolgozniuk a rengeteg korrupció miatt. El kell ismerni, mindkét oldalon vannak ilyen emberek, de ha említem az egyiket akkor említsem a másikat is. De térjünk vissza a KÖKIR programra.
Az új program tesztelése során kiderült, hogy a készítői vajmi keveset értenek a műszaki részhez, mert megdöbbentően sok olyan hibát tartalmazott a program, amit ha valaki már egyszer dolgozott a vizsgáztatásban azonnal észrevett. Ez azért megdöbbentő, mert úgy látjuk nem engedtek hozzáértő embereket a program készítése során a programírók közelébe, mindenféle ilyen-olyan igazgatókat főmuftikat bizonyára, viszont ők csak papíron ismerik a rendszert /vagy talán van amelyik még úgy sem/. Folyamatosan biztattak bennünket a tesztelésre és a hibák elküldésére, hogy ki tudják javíttatni a program hiányosságait. Köszönet azon kollégáknak akik ezt megtették, bár sokszor gondoltuk, nem kellene, had főjenek a levükben.
A KÖKIR programot aztán két alkalommal teszteltették országosan, megjegyzem szigorúan csak és kizárólag szombati munkaszüneti napokon mert velünk ezt is meg lehet tenni. Az első tesztelés során gyakorlatilag lehalt az egész rendszer, bár a hatóság emberei csak lassulásnak nevezték azt, hogy a program használhatatlan volt. Nagy várakozással vártuk a második tesztelést, mert azt ígérték most már az éles rendszerben sokkal nagyobb informatikai háttérrel lehet tesztelni a programot. Az eredmény ismét lesújtó volt, a program most is folyamatosan haldoklott tulajdonképpen munkavégzésre teljesen alkalmatlannak bizonyult. Itt tartunk jelenleg.
A fent leírtak több kérdést vetnek fel:
Hogyan fordulhat elő, hogy egy programot, ami végül is az első hónapok nehézségei után elfogadhatóan működik egyszerűen kikukáznak, hol vannak az ezért felelős vezetők, miért nem vonja felelősségre őket senki?
Milyen gazdasági érdekcsoport lapul meg a programcsere hátterében, kinek van már megint szüksége az adófizetők forintjaira és kik azok a vezetők, akik a működésképtelen programot rá akarják erőszakolni a társadalomra, ami bizonyára ismét a műszaki vizsgáztatás rövidebb hosszabb idejű agonizálásához vezet majd.
Miért nem vonták be a program elkészítésébe azokat a szakembereket, akik az előző programot hosszabb idő után végre működőképessé tették?
Hol vannak az érdekképviseleti szerveink, miért nem hallatják a hangukat kellő súllyal, miért nem állnak a szakma mögött? Bár erre sokan azt a választ adják: 2007-ben amikor új pályázatokat írtak ki műszaki vizsgáztatásra sokan nem ritkán az érdekképviseleti szervek tagjai közül is hogy-hogy nem a pályázatok kiírása előtt már annyira jól voltak informálva, hogy a pályázatkiírásakor már szinte kész új vizsgahelyekkel rendelkeztek ami eléggé elgondolkodtató!
Miért van az, hogy a hatóság, ha érdeke úgy kívánja törvényeket és rendeleteket sérthet, más esetben ugyanezeket az előírásokat betűre megköveteli és szankcionálja a külső vizsgahelyektől?
Azt gondoljuk, ebből most már elég! Arra kérjük a sajtó munkatársait, figyeljék fokozottan ezt az ámokfutást, minél több vizsgahelyen legyenek ott július 13-án, egy-egy vizsgahelyen, legyenek tanúi a rendszerösszeomlásnak. Követeljük együtt a felelősség megállapítását.
Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER