Címkék: Citroen | Jumper

2014. április 30. szerda, 10:12

 

A bevezetése óta közel 800 000 példányban elkelt Citroen Jumper számára új korszak kezdődik. A Citroen mérnökei szakértelmüket ezúttal a kishaszongépjármű-kínálat javára kamatoztatták, mely négy egymástól jól megkülönböztethető, egymást kiegészítő modelljével – Nemo, Berlingo, Jumpy és Jumper – a piac egyik leggazdagabb választékának számít.

 

 Az új Citroen Jumper legfőbb ismertetőjegyei:

- modern, ugyanakkor funkcionális dizájn, LED-es nappali lámpákkal és új fényszórókkal. A domború motorháztető és a védelmező lökhárító robusztussá teszi az orr-részt, a felületek vonalai viszont kellőképpen dinamikusak. Az új Citroen Jumperen megtalálhatók a márka jellegzetes jegyei, felépítése és ergonómiai kialakítása – a külső mérethez képest kiemelkedő nagyságú hasznos térfogat következtében – jelentősen megkönnyíti a mindennapi használatot, elsősorban a rakodást. A kerékdobok közt mért 1,42 méteres rakodási szélességével, ill. 1,87 méteres hasznos szélességével az új Citroen Jumper a kategória legjobbjának számít.

- kényelem: a fedélzeti komfortról az optimális kialakítású vezetőhely, az állítható rugózású vezetőülés, a könyöktámaszok, az állítható deréktámasz, a műszerfalon elhelyezett sebességváltó kar és egy megemelhető íróasztalka gondoskodik. A Bluetooth kihangosító szettet és egy USB-portot magában foglaló Connecting Boxnak köszönhetően a külső eszközök csatlakoztatása sem probléma, ráadásul az új Citroen Jumper a kategóriában elsőként 5 colos színes érintőképernyővel rendelkezik, melyről immár az új funkciók – navigációs rendszer és tolatókamera – is vezérelhetők.

- a nagyobb biztonságot szolgáló technológiák: intelligens kipörgésgátló rendszer, Hill Descent Control (lejtmenetvezérlő), programozható sebességszabályozó- és -korlátozó berendezés, véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés, keréknyomás-ellenőrző rendszer;

- kifogástalan minőség és alacsony fenntartási költségek: a Citroen Jumpert a még nagyobb megbízhatóság érdekében több mint 4 millió km-en tesztelték. A fenntartási költségek is csökkentek: egyes változatokon az előző generációhoz képest közel 15%-kal lett alacsonyabb a fogyasztás, az e-HDi 130 és az e-HDi 150 motorokhoz pedig Stop&Start funkció társul, ami városi forgalomban 0,5 l/100 km fogyasztáscsökkenést eredményez.



Beltér
Az új Citroen Jumper belseje a funkcionalitás, a kényelem és a jó közérzet jegyében egységes és letisztult. A kormányt újratervezték: modernebb, szögletesebb formája révén összhangban van a jármű robusztus jellegével, és biztosabban simul a kézbe. Az utastér korszerű megjelenését kiemeli az autórádió-kínálattal párhuzamosan megújult új műszerfali vezérlőkonzol. Az utastér presztízsét emeli az új szövetkárpit is.



Modellválaszték
Az új Citroen Jumper négyféle hosszméretben, három különböző tengelytávval (3 m, 3,45 m, 4,04 m) és háromféle belmagassággal (H1, H2, H3) kerül forgalomba. Ez azt jelenti, hogy összesen nyolcféle – 8–17 m3 térfogatú – karosszériaváltozat közül lehet választani.

Az ügyfelek igényeihez igazodva a modellkínálat a következő karosszériaváltozatokat tartalmazza:
- lemezelt és üvegezett furgon,
- kibővített 7 személyes vezetőfülke (a Durisottival közös fejlesztés),
- plató + sima (3 személyes) vagy dupla (7 személyes) kabin
- 335, ill. 435 Heavy 5 műszakilag megengedett össztömegű billenőplatós (a Gruau-val közös fejlesztés),
- karosszériaátalakításhoz előkészített változatok: csupasz alváz, dupla kabin, alváz-kabin

Az új Citroen Jumper 5-9 személy szállítására alkalmas minibusz változatban is kapható.


A be- és kirakodást megkönnyítő felépítés és ergonómiai kialakítás
- a kategória legjobb kerékdobok között mért rakodási szélessége: 1,42 m,
- 1,87 m hasznos szélesség,
- a legjobb furgonokéval vetekedő, 4,07 métert is elérő hasznos hosszúság,
- 8–17 m3 hasznos térfogat.
A be- és kirakodási műveletek megkönnyítése érdekében az új CITROËN Jumper az alábbiakat kínálja:
- akár 1,25 m széles oldalsó tolóajtók,
- a kategória legjobb méretű, akár 2,03 m magas hátsó ajtói,
- 96°-ban, ill. egy elrejthető szerkezettel 180°-ban nyitható hátsó ajtók (opciós változatban a nyílásszög 270°-ra növelhető),
- 49,3–60,2 cm magasságú raktérküszöb,
- pneumatikus hátsó felfüggesztés, mely 7 cm-res távon változtatja a hasmagasságot, és amely terheléstől függetlenül állandó magasságszintet biztosít.




Kényelem
Az új Citroen Jumper utastere minden eddiginél jobban emlékeztet a személygépjárművekére, de továbbra is a praktikumra és az ergonómiára helyezi a hangsúlyt, igazi mobil irodaként szolgál. A vezetőfülkét úgy tervezték, hogy maximális kényelmet biztosítson a jármű valamennyi utasának. A magasan elhelyezett műszerfal kellemessé teszi a vezetést, és rendkívül praktikus. A műszerek és a vezérlők szem előtt vannak, ill. kézre állnak, akárcsak a dönthető és megemelhető íróasztalka, melyen a vezető a keze ügyében tarthatja a szükséges iratokat, vagy a sebességváltó kar, melynek elhelyezése ergonómiai szempontból és a felszabaduló hely miatt is ideális.

Az új Citroen Jumperben tíz tárolórekesz gondoskodik a hatékonyságról és a jól szervezettségről, köztük több aprócikktároló, kulcsra zárható kesztyűtartó egy laptopnak is elegendő hellyel, a középkonzolon kialakított – igény szerint nyitott vagy zárt és hűthető – tárolók, a vezetőfülke ülései alatt található két tároló stb. A napellenzők fölött egy 22 literes tágas tetőpolc is húzódik, mely kívülről nem látható.

Az új Citroen Jumperben a szériafelszereltség része a telefon vagy laptop csatlakoztatására alkalmas 12 voltos aljzat, mely ideális helyen, a műszerfal közepén kapott helyet.
Az optimális munkakörülmények érdekében az új Citroen Jumper ülései rendkívül kényelmesek, és nagyon jó oldaltartást biztosítanak. Állítható magasságú és kiszerelhető fejtámaszokkal, dönthető háttámlával, könyöktámasszal, hosszirányú beállítási lehetőséggel és állítható deréktámasszal rendelkeznek. A vezetőülés rugózása a vezető testsúlyától (40–130 kg) függően állítható.


Bővülő telekommunikációs lehetőségek
Az új Citroen Jumperben elérhető a Bluetooth kihangosító szettet és egy USB-portot magában foglaló Connecting Box. Az opcionális audio streaming funkciónak köszönhetően az utasok mobiltelefonján tárolt zenei fájlok akkor is meghallgathatók, ha a telefon nincs kábellel az audiorendszerre kötve.

Az autóban a kategóriában elsőként 5 colos érintőképernyő található, mely az új funkciók – navigációs rendszer és tolatókamera – mellett a rádió, a telefon és a fedélzeti számítógép vezérlését is lehetővé teszi.

Biztonság
- intelligens kipörgésgátló (CTI): a rendszer gyenge tapadású útfelületen (hóban, jégen, sárban stb.) javítja a gépjármű meghajtását. Amikor a CTI azt érzékeli, hogy nem megfelelőek a tapadási feltételek, és ez megnehezítheti a gépkocsi indítását és haladását, átveszi az ASR kipörgésgátló funkció szerepét: maximális nyomatékot juttat a legjobban tapadó kerékre, és így megfelelő motorműködést és iránytartást biztosít. A funkciót a műszerfali nyomógombbal lehet bekapcsolni. A rendszer 30 km/h feletti sebességnél automatikusan kikapcsol (a jelzőlámpa azonban tovább világít), de amint a gépjármű sebessége ismét 30 km/h alá csökken, automatikusan újra bekapcsol. A funkciót menet közben a nyomógomb megnyomásával lehet semlegesíteni;

- HDC rendszer (Hill Descent Control = lejtmenetvezérlő): a CTI rendszer részét képező funkció sáros vagy kavicsos lejtőn megkönnyíti a gépkocsi leereszkedését. Építési területre történő behajtáskor csökken a megcsúszás és a motor felpörgésének veszélye. A funkciót egy műszerfali nyomógombbal lehet bekapcsolni, de csak minimum 8%-os lejtőn lép működésbe. Használatával a gépkocsi sebessége állandóan 30 km/h alatt tartható, amikor pedig a vezető átlépi ezt a határt, a funkció automatikusan kikapcsol. A semlegesítés a műszerfali nyomógomb segítségével történik;

- programozható sebességszabályozó és -korlátozó: a szériában vagy opciós felszerelésként kínált berendezés a domborzati viszonyoktól függetlenül (a gázpedál használata nélkül) a gépkocsivezető által beprogramozott sebességen, ill. az alatt tartja a gépjárművet. A vezető a gázpedálra lépve és/vagy a kormánynál elhelyezett bal oldali kapcsolókarral módosíthatja a sebességet;

- véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés (AFIL): az extraként kínált funkció a belső visszapillantó tükör fölött elhelyezett kamera segítségével folyamatosan figyeli az utat. A hosszanti útburkolati jelek (folytonos, ill. szaggatott felfestések) indexelés nélkül történő átlépése esetén hangjelzés kíséretében kigyullad egy visszajelzés a műszerfalon;

- keréknyomás-ellenőrző rendszer: a gépkocsi valamennyi kereke nyomásérzékelővel van ellátva, és defekt, ill. nyomásveszteség esetén a vezető pontos információt kap az érintett gumiabroncsról;

- tolatókamera: az overlays funkcióval is kérhető rendszer hátramenetbe kapcsoláskor automatikusan bekapcsol. A pótféklámpánál elhelyezett kamera által közvetített kép az 5 colos érintőképernyőn látható. A parkolást jelentősen megkönnyítik a tolatókamera képén feltüntetett színes segédvonalak (overlays), melyek a hátsó lökhárító és az esetleges akadályok közti távolságot mutatják;

- lopásvédelem biztonsági kamerával: a hátsó ajtók nyitásakor a kamera automatikusan megjeleníti a gépjármű hátsó környezetét az érintőképernyőn.




Minőség
Az új Citroen Jumpert a szakértők több mint 4 millió kilométeren tesztelték, így minőségi szempontból is érdemes minden szakember bizalmára. A modellnek többféle típusú teszten is helyt kellett állnia:

- összesen 30 000 km-en tesztelték rossz útviszonyok között – üresen és teljes rakománnyal – a karosszériafelépítmény, a kényelem és a tartósság ellenőrzése céljából,
- 1000 alkalommal végeztek vele gázlótesztet 10 cm-es vízben a tömítések ellenőrzése végett, rozsdaálló tulajdonságait pedig néhány centis sós vízben tették próbára,
- úttartási képességét gyenge tapadású útfelületen több mint 500 alkalommal kellett bizonyítania,
- 500 alkalommal tesztelték az ajtók záródását is, 10 éven át tartó fokozott igénybevételt véve alapul.

Fejlesztések
- újratervezték a lengéscsillapító bakokat,
- a jobb tömítettség érdekében új tűzfalkeretet alkalmaztak,
- megerősítették a zsanérokat és az ajtókat, valamint a karosszériaszerkezetet,
- a HDi 110, 130 és 150 motorokon újragondolták a befecskendező-rendszert,
- hatékonyabbá, időtállóbbá és csendesebbé tették a fékrendszert stb.

Alacsony fenntartási költségek
Az ügyfelek pénztárcáját kímélendő, az új Citroen Jumper egyes változatain a jelenlegi modellhez képest akár 15%-kal is sikerült csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást (például az L3H2 HDi 130 BVM6 furgon esetében vegyes ciklusban a jelenlegi 8,7 l/100 km helyett az új változat fogyasztása mindössze 7,4 l/100 km), és alacsonyabb lett a CO2-kibocsátás szintje is. A Stop&Start funkcióval rendelkező e-HDi 130 és e-HDi 150 motornál az ilyen technológiával nem rendelkező változatokhoz képest egyes esetekben városi forgalomban 0,5 l/100 km üzemanyag-megtakarítást és kilométerenként 5-6 grammal kevesebb CO2-kibocsátást mértek.

Motorok
A hatékony motoroknak köszönhetően nemcsak az üzemanyag-, de a karbantartási költségek is csökkentek, mivel az új Citroen Jumperre a kategória egyik legelőnyösebb karbantartási periódusa vonatkozik: a karbantartás előírt gyakorisága akár 48 000 km, ill. 2 év is lehet. Az új Citroen Jumper ezzel a teljes birtoklási költség (TCO) tekintetében a legjobbak között foglal helyet.

- A HDi 110 (81 kW – 110 LE DIN -– 250 Nm 1750 ford./percnél) motort alacsony fogyasztás és kényelmes használat jellemzi. Különösen városi vezetéshez ajánlott. 6 fokozatú mechanikus sebességváltó tartozik hozzá.

- A HDi 130 (96 kW – 130 LE DIN – 320 Nm 1800 ford./percnél) motor vegyes használat esetén kiváló kompromisszumot kínál a teljesítmény és az üzemanyag-takarékosság szempontjai között. A motorhoz 6 fokozatú mechanikus sebességváltó társul. Stop&Start technológiával felszerelt változata, az e-HDi130, kiváló fogyasztási (6,6 l/100 km) és CO2-kibocsátási (175 g/km) jellemzőkkel bír.

- A HDi 150 (110 kW – 150 LE DIN – 350 Nm 1750 ford./percnél) motort azoknak a figyelmébe ajánljuk, akik a nagy teljesítményt és nyomatékot, illetve a jó gyorsulási jellemzőket díjazzák. Ehhez az erőforráshoz 6 fokozatú mechanikus sebességváltó tartozik, és szintén létezik e-HDi változata is.

- A HDi 180 (130 kW – 177 LE DIN – 400 Nm 1400 ford./percnél) motor a legnagyobb modellváltozatokhoz és a nagy teljesítményt igénylő terheléshez ideális. 6 fokozatú mechanikus sebességváltó tartozik hozzá.


 


  •  
 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER